Kuhmolaiset ihmiset

Ihmetystä täynnä!!!

Olin edellisviikonloppuna käymässä Kuhmossa ja täytyy sanoa, että harvoinpa olen törmännyt niin vittumaisiin ihmisiin kuin kuhmolaiset ovat. Heti kylälle saavuttuamme poikkesimme paikalliselle bensiiniasemalle ja otimme tankin täyteen. Maksun koittaessa meitä pääkaupunkiseutulaisia kohtasi todellinen yllätys: paikallisista nuorukaisista koostunut 4-6 hengen joukkio alkoi äänekkäästi vaatimaan, että maksaisimme ns. kynnysrahaa, jotta pääsisimme ulos huoltoasemalta. Joukon ilmiselvä johtaja vihjasi, että maksu sisältäisi palovakuutuksen. Auto kun voi kuulemma syttyä yhtäkkiä. No, emme tietenkään maksaneet. Kävelimme ulos ja nuorisojoukkio alkoi heitellä peräämme rönttösi ja lanttukukon palasia. Iltaa vietimme Hotelli Kainuussa. Törmäsimme taas ongelmiin: meitä vaadittiin tarjoamaan kierros kaikille asiakkaille. On kuulemma tapana kun ulkopaikkakunnalta tullaan. Tarjousvaatimuksen esitti humalainen miespuolinen asiakas. Onpa ihmeellistä porukkaa siellä Kuhmossa.

276

21892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuhmolainen

      heti aamusta. Kiitos sinulle. Kai ymmärsitte syödä ne rönttöset ja lanttukukon palat, ovat tosi herkkua.

      • Näin on tosi

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Ne olisi pitänyt kieltää jo aikaisemmin nyt siitä on surulliset ja parantumattomat esimerkit Kuhmolaisissa onneksi koko periferia on niin lähellä Aasiaa ettei sen vaikutukset tunnu sivilisaatiossa.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).

        Oon kuullu myös joskun rönttösen olevan vanha v**** =D vai oliko se römpsä..... =D No kuiteski... Hyvää se on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kuullu myös joskun rönttösen olevan vanha v**** =D vai oliko se römpsä..... =D No kuiteski... Hyvää se on!

        Olen kuullut, että vanhassa ja ryppyisessä repussa saattaa olla hiton hyvät eväät, vai oliko se römpsä. Vaseliinia se kuitenkin kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).

        Hyvä ihminen ei sinun ole pakko syödä rönttösiä. Jätä ne kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).

        Mutta on ne hyviä ottaa iltapalaksi.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Miksi pitäis kieltää ,sehän on elintarvike vieläpä hyvän makuinen.Ihminen herää unestasi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on ne hyviä ottaa iltapalaksi.

        Tosi maukkaita on Kaesan rönttöset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne olisi pitänyt kieltää jo aikaisemmin nyt siitä on surulliset ja parantumattomat esimerkit Kuhmolaisissa onneksi koko periferia on niin lähellä Aasiaa ettei sen vaikutukset tunnu sivilisaatiossa.

        No jo on tyytymätöntä sakkia nämä Kuhmolaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimikin on niin ruma. Muistuttaa ronttosta.(kenkärajaa).

        Mikä nimi sinusta olisi parempi kuin rönttönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että vanhassa ja ryppyisessä repussa saattaa olla hiton hyvät eväät, vai oliko se römpsä. Vaseliinia se kuitenkin kaipaa.

        Ja varmasti kaipaa kaikkea mahdollista apua!!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi maukkaita on Kaesan rönttöset.

        Hyvärisen rönttöset on myös maukkaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo on tyytymätöntä sakkia nämä Kuhmolaiset.

        Niin ollaan tyytymättömiä,että kateelisia. Kade on meille luontainen ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .

        Kumpikin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on ne hyviä ottaa iltapalaksi.

        Minä syön välipalaksi.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Rönttönen on terveellinen ja maukas kahvileipä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että vanhassa ja ryppyisessä repussa saattaa olla hiton hyvät eväät, vai oliko se römpsä. Vaseliinia se kuitenkin kaipaa.

        Kauneus on katsojan silmissä.


      • Anonyymi

        Kiitos hyvää oli.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Päin vastoin joka kauppaan myyntiin rönttöset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rönttönen on terveellinen ja maukas kahvileipä.

        Helsingin herrat pitävät rönttösiä herkkuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ollaan tyytymättömiä,että kateelisia. Kade on meille luontainen ominaisuus.

        Kyllä,ihan syntyperäiset kuhmolaiset sitä on,se on kyllä huomattu.Kateellista porukkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneus on katsojan silmissä.

        Niinhän se on että kauneus on katsojan silmissä.


      • Anonyymi

        Älä muuta virka maukkaita oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .

        Kumpikin nimi käy rönttönen tai marjapiirakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .

        Kumpikin nimi käy rönttönen tai marjapiirakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että vanhassa ja ryppyisessä repussa saattaa olla hiton hyvät eväät, vai oliko se römpsä. Vaseliinia se kuitenkin kaipaa.

        Kyllä vain ryppyisessä repussa on hyvät eväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .

        Kumpikin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä,ihan syntyperäiset kuhmolaiset sitä on,se on kyllä huomattu.Kateellista porukkaa

        Näin on.Kateutta joka asiassa.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Rönttös kauppa käy kuumana tällä hetkellä Kuhmossa,alkaa kamarimusiikki.


      • Anonyymi
        Näin on tosi kirjoitti:

        Rönttösen myyminen ihmisravinnoksi pitäisi lailla kieltää.

        Hyvin näyttää rönttönen käyvän kaupaksi paikallisessa leipomossa.Jokaisella suu mössöttää rönttöstä täynnä kahvion puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rönttönen on terveellinen ja maukas kahvileipä.

        Rönttönen kävi hyvin kaupaksi kamarimusiikin aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvää oli.

        Silloin jos Ihmisellä on nälkä, kaikki ruoka on hyvää. Kotona lapsena jo opetettu, kaikenlaista ruokaa pitää ainakin maistaa. Mitä oli tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskos marjapiirakka sopiva nimi ,eikä rönttönen .

        Kyllä marjapiirakka on sopiva nimi,kesä on mennyt ja rauha samanteinin hmisasunnoissa syksy ,talvi hiipii varpahillain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi maukkaita on Kaesan rönttöset.

        Voi ja vielä kerran voi.Eikö löydy muusta keskustelua kuin rönttösestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ja vielä kerran voi.Eikö löydy muusta keskustelua kuin rönttösestä.

        Mitäpä sitä muuta on näin pienessä kylässä mistä keskustella kuin rönttösestä Kuhmon kuuluisesta marjapiirakasta,eli rönttösestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ja vielä kerran voi.Eikö löydy muusta keskustelua kuin rönttösestä.

        Löytyy esim.naapuri rapun nimissä kirjoitettu lappunen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy esim.naapuri rapun nimissä kirjoitettu lappunen.

        Minäkin olen saannut kirjelappusen nim.merk a rappu ,vaikka kirjoittaja c rappu.Lappu" Liisoja"löytyy.


    • reiska

      Tämmössiepä myö ollaan...

      • maalais

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.


      • Sotkamo
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.


      • kuhmosta
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.


      • Sotkamon Hymy
        kuhmosta kirjoitti:

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.

        Mutta sen verran ohjetta!! Olisit ottanut Rönttöset mukaan ennen kuin karkasit! Ne on hyviä!! Eli on siinä Kuhmossa hyviäkin puolia!


      • Ulko½nen
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Kuhmo ja Sotkamo ovat samanlaisia kuihtuvia kyläpahasia kumpikin. Molemmissa asukkaita yhtä vähän, liikuttavat 10.000 . Saapahan nähdä, kummalla lukema alittuu ensimmäisenä!

        Kuhmo keksi julistautua kaupungiksi ennen Sotkamoa. Sotkamolaiset vastasivat haasteeseen olemalla julistautumatta.

        Sattuneesta syystä käyn kesäisin molemmissa. Luonto on kummankin kunnan/"kaupungin" paras valtti, liki tasoihin menee. Palvelutasossa ei ihmeemmin eroja – mitä nyt Sotkamossa enemmän majoituskapasiteettia Vuokatin vetovoiman (?) ansiosta. Kuhmo kehittynyt ehkä jossain suhteessa omavaraisemmaksi, koska sieltä on pidempi matka Kajaaniin kuin Sotkamosta.

        Jos olisi pakko valita asuinpaikkakunnaksi jompi kumpi, valitsisin Sotkamon. Syy: on lähempänä merenpintaa. Minulla on kuivien vedenjakajaseutujen kammo.


      • Ulko½nen
        Ulko½nen kirjoitti:

        Kuhmo ja Sotkamo ovat samanlaisia kuihtuvia kyläpahasia kumpikin. Molemmissa asukkaita yhtä vähän, liikuttavat 10.000 . Saapahan nähdä, kummalla lukema alittuu ensimmäisenä!

        Kuhmo keksi julistautua kaupungiksi ennen Sotkamoa. Sotkamolaiset vastasivat haasteeseen olemalla julistautumatta.

        Sattuneesta syystä käyn kesäisin molemmissa. Luonto on kummankin kunnan/"kaupungin" paras valtti, liki tasoihin menee. Palvelutasossa ei ihmeemmin eroja – mitä nyt Sotkamossa enemmän majoituskapasiteettia Vuokatin vetovoiman (?) ansiosta. Kuhmo kehittynyt ehkä jossain suhteessa omavaraisemmaksi, koska sieltä on pidempi matka Kajaaniin kuin Sotkamosta.

        Jos olisi pakko valita asuinpaikkakunnaksi jompi kumpi, valitsisin Sotkamon. Syy: on lähempänä merenpintaa. Minulla on kuivien vedenjakajaseutujen kammo.

        Niitä rönttösiä kammoan yhtä paljon kuin kuivia vedenjakajaseutujakin.


      • Voih!
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Otan osaa.......


      • päätiet
        Sotkamon Hymy kirjoitti:

        Mutta sen verran ohjetta!! Olisit ottanut Rönttöset mukaan ennen kuin karkasit! Ne on hyviä!! Eli on siinä Kuhmossa hyviäkin puolia!

        pois todella typerästä kaupungista


      • päätiet kirjoitti:

        pois todella typerästä kaupungista

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...


      • City_Sotkamolainen
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Laajan matkailubisneksen vuoksi Sotkamossa osataan käyttäytyä vierasta kohtaan asiallisesti ja kohteliaasti. Kuhmo sen sijaan on niin korpea, että siellä käyttäytyminen on vielä hakusessa. Paikallisessa hotellissa asuessani ja toivottaessani huomenta aamupalatyttö sanoi vain ymh ja se siitä. Seuraavana aamuna sanoin vittuuksillani good morning, jolloin tyttö ei enää sanonut mitään, pieraisi vain keittiön ovelle kääntyessään.


      • Anonyymi
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Jättäkäähän kuhmolaiset tuo pöhöttynyt ylimielisyys pois. Ja jos ette satu muistamaan niin Kuhmo on kuoleva pitäjä, mutta Sotkamo se porskuttaa Kajaaniakin paremmin niin taloudenhoidossa kuin muussakin toiminnassa. Kuhmolaisten energia pääsääntöisesti kuluu kateellisten panetteluun ja juoruiluun sekä naapurikuntien haukkumiseen ja keskenään keskustalaisten hyväveliverkostojen pyörittämiseen.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Ei Sotkamo ole edes kirkonkylä. Se on vain lyhyt nopeusrajoitusalue kuhmolaisten Kajaanissa vierailua hidastamassa.


      • Voih! kirjoitti:

        Otan osaa.......

        Kuhmo on hyvä paikka. Vaikka jotkut luulevat
        Olevan parempi kuin muut. Neste kyttää toisten tekemistä. Suurin osa ihmisiä kivoja.
        Rönttöset on hyviä ja Kaisan leipä myös.


      • Anonyymi
        Korpisuo12 kirjoitti:

        Kuhmo on hyvä paikka. Vaikka jotkut luulevat
        Olevan parempi kuin muut. Neste kyttää toisten tekemistä. Suurin osa ihmisiä kivoja.
        Rönttöset on hyviä ja Kaisan leipä myös.

        Kyttääjät kerrostalossa .Kaksi henkilöä nokat kiinni ikkunasa.Ihmisten seuraamista ,oven takana kuuntelua.Tälläisiä on Kuhmolaiset ihmiset.Hankkisivat elämän itselleen ettei toisia tarvitaksesi kytätä.Sitä ei tapahdu omassa elämässä mitään kivaa,on vain tollotusta omassa pienessä ympyrässään.


      • Anonyymi

        Aseenkanto luvat pois tämmösiltä kirjoittajilta sekä aseet valtiolle,lisäksi suuret sakot tai valtion leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aseenkanto luvat pois tämmösiltä kirjoittajilta sekä aseet valtiolle,lisäksi suuret sakot tai valtion leipää.

        Samaa mieltä


      • Anonyymi

        Että kehtaat rehvastella K.


      • Anonyymi

        Taitaa olla sekopää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aseenkanto luvat pois tämmösiltä kirjoittajilta sekä aseet valtiolle,lisäksi suuret sakot tai valtion leipää.

        Valvojan pitäis puuttua henkilön kirjoitukseen.


      • Anonyymi

        Niinpä niin .Onkohan myös kalastusvehkeissä oma lokeronsa viinalle.Varmaan on!!


      • Anonyymi

        Onko kyseessä tällä Korhosella paha lukihäiriö ,tai alkoholin vaikutuksen alainen tila,ehkä molemmat.Sekavaa on ollut kirjoitus 2006 v.Taitaa olla sekavaa 2020 ja siitä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttääjät kerrostalossa .Kaksi henkilöä nokat kiinni ikkunasa.Ihmisten seuraamista ,oven takana kuuntelua.Tälläisiä on Kuhmolaiset ihmiset.Hankkisivat elämän itselleen ettei toisia tarvitaksesi kytätä.Sitä ei tapahdu omassa elämässä mitään kivaa,on vain tollotusta omassa pienessä ympyrässään.

        Onkohan kyseessä lautarinta ja koukkunenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kyseessä lautarinta ja koukkunenä?

        Kyllä


      • Anonyymi

        No jo on kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä

        kuhmolaiset ovat sellaisia valittajia ,jollei mikään ole heidän mielestään hyvä.


      • Anonyymi

        Kuhmossa ei ole urheilutietä on kyllä urheilukatu.


      • Anonyymi

        Korhonen kirjoittaa joka toinen kirjain on isolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkäähän kuhmolaiset tuo pöhöttynyt ylimielisyys pois. Ja jos ette satu muistamaan niin Kuhmo on kuoleva pitäjä, mutta Sotkamo se porskuttaa Kajaaniakin paremmin niin taloudenhoidossa kuin muussakin toiminnassa. Kuhmolaisten energia pääsääntöisesti kuluu kateellisten panetteluun ja juoruiluun sekä naapurikuntien haukkumiseen ja keskenään keskustalaisten hyväveliverkostojen pyörittämiseen.

        Sotkamolla menee hyvin matkailun ansiosta.


      • Anonyymi

        Korhonen on päässyt valloilleen,olisikko kyseissä Piilopolun Korhonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korhonen on päässyt valloilleen,olisikko kyseissä Piilopolun Korhonen.

        Niitä täällä riittää sekoittamassa meidän elämää,"sekopäiseK


      • Anonyymi

        Sekalaista on kirjoitus hyvä ettei naapurin nimissä!!!!


      • Anonyymi
        kuhmosta kirjoitti:

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.

        Vai oot tsadissa töissä ja ISOISSA ympyröissä...


      • Anonyymi

        Ompas outo ja sekava kirjoitus tältä Korhoselta.


      • Anonyymi
        Ulko½nen kirjoitti:

        Niitä rönttösiä kammoan yhtä paljon kuin kuivia vedenjakajaseutujakin.

        Paljosta jäät vaille.


      • Anonyymi

        Siinä kirjoitus " oikeasta" suomenkielestä.kirjoittaja tarviis oikeinkielen oppia kirjoituksissaan ,aika paha lukihäiriö.


      • Anonyymi
        päätiet kirjoitti:

        pois todella typerästä kaupungista

        Kiva on asua Kuhmossa.


      • Anonyymi
        City_Sotkamolainen kirjoitti:

        Laajan matkailubisneksen vuoksi Sotkamossa osataan käyttäytyä vierasta kohtaan asiallisesti ja kohteliaasti. Kuhmo sen sijaan on niin korpea, että siellä käyttäytyminen on vielä hakusessa. Paikallisessa hotellissa asuessani ja toivottaessani huomenta aamupalatyttö sanoi vain ymh ja se siitä. Seuraavana aamuna sanoin vittuuksillani good morning, jolloin tyttö ei enää sanonut mitään, pieraisi vain keittiön ovelle kääntyessään.

        Näin muuten on.Sotkamossa on käytöstavat kohdallaan.


      • Anonyymi

        Niin ollaan, näkkyy muita haittoovan meijän olo.


      • Anonyymi
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Sotkamo eläväinen kirkonkylä.Tiedäkös siellä osataan panostaa matkailuun.


      • Anonyymi
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Sotkamo osaa panostaa matkailuun ,etenkin talvimatkailu.


      • Anonyymi

        Taitaa olla Piilopolun Korhonen.


      • Anonyymi
        k0rh0nen kirjoitti:

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...

        Mikä on ironmikes?


      • Anonyymi
        k0rh0nen kirjoitti:

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...

        Miksi ne on typeriä teitä,ei tiet ole typeriä vaan sinä olet typerä kirjoittaja.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Sotkamo kiva paikkakunta.


      • Anonyymi
        k0rh0nen kirjoitti:

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...

        Ei tiet voi olla typeriä, vaan kirjoittaja.


      • Anonyymi
        kuhmosta kirjoitti:

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.

        Kuhmoisten ja Sotkamolaisten kukko tappelu vaan jatkuu kumpi on kampi.


      • Anonyymi
        k0rh0nen kirjoitti:

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...

        Onko sinun oma" poika" Pelle. Kuinka omasta pojastasi kirjoittelet noin halveksivasti,osaatko kirjoittelusta edes hävetä.Ei varmaan ole ole ollut yhteyden ottoja lapsiltasi.


      • Anonyymi

        Voisitko kertoa meille missä on urheilutie, on vaan tiedossa Urheilukatu. Vietin lapsuuteni siellä missä meillä oli koti.


      • Anonyymi

        Että mitä tämä kirjotus on tältä Korhoselta, mikä hiivatin" urheilutie" ei meillä ole sellaista,on meillä urheilukatu .


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Teillä onkin erilainen meininki, on tehtaita matkailua ihmiset erilaisia eikun kaikkea hyvää Sotkamoon.
        .


      • Anonyymi
        Sotkamo kirjoitti:

        "maalaismeininki"
        Onko Sotkamo sitten muka KAUPUNKI. Missähän siellä Sotkamossa se kaupunki on, itse olen nähnyt vain kirkonkylän ja paljon harvaanasuttua haja-asutusaluetta.

        Mielestäni Kajaani on Kainuun ainoa kaupunki ja sekin paikkakunta on melko pieni ja hiljainen ainakin näin isommista ympyröistä katsottuna.

        Sotkamossa väki oli liikkeellä ,rinteet täynnä laskettelijoita.


      • Anonyymi
        kuhmosta kirjoitti:

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.

        Sotkamossakin kateus rehottaa.


      • Anonyymi
        kuhmosta kirjoitti:

        järkyttyi kun sotkamolainen sanoi maalaismeininkiä löytyvän kuhmosta joka on ns. kaupunki. Itse kun on töissä stadissa ja vielä isommissa ympyröissä.

        Pysykin siellä stadissa. Kehottaisin kuitenkin käymään hiukan isommassa kaupungissa. Tokio voisi tehdä sinullekin hyvää!


      • Anonyymi
        Voih! kirjoitti:

        Otan osaa.......

        Onko Sotkamossa näitä munattomia "miehiä"?


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Sotkamo onkin kaunis kirkonkylä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Sotkamo ole edes kirkonkylä. Se on vain lyhyt nopeusrajoitusalue kuhmolaisten Kajaanissa vierailua hidastamassa.

        Ompas hyvin viihtyisä kirkonkylä.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Sotkamossa palveluita löytyy enemmän kuin Kuhmossa.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Nyt saat olla ylpeä kun saatte liikenneympyrän sinne Sotkamoon.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Sotkamossa rakennetaan taas kerrostaloa parhaimmalle järvitontille aivan keskustaan.


      • Anonyymi
        maalais kirjoitti:

        meiningiltä onneksi itse asun sotkamossa.

        Niin teille sinne Sotkamoon tulee uusi tornitalo.


      • Anonyymi
        City_Sotkamolainen kirjoitti:

        Laajan matkailubisneksen vuoksi Sotkamossa osataan käyttäytyä vierasta kohtaan asiallisesti ja kohteliaasti. Kuhmo sen sijaan on niin korpea, että siellä käyttäytyminen on vielä hakusessa. Paikallisessa hotellissa asuessani ja toivottaessani huomenta aamupalatyttö sanoi vain ymh ja se siitä. Seuraavana aamuna sanoin vittuuksillani good morning, jolloin tyttö ei enää sanonut mitään, pieraisi vain keittiön ovelle kääntyessään.

        Näin muuten on Sotkamossa turistia palvellaan,ollaan kohteliaita toisiamme kohtaan.Kävin eräässä kirppismyymälässä,meinasin persielleni mennä siitä ystävällisyydestä asiakkaitten kohtaamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttääjät kerrostalossa .Kaksi henkilöä nokat kiinni ikkunasa.Ihmisten seuraamista ,oven takana kuuntelua.Tälläisiä on Kuhmolaiset ihmiset.Hankkisivat elämän itselleen ettei toisia tarvitaksesi kytätä.Sitä ei tapahdu omassa elämässä mitään kivaa,on vain tollotusta omassa pienessä ympyrässään.

        Näin on.


      • Anonyymi
        k0rh0nen kirjoitti:

        Joka kerta kun näitä typeriä pääteitä lähden ajelemaan, tuntuu minusta todellakin pahalta. Ethän sinä tsadiin juurtunut *om*sivar*PELLE voi ikinä tällaista kotiseuturakkautta ymmärtää.

        Kaikkien kuhmolaisten kannalta olisi parempi, jos sinä jättäisit KUHMO-palstan rauhaan ja menisit keskustelemaan kaltaistesi kanssa. IRONMIKES on sinulle hyvää juttuseuraa, ellet itse ole kyseinen henkilö. Änkyräkommunisteja meillä riittää omastakin takaa.

        Toistan vielä, että Kuhmosta pois vievät tiet saavat jossain vaiheessa tipan nousemaan linssiin...

        Miksei kaikki kirjoittelu K ole poistettu vain osa mikä ei kestä päivän valoa.Siellä ne on tallessa löytyy tarvittaessa.


    • rosa

      No ne on ollu niitä meidän räkänokka pentuja kellä ei muuta tekemistä ole ku kiusata ihmisiä.. ei muuta ku olisitte ottaneet niska perse otteella ja lumihankeen.. joka paikkaan niitä huutelijoita riittää mutta toivottavasti teillä oli muuten mukavaa.. ainahan ne känniset keksii jos jonkilaista kapakkahuumoria. ovat omasta mielestään fiksuja ja aamulla eivät muista keltä saivat turpaan.. tulkaa kesällä uudestaan on paljon tapahtumia ja ihana luonto meillä.. eihän jääny lopullisesti paha maku suuhun. toivottavasti ei.. t. kuhmolainen nainen...

      • yx kuhmolainen

        Oliko tuo totta mistä kirjoitit?Tuntuu uskomattomalta tuo kirjoitus,tuskin Kuhmossa on tuollaisia ihmisiä.Minusta on uskomatonta,taisit keksiä koko jutun jotta saisit mustata kuhmolaisia.


      • Anonyymi
        yx kuhmolainen kirjoitti:

        Oliko tuo totta mistä kirjoitit?Tuntuu uskomattomalta tuo kirjoitus,tuskin Kuhmossa on tuollaisia ihmisiä.Minusta on uskomatonta,taisit keksiä koko jutun jotta saisit mustata kuhmolaisia.

        Kyllä se on totta ja vielä pahempaa. Nämä munamarttaturjakkeet shellin baarissa osoittelevat sormellaan tuttuja ja tuntemattomia ja alkavat nimitellä. Jopa baarin omistaja on häätämässä pois tuntemattomia. Antaa etusijan jopa lehden lukuun näille "asiakkailleen".


    • kuhmolainen

      Taisipa mennä aika lahjakkaasti fiktion puolelle tuo tarina. Muuten lähes uskottavaa kyllä, mutta rönttösjuttusi paljasti :) ja kyllä niitä juntteja löytyy muualtakin kuin kuhmosta. taisipa olla kuhmo suomen viiden turvallisimman kaupungin listoilla tässä joku aika sitten...

      • KAUPUNGIN he

        he heeeeeeeeee


    • joo joo

      4 vai 6 etkö osaa laskea? ja otitte ihan tankin täyteen... no huh huh. taitaa etelän hölömö unta nähä. mee metroon istumaan jos vaikka joku löis kir.....

    • ei bensaa

      Itse olin Kuhmossa n. 5 vuotta sitten. Tankki tyhjä ja matkaa piti jatkaa. Menin liikenneympyrän (?) vieressä olevalle bensa-asemalle ja kerroin tilanteeni. Jätin käyntikortin, täytyn tankin ja jatkoiin matkaani. Seuraavalla viikolla maksoin laskun. KIITOS! Ihmiset on erilaisia.

      PS. Rönttosiä ei heittele kukaan - ne syödään suurena herkkuna.

      • trollaa

        varmasti


    • naurua riittää

      Huumorintajuista porukkaa nämä kuhmolaiset kun ei ota nokkiinsa kaikenlaisia könittäjiäkään..heh...

    • Vuosija merillä

      Kuhumoon, vuosien jäläkeen, minä piän lompsooni kokoajan käsissäni levällään ja tiputtelen jatkuvasti satasen euroja, kuin huomoomatta. Perässä kontata mykrittää laoma kööhie kuhmolaesie ja noppeimmat juoksoo ihan eille, ovvie avvoomaan ja kumartelloot ovien pielessä: "Olkaapa hyvä!" Ei ou vielä kukkaa ahistellu, eekä oo "lännentuohet" loppunna kesken. Neovon sinnuo kööhee, elä tule vähine rahonesi Kuhmoon! Muuten käöpi juuri kuvaamallasi tavalla, soat karua kohtelua.

      • Sukanvarsi

        Kerjäläistähän täällä on pakko näytellä


      • ärsyke

        Se kun tuo satutunti yllättää niin kaikenlaista huuhaata mielikuvissa lentää ja totena tänne pitää kirjoittaa. Voi polosia menkää kirjoittamaan vaikka fiktiokirjaa siitä voisi leipääkin irrota jonninjoutaville säheltäjille. Jos oikein hyvän kirjan keksitte on se rikkauden alku. No keveneehän se mieli kun jonnekin ees kirijottaa. Sitä vaan että on päässä sillon jotain vinksalleen jos ei oo muuta mielessä kun toisia halventaa kirjotuksillaan. Mikähän tuommosen tilan saa aikaseksi ihmiselle, se tässä kiinnostaa.


    • Muuqalainen

      Aloin joskus aikoja sitten kulkea yksissä erään kuhmolaissyntyisen tytön kanssa. Muualla toki asuttiin. Tein sitten sen virheen, että Kuhmossa käydessämme uskalsin astua armaani kanssa kuhmolaiseen yöelämään (taisi olla juuri tuon Hotelli Kainuun ravintola). Siellä tultiin miehissä rähjäämään minulle. Ainoa vikani oli ymmärtääkseni se, että olin muualta ja uskaltanut kajota kuhmolaistyttöön! Itse en provosoinut ketään millään tavalla.

      Parilla paidannapin menetyksellä sentään selvisin, vaikka päälletulijoita oli useampiakin.

      Olen toki käynyt Kuhmossa monesti myöhemminkin, ja ihmeesti saanut olla rauhassa. Ja tuon kuhmolaissyntyisen tytön kanssa kuljeskellaan edelleenkin.

      • Ihmetteleväinen

        Mikähän siinäkin lie ollut takana? Ei voi ymmärtää miksi sellaisesta asiasta pitää nostaa elämä, jos menee ravintolaan paikkakuntalaisen kanssa, ja itse ei satu olemaan paikallinen.. On se kumma..


    • Anonyymi

      Minä olen pari kertaa käyny Kuhmossa ,enkä tule kolmatta kertaa.

      • Anonyymi

        Minä myös kävin kaksi kertaa. Ensimmeisen ja viimeisen!


    • Anonyymi

      Olen pahoillani kohtelustasi, mutta näin Kuhmossa mainetta on niitetty ha niitetään . Siivelläeläjät ja huumehörhöt asialla ja isottelemassa.

    • Anonyymi

      Paskanjauhajien pitäjä, sitä se kuhmo on

      • Anonyymi

        Nii onkii :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii onkii :))

        Eikä oo😊


    • Anonyymi

      Suurin osa kuhumolaisista on sitte laskeutuna jo puista alas ja nyt pakkautuvat liikepaikoille ihmisiin kiusaks.

    • Anonyymi

      Perus Kuhmolaista hurttiahuumoria mikä ei uponnut statilaiseen turistiin.

    • Anonyymi

      Montako sukunimiä on kuhmos yleensä kuolinilimootiis, Oisko viis jotka aikoinaan suksineet rirtiin. Kertoo paljo?

    • Anonyymi

      🤣🤣

      • Anonyymi

        🤔🤫🤔


    • Anonyymi

      Nuo sinun juttusi ei kyllä pidä paikkaansa .Valehtelet koko jutusta , olenhan minäkin käynyt Kuhmossa usein eikä tuollaista ole tapahtunut kertaakaan.

      • Anonyymi

        Näkeehän sen että aloitus ei ole kuin jonkun satusetän provo. Ei muuta paikkaa keksinyt kirjoittaa korviensa välin typeryyksille kuin nämä sivut.


    • Anonyymi

      olisiko nyt pieni levon aika...tai vähän pidempikin...

    • Anonyymi

      Paskapuhetta ihan selevähän, ei kuhumos oo kuutta muualtatullutta jokka uskaltaas teherä tuollaasta. Paikallisilla lääkitys kai kohorillaan.

      • Anonyymi

        Tai paikallisilla ei ole lääkitys kohillaan,huomaa jo monesta tyypistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai paikallisilla ei ole lääkitys kohillaan,huomaa jo monesta tyypistä

        Lääkitystä pitäs lisätä aika monella


    • Anonyymi

      Se on tämä kyseinen huoltoasema kaiken pahan alku ja juuri Kuhmossa. Siellä istuu päivät pitkät luojalta saaliiseen jääneitä m-marttoja lorsaamassa mitä hurjampia juttuja milloin mistäkin houreesta.

      • Anonyymi

        Ihmetellä pitää niitä, kaikkien alojen asiantuntijoita. Tässä taannoin oli venakko rekkaukko, ja kysyi jotain kahvilatyöläiseltä.
        Venakko lähti ulos, niin jopas joku ukkeli ponkaisi ylös , kuului kysyvän tytöltä " mitä sitä tuolla oli assieta"?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellä pitää niitä, kaikkien alojen asiantuntijoita. Tässä taannoin oli venakko rekkaukko, ja kysyi jotain kahvilatyöläiseltä.
        Venakko lähti ulos, niin jopas joku ukkeli ponkaisi ylös , kuului kysyvän tytöltä " mitä sitä tuolla oli assieta"?.

        Normaali miehen reagointitapa. Ajatteli venäjän rekkamiehen vokottelevan kahvilatyöläistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetellä pitää niitä, kaikkien alojen asiantuntijoita. Tässä taannoin oli venakko rekkaukko, ja kysyi jotain kahvilatyöläiseltä.
        Venakko lähti ulos, niin jopas joku ukkeli ponkaisi ylös , kuului kysyvän tytöltä " mitä sitä tuolla oli assieta"?.

        Mittee kieltä tuo on? Venakko on naispuolinen henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali miehen reagointitapa. Ajatteli venäjän rekkamiehen vokottelevan kahvilatyöläistä.

        Ei venäläiset miehet ole kiinnostuneita suomalaisista naisista.


    • Anonyymi

      Kuhmosta kumahtaa.

      • Anonyymi

        Niin kumahtaa.Nimittäin toinen aalto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kumahtaa.Nimittäin toinen aalto.

        Mulqvistmartat ovat aina lähekkäin juorutessaan muiden asioita huoltiksella ja torilla. Saa ne aikamiespojat olla jo varuillaan joko tappava pöpö on iskenyt elimistöön.


    • Anonyymi

      Kuhmoon muuttanut henkilö kertoi olleensa ihmeissään kun kännykkää ja jopa lompakkoa kuljetetaan perstaskussa niin että puoliksi näkyy ja melkein tipahtaa että eikös ole vaarana että se napataan. Siihen oli nuori aikuinen vastannut ettei täällä kukaan niin lähelle tule. Täällä kierretään kauempaa lajitoveri!

    • Anonyymi

      Onko Kuhmossa paljon ylipainoisia naisia?

      • Anonyymi

        Sotkamosta löytyi ojasta alipainoinen nainen,tutkin ja huomasin että hän on nälkiintynyt,annoin ruokaa ja juomaa,nyt olemme parhaat kaverit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotkamosta löytyi ojasta alipainoinen nainen,tutkin ja huomasin että hän on nälkiintynyt,annoin ruokaa ja juomaa,nyt olemme parhaat kaverit.

        Paksuna kuuluu olevan,siunausta.


      • Anonyymi

        Niitä riittää.


      • Anonyymi

        Joka risteyksessä tulee vastaan jompi kumpi joko laiha lihaksensa menettänyt tai ylen syön nyt pullukka nauravana ilmenneen.


    • Anonyymi

      On. Ja kylä täynnä läskipäitä.

    • Anonyymi

      Vieläkö ottaa päähän?

    • Anonyymi

      Ostimme ns. kalakämppä tontin Lentiiran suunnasta. Olemme rakennelleet siellä vapaa-aikoina parina vuotena vapaa-ajan paikkaa. Samalla on tullut Kuhmo, ja Kuhmolaisetkin tutuksi. Kokonasuudessaan Kuhmolaiset on kivaa ja auttavaista porukkaa. Joskus joku ns. kyläläinen ihmetteli miksi laitamme rahojamme tänne taantuvaan pitäjään ja korpeen, josta kaikki kynnelle kykenevät muuttavat pois. Kerroimme että kaikkea ei voi mitata rahassa, ja on muitakin arvoja olemassa. Nauromme myös kysyjälle että jospa meillä on tähän varaa. Ei se siitä suuttunut. Aluksi yksi paikallinen ns. urakoitsija lupasi tulla meille kaivurilla pohjan kaivu hommiin. Jossakin vaiheessa se sitten kuitenkin pakitti täydellisesti. Kertoi että on aikaisemmilta ns. mökkiläisten kaivuhommista rahasaatavia, ettei lähde kenenkään epämääräisen tuntemattomien hommiin. Hiukan meiltä kyllä meni ns. "haavi" auki. Kerroin kaverille että tähän asti meidän hommista on kyllä kaikki saaneet sen korvauksen, mikä on sovittu. Myöhemmin kuultiin että kaveri on näitä "vanhoilisia". Voi olla että minun suustani päästämä pari perkele sanaa, karkoitti kaverin. Itse kun emme kuulu tähän samaan seurakuntaan. Onneksi löydettiin sitten hommiin toinen koneurakoitsija, ja hyvä löydetiinkin. No joo, siinä linja-auto aseman viereisessä pitseriassa olemme saaneet kyllä tosi omalaatuista palvelua, mutta se siitä. Paikan vetäjä ei taida olla alkuperäisiä Kuhmolaisia :). Lentiiran kylätoimikunnan porukalle nostamme hattua, ovat ahkeraa porukkaa. Eli, kokonaisuudessaan ei mitään pahaa sanottavaa Kuhmolaisista, ovat kivaa porukkaa. Ensi kesänä taas "pyöritään" siellä, ja kun jäädään eläkkeelle, ollaan siellä pitempiäkin aikoja. Aika kivoja kalapaikkoja siellä.

      • Anonyymi

        No jopa sitä taas kehutaan..


    • Anonyymi

      Jospa olette olleet huonolla pärstäkertoimella liikenteessä. Kuhmolaiset tykkäävät komeista laukkuryssistä.

    • Anonyymi

      Kun katsot peiliin taidat nähdä tosi vittumaisen ihmis olion.

    • Anonyymi

      Pari vuotta asuin Kuhmossa. Se riitti. Ihan kauhea paikka. Siellä asui outoja tyyppejä ja ihme hiippailijoita. Ainoat hyvät muistot ovat, että pääsin muutamia kertoja pukille. Kaipa minuakin joku muistaa: Kuhmon naiset ja ne muutamat tyypit, joille jäin velkaa.

      • Anonyymi

        Sama homma. Pukille pääsee hyvin. Kylä täynnä h..... Outoja ovat muutoin.


    • Anonyymi

      Tuon kirjoittaja on kuhmolainen juntti joka ei saa enää sossusta euroja. Lisäksi hänellä on vuokrat maksamatta 4 kuukauden ajalta. Polttaa aroma sätkää sormet ruskeina. Samat vaatteet olleet monta vuotta päällä ja ovat kl. pesemättä. Keskiolut maistuu kun vaan olisi tarjooja...

      • Anonyymi

        Kerro lisää itsestäsi.


    • Anonyymi

      "Tiedättekö "mitä Minä tapasin Sotkamolaisen miehen 1968 ja ollaan edelleen yhdessä,onhan meilläkin vaivat ja omat ongelmat kun ikäkin painaa" päälle".Rönttösiä syödään päivittäin,sekä piirakoita hyviä on.

      • Anonyymi

        On mennyt elämä pahasti hukkaan..


    • Anonyymi

      ..näitä "romu-alpojen" serkkuja riittää kirkollekin.. nykypuut niin heikko-oksaisia että täytyy maajalassa ...

    • Anonyymi

      Valehtelijoita.

      • Anonyymi

        Ainakin tietyt henkilöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tietyt henkilöt.

        Eli tarkoitat k alkavia,sehän on heidän valttikortti,valheella on lyhyet jäljet ja pask.loppu.


    • Anonyymi

      Peräkammarinpojat saavat olla yksikseen kun näin kohdellaan ulkopaikkakuntalaisia. Täällä paluumuuttaja katselee kommentteja naisnäkökulmalla, miestä etsien....

    • Anonyymi

      Kuhmolaiset! Kiitos 15vuodesta kesäisin, en oo huomannu pahaa vaan kiitän.
      Ihmettelen vain kuinka niin pienes paikas voi olla niin paljon kränää? Jos teillä on väärät johtajat, vaihtakaa, vanheneehan se tuosta eikä kelepaa enää kellekkää silmäätekevälle,

      • Anonyymi

        Ei täällä tapahdu mitään erikoista,ja jos tapahtuu koko Kuhmo menee sekaisin niin ne ainoat järjissään olevat ihmiset ovat ihmeissään mitä nyt tehdään.Pohdintaa baareissa munamartat jakavat viisauksiaan ja epäilyjään Elämä jatkuu.


    • Anonyymi

      Tämä aihe näkyy olevan kestosuosikki vuosikymmenen aikana!

    • Anonyymi

      Kuhmo oli vielä 50 vuotta sitten maineikas mukava paikkakunta. Ei enää. Kierous ja velttous, susien suojelu ja kumma kyräily vaivaa tätä erämaakaupunkia. Vasemmistovihreät hörhöt ovat tulleet sotkemaan hyvämaineisin rauhallisen kaupungin elämää. Pääkaupunkiseudulta on mitä ilmeisemmin tullut näitä neutraaleja haihattelijoita.
      Kainuun Soten alainen vanhustenpalveluyksikkö ei toimi oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti, niinkuin ei mikään muukaan viranomaisten palvelut. Poliisien aika kuulemma menee susien perässä juoksemiseen ja häirikkösusien ampujien vahtimiseen. Siellä sosiaalivirastossa on jokin naisten juorukerho. Terveyskeskuksen lääkäripalvelut ovat huonot. Siellä paikkakunan oma kasvatti lääkärinä on ihan kuin tyhjää vain. Ei mitään apuja.
      Talot rapistuvat, vanhukset kuolevat ja lapsia ei haluta syntyvän. Siis kuoleva kaupunki. Jäljelle jää vain kaunis kirkko ja kirkonseutu Pajakkakoski.
      Sitten seutu kaunistuu enisestään kun tuo matala tasakattoinen terveyskeskuksen sairaala puretaan ja tilalle rakennetaan samalla paikalle uusi riittävän tilava ja ehdottomasti harjakattoinen terveyskeskus palveluineen.
      On sentään yksi hyvä asia. Puuteollisuus ja sen liitännäistyöllisyys .

      • Anonyymi

        Tapahtuu mutta pienissä piireissä vielä Kuumissakin.


    • Anonyymi

      On monenlaista tallaajaa niinku muissaki paikoissa.

    • Anonyymi

      Alustuksesta sen verran, että vieläkös "köyhät" vaikuttaa Kuhmossa? Melkoinen riesa niistä alaluokkaisista olikin aikanaan.

      • Anonyymi

        Mistä täällä rikkaita olisi,persaukisia ukkoja ja sossun elättejä kylä täynnä.


    • Anonyymi

      Ite oot vittumainen.Pysy pois Kuhmosta etelän koronanlevittäjä.

      • Anonyymi

        Onko sinulla todisteet että on koronanlevittäjä. Kirjoita sitten kun sinulla on todiste. Vääristä tiedoista mitä levittää toisessta, voi saada syytteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla todisteet että on koronanlevittäjä. Kirjoita sitten kun sinulla on todiste. Vääristä tiedoista mitä levittää toisessta, voi saada syytteen.

        Miepä muutinnii takasi Kuhumoon monjaa vuoje jäläkee ja ol paras päätös ikuna. Muualle en enää lähäre! Tänne jiän ja kualen! Ja lissää tuloo. Onneks kööhät lähtöö ku ee naista sua!


    • Anonyymi

      Kun rakennatte uuden Terveyskeskuksen samalle paikalle, niin tehkää riittävän leveät ovet, jotta ropottiteknoäly hoitajat pääsevät kulkemaan käytäviä pitkin. Nimittäin hoitajapula uhkaa kun lapsia ei enää synny ja vanhukset lisääntyvät vauhdilla ja niitä ei kukaan hoida. Tilalle tulevat ropottihoitajat ja videolta etälääkäri Oulusta.

      • Anonyymi

        Se on tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Kuhmoon kun oikea ihminen eksyy käymään, niin kuhmolaiset hänet ystävällisesti huomioivat. Tullaan naaman eteen töllöttämään ja tuijottamaan.
      Niinkuin ei olisi ennen ihmistä nähneet.
      Voi olla että kuhmolaiset näin käyttäytyvätkin kun oikeasti näkevät Kuhmon ulkopuolista elämää.

      • Anonyymi

        Ei se siitä johdu ettei ihmistä olisi nähnyt vaan ihmetellään kuinka aivohalvaus on taas muodissaan


      • Anonyymi

        Pistähän oikea ihminen pärstäsi vasepuukin sivuille, jotta me kuhmolaiset saadaan oikein kunnolla tuijottaa. Kyllä jotain vikaa pitää olla, jos niin on tehty. Veikkaisin kuusamolaista vitjamunaa, se on tuijotuksen väärti.


    • Anonyymi

      Voi näitä satujen sankareita. Huumoria riittää laidasta laitaan, vieläkö joku todestakin ottanee kaiken kurankin. Ei monikaan arvaa miten paljon vääräleukaista savolaisuutta piilee kainuulaisessakin. Se lähtee lentoon niin pienestä.

      • Anonyymi

        Savolaisetkin tuijotteli alkuun, mutta sitten joku huomasi leukojen liikkuvan paremmin kuin lasisilmän. Ei olisi muuten onnistunut Kainuun valloitus.


    • Anonyymi

      Kainuulaiset on kateellisia kaitanaamoja.

    • Anonyymi

      Ihmetystä täynnä,mitä lokaa.

    • trolli koko keskustelun aloittaja

    • Anonyymi

      Varmmaan leikkiä lasket.Kuhmolaiset ihmiset ovat ystävällistä väkeä.No sitä saa mitä tilaa!!

      • Anonyymi

        Joka paikkakunnalla omat ongelmat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka paikkakunnalla omat ongelmat..

        Ei ne silmiin katso. Perään kyllä mölletetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne silmiin katso. Perään kyllä mölletetään.

        Mikähän möllöttäjä mahtaa hän olla.


    • Anonyymi

      Täysiä sikoja ja idioottia, olisit vetäny pannuun ja kysynyt missä on rautatieasema (sitä kun ei Kuhmon tuppukylästä löydy)

    • Anonyymi

      Vaihtaisit jo virttä. Tämä ei mene ihon alle enää muille kuin muutamille mopojonneille

    • Anonyymi

      Kuhmolaiset ihmiset on lupkasoikoita.

    • Anonyymi

      Ite olet vittumainen.

      Kun kuhmolaiset ovat omalla tavallaan omalaatuisia ja vakavia jurottajia, niin jotkut saattavat saada sellaisesta samankaltaisen kuvan, niinkuin aloittaja kärjistetysti luonnehtii analyysissään ja höystää jutskaamistaan omalla kornilla ja raflaavalla tavallaan.

    • Anonyymi

      Jos itse on veemäinen, niin kuhmolaiset vastaavat samalla mitalla.

    • Anonyymi

      Vittumaisia ja kateellisia,enenpi kiinnostaa muitten kuin omat asiat,ahdasmielistä kansaa suurin osa

      • Anonyymi

        Tämä on totta.Eihän oma paska haise.


      • Anonyymi

        Elä pakkauvvu niitten seuraan, niin et mieltäsi pahoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä pakkauvvu niitten seuraan, niin et mieltäsi pahoita

        Ei kylläkään heidän seuransa kiinosta pätkäkään.


    • Anonyymi

      Kuhmo on kiva paikkakunta,jos saataisiin teollisuustyöpaikkoja enemmän ja lapsia syntyisi lisää ,niin sitten olisi olisi tulevaisuus ja toivo taattu.
      Onhan siellä tosi pöljiä ihmisiä ja viheravasureita, jotka vastustavat kaikkea hyvää kehitystä.
      Ja on ahneita kauppiaita, jotka mm. estivät Lidlin tulon entisen TB.n paikalle.
      On siellä myös yksi oikein veemäinen pikkuinen vikkeläjalkainen , mustatukkainen kiusaajaämmä, joka kiertää kaikki kirpputorit ja omakotitalojen takapihat, josko löytäisi jotain varastastettavaa.
      Melkein kaikki kuhmolaiset se naisen tuntevat tai tietävät ja pelkäävät. Kukaan ei, ei, edes poliisi tälle ämmälle mahda mitään. Hän saa olla vapaalla jalalla ja häiritä ihmisten kotirauhaa,. 50 vuotta sitten tällaiset häirkiöt vietiin pakkohoitoon ja heti poliisisaattuessa.

      • Anonyymi

        Taitaa olla SAIRASTA sinun kirjoittelu, ettet vaan samaista itseäsi häneen ,harhoja hyvä että eivät aja sinun" peesiieen"taas kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla SAIRASTA sinun kirjoittelu, ettet vaan samaista itseäsi häneen ,harhoja hyvä että eivät aja sinun" peesiieen"taas kerran.

        Kyllä poliisit ottavat yhteyttä häiriökäyttäjiin. Meillä oli täällä puisto k häiriökäyttäytyjä aikoinaan sai valtion kyydin lähimpään hoitolaitokseen,sieltä hän palasi terveenä anteeksipyytävänä ihmishenkeä.Ei ole ollut naapurin häiriötä tämän jälkeen.


      • Anonyymi

        Kerro tuntomerkit ja nimi ennekuin kirjoittelet ihmisestä vääriä tietoja, saattaappi olla sinulla käräjäreissu tiedossa,kun asianomainen saa tietää asiasta.Mietippä asiaa,pyydä ehkeis anteeksi ihmiseltä kun tiedät kuka hän on. Kerro hänelle mikä sinulla on häntä vastaan ,tai mikä muu mättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tuntomerkit ja nimi ennekuin kirjoittelet ihmisestä vääriä tietoja, saattaappi olla sinulla käräjäreissu tiedossa,kun asianomainen saa tietää asiasta.Mietippä asiaa,pyydä ehkeis anteeksi ihmiseltä kun tiedät kuka hän on. Kerro hänelle mikä sinulla on häntä vastaan ,tai mikä muu mättää.

        Eihän kirpputoreissa mitään vikaa ole,päin vastoin pääsee erilleen joutilasta romuista olen lahjoittanut ,tai myynnit könttisummasta tarpeetonta tavaraa pois nurkista. Tuskin kukaan ihminen kulkee varastamassa mitään roinaa toisten pihalta,taitaa olla sinun mielikuvituksen tuotetta, onko vainoharhaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kirpputoreissa mitään vikaa ole,päin vastoin pääsee erilleen joutilasta romuista olen lahjoittanut ,tai myynnit könttisummasta tarpeetonta tavaraa pois nurkista. Tuskin kukaan ihminen kulkee varastamassa mitään roinaa toisten pihalta,taitaa olla sinun mielikuvituksen tuotetta, onko vainoharhaisuutta.

        Ennen kaikkea todisteet että varastaa toisten vanhaa roinaa.En kylläkään kulje kirpputoreilla ,Lahjoitan tai myyn kirppikselle .Kirppis hyvä asia pääsee eroon ylimääräisistä tavaroista
        En edes käy katsomassa jos minun tavaroita on myynissä.Rahat tulevat aikoinaan tilille.


    • Anonyymi

      Huumoria tuo lie ollut.

    • Anonyymi

      Olet ehkä ymmärtänyt väärin Kuhmolainen on hitaasti syttyvä mutta aidosti kiva ihminen kun häneen tutustuu kunnolla.Tietysti on näitä kusipäitä ja munattomia ihmisiä joka pitäjässä.

    • Anonyymi

      Näinpä miten Kuhmolaiset hoitavat riitatilanteet, aivan kuin pienet lapset hiekkalaatikolla. Voi ja vielä kerran voi.

    • Anonyymi

      Kysyitkö ketä saa puhutella,ettei nämä kuuluisat Kuhmon korstot.

    • Anonyymi

      Taitaa olla mielikuvituksen tuotetta toi sinun kirjoitus.

    • Anonyymi

      Ne yritti siipeillä, pitäähän se maksaja olla.

    • Anonyymi

      Aivan törkeetä Kuhmolaiseten "nuorten" käyttäytyminen on nykyään .Isolla äänellä keskustellaan keskenään.Jos ihmiset on tullut syömään omalla porukalla.silloin varmaan haluaa syödä,eikä kuunnella heidän höpinöitään.

    • Anonyymi

      Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu kuulema siellä Kuumissakin.

    • Anonyymi

      Eihän Kuhmosta jonkin mielestä mitään hyvää löydy.Voi taivaan vallat mehän asutaan paikassa missä on kaunis luonto,ihmiset ei ole kiireisiä,mennään hitaasti ja hartaasti, niinkuin Konsta Pylkkänen.

      • Anonyymi

        Näin tehdään. Hitaasti ja hillitysti.


    • Anonyymi

      Mikä vika Kuhmolaisissa on sinun mielestä.

    • Anonyymi

      Esiintyykö syntymähumalaa paikkakunnalla?

      • Anonyymi

        Tä mitä ihmettä.


    • Anonyymi

      Kardellihumalaa kyllä on runsaasti, sitä on Kuhmo täynnä.

      • Anonyymi

        Tätä humalaa esiintyy simpukkabaarissa ja sen terassilla. Kaikki samaa mielipuolta.


    • Anonyymi

      Jotkut Kuhmolaiset ei hallitse minkäänlaisia käytöstapoja,pitäviisi tulla jo äidinmaidossa.Ne on jostain syystä vaan ohitettu.

      • Anonyymi

        Mitähän ne mahtaa olla,kerro tarkemmin,mielelläni haluan tietää.Valheellhan on lyhyet jäljet ja seuraamukset.!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän ne mahtaa olla,kerro tarkemmin,mielelläni haluan tietää.Valheellhan on lyhyet jäljet ja seuraamukset.!!!!

        Kirjoittaja saadaan tietoon.Vääristä tiedoista seuraa rangaistus oikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja saadaan tietoon.Vääristä tiedoista seuraa rangaistus oikeudessa.

        Ja ennen kaikkea kuka tämä mainitsemasi henkilö on .Nyky tekniikalla saadaan kaikki selville lähettäjä.Kyllä ihminen pitää tuntea hyvin ennen Kuin tuollaisia väitteitä toisesta ihmisestä kirjoittaa, Itsellään on varmaan luurankoja kaapissa.Tälläiset asiat on jo oikeus asioita.


      • Anonyymi

        Näin on ,jos kirjoittaa toisesta "pas.. todisteita kehiin.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ennen kaikkea kuka tämä mainitsemasi henkilö on .Nyky tekniikalla saadaan kaikki selville lähettäjä.Kyllä ihminen pitää tuntea hyvin ennen Kuin tuollaisia väitteitä toisesta ihmisestä kirjoittaa, Itsellään on varmaan luurankoja kaapissa.Tälläiset asiat on jo oikeus asioita.

        Virkavalta on tietoinen "sen"tekemisistä .


    • Anonyymi

      Tämä on jo niin vanhaa tekstiä, etten ota kantaa muuten kuin tekstin saamaan suosioon. Kuhmossa ei ole yhtään sen kummempaa kuin muualla, oi te näppylämopoilijat.

      Mikäli kirjoittajien joukossa on joku vaimoonsa kyllästynyt zetormies, niin ymmärrän senkin.

      Kaikkea hyvää ei kerralla saa. Toivoo Kuhmoon muuttanut vähemmän metsästävä elottomia siittiöitä tuhlaava linko.

    • Anonyymi

      minä kuitennii kävin kuhmossa lentokonehommassa ja rompehommassa. nussie napsuttelin paekallissie tyttärie, sanovat jotta tämmöstä oo kuhmossa tarjolla.
      mahtaavat paekalliset juuva ryssänviinalla ihtesä nii turvoksiin jotta unohtuu hommat? tulen varmasti uuvestaan, kuhtuvat oekein!

      • Anonyymi

        Sama huomio, paikaliset sankarit kaljavatsa pystys ja käret taskus tai ristis rinnanpäällä. Kukaa ei tee mitää muuta ku kehuu itteään tai jotain vaarilta perittyä romua. Ite orotetaan jotain ihmettä niin ku aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama huomio, paikaliset sankarit kaljavatsa pystys ja käret taskus tai ristis rinnanpäällä. Kukaa ei tee mitää muuta ku kehuu itteään tai jotain vaarilta perittyä romua. Ite orotetaan jotain ihmettä niin ku aina.

        Olet aivan oikeissa.


      • Anonyymi

        Nyt kävin männä viikonloppuna uuvestaan. hotellin paarissa kapsahti het pari tyttöä kaolaan että sinäkö tulit!
        en minä tiiä mitä net oekeat kuhmolaeset tekköö ku eivät ällyö näetä naesie?
        juopiko ihteäsä hengiltä vae onko niin pölijie että pittää muualta tulla rakastelemaan kuhmon tytöt? mulle käöpi kyllä, saatan pistäötä!


    • Anonyymi

      Kuhmo ei ole enään se paikka, mikä oli taannoin. Lastenvaunja oli liikeiden pihoilla, jotka ovat muuttuneet rollaattoreiksi. Ei ole vauvoja, eikä vaunuja.
      Siis kuoleman merkit vain,, näin on pakko sanoa kun muuta voi.
      Pitäsi löytyä kultaa tai timanttia maan uumenista. Vaikka sitä löytyisikin, niin vihreät panevat kaiken hyvän kehityksen jäihin lopullisesti. kuhmon väkiluku putoaa 2000 :n paikkeille jo kymmenessä vuodessa. Sen näkee kun yksi liike toisensa jälkeen sulkee ovensa.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti nyky tilanteesta ,näinhän se on.!!


      • Anonyymi

        Mikä on kuhmon firmoissa tuntipalkka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on kuhmon firmoissa tuntipalkka?

        Onko täällä " firmoja. Hah haa.


    • Anonyymi

      Jos täällä on kaivostoimintaa kamarimusiikki tahriintuu. Kuka haluaa pölyyn tulla. Hah hah,

    • Anonyymi

      35,n vuoden kokemuksella, voin todeta Kuhmo laiset ovat ihan mukavia ihmisiä.. Usein jos saa tylyä palvelua? Kun saavut matkallasi, Kuhmoon. Käyttäydy niinkuin vieraana on sopivaa ja kohtuullista. Vieraana pitävät kohteliaasti pyytävät tulemaan uudelleen.

    • Anonyymi

      Kuhmolaiset ovat uteliaita tarkasti seuraavat mitä ihmiset ostavat kaupasta ärsyttäviä varsinkin eräät joilla ei ole muuta tekemistä.

    • Anonyymi

      Onko munaton mies neutraalinainen ?
      Nainen, joka omasta mielestään on mies ilman munaa.

      • Anonyymi

        Siinäpä kysymys,tartu onkeen.Mieti asiaa hartaasti ennen kuin vastaat!!!!!


      • Anonyymi

        Eikun toisin ,ei tiedä kumpaa sukupuolta on ,esim menee naisten vuorolla saunaan,vaikka miesten vuoro olisi hänen vuoronsa.


    • Anonyymi

      Vittumaisimmat istuvat päivät pitkät simpukkabaarissa nokat vastakkain juoruamassa, kuten tämä niemiskylän tötterökauko ja entinen palomies. Elänyt puolet elämästään kyseisen huoltamon baarissa.

      • Anonyymi

        Sorsa , Murikka ja muut menninkäiset luolassaa.
        Kävin kesällä vaimon kanssa Kuhmossa katsomassa lapsuuden maisemia. Ensimmäinen kommentiti tuli rakkaalta vaimoltani juuri tuossa Simpukka baarista tankkausreissun jälkeen.
        Kaikki hobitteja sinisessä tai oranssissa pilottintakissa. Yksikään ei kuulema miehen näköinen tai mittainen. Kuulema Tarusormusten herrasta hobitin ja kääpiön risteytyksiä.
        Itse en ollut ajatellut noin mutta ruotsalainen puoliso nöki ja koki baarin miehet tuollaisin hobottiarmeja . Samanlaisia hobotteja kaikki Itä-Suomen baarit täynnä.
        Hyvä.jotta viihtyvät baareissaan niin ne palvelut edes säilyvät siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorsa , Murikka ja muut menninkäiset luolassaa.
        Kävin kesällä vaimon kanssa Kuhmossa katsomassa lapsuuden maisemia. Ensimmäinen kommentiti tuli rakkaalta vaimoltani juuri tuossa Simpukka baarista tankkausreissun jälkeen.
        Kaikki hobitteja sinisessä tai oranssissa pilottintakissa. Yksikään ei kuulema miehen näköinen tai mittainen. Kuulema Tarusormusten herrasta hobitin ja kääpiön risteytyksiä.
        Itse en ollut ajatellut noin mutta ruotsalainen puoliso nöki ja koki baarin miehet tuollaisin hobottiarmeja . Samanlaisia hobotteja kaikki Itä-Suomen baarit täynnä.
        Hyvä.jotta viihtyvät baareissaan niin ne palvelut edes säilyvät siellä.

        Hyvä kommentti.Ainakin joissakin huoltoasema baareissa, samat ihmiset istuvat päivästä ,toiseen vahtimssa ihmisiä .Varsinkin jotku Nettikaupat käyttää "matkahuoltoa"noutopisteenä.Ei kylläkään ole ihanne asia Posti on posti sielläkään ei kaikki toimi niinkuin pitäisi.


      • Anonyymi

        Tervetuloa karhunpolun tärinätuvalle.


    • Anonyymi

      Isoon äänen kun sanoo apteekissa että tulin hakemaan spyykelääkeittä. Siinä päät kääntyy kohti. Vaikka nekin lääkkeet on ihan normaalia ”nykypäivää”.

      • Anonyymi

        Näin on .


    • Anonyymi

      Kyllä ei ollut rengasliikeellä yhtään vittumaista ihmistä, kun kerran apua tarvittiin.

    • Anonyymi

      Minä en usko tätä juttua tätä on kyllä paisuteltu todella paljon.Miten huoltoaseman pitäjä esimerkiksi antaisi tämmöistä tapahtua omassa työpaikassaan.Sitten vielä nämä rönttöset ja lanttukukko...Nämä on todella suurta perinneruokaa niin kuin on monen muun pitäjän perinnemruuat.Niitä täytyy kunnioittaa.Eikä niitä ole pakko syödä jos kuka ei tahdo mutta ei sovi sivistyneen myöskään niistä herjaa heittää

      • Anonyymi

        Silloin, kun joudun kulkemaan simpukkabaarin kautta kotiini, kierrän tontin laitaa mahdollisimma kaukaa, etteivät mmartat venäytä niskojaan kuikuillessaan ja vetäisi kahvin litkua väärään kurkkuun.


    • Anonyymi

      2006 KIRJOITETTU JUTTU!!!Ei kannattaisi enää nostaa esiin tämmöisiä sepustuksia😀

      • Anonyymi

        On ajan kohtaisia asioita.


    • Anonyymi

      "Jättäkäähän kuhmolaiset tuo pöhöttynyt ylimielisyys pois. Ja jos ette satu muistamaan niin Kuhmo on kuoleva pitäjä, mutta Sotkamo se porskuttaa Kajaaniakin paremmin niin taloudenhoidossa kuin muussakin toiminnassa. Kuhmolaisten energia pääsääntöisesti kuluu kateellisten panetteluun ja juoruiluun sekä naapurikuntien haukkumiseen ja keskenään keskustalaisten hyväveliverkostojen pyörittämiseen."

      Ylläoleva on ihan totta. Veit sanat suustani. Asun etelässä ja naapurini on kuhmosta. Vuosien varrella on tullut tietooni jos minkälaista heidän selän takana panettelua ja väärien asioiden levittämistä. Aloin googlettamaan millaista sakkia heidän kotipaikkakunnalla kuhmossa oikein asuu kun ovat niin ylimielisiä ja panettelevia. Nyt tiedän. Kuvittelin, että kaikki vähänkään pohjosemmasta tulevat olisivat lupsakoita, rentoja ylipäätään sydämellisiä ihmisiä, mutta ei näköjään päde kuhmolaisiin. Ketään ei kiinnosta täällä etelässä teidän vanhanaikainen ylimielinen, kyräilevä ja juoruileva elämänasenne.

      • Anonyymi

        Joojoojoo buuhuuhuu niiskutiniiskuti


      • Anonyymi

        Heikkisiä on eniten helvetissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkisiä on eniten helvetissäkin.

        Tampijoita toinen puoli.


    • Anonyymi

      Kannattaisi katsoa ensin itse katsoa peiliin, ja miettiä omaa käytöstä ja sen jälkeen voi arvostella toisia.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Narsistija kyllä riittää.


    • Anonyymi

      Voesitteko auttaa vanhusta, kun en enää muista näitä rönttösii ja römpsiöitä. Kumpaa piti nuolla ja kumpaa sai purra? Käykö molemmat molempiin?

    • Anonyymi

      Onko Kuhmossa isorintaisia naisia?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe