(Okinawa) Gojuryu

Mielipiteitä?

Kertokaapa mielepiteenne tästäkin tyylistä!

Ja tähän karatekeskusteluun vielä sen verran, että kaikkeen vaikuttaa hyvin pitkälti se, millaista porukkaa sitä karatea virtaa harjoittelemaan. Olen harrastanut karatea vasta vähän aikaa ja olen heti huomannut, että harrastajien fyysisten kuntojen välillä on aivan hirvittäviä eroja. Jotkut eivät ole liikkuneet juuri ollenkaan ja jotkut ovat taas aitoja urheilijoita. Ja nythän jokainen tietää kuinka paljon tämäkin nyky-yhteiskunta on vaikuttanut ihmisten kuntotasoon. Monen tyypin liiallinen passiivisuus, sohvalla löhöily ja tietokoneen käyttö heijastuvat osaltaan treeneissä.. Voi vain kuvitella, kuinka paljon parempi kunto 70- ja 80-luvulla sekä 90-luvun alussa nuoruutensa eläneillä oli.

Muutenkin nykynuorisokulttuurin passiivisuus näkyy erittäin selvästi mm. sellaisina asioina, ettei enää ole olemassa mitään samankaltaisia keskenään tappelevia "jengejä" kuin pari-kolmekymmentä vuotta sitten. (No ehkäpä tämä on oikeasti vain positiivista.)

2

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näimpä juu

      parempi kun tehdään vaan koko porukka nyt itsemurha niin ei olla huonompia kuin isovanhemmat, joilla oli parempi kunto kun kantoivat isoja taakkoja.

      kyl me ollaan surkeita.

    • zambo45

      Olen harjoitellut Goju-tyyliä parikin eri kertaa. ensimmäisen kerran Falunissa 70-luvun lopulla.
      Tosin kävin siellä vain kuukauden verran , sillä opettaja muutti takaisin Japaniin ja samalla loppui kyseisen tyylin harrastus paikkakunnalla.
      Toisen kerran treenasin Goju-ryuta Jakobsbergissä Sensei Ingo de Joongin seurassa 1980-luvun alussa.
      Tyylistä jäi lähinnä mieleen sen pitkät ja monimutkaiset katat sekä melko kovat lihaskuntoharjoitteet. Yleensä oli tunti karate tekniikoita jonka jälkeen tunti lihaskuntotreeniä .Sanchin kataa treenattiin myös paljon. Sen puolen vuoden aikana jonka treenasin , ei ollut kertaakaan vapaata sparria, ei edes kokeneimmilla.
      Ihan mielenkiintoinen laji olisi ollut ,mutta jouduin taas kerran muuttamaan paikkakuntaa,ja harjoittelu jäi siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe