Missä on mielestänne paras ja elävin seurakunta Oulussa? Ei tarvitse edes olla luterilainen!
Paras seurakunta?
36
2515
Vastaukset
- vilma
Oulussa on monta hyvää seurakuntaa, joskin tunnen parhaiten näitä ev.lut vaan.
Tuiran seurakunnassa on mielestäni vaihtelevinta, voisi ehkä sanoa että nykyaikasta toimintaa. Useampi naispappi, ja esim. aivan ihania perhejumalanpalveluksia, joihin lapset ja lapsenmieliset voivat osallistua. - Pate
Karjasillan seurakunnan Patrick Dickson on kyllä ykkönen. "Isäni kasvatti minut ruoska kädessä ja hyvin kasvattikin." ...ja sitä rataa.
- henna
Patrik Dickson on kyllä oikeasti hyvä pappi minunkin mielestäni. Noista ruoskajutuista en tiedä mitään, enkä ota kantaa, mutta noin muuten ihmisenä hän on keskiverto-suomalaista pappia avoimempi ja jollain lailla myös tempperamenttisempi. Olen ollut kastejuhlassa, jossa hän pussasi vauvaa ja sisaruksia, halasi vanhempia jne. Se oli ihanan lämmin ja ihmistä lähelle tuleva toimitus.
Olen myös osallistunut muihin tilaisuuksiin, mm. perhekirkkoihin, joissaa Patrik on ollut mukana, ja mielipiteeni on edelleen yhtä positiivinen. Voisi sanoa, että siinä on mies paikallaan ! - Pate
henna kirjoitti:
Patrik Dickson on kyllä oikeasti hyvä pappi minunkin mielestäni. Noista ruoskajutuista en tiedä mitään, enkä ota kantaa, mutta noin muuten ihmisenä hän on keskiverto-suomalaista pappia avoimempi ja jollain lailla myös tempperamenttisempi. Olen ollut kastejuhlassa, jossa hän pussasi vauvaa ja sisaruksia, halasi vanhempia jne. Se oli ihanan lämmin ja ihmistä lähelle tuleva toimitus.
Olen myös osallistunut muihin tilaisuuksiin, mm. perhekirkkoihin, joissaa Patrik on ollut mukana, ja mielipiteeni on edelleen yhtä positiivinen. Voisi sanoa, että siinä on mies paikallaan !Ruoskajuttu on ensi käden tietoa rippileiriltä... Rehellisesti sanottuna ei poliitikkopappi kuulosta kyllä ollenkaan hyvältä. Vähän turhankin innokas saarnaamaan kaikesta...
- Henna
Pate kirjoitti:
Ruoskajuttu on ensi käden tietoa rippileiriltä... Rehellisesti sanottuna ei poliitikkopappi kuulosta kyllä ollenkaan hyvältä. Vähän turhankin innokas saarnaamaan kaikesta...
Siinä asiassa olen kyllä samaa mieltä, että pappien politikointi vähän epäilyttää. Mutta onhan näitä Oulussa muitakin kuin Dickson, esimerkiksi Heikki Keränen, joka istuu kaupunginvaltuustossa. Ja Paavo Moilanen ,Oulujoen kirkkoherra, oli pitkään sos. ja terv. lautakunnan puheenjohtaja.
Toisaalta, pitäähän heilläkin olla oikeus ajaa yhteiskunnallisia asioita oikeaksi katsomallaan tavalla. Useimmiten vaan politiikkaa pidetään vähemmän rehtinä touhuna. Tiedä häntä sitten.
Kirkkoherrana P. Moilanen on hyvä, ihanan isällinen hahmo. - Pro Moilanen
Henna kirjoitti:
Siinä asiassa olen kyllä samaa mieltä, että pappien politikointi vähän epäilyttää. Mutta onhan näitä Oulussa muitakin kuin Dickson, esimerkiksi Heikki Keränen, joka istuu kaupunginvaltuustossa. Ja Paavo Moilanen ,Oulujoen kirkkoherra, oli pitkään sos. ja terv. lautakunnan puheenjohtaja.
Toisaalta, pitäähän heilläkin olla oikeus ajaa yhteiskunnallisia asioita oikeaksi katsomallaan tavalla. Useimmiten vaan politiikkaa pidetään vähemmän rehtinä touhuna. Tiedä häntä sitten.
Kirkkoherrana P. Moilanen on hyvä, ihanan isällinen hahmo.Joo, Moilanen on oikea pappi, ei enään tehdä tummoisia ukkoja.
Vaikka mäkin 30 äijä, diggasin tuota Moilasta.
- ikkinna
Patrik - kyllä vain oli mies paikallaan. mutta mihin hän oikein katosi? Tule esiin Patrik! Me kylmän pohjoisen kagistamat kaipaamme Sinua!
- patrickonpop
Patrick on kyllä mahtava tyyppi. Kerran ollut häissä missä vihki :-) Mutta paras on kuitenkin www.eroakirkosta.fi :-)
- Eroa kirjosta Pro
Karjasillan seurakunnasta ei hyvää sanottavaa.
Ei edes lasten pyhäkoulua.
Mututuntumalla voin sanoa että työntekijät hakeutuvat muualla ja koulutettua porukkaa ei saada tilalle.
Suuri työntekijöiden vaihtuvuus, mistä sitten mahtaa johtua? - rttrtrtr
Oulun Rauhanyhdistys.
- Anonyymi00015
Hyi lessuja
- Fariseusko?
Sellaista ei olekaan. En ole ateisti, mutta en uskon minkään seurakunnan toimivan puhtain paperein. Olen "testannut" useita seurakuntia ja ne kaikki ovat osoittautununeet mätäpesiksi. Taitavat olla niitä publikaaneja.
- Uskis-82
Itse ennen kävin normaali luterilasessa seurakunnassa kaakkurissa mikä oli ihan ok paikka.
Mutta jos haluaa "oikeiden" uskovien yhteyteen ja oppia tuntemaan perinpohjaisesti Herran tahdon,armon ja rakkauden neuvoisin hakeutumaan:Oulun vapaaseurakuntaan tai Oulun helluntaiseurakuntaan.
Olen itse saanun tuolta valtavasti uutta ja tärkeää tietoa vahvistuakseni ja kasvaakseni lisää uskossa.
Herran rauhaa ja siunausta kaikille!!!- Anonyymi00024
Ns. erilaisten lahkojen edustamat seurakunnat ovat liikaa ja ehdottomasti omien tulkintojensa vankina. On kieltoa sille -on kieltoa tälle. Pahin on SRK eli lestojen ainoa oikea Jumalan seurakunta, jossa maallikkosaarnaajat käyttävät ehdotonta valtaa. Ihmisten tulkintoja ainoista oikeista "uskovaisista" - eipäs unohdeta vuosikymmenten insesti ja pedosiilia tekoja ko. lahkon piirissä,kun pahimpia olivat suurperheiden isät ja maalikkosaarnaajat.
Kyllä vanhat synnit kertovat liikkeen mädännäisyydestä ei ns. oikeasta uskosta.
- Anonyymi00013
Riippuu henkilön iästä ja siitä, onko introvertti vai ekstrovertti. Introvertille luterilaisuus tai vapaaseurakunta lienevät soveliaimpia.
- Anonyymi00014
Katolinen
- Anonyymi00018
onko se katollinen vai katolinen
- Anonyymi00016
Kaikki kristilliset seurakunnat ovat hyviä.
- Anonyymi00019
Persu-lahko on huva.Eerola ruoskii sian kanssa ja Tynkynen vaipoissaan konttaa kirkon portaita ylös.
Isanmaalisia kristyt miehet ovat he.Eerola osaa myös näyttää kiinalainen.- Anonyymi00022
Voornanen ammuskelee yössä ja Hakkarainen vie kirkkohopeat.Idänmaallisia kritittyjä.
- Anonyymi00020
Tuiran seurakunta on paras. Siellä on pappi, joka erotettiin tiedottajan hommista.
- Anonyymi00021
Se on hyvä, että tuntee SYNNIN.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Se on hyvä, että tuntee SYNNIN.
Erotettu.
- Anonyymi00025
evankeelis-lutherilainen seurakunta
- Anonyymi00026
Jos haluat seurakuntaa, määrittele tarkoitus. Koska joskus ihmiset haluavat vain tutustua toisiin ihmisiin ilman uskon rajoituksia. Onko usko vai ystävyyden haku?
- Anonyymi00028
Samanmielisillä on taipumus hakeutua samanmielisten porukkaan.
- Anonyymi00027
Tuirassa on sellainen pappi, että tuntee synnin ...
- Anonyymi00029
Oulun kaupungin hallinosta tulee muitakin julkisyntisiä kuin pappi.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Oulun kaupungin hallinosta tulee muitakin julkisyntisiä kuin pappi.
Joo, viimeisin tunnustus tämän päivän Kalevassa. PAPPI EI OLE KATUNUT, EIKÄ HÄVENNYT.
- Anonyymi00031
Kehoitan panemaan pois synnin. Kehoitan etsimään synneille anteeksiantamusta Jumalan Valtakunnasta.
- Anonyymi00032
Ottaako Tuiran seurakunta esimerkkiä entisestä kaupungin tiedottajasta ?
- Anonyymi00033
Jeesuksen täytyy olla läsnä seurakunnassa.
- Anonyymi00034
Rovasti on hiljaa ...
- Anonyymi00035
Puolustaa entistä tiedottajaa.
- Anonyymi00036
Eroa kirkosta fi oli paras teko 13v sitten. Aaaaameeeeen
- Anonyymi00037
Eikö tämä entinen kaupungin tiedottaja voisi alkaa kehua Tuiran seurakuntaa ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan13971Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv603664- 433562
- 183180
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv343158No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452940- 442580
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h392512- 422345
- 452109