Auttaako silikoni tähän rakoon?

Pepsa

Iiik!

Sain halvalla 60l. akvaarion ja meinasin tehdä siitä kodin platyn poikasille. Se on sellanen vanha, ja rapsiessani vanhaa silikonia pois ilmestyikin ihan oikea RAKO. Siis silikonihan siellä on joka sivussa ollut uutenakin estämässä vedentulon. Mutta siis nyt siellä on ihan veitsen mentävä rako yhdellä sivulla!

Kun laitan uuden silikonin ja oikeen kunnolla paikkaan varsinkin sen reikäkohdan, niin onko varma että se pitää? Kai sen pitäisi, eikä se ainakaan ennen KUULEMMA ole vuotanut. Vai kannattaako mun vähän siltikin investoida ja ostaa uusi? Ei olisi rahaa semmoseen mutta en mä kämppääkään halua veden alta etsiä!

4

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bentol

      sielä kuujuu olla miitaman millin rako jotta sili kooni menee tiiviisti. älä sitten säästele silikoonia kun silikoonaat

      • Rihma

        Tuskimpa se 60-litraisen vesi kämppääsi peittää kokonaan. Mutta joo, sijoittaisin uuteen akvaarioon ja jonkinverran isompaankin, olisi sitten helpompi pitää sitä puhtaana ja vesiarvot tasaisempina.


    • ...

      Itse olen rakentanut 180l altaan ja vaihtanut silikonit 250litraiseen.. Otat kaikki silikonit pois huom tarkasti koska uusi silikoni ei vanhan päälle tartu, jonka jälkeen puhdistat lasit ensin vedellä huolella, sitten apteekista saatavalla asetonilla ei oo kamalan tyyristä teet tämän hyvin muutaman kerran ideana on saada sormen jäljet pois sitten pidät näpi pois reunoista. Varaa ennen silikonin levittämiseen ryhtymistä lähelle kippo jossa on paljon astian pesu ainetta ja jonkin verran vettä akvaario liikkeestä saa akvaario käyttöön sopivaa silikonia älämissään tapauksessa käytä saniteetti silikonia tai sellaisia missä on homeen esto aineita. voit suojata maalarin teipillä reunat(poistettava heti silikonin levityksen jälkeen). Pursota reilu makkara silikonia per reuna sitten kasta sormi pesuaine veteen ja paina silikoni nurkkaan. Kannattaa vielä ennen hommaan ryhtymistä hakea googlella silikonien uusimiseen ohjeita niitä löytyy paljon..muista pestä pesuaine jämät pois ennen kuin otat akvan käyttöön.

    • Pepsa

      Jepjep. Päätin kokeilla. Otin vanhat silikonit pois ja laitoin uudet. Sitten kuivui ja nyt onkin ollut pesuhuoneessa täytettynä jokusen päivän. Ei ole tippaakaan ainakaan toistaseksi vuotanut mihinkään ja luulempa että uskallan ottaa käyttöön pian! Kiitos paljon neuvoista. =D Sitähän minäkin että silikonillahan ne reunat on alunperinkin laitettu, että kyllähän sen pitäisi toimia... Aika näyttää saumasinko tarpeeksi huolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      326
      2703
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe