Suzuki DR 800 BIG ??

Matkaaja

Osaisko joku kertoa kyseisestä pyörästä.
Millainen se on kestämään ja miksi se on yleensä halvempi kuin muiden merkkien vastaavantyyppiset pyörät ??

On nääs vaihtoehtoina ostettavana 650 transalp tai
800DR BIG. Molemmat suurinpiirtein saman hintaisia.

12

8072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakke

      Morjens!

      Mulla on isotohtori ollut viime marraskuusta asti ja ajelen sillä Lapin ja muut suoreissut. Lisäksi vähän santamontulla.
      Tohtori on ehkä aliarvostettu "ruman?" ulkonäkönsä vuoksi, mutta minusta se on erittäin hyvä ajaa sekä maantiellä (pisin matka ASFALTILLA Kemistä Tukholmaan n. 1150 km ja 14h. Matkasta jopa nautti. Olin tohtorilla viime keväänä Evitamiinissa mukana Eestissä ja ajoimme todella mukavaa suota, metsäpolkua sekä muuta käveltäväksi kelpaamatonta maastoa, ja tohtorilla pärjäsi hyvin HUOM! omaan rupulikumiajokokemusta vain alle vuoden! DR on helppo huoltaa, kestää mielestäni hyvin ja jollei yksipyttyisen värinät häiritse mukava matkapyörä. HUOM. ajelin sillä myös talvella n. 2500 km ja oli MUKAVAA!

      • doctor

        joo näin on. ei se ruma oo.(muotoilijan mielipide)
        räyhäkäs ehkä. Vaihdoin omaan projisoivat ajovalot ( kolaroidusta ford gougarista) , tuli näköä lisää ja alkoivat hirvetkin näkymään.

        hyvä peli.


      • Jakke
        doctor kirjoitti:

        joo näin on. ei se ruma oo.(muotoilijan mielipide)
        räyhäkäs ehkä. Vaihdoin omaan projisoivat ajovalot ( kolaroidusta ford gougarista) , tuli näköä lisää ja alkoivat hirvetkin näkymään.

        hyvä peli.

        Kerroit vaihtaneesi lamput!
        Oletko muuttanut plexiä, vai onko vanha paikoillaan. Itse olen ajatellut tehdä talveksi lasikuidusta hiukan leveämmän sekä korkeamman "plexin". Saa GPS:n sekä muut tilpehöörit paremmin suojaan, ja onpahan vähän paremmin suojassa myös ajoviimalta. Ps. Mulla on ns. Elefantin korvat käsisuojina (GIVI) ne on mahtavat. Lisäksi virittelin kahvalämmittimet sekä satulan lämmittimen. Satulan lämmitin on tehty Billteman irrallisesta istuinlämmittimestä purkamalla lämmityskalvo sisältä pois ja tohtorista satulan päällinen irti, lämmitinkalvo alle, päällinen kiinni. Kytkin stongaan ja valmista. Helppoa kuin Sunnuntai pullan teko!


      • doctor
        Jakke kirjoitti:

        Kerroit vaihtaneesi lamput!
        Oletko muuttanut plexiä, vai onko vanha paikoillaan. Itse olen ajatellut tehdä talveksi lasikuidusta hiukan leveämmän sekä korkeamman "plexin". Saa GPS:n sekä muut tilpehöörit paremmin suojaan, ja onpahan vähän paremmin suojassa myös ajoviimalta. Ps. Mulla on ns. Elefantin korvat käsisuojina (GIVI) ne on mahtavat. Lisäksi virittelin kahvalämmittimet sekä satulan lämmittimen. Satulan lämmitin on tehty Billteman irrallisesta istuinlämmittimestä purkamalla lämmityskalvo sisältä pois ja tohtorista satulan päällinen irti, lämmitinkalvo alle, päällinen kiinni. Kytkin stongaan ja valmista. Helppoa kuin Sunnuntai pullan teko!

        Vanha lampun "kehysmuovi", se musta boxi on paikoillaan. Vanhan umpion otin pois. Vanhan umpion kiinnitysrunkoon sitten väsäsin alumiinista kehyksen johon laitoin tupla valot kiinni. Nämä "linssi" valot tuli sitten noin 6cm ulos vanhasta umpion reijästä. Taivuttelin sitten kirkkaasta muovista lämmön avulla suojan linsseille, ruuvasin sen kiinni vanhoihin pleksin kiinnitysreikiin. Tähän valojen suojukseen sitten porasin uudet reijät pleksille, noin 7cm edespäin vanhoista reijistä. Siihen sitten vaan vanha pleksi paikoilleen. Tuli lisää tilaa mittariston ja pleksin väliin. Siihen olis mullakin tarkoitus tunkea näitä suunnistus vermeitä. Mulla on ihan vakio pleksi, mutta kyllä se on ihan liian kapea ja matala. Suunnitelmissa on uuden teko.


    • J

      Itse oon omistanu molemmat pyörät, mutta ei niitä oikein voi keskenään verrata. Tällä hetkellä ajelen tollasella seiskapuolikkaalla tohtorilla ja täytyy sanoa, että se on hauskin moottoripyörä joka mulla on ollut. Siis hauskin ei välttämättä paras...
      Jos haluut pitää hauskaa ja vähän räppäillä hanki DR, jos haluut huolettomia matkailukilometrejä Transalp on hyvä (kestää ja kestää, todellista Honda-laatua tämä mopo)

    • DR 92

      Kävin viime kesänä DR 800:lla keskieuropassa. Saksa, Tsekki, Itävalta, Italia, Sveitsi ja vähän Ranskaa. Ei ongelmia matkan aikana. Matkanopeutena pystyy pitämään noin 120 isoilla teillä, suosittelen kuitenkin pikkuteitä. Laukkutelineen hankinassa oli ongelmia (3 laukkua), koska esim. Givi ei enää valmista telineitä Big:iin, sain maahantuojalta viimeisen. Siis varmista että on telineellinen tai saat sen jostakin.

      • Jakke

        Tohtorin laukkutelineet on helppo tehdä itsekin (jos on hitsaustaitoinen. Itselläni meni giwin Witrackit rikki ja tein itse uudet lattaraudasta. Kyllä muuten kestää. Lisäksi tein putkesta alaraudat jotka kiinnitin takajalkatapppien alle. Ovat hyvinä kahvoina tohtoria punnerrettaessa pystyyn.


    • JanMac

      Itsellä -92 DR RSE katteilla yms. Ketterä ja helposti hallittava peli. Moottori on meluisa ja antaa itseltään "karkean" kuvan. Silti hinta/laatu suhteiltaan varmasti parhaimpia.

      Tuosta BIGistä olen kuullut, että se on vain liian suuri yksisylinterisiksi ts voima ´tulee liian karkeana ulos ja hakkaa voimansiirron hajalle. Voin uskoa tämän väitteen vaikka oma kohtaisia kokemuksia ei olekkaan.

      Ottaisin sen TransAlpin, lähinnä kestävyyden ja sivistyneisyyden perusteella. Matkojen kun on tapana pidentyä kokemuksen myötä ja DR ei ole mielestäni matka-ajossa parhaimmillaan, vaikkakin puhutaan osaksi soramatkailusta.

      • doctor

        tutas yksisylinterijutus saattaa olla perää...
        Pitääs tua oma 750 avata nyt talvella ja oikeen jo hirvittää.(63000km)


    • matkaajalle

      hyvä toveri dr on halvempi kuin afrikkalainen
      siksi koska vähän myyty aikoinaan hintansa vuoksi
      nykyään ei kysytty malli koska se on niin ruma.
      Jos ajat enemmän soralla niin parempaa ei ole
      kun dr.seon totuus!
      itelläni jo toinen samallainen menossa.
      Tervetuloa allroadtouriin. T.ARI SÄPPI

      • mööses

        jos deeärrällä veivaa suht tasaista /-80km/h, niin kukaan kattonu bensan kulua?
        mitä mahtaa viedä??


      • mööses kirjoitti:

        jos deeärrällä veivaa suht tasaista /-80km/h, niin kukaan kattonu bensan kulua?
        mitä mahtaa viedä??

        vanha postaus,mutta vastaan kuitenkin.
        n.4,5-5l/100km. suuremmissa nopeuksissa, 110-120
        syö 6,5-7,5l/100. rankemmat välitykset pudottaa kulutusta,
        mutta 80-90km/h pitää arpoa 4-5 vaihteen vällilä.
        jaksaa mennä 15/46 välityksillä matka-ajossa laukkuineen mukavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe