Paras seurakunta?

Pete

Missä on mielestänne paras ja elävin seurakunta Oulussa? Ei tarvitse edes olla luterilainen!

43

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilma

      Oulussa on monta hyvää seurakuntaa, joskin tunnen parhaiten näitä ev.lut vaan.
      Tuiran seurakunnassa on mielestäni vaihtelevinta, voisi ehkä sanoa että nykyaikasta toimintaa. Useampi naispappi, ja esim. aivan ihania perhejumalanpalveluksia, joihin lapset ja lapsenmieliset voivat osallistua.

    • Pate

      Karjasillan seurakunnan Patrick Dickson on kyllä ykkönen. "Isäni kasvatti minut ruoska kädessä ja hyvin kasvattikin." ...ja sitä rataa.

      • henna

        Patrik Dickson on kyllä oikeasti hyvä pappi minunkin mielestäni. Noista ruoskajutuista en tiedä mitään, enkä ota kantaa, mutta noin muuten ihmisenä hän on keskiverto-suomalaista pappia avoimempi ja jollain lailla myös tempperamenttisempi. Olen ollut kastejuhlassa, jossa hän pussasi vauvaa ja sisaruksia, halasi vanhempia jne. Se oli ihanan lämmin ja ihmistä lähelle tuleva toimitus.
        Olen myös osallistunut muihin tilaisuuksiin, mm. perhekirkkoihin, joissaa Patrik on ollut mukana, ja mielipiteeni on edelleen yhtä positiivinen. Voisi sanoa, että siinä on mies paikallaan !


      • Pate
        henna kirjoitti:

        Patrik Dickson on kyllä oikeasti hyvä pappi minunkin mielestäni. Noista ruoskajutuista en tiedä mitään, enkä ota kantaa, mutta noin muuten ihmisenä hän on keskiverto-suomalaista pappia avoimempi ja jollain lailla myös tempperamenttisempi. Olen ollut kastejuhlassa, jossa hän pussasi vauvaa ja sisaruksia, halasi vanhempia jne. Se oli ihanan lämmin ja ihmistä lähelle tuleva toimitus.
        Olen myös osallistunut muihin tilaisuuksiin, mm. perhekirkkoihin, joissaa Patrik on ollut mukana, ja mielipiteeni on edelleen yhtä positiivinen. Voisi sanoa, että siinä on mies paikallaan !

        Ruoskajuttu on ensi käden tietoa rippileiriltä... Rehellisesti sanottuna ei poliitikkopappi kuulosta kyllä ollenkaan hyvältä. Vähän turhankin innokas saarnaamaan kaikesta...


      • Henna
        Pate kirjoitti:

        Ruoskajuttu on ensi käden tietoa rippileiriltä... Rehellisesti sanottuna ei poliitikkopappi kuulosta kyllä ollenkaan hyvältä. Vähän turhankin innokas saarnaamaan kaikesta...

        Siinä asiassa olen kyllä samaa mieltä, että pappien politikointi vähän epäilyttää. Mutta onhan näitä Oulussa muitakin kuin Dickson, esimerkiksi Heikki Keränen, joka istuu kaupunginvaltuustossa. Ja Paavo Moilanen ,Oulujoen kirkkoherra, oli pitkään sos. ja terv. lautakunnan puheenjohtaja.
        Toisaalta, pitäähän heilläkin olla oikeus ajaa yhteiskunnallisia asioita oikeaksi katsomallaan tavalla. Useimmiten vaan politiikkaa pidetään vähemmän rehtinä touhuna. Tiedä häntä sitten.
        Kirkkoherrana P. Moilanen on hyvä, ihanan isällinen hahmo.


      • Pro Moilanen
        Henna kirjoitti:

        Siinä asiassa olen kyllä samaa mieltä, että pappien politikointi vähän epäilyttää. Mutta onhan näitä Oulussa muitakin kuin Dickson, esimerkiksi Heikki Keränen, joka istuu kaupunginvaltuustossa. Ja Paavo Moilanen ,Oulujoen kirkkoherra, oli pitkään sos. ja terv. lautakunnan puheenjohtaja.
        Toisaalta, pitäähän heilläkin olla oikeus ajaa yhteiskunnallisia asioita oikeaksi katsomallaan tavalla. Useimmiten vaan politiikkaa pidetään vähemmän rehtinä touhuna. Tiedä häntä sitten.
        Kirkkoherrana P. Moilanen on hyvä, ihanan isällinen hahmo.

        Joo, Moilanen on oikea pappi, ei enään tehdä tummoisia ukkoja.
        Vaikka mäkin 30 äijä, diggasin tuota Moilasta.


    • ikkinna

      Patrik - kyllä vain oli mies paikallaan. mutta mihin hän oikein katosi? Tule esiin Patrik! Me kylmän pohjoisen kagistamat kaipaamme Sinua!

    • patrickonpop

      Patrick on kyllä mahtava tyyppi. Kerran ollut häissä missä vihki :-) Mutta paras on kuitenkin www.eroakirkosta.fi :-)

    • Eroa kirjosta Pro

      Karjasillan seurakunnasta ei hyvää sanottavaa.
      Ei edes lasten pyhäkoulua.
      Mututuntumalla voin sanoa että työntekijät hakeutuvat muualla ja koulutettua porukkaa ei saada tilalle.
      Suuri työntekijöiden vaihtuvuus, mistä sitten mahtaa johtua?

    • rttrtrtr

      Oulun Rauhanyhdistys.

      • Anonyymi00015

        Hyi lessuja


    • Fariseusko?

      Sellaista ei olekaan. En ole ateisti, mutta en uskon minkään seurakunnan toimivan puhtain paperein. Olen "testannut" useita seurakuntia ja ne kaikki ovat osoittautununeet mätäpesiksi. Taitavat olla niitä publikaaneja.

    • Uskis-82

      Itse ennen kävin normaali luterilasessa seurakunnassa kaakkurissa mikä oli ihan ok paikka.
      Mutta jos haluaa "oikeiden" uskovien yhteyteen ja oppia tuntemaan perinpohjaisesti Herran tahdon,armon ja rakkauden neuvoisin hakeutumaan:Oulun vapaaseurakuntaan tai Oulun helluntaiseurakuntaan.
      Olen itse saanun tuolta valtavasti uutta ja tärkeää tietoa vahvistuakseni ja kasvaakseni lisää uskossa.
      Herran rauhaa ja siunausta kaikille!!!

      • Anonyymi00024

        Ns. erilaisten lahkojen edustamat seurakunnat ovat liikaa ja ehdottomasti omien tulkintojensa vankina. On kieltoa sille -on kieltoa tälle. Pahin on SRK eli lestojen ainoa oikea Jumalan seurakunta, jossa maallikkosaarnaajat käyttävät ehdotonta valtaa. Ihmisten tulkintoja ainoista oikeista "uskovaisista" - eipäs unohdeta vuosikymmenten insesti ja pedosiilia tekoja ko. lahkon piirissä,kun pahimpia olivat suurperheiden isät ja maalikkosaarnaajat.
        Kyllä vanhat synnit kertovat liikkeen mädännäisyydestä ei ns. oikeasta uskosta.


    • Anonyymi00013

      Riippuu henkilön iästä ja siitä, onko introvertti vai ekstrovertti. Introvertille luterilaisuus tai vapaaseurakunta lienevät soveliaimpia.

      • Anonyymi00042

        Se taas riippuu siitä ajatteleeko mustavalkoisesti. Jos ajattelee "introvertti" tai "ekstrovertti" ajattelee mustavalkoisesti. Tälläiset määritelmät ovat houkuttelevia käyttää, koska ne saavat tuntemaan että ikäänkuin tietäisi jotakin.


    • Anonyymi00014

      Katolinen

      • Anonyymi00018

        onko se katollinen vai katolinen


    • Anonyymi00016

      Kaikki kristilliset seurakunnat ovat hyviä.

    • Anonyymi00019

      Persu-lahko on huva.Eerola ruoskii sian kanssa ja Tynkynen vaipoissaan konttaa kirkon portaita ylös.
      Isanmaalisia kristyt miehet ovat he.Eerola osaa myös näyttää kiinalainen.

      • Anonyymi00022

        Voornanen ammuskelee yössä ja Hakkarainen vie kirkkohopeat.Idänmaallisia kritittyjä.


    • Anonyymi00020

      Tuiran seurakunta on paras. Siellä on pappi, joka erotettiin tiedottajan hommista.

      • Anonyymi00021

        Se on hyvä, että tuntee SYNNIN.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Se on hyvä, että tuntee SYNNIN.

        Erotettu.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Erotettu.

        Voiko tavallisen seurakunnan jäsenen erottaa? Jos voi, niin mitä pitää tehdä? 😁👍


    • Anonyymi00025

      evankeelis-lutherilainen seurakunta

    • Anonyymi00026

      Jos haluat seurakuntaa, määrittele tarkoitus. Koska joskus ihmiset haluavat vain tutustua toisiin ihmisiin ilman uskon rajoituksia. Onko usko vai ystävyyden haku?

      • Anonyymi00028

        Samanmielisillä on taipumus hakeutua samanmielisten porukkaan.


    • Anonyymi00027

      Tuirassa on sellainen pappi, että tuntee synnin ...

      • Anonyymi00029

        Oulun kaupungin hallinosta tulee muitakin julkisyntisiä kuin pappi.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Oulun kaupungin hallinosta tulee muitakin julkisyntisiä kuin pappi.

        Joo, viimeisin tunnustus tämän päivän Kalevassa. PAPPI EI OLE KATUNUT, EIKÄ HÄVENNYT.


    • Anonyymi00031

      Kehoitan panemaan pois synnin. Kehoitan etsimään synneille anteeksiantamusta Jumalan Valtakunnasta.

    • Anonyymi00032

      Ottaako Tuiran seurakunta esimerkkiä entisestä kaupungin tiedottajasta ?

    • Anonyymi00033

      Jeesuksen täytyy olla läsnä seurakunnassa.

    • Anonyymi00034

      Rovasti on hiljaa ...

      • Anonyymi00035

        Puolustaa entistä tiedottajaa.


    • Anonyymi00036

      Eroa kirkosta fi oli paras teko 13v sitten. Aaaaameeeeen

    • Anonyymi00037

      Eikö tämä entinen kaupungin tiedottaja voisi alkaa kehua Tuiran seurakuntaa ?

      • Anonyymi00039

        Se on sen entinen a matti.


    • Anonyymi00040

      Vältellään vaan sitä missä se Väänänen saa työskennellä jos kerta on lapsen hyväksikäyttäjä.

    • Anonyymi00041

      Kunhan varoo Oulujoen seurakuntaa. Siellä on suurten huhujen mukaan lapsia koskeva pappi.

    • Anonyymi00044

      Onko Peter Väänänen sama pedo pappi joka on saanut kenkää lähes jokaisesta seurakunnasta suomessa?

    • Anonyymi00045
      UUSI

      Paras seurakunta on Tuira. Siellä on pappina entinen kaupungin tiedottaja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      835
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      62
      756
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      168
      550
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe