Potkun nimi

Naikkonen555

Minkä niminen on potkunyrkkeilyssä eniten käytetty potku? En millään saa nimeä päähäni. Mielestäni se m:llä alkoi.

7

5397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvzxcvzxc

      veikkaisin että kiertopotkua käytetään eniten

    • kungen

      varmaan mawasigeri karaten potkuja...

      • ...

        Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)


      • AndyS
        ... kirjoitti:

        Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)

        Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.

        Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri.


      • stryk
        AndyS kirjoitti:

        Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.

        Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri.

        Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???


      • AndyS
        stryk kirjoitti:

        Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???

        Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?

        Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?

        Se oli pointtini.


      • stryk
        AndyS kirjoitti:

        Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?

        Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?

        Se oli pointtini.

        Ok. Sori vaan...onnea mestaruudesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe