Potkun nimi

Naikkonen555

Minkä niminen on potkunyrkkeilyssä eniten käytetty potku? En millään saa nimeä päähäni. Mielestäni se m:llä alkoi.

7

5397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvzxcvzxc

      veikkaisin että kiertopotkua käytetään eniten

    • kungen

      varmaan mawasigeri karaten potkuja...

      • ...

        Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)


      • AndyS
        ... kirjoitti:

        Maikeri tai mavasikeri? (en tiedä miten kirjoitetaan)

        Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.

        Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri.


      • stryk
        AndyS kirjoitti:

        Jostain käsittämättömästä syystä potkunyrkkeilyssä jotkut käyttävät erityisesti potkutekniikoiden yhteydessä japaninkielisiä nimiä.

        Potkunyrkkeilyn yleisin potku on kiertopotku, eli japaniksi mawashigeri. Toiseksi yleisin potku on etupotku eli japaniksi maegeri.

        Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???


      • AndyS
        stryk kirjoitti:

        Johtuisko siitä että kaikki potkut on karatesta ja kickboxing karatesta kehitetty kilpailumuoto..Pikku lapsus andyn taustatiedoissa???

        Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?

        Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?

        Se oli pointtini.


      • stryk
        AndyS kirjoitti:

        Tiedän tietenkin, että ne potkujen nimet tulevat karatejuurilta, mutta mitä järkeä siinä on? Ei kai kukaan kutsu takasuoraakaan gyakuzukiksi tai kiertolyöntiä kaitenurakeniksi?

        Englanninkieliset nimet jotenkin vielä ymmärrän, koska niitä voi käyttää kansainvälisissä yhteyksissä, mutta mitä hyötyä kellekään on opetella tekniikoiden nimiä japaniksi?

        Se oli pointtini.

        Ok. Sori vaan...onnea mestaruudesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe