Kertokaapa mielepiteenne tästäkin tyylistä!
Ja tähän karatekeskusteluun vielä sen verran, että kaikkeen vaikuttaa hyvin pitkälti se, millaista porukkaa sitä karatea virtaa harjoittelemaan. Olen harrastanut karatea vasta vähän aikaa ja olen heti huomannut, että harrastajien fyysisten kuntojen välillä on aivan hirvittäviä eroja. Jotkut eivät ole liikkuneet juuri ollenkaan ja jotkut ovat taas aitoja urheilijoita. Ja nythän jokainen tietää kuinka paljon tämäkin nyky-yhteiskunta on vaikuttanut ihmisten kuntotasoon. Monen tyypin liiallinen passiivisuus, sohvalla löhöily ja tietokoneen käyttö heijastuvat osaltaan treeneissä.. Voi vain kuvitella, kuinka paljon parempi kunto 70- ja 80-luvulla sekä 90-luvun alussa nuoruutensa eläneillä oli.
Muutenkin nykynuorisokulttuurin passiivisuus näkyy erittäin selvästi mm. sellaisina asioina, ettei enää ole olemassa mitään samankaltaisia keskenään tappelevia "jengejä" kuin pari-kolmekymmentä vuotta sitten. (No ehkäpä tämä on oikeasti vain positiivista.)
(Okinawa) Gojuryu
2
753
Vastaukset
- näimpä juu
parempi kun tehdään vaan koko porukka nyt itsemurha niin ei olla huonompia kuin isovanhemmat, joilla oli parempi kunto kun kantoivat isoja taakkoja.
kyl me ollaan surkeita. - zambo45
Olen harjoitellut Goju-tyyliä parikin eri kertaa. ensimmäisen kerran Falunissa 70-luvun lopulla.
Tosin kävin siellä vain kuukauden verran , sillä opettaja muutti takaisin Japaniin ja samalla loppui kyseisen tyylin harrastus paikkakunnalla.
Toisen kerran treenasin Goju-ryuta Jakobsbergissä Sensei Ingo de Joongin seurassa 1980-luvun alussa.
Tyylistä jäi lähinnä mieleen sen pitkät ja monimutkaiset katat sekä melko kovat lihaskuntoharjoitteet. Yleensä oli tunti karate tekniikoita jonka jälkeen tunti lihaskuntotreeniä .Sanchin kataa treenattiin myös paljon. Sen puolen vuoden aikana jonka treenasin , ei ollut kertaakaan vapaata sparria, ei edes kokeneimmilla.
Ihan mielenkiintoinen laji olisi ollut ,mutta jouduin taas kerran muuttamaan paikkakuntaa,ja harjoittelu jäi siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217286Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5045439Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513355Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162651Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t502358Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153