Minkä niminen on potkunyrkkeilyssä eniten käytetty potku? En millään saa nimeä päähäni. Mielestäni se m:llä alkoi.
Potkun nimi
7
5397
Vastaukset
- cvzxcvzxc
veikkaisin että kiertopotkua käytetään eniten
- kungen
varmaan mawasigeri karaten potkuja...
- ...
Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)
- AndyS
... kirjoitti:
Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)
Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.
Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri. - stryk
AndyS kirjoitti:
Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.
Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri.Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???
- AndyS
stryk kirjoitti:
Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???
Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?
Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?
Se oli pointtini. - stryk
AndyS kirjoitti:
Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?
Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?
Se oli pointtini.Ok. Sori vaan...onnea mestaruudesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368