Reittiapua?

JiiKoo

Heps!
Suunnittelen kesäkuuksi noin 10 päivän matkaa Irlantiin (yksin) ja pitäis saada alustavaa ideaa siitä, miten olis järkevää käyttää toi aika paikan päällä. haluisin händä paljon muutakin kuin Dublinin, josta reissu siis alkaa ja päättyy. olen kiitollinen mistä tahansa vinkeistä, tyyliin minne kannattaa/ei kannata mennä ja miten (bussi vai juna, en aio vuokrata autoa)

14

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesku28

      Olen myös lähdössä kesällä (elokuun lopulla) Irkkuihin. Olen päätynyt yksinmatkaajana kuitenkin kun olen kokematon niin tällaiseen kiertoajelu-opaskierrokseen. Eripituisia reissuja eripuolille, nuorekasta menoa ilmeisesti. Maksaa joo toki oman hintansa mutta kyllähän sitä muutenkin menisi rahaa matkaamiseen.

      Linkki,
      http://www.shamrockertours.com/HTML2/NewSite/Default.aspx?MenuID=23&CountryID=57

      Kuten huomaat niin Shamrocker tekee skoteissa ja briteissä myös kierroksia...

      • JiiKoo

        Kiitos hyvistä vinkeistä!


    • Dublin 4ever

      Heippa!

      Irkuthan on taynna hienoja paikkoja joten valinnan varaa on.

      Oon tainnu koluta jokaikisen paikan taalla ja jos multa kysytaan ni ehdoton suosikki on Dublinin jalkeen Galway. Matkalla Galwayhin voi vaikka pysahtya Kilkennyssa joka on myos yks kestosuosikki : ).

      Myos Donegal on ihana paikka. Tosin pienempi, hiljasempi, mutta maisemiltaan aivan upea. Ja Kerry tuntuu olevan monien turistien mielipaikka.

      Ja junalla paasee hyvin jokaiseen noista paikoista.

      Eli jos mun pitas valita, ni jonkun noista yllamainutuista kavisin kattoo.

      • JiiKoo

        Kiitos, ainakin juuri Galwayssa olin ajatellut jonkun aikaa viettää. Onko mitään suht. huokeaa majaopaikkaa suositella...?


      • Dublin 4ever
        JiiKoo kirjoitti:

        Kiitos, ainakin juuri Galwayssa olin ajatellut jonkun aikaa viettää. Onko mitään suht. huokeaa majaopaikkaa suositella...?

        Heippa!

        Oon vain kerran ollu hostellissa galwayssa ja olin paikassa nimelta sleezone (www.sleepzone.ie). Muistaakseni aika halpa ja siisti paikka. Huoneen voit joutua jakamaan mutta se on hyva vaihtoehto jos oot yksin liikkeella ja tapaat varmaan muitakin : ).

        Ja varmaan loytyy monia B & B:ta, mut matkalaiset hostellin samanlaisten sekaan : ).


      • stemm

        Tuo "jos joku pitäs valita ---" oli hyvä. Mun vinkki on ettet yritä kiertää koko saarta 10 päivässä. Vaikka kartalla saari näyttää pieneltä, tiet on tosiaan yllättävän hitaita eivätkä rautatietkään aina mene luotisuoraan paikasta toiseen.

        On hyvä idea lähteä Dublinin ulkopuolelle, mutta suosittelen että sielläkin viettää aikaa muutenkin kuin lentokentällä.

        Kilkenny on muuten yksi minunkin suosikeista, mutta se EI OLE ole matkalla Dublinista Galwayhin! :)


    • apilamerkki
      • JiiKoo

        Kiitti vinkeistä!


    • Annukka

      olen asustellut nyt saarella kotvasen ja Dublinin lisaksi ehdottomasti suosittelen, Corkia ja Galwayta... Bussilla matkustaminen on junaa huokeampaa, vaikka matka saattaakin valilla olla hieman epamukavaa... aikataulut eivat aina ole ihan paikallaan, eivatka tiet niita parhaimpia...
      Katsopa netista osoitteesta www.travelodge.ie, majoitusta, voi olla, etta saat hotelli huoneen 40e per yo, tosin hostellejakin on paljon, seka tietysti b&b paikkoja, jollaisessa itsekin parhaillani tyoskentelen.
      Kun saavut paikanpaalle niin suosittelen tutustumaan Temple Barin alueen lisaksi niin sanottuihin oikeisiin irkku pubeihin pitkin poikin saarta, tunnelma on mahtava... paikalliset soittavat, laulavat, tanssivat ja juovat sydammensa kyllyydesta...
      toivottavasti tasta on apua

      • JiiKoo

        Yes, kiitokset!
        Missä hinnoissa b&b-paikat ovat? Ne kun yleensä tahtovat olla kaikkein mukavimpia paikkoja yöpyä, tai ainakin Skotlannissa olivat. Osaatko sanoa, tarviiko niitä varailla etukäteen vai uskaltaako luottaa että tilaa löytyy. En haluaisi lyödä kaikkea lukkoon ennen kuin vasta paikan päällä.
        Ja pubeissa täytyy totta kai joka kylässä pistäytyä, siitä ei ole epäilystäkään...


      • Annukka
        JiiKoo kirjoitti:

        Yes, kiitokset!
        Missä hinnoissa b&b-paikat ovat? Ne kun yleensä tahtovat olla kaikkein mukavimpia paikkoja yöpyä, tai ainakin Skotlannissa olivat. Osaatko sanoa, tarviiko niitä varailla etukäteen vai uskaltaako luottaa että tilaa löytyy. En haluaisi lyödä kaikkea lukkoon ennen kuin vasta paikan päällä.
        Ja pubeissa täytyy totta kai joka kylässä pistäytyä, siitä ei ole epäilystäkään...

        Hinnat ja taso vaihtelevat b'n'b paikoissa laidasta laitaan. Halvimmat ovat 40e kieppeissa ja aina 100e. ita lahempana isoa kaupunkia olet, sen kalliimpaa, mutta toisaalta nettoat aamupalan, ja paikallisen aamiaisen tuntien, silla selviaa pitkalle iltapaivaan, joten saastat ruokakuluissa.
        Jos tulee jotakin muuta mieleen, niin autan mielellani.


    • osku

      tällä pääset kulkemaan joko junilla tai busseilla

      Lue käyttöehdot !!

      Dublin on tietysti must

      muita hyviä paikkoja
      county wicklow dublinista etelään
      county kerry lounaassa
      Limerick
      County Mayo

      • osku

        Irish Rambler Ticket
        --------------------------------------------------------------------------------
        Overview Unlimited bus travel in Republic of Ireland. Valid on Bus Éireann Expressway and provincial services, Bus Éireann city services in Cork, Limerick, Galway and Waterford. Not valid on cross-border services.
        Terms Half-price tickets available for children.
        Valid Within Ireland
        Terms / Duration 3 days out of 8 consecutive days
        8 days out of 15 consecutive days
        15 days out of 30 consecutive days

        http://www.foundmark.com/Ireland/transport/gethere.html


        http://www.buseireann.ie/site/your_journey/tourist_travel_passes.asp


      • JiiKoo
        osku kirjoitti:

        Irish Rambler Ticket
        --------------------------------------------------------------------------------
        Overview Unlimited bus travel in Republic of Ireland. Valid on Bus Éireann Expressway and provincial services, Bus Éireann city services in Cork, Limerick, Galway and Waterford. Not valid on cross-border services.
        Terms Half-price tickets available for children.
        Valid Within Ireland
        Terms / Duration 3 days out of 8 consecutive days
        8 days out of 15 consecutive days
        15 days out of 30 consecutive days

        http://www.foundmark.com/Ireland/transport/gethere.html


        http://www.buseireann.ie/site/your_journey/tourist_travel_passes.asp

        Ramblerhan on aika kohtuuhintainen tapa reissata, kiitokset vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      933
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      81
      652
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      613
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    Aihe