Olen jo kuukauden ollut flunssainen. Välillä olo on jo tuntunut paremmalta, mutta sitten on taas ilmaantunut tukkoisuutta, yskää ja lämmön nousua. Korvatulehdustakin on lääkitty kahteen kertaan.
Mietin nyt, että voisiko kyseessä ollakin joku allergia? Voiko allergia puhjeta tavallisen flunssan yhteydessä? Vai kuiva ilmako vaan ärsyttää hengitysteitä? Tai sitten vastustuskyvyssäni vaan on jotain vialla...
pitkittynyt flunssa
6
11571
Vastaukset
- vaiva täälläkin
Minullakin "tauti" on vain jatkunut ja jatkunut. Saan jatkuvasti (muutaman viikon välein) uuden flunssan. Olo on flunssien välissäkin tosi tukkoinen ja pieni kuumeilukin jatkuu.
Olen aiemmin kärsinyt keväisin lievästä siitepölyallergiasta (=nuhaa ja nenä tukossa.) Nyt olen pienessä mielessäni alkanut pohtia, josko olen herkistynyt jollekin muullekin asialle.
Vastatkaa, jotka tiedätte voiko allergia aiheuttaa kuumetta tai herkistää elimistön aina uusille flunssatartunnoille?- Silloin ennen
Kyllä voi,minulla tuli aina uusi yskä eikä entinenkään juuri kerinnyt parantua.Kunnes lääkärillä tutkimuksissa selvisi että on astma ja yliherkkyyttä monille aineille.
- Drifter
Oletko vaihtanut työpaikkaa tai asuntoa.
Tuollaiset pitkittyvät flunssat ovat yksi merkki ympäröivän tilan mahdollisista rakenneongelmista.
Kannattaa miettiä tarkkaan, mikä mahtaa olla syy, ettei tule korjaamatonta tilannetta.
Aina ei välttämättä ole syy luonnossa, vaan ihmisen rakentamissa tiloissa.
Toivottavasti et ole altistunut homeille.
Sekin on joka tapauksessa otettava huomioon, vaikka sitä yleensä pyritään vähättelemään, varsinkin noissa päättävissä ja johtavissa asemissa olevissa piireissä.
Ikävä kyllä tämä home-ongelma on sellainen hiipivä ja salakavala tekijä monen allergisoitumisen taustalla. - Pappa-Smurffi
epäilen, kuten drifter tuossa ylempänä. Oikeastaan ensin pitäs selvittää "missä mennään". Tee tuo jäljemmän linkin testi, joka koostuu kosteusvauriohomeen aiheuttamista oireista, joita lääkäritkään ei vieläkään tunnista??? Jatko riippuukin siitä kuinka rankasti olet altistunut ja missä? Kotona? Työpaikalla? Molemmissa? jne. jne.
Vinkki: Altistuksen tasosta riippuen oireet poistuu 2vrk-2kk.n kuluttua siitä kun poistut homeisista tiloista.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000016&posting=22000000014486304 - punanenä
Vinkki: Kokeile valkosipulikuuria...
- pirutar88
Itse olen ollut joka ikinen syksy flunssassa, joka jatkuu aina seuraavaan kevääseen asti. Lääkärissäkin on kuljettu ties kuinka monta kertaa, eikä siitä oikein ole ollut apua vaikka lääkekuurejakin olen saanut. Ne lääkkeet vain lievittävät oireita hetkeksi.
Tämän hetkinen flunssa alkoi jo viime lokakuussa ja jatkuu edelleen. Flunssan lisäksi on myös lämpöä.
Eräs tuttuni kertoi lääkärin sanoneen hänelle, että allergikot altistuvat herkemmin kaikille infektioille.
Kävin siis viime viikolla kärttämässä lääkäriltä lähetettä allergiatesteihin, jos siitä löytyisi vastaus. Alkaa nimittäin jo pikkasen tympimään tämä jatkuva yskiminen, niistäminen ja lääkärissä ramppaaminen.
Jos joillakin on vinkkejä miten tästä pitkittyneestä flunssasta pääsisi eroon, vinkit otetaan ilolla vastaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753