Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen,
mutta tiedonhalu kuuluu.
Missä kulkee se "veteenpiirretty viiva ?"
UTELIAISUUS ei kuulu sivistykseen
10
1665
Vastaukset
- vielä sitä...
että uteliaisuus on terve luonteenpiirre ihmisessä. Ja voihan sen niinkin muotoilla, että ei ole uteliaisuutta, on vain tervettä tiedonhalua!
- ainakaan
ole tiedonhalua vaan törkeää uteliaisuutta jos alkaa kysellä ihmisiltä heidän henkilökohtaisia asioitaan. Itse ainakin odotan aina että toinen alkaa puhua niistä asioista joista hän halua keskustella. Ei se ole mitään kiinnostuksen puutetta ihmistä kohtaan mielestäni vaikkei kyselekään. On asioita kuten terveys, työ, raha-asiat, perheenjäsenten kuulumiset, parisuhdeasiat ym. jotka eivät muille kuulu.
- Kulttuurista
ainakaan kirjoitti:
ole tiedonhalua vaan törkeää uteliaisuutta jos alkaa kysellä ihmisiltä heidän henkilökohtaisia asioitaan. Itse ainakin odotan aina että toinen alkaa puhua niistä asioista joista hän halua keskustella. Ei se ole mitään kiinnostuksen puutetta ihmistä kohtaan mielestäni vaikkei kyselekään. On asioita kuten terveys, työ, raha-asiat, perheenjäsenten kuulumiset, parisuhdeasiat ym. jotka eivät muille kuulu.
Filippiiniläinen espanjanopettaja (nainen, noin 40v ):
Rakasteleeko sinu mies usein?
Antaako mies paljo talousraha?
Minä lähte pois miehen luota. Hän vihanen ja paljon kalja.
Miten lapsi menesty koulu? Onko hyvä numero?
Mammat olivat hilja ja punastelivat.
Minulle tuli varmasti kirjoitusvirheitä!
Myös meitä äijiä on ryhmässä.
Pieni reviiri. muutama heppu tulkitsi tilanteen väärin. Open tapana tulla istumaan työpöydälle nenän eteen. Aivan hyvän näköinen, ilmeikäs ihminen. Iskee tilanteesta riippuen silmää tarkoittamatta mitään enempää jne.
Politiikka: Minä halu kivääri! Minä halu ampuu se pieni mies kun teke vero ( Tarkoitti Erkki Liikasta aikanaan ) Jne.
Kyllä voisimme hieman vapautua. - Ajomies
Kerrohan millaista on
- TERVE UTELIAISUUS ?
Oletko koskaan huomannut sairasta uteliaisuutta ?
Jos pitäisi määritellä, lähtisin miettimään asiaa otsikosta käsin.
Onko kiinnostus aitoa ja ystävällishenkistä, vai perustuuko esim. juoruilunhaluun tai henkilökohtaisten yksityisasioiden nuuskimishaluun.- surullisena
...ettei Positiivarin Ajatusten aamiainen olekaan sivistynyt julkaisu, siellähän on muistaakseni joka perjantainen utelu milloin mistäkin aiheesta?
- Ajomies
Viime perjantain oli ainakin mieluisia ja positiivisia ajatuksia.
Auringonsäteitä ikkunanraossa ei muisteta kun ikkuna on kokonaan auki ja paljon muuta kuten tämä:
SAMA TYÖ,
ERI TULOS
”Positiivisuus on kuin rakkaus: se on taitoa ja
osaamista; pelkkä tieto ei riitä. Jos mies tietää,
että hampaat pitää harjata, mutta jättää ne
harjaamatta, hammaspeikko löytyy peilistä…”
Lue valmentaja, kirjailija Tom Lundbergin
viikon kolumni http://www.onnistuja.fi - surullisena
Ajomies kirjoitti:
Viime perjantain oli ainakin mieluisia ja positiivisia ajatuksia.
Auringonsäteitä ikkunanraossa ei muisteta kun ikkuna on kokonaan auki ja paljon muuta kuten tämä:
SAMA TYÖ,
ERI TULOS
”Positiivisuus on kuin rakkaus: se on taitoa ja
osaamista; pelkkä tieto ei riitä. Jos mies tietää,
että hampaat pitää harjata, mutta jättää ne
harjaamatta, hammaspeikko löytyy peilistä…”
Lue valmentaja, kirjailija Tom Lundbergin
viikon kolumni http://www.onnistuja.fiPerjantain UTELU-otsikon alla?
- Ajomies
- Tieto on valtaa,
on tuttu tokaisu. Nykyisin kärsimme jopa "info-ähkystä". TiVi tulee postin mukana ja netissä
luettavakseni monien muiden lailla.
Tänään se kertoo eri osa-alueiden tietojen keskittämisestä - INFRA.
Tyydyttäkäämme uteliaisuuttamme tai sivistyneemmin "tiedonhaluamme" - helpottiko; kysyn ?
Kas tässä ensimmäinen esimerkki:
http://www.tietoviikko.fi/infra- Ajomies
- Posti kulkee, Kusti polkee !
Olen ollut hyvin tyytymätön postin palveluihin.
Tässä viimeisin esimerkki. Sovimme toisessa kaupungissa toimivan yrityksen kanssa tavaran toimituksesta ja kerrottiin sen olevan matkalla ja saapuvan puolen tunnin kuluttua.
Pian tuli ilmoitus esteestä ja ilmoitus, että se laitetaan postiin (21.3.06) kotiovelle toimituksena.
Tänään oli postilaatikossani ilmoituskortti oikeine yhteystietoineni, mutta lähetystä ei ollut edes yritetty toimittaa perille.
Yritin tutkia asiaa postin sivustolta "seurannasta" koodia käyttäen, mutta eipä toiminut tämäkään "palvelu".
Posti ilmoittaa sen toimitettavaksi klo 14. mennessä. Tämä ei ole laisinkaan ensimmäinen kerta.
Muistan jo vuosikymmeniä sitten, että tilatessani mutkien takaa n. 500 km päästä maaseutupaikkakunnalta tavaraa iltapäivällä 15 - 16 tienoilla niin omassa syrjäkylän postissani se oli noudettavissa seuraavana aamuna ennen klo 8. kun postista soitettiin lähetyksen saapumisesta.
Utelen tiedonhaluisena;
millaisia kokemuksia teillä on näistä "palveluista2 ja niitten toimimisesta
tai pikemminkin toimimattomuudesta ?
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797