Olen yrittänyt välttää kaikkia lääkkeitä ym. raskauden ajan. Kuitenkin viikko sitten ollessani rv 11 1 minulla oli järkyttävä päänsärky aamuyöstä ja aamulla. En päässyt sängystä kuin puolenpäivän aikaan ylös. Otin silloin aamuyöllä yhden panadolin, aamulla yhden ja vielä aamupäivällä kaksi panadolia eli siis yhteensä neljä. Siis niitä mitä saa apteekista, onko ne nyt 500 mg. Ohjeen mukaan otin, tosin hieman kiivaassa tahdissa.
Seuraavana päivänä paperiin tuli vaaleanpunaista verta (ihan vähän ja yhden kerran) ja sitten seuraavana ruskehtavaa verta muutaman kerran vessassa käydessä. Nyt pelottaa, että menikö kesken. Tosin yleensä kai vuoto on runsaampaa keskenmenossa. Mutta kuitenkin.
Onko jollakin tietoa, esim. lääkärin suusta kuultua, kuinka paljon panadolia saa ylensäkään kerralla ottaa raskauden aikana. Ohjeessahan sanotaan, että annostuksen mukaan, mutta mitä mieltä lääkärit ovat.
Tästä lähtien kyllä kestän minkä tahansa säryn ilman lääkkeitä, sellainen panikoiminen tästäkin seurasi.
panadol ja raskaus
7
4153
Vastaukset
- Jihuu! rv17+4
..eli ohjeen mukaanhan niitä voi ottaa. Ei sillä, enpä itsekään ota mitään pillereitä.
- sani
Parasetamolivalmisteet ovat tutkitusti turvallisia raskauden aikana ja muulloinkin. Parasetamolia voi ottaa 1-2 tbl / kerta max. 3-4 kertaa päivässä !
- rv 17 ja risat
Tossa on sulle Panadol pakkauksen tuoteselosteesta ohjeet:
KÄYTTÖ RASKAUDEN JA IMETYKSEN AIKANA
Parasetamolin käyttöön raskauden aikana ei ole liittynyt haittavaikutuksia. Sitä pidetäänkin yhtenä
turvallisimmista kipulääkkeistä raskauden aikana. Parasetamoli erittyy äidinmaitoon, mutta
pitoisuudet ovat niin pieniä, että sillä ei ole todettu haitallisia vaikutuksia lapseen käytettäessä
annostusohjeiden mukaisia annoksia.
LÄÄKKEEN ANNOSTUS JA KÄYTTÖ
Aikuisille 1-2 tablettia (500-1000 mg) suun kautta tarvittaessa 1-3 kertaa päivässä.
Lapsille kerta- ja vuorokausiannos on suhteutettava painoon. Lasten tavallinen kerta-annos on 15
mg/kg eikä vuorokaudessa tule ylittää kokonaisannosta 45 mg/kg:
Panadol on nimenomaan sellainen lääke mitä raskaanaoleva voi käyttää. Turhaan panikoit kun et kuitenkaan mitään yliannostusta ole ottanut. Epäilen kyllä että toi rusehtava vuoto ja Panadol mitenkään liittyy toisiinsa.
Isekin pyrin lääkkeitä välttämään mutta muutaman kerran olen joutunut panadolia ottamaan kovaan päänsärkyyn- eivät liity
toisiinsa, kyllä niitä on monetkin joutunut paljonkin syömään esim. migreenin takia eikä ole vuotoja tullut. Vähäinen rusehtava vuota ilman kipuja, on varmasti vain hormonaalista vuotoa. Sitä monesti tuollaisia asioita säikähtää et liittyykö toisiinsa, kun yhtä aikaa tapahtuu. Itsekkin luulin pari viikkoa sitten et saan keskenmenon kun koski aivan kamalasti mahaan, soittelin joka paikkaa ja yritin päästä ultraan tarkastamaan asiaa. No muutamien tuntien vatsan kouristelun jälkeen aloin oksentamaan/ripuloimaan ja lämpöä nousi eli pelätty keskenmeno olikin vain vatsatauti.
- aloittaja
On jo paljon rauhallisempi olo. Sitä niin helposti pelkää pahinta ja syyttelee itseään kaikesta.
Todella paljon kiitoksia lohduttavista/rauhoittavista vastauksistanne!- HKrv16
Käväisin tänään itsekin apteekissa noutamassa panadolia plus hot-versiota tähän kamalaan nuhakuumeeseen. Siellä farmaseutti huomautti, että usein panadolia kannattaa ottaa suorilta sen 2 tablettia kerralla, sillä esim. ibuprofeiiniin verrattuna ei parasetamoli ole niin tehokasta.
Itse en siis ole mikään ekspertti (käytän myös tositosi harvoin särkylääkkeitä muutenkaan) mutta panadolista ei varmasti vaaraa ole, kun kerran apteekissakin noin sanotaan.
Välivuotoja esiintyy käsittääkseni aika usein, eli kaikki on toivottavasti ihan hyvin.
- pinde21
Minulta leikattiin umpilisäke RV21 ja lääkärin ohjeiden mukaan 8 panadol tablettia saa vuorkaudessa syödä raskauden aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835