Selkäkipu keskenmenon oire?

Ulla

Voiko selkäkipu olla keskenmenon oire? Kipu alkoi ensin pienenä alaselästä pari päivää sitten, nyt se on jo levinnyt koko selkään ja on todella kipeä...

10

19173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että ois

      mitään vakavaa. Kipu alko läheltä selkärankaa ja levisi sitten? Todennäköisesti selkärankasi on vain "etupainon" takia muuttanut asentoa ja nivel päässyt kääntymään pois paikaltaan. Kannattaa käydä terkalla kysymässä, josko se tietäs hyvää nikaman niksauttajaa, lihas relaksantteja tuskin sun annetaan syödä..
      Ongelma siis voi mennä itelläänkin ohi (mutta joutuu kärsimään pidempään..), ainakin omalla kohdalla oli asia näin.

      • Ulla

        Raskaus on vasta ihan alussa (viikolla 5), joten en usko että se voi johtua vielä etupainostakaan...


      • kärsivä
        Ulla kirjoitti:

        Raskaus on vasta ihan alussa (viikolla 5), joten en usko että se voi johtua vielä etupainostakaan...

        Itse olen kärsinyt selkäkivusta tämän raskauden aikana varmaan jo viikosta 5 alkaen. Nyt 11 6 ja välillä vihloo niin vietävästi. En tiedä painaako jotain hermoa vai mikä vialla. Mutta kesken ei ole mennyt. Välillä tää kipu rassaa hermoja. Ei ole auttanut tukiliivikään...


    • Ulla

      Kiitoksia vastanneille! Toivon niin, että tämä olisi vaaratonta. Takana kaksi keskenmenoa, joten pelottaa senkin vuoksi. Toisessa ennen toteamista ultrassa kärsin juuri vastaavista kovista selkäkivuista (vuotoa tai mitään muita oireita ei ollut, kyseessä keskeytynyt keskenmeno).

      Vielä lisää kommentteja kaivataan, suuntaan tai toiseen. Lääkäriin en nyt aio mennä, jos tämä ei ihan tajuttoman kipeäksi ylly...

      • keskenmeno

        joulukuun puolessa välissä. oli kivuton koko ajan. tilannetta seurattiin kun alkoi pikkuhiljaa vuotamaan ja Lääkärissä sanoivat, että kipujen tullessa tultava paikalle. kipujen sanottiin tulevan vatsaan, alaselkä ja hartiasärkynä. Mä vältyin siis kaikilta kivuilta, mutta ainakin mulle kaikki lääkärit siis sanoivat että selkäsärky / kipu voi olla oire km:sta.


      • katti
        keskenmeno kirjoitti:

        joulukuun puolessa välissä. oli kivuton koko ajan. tilannetta seurattiin kun alkoi pikkuhiljaa vuotamaan ja Lääkärissä sanoivat, että kipujen tullessa tultava paikalle. kipujen sanottiin tulevan vatsaan, alaselkä ja hartiasärkynä. Mä vältyin siis kaikilta kivuilta, mutta ainakin mulle kaikki lääkärit siis sanoivat että selkäsärky / kipu voi olla oire km:sta.

        Olen lapsettomuus hoidoissa ja tein maanantaina positiivisen raskaustestin. Sitte tiistaina tunsin selkäkipua. Keskiviikkona tuli sit yht,äkkiä vuotoa..Nyt tässä odotellaan ja ihmetellään onko tää keskenmeno vai joku muu.Tilannetta seuraillaan viikonlopun yli.. saa nähä miten käy..2004 mulla oli kaksi keskenmenoa..


      • Pelokas78

        Hei Ulla! Ois kiva kuulla, miten sulle kävi...

        Mulla nyt sama juttu: alaselkä on tosi kipeä! Olen rv:lla 4 5 (ovulaatiosta laskettuna) ja sain ultra-ajan yksityiselle lääkärille vasta 4.1.2007. Tietääkö joku, näkyisikö ultrassa jo nyt, onko kaikki hyvin? Kannattaisiko yrittää soitella muille lääkäreille ja selvittää, saisko keneltäkään aikaa jo ennen joulua? Mulla on ollut jo yksi km, ja esikoista ollaan yritetty jo kesästä 2004 asti.


    • riikka

      oli selkäkipuja kun sain keskenmenon, mutta en itse osannut yhtään epäillä että ne olisi ollut merkki keskenmenosta. Mistäköhän johtuu että keskenmenosta saakka on vihlonut ala selkää ja keskenmenosta on kuitenkin aikaa jo puoltoista kuukautta ja yhdet kuukautisetkin on ollut?

      • Juicy

        Selkäkivut ovat aivan normaaleja alkuraskaudessa jotka johtovut hormooni muutoksista.
        Mutta, kannattaa silti käydä tarkistuttamassa asia, koska selkäkipuja ilmenee myös keskenmenon yhteydessä.


    • wonderful052

      Mulla oli järjetön selkä kipu, kyyneleet valui,ku teki niin kipeää.Luulin sitä iskiakseen,sitten 3 viikon päästä ultrassa rv9 3 selvisi ,että just silloin ma:na viikolla 6 3 sikiä kuoli. En osannut heti yhdistää.nyt tiedän,että oli huono merkki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe