Tällä palstalla käydään kiivasta keskustelua ufojen esiintymisestä revontulien aikana ja jopa siitä että revontulet liittyisivät jokseenkin kiinteästi tunnistamattomiin lentäviin esineisiin.
Revontulia on kuvattu suomessa jo pitkään Pohjois-Suomessa olevalla revontulia monitoroivalla revontulikameralla. Yhtään tunnistamatonta lentävää kohdetta ei ole esiintynyt kuvatuilla videoilla vaikka kuvausalue on todella laaja osa pohjois-suomen taivaankantta.
http://aurora.fmi.fi/public_service/
Revontulien tutkimuksessa Suomi on yksi edelläkävijä maista maailmassa.
Revontuliharrastajiakin on Suomessa paljon eikä heiltäkään ole tullut yhtään ufo-havaintoilmoitusta revontulien tarkkailun yhteydessä.
http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/revontulet/
UFOt ja revontulet
16
853
Vastaukset
- ky-sy-mys
Näkyykö noissa videoissa meteoriittien lennot myös ?
Sekä onko täysi jatkuva 24 tuntinen kuvaus yötäpäivää ?- tietenkään
no eipä revontulia päivällä kuvata :D
- pohjoisessa
tietenkään kirjoitti:
no eipä revontulia päivällä kuvata :D
olekkaan talvisin lähes 24 tuntia pimeää ? Kuten on kesäisin aurinko lähes jatkuvasti näkyvissä ?
- silloin
pohjoisessa kirjoitti:
olekkaan talvisin lähes 24 tuntia pimeää ? Kuten on kesäisin aurinko lähes jatkuvasti näkyvissä ?
kun on pimeää. Lapissa talvisin se 24h/päivässä.
- ky-sy-mys
silloin kirjoitti:
kun on pimeää. Lapissa talvisin se 24h/päivässä.
Jos ei näy - miten sitten mahdollinen ufo näkyisi ?
Sitä vastausta edellenkin odottaen. - näkyy
ky-sy-mys kirjoitti:
Jos ei näy - miten sitten mahdollinen ufo näkyisi ?
Sitä vastausta edellenkin odottaen.Kirkkaat satelliitit ja tähdenlennot.
- javlar
kyllä minäkään kuullut aikaisemmin että revontulet liittyisivät mitenkään ufoihin.
- näkijän silmät
sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
Ne teoriat saattavat vielä kaatua aivan tyystin.
Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
Kuinka murtuu rajat ja teoriat kaatuvat.
Ehkä ilmiöt eivät olekaan niin yksiselitteisiä.
Ehkä niiden takana on jotain paljon suurempaa ja älykkäämpää.
Toiset näkevät sen ja toiset ei.
Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana. näkijän silmät kirjoitti:
sitten eka kertaa ja hyvä niin...on aihetta pohtia tätäkin vaihtoehtoa eikä pelkästään etsiä teorian teorioita tieteen pohjalta.
Ehkä harvoille ja valituille on suotu kyky nähdä, miten ja mistä kaikki koostuu.
Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.Kyllä kyllä. Tämän palstan aloittaja kyllä ehti jo tuhota tämänkin kirjoittajan unelmat revontuliufoista.
Jollei syytellä ihmisten huonoa näköä niin sitten selitellään että ainoastaan harvat näkevät muttei selitellä videotaltiointia mitenkään ~_~ Tämä homma menee ihan höpöhöpöuskonnoksi kokonaan.- Hans Holgersson
näkijän silmät kirjoitti:
Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.revontulet on yhteydessä vain ja ainoastaan auringosta säteilevään hiukkastuuliin jotka maanilmakehään osuessaan reagoivat ilmakehässä olevien eri yhdisteiden kanssa, joista taas johtuvat eri värit. Esim suurten tulivuorten purkausten yhteyksissä ilmakehän yhdisteiden suuhteellinen määrä vaihtelee, jolloin on tavallista esim. punaiset revontulet. Itse olen valokuvannut tälläisiä joskus -90 luvun alussa ja tällöin Pinatubon suurehko purkaus Filippiineillä levitti ilmakehään melkoisen määrän tavaraa kuten rikkiä. Vaikka Pinatubo sijaitsee toisella puolella maapalloa Suomesta nähden, vaikutukset nähtiin komeiden revontulien merkeissä.
- spaceweather
näkijän silmät kirjoitti:
Ehkä mikään ilmiö ei olekaan selitettävissä normaalilla luonnonilmiöllä, vaan kaikessa on jotain takana.väittää että luonnossa, avaruudessa ja koko maailmankaikkeudessa vallitsevat fysiikan lait olisivat pelkkää huuhaata. Täysin typerä väite johon ei usko oikeasti kukaan.
- eikannatatyrmätä
Minä uskon. Olen huomannut,että revontuliin liittyy jotain yliluonnollista.
Meihmiset saamme ajatella erilailla asioista. Minulle revontulet liittyvät joihinkin yliluonnollisiin,älyllisiin olentoihin.- oikeatatietoa
"Revontulet aiheutuvat aurinkotuulen varattujen hiukkasten osumisesta Maan ilmakehään. Niitä syntyy kun Van Allenin vyöhykkeet ”ylikuormittuvat” energisillä hiukkasilla, jotka pääsevät Maan magneettikentän läpi ja törmäävät ylempään ilmakehään."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Revontulet - liiteristä-kajahtaa
Hullut hoitoon!
Jouluevankeliumin "taivaallinen sotaväki" olisi voinut olla revontulia.
- omituisista
Eilen näin jonkin ison aluksen joka kierähti itsensä ympäri revontulien aikaan.. paljon muutakin omituista valoa taivaalla näkyi? Näkikö muut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431