Millaiset palkat nykyään rauhanturvaajilla on? Eipä tullet vastaan ko. tietoa googlettamalla eikä puolustusvoimien(rauhanturvaajien) sivuiltakaan löytynyt tietoa.
Rauhanturvaajien palkat?
22
48508
Vastaukset
- tietoa
Kotiuduin viime rotaatiossa Kosovosta.
Mun tehtäväkohtainen liksa oli 4B eli 2123 euroo kuussa ja päiväraha n. 32 e/vrk. Olen aliupseeri. Miehistön palkat alkaa jostain 1600 eurosta ja upseerien 2500 ylöspäin.
Päiväraha on operaatiokohtainen ja kaikille tehtävästä riippumatta sama, Bosniassa 27.75 e/vrk ja Afgoissa reilut 50 e/vrk.- Ehkäpä joskus
Kiitos kiitos. Löysin vihdoinkin ne palkkatiedot. Eikös se ny kuitenkin oo niin että palkasta ei tartte maksaa veroa? Ainakaan päivärahasta ei tartte mutta mites se ny sit on ton kk-palkan kans?
- verollista tuloa
Ehkäpä joskus kirjoitti:
Kiitos kiitos. Löysin vihdoinkin ne palkkatiedot. Eikös se ny kuitenkin oo niin että palkasta ei tartte maksaa veroa? Ainakaan päivärahasta ei tartte mutta mites se ny sit on ton kk-palkan kans?
maksat veroa maahan jossa et käytä sinä aikana minkäänlaisia palveluja ja eikä siinä vielä kaikki kun tulet takaisin saat mitä todennäköisemmin seuraavalla verotuskaudella vielä lisämaksuja siitä hyvästä että olet jopa vaarantanut terveytesi ja kenties henkesikin sellaisen asian puolesta, millä kunnialla kaikenmaailman herrainketkut paistattelevat ja nostavat suurta palkkaa täällä kotimaassa.
Mutta joka tapauksessa ei se raha ihan kaikkea ratkaise kun homma menee vitosella ja näinhän se hyvin usein tuppaa tekemään. - alfa
Alikessulla 4b? Missä hommissa? Ai niin, villen supaäijät sai sellaista palkkaa vaikka ei tehnyt mitään. Heti kun jotain tapahtuu, niin alfan miehet sinne paikalle lähtee I-palkkaluokalla. On se vaan niin väärin. I-palkkaluokassa palkka on 1565e päivärahat. Käteen jäi kuussa noin 2150e. terveisin alfan vartiojääkäri
- Minäkin olin
alfa kirjoitti:
Alikessulla 4b? Missä hommissa? Ai niin, villen supaäijät sai sellaista palkkaa vaikka ei tehnyt mitään. Heti kun jotain tapahtuu, niin alfan miehet sinne paikalle lähtee I-palkkaluokalla. On se vaan niin väärin. I-palkkaluokassa palkka on 1565e päivärahat. Käteen jäi kuussa noin 2150e. terveisin alfan vartiojääkäri
Kaveri sanoi olevansa aliupseeri, ei alikersantti.. 4b taisi olla varajojon palkkaluokka ja tosiaankin joidenkin villen erikoismiesten palkka. Itse olin II palkkaluokassa ja näppiin taisi jäädä silloin n 13000mk/kk. Tämä siis 00-01 Kosovossa. Silloin päivärahaa meinasivat pudottaa mutta taisi kestää samana kuitenkin meidän rotaation loppuun.
Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää?? - Masa
Minäkin olin kirjoitti:
Kaveri sanoi olevansa aliupseeri, ei alikersantti.. 4b taisi olla varajojon palkkaluokka ja tosiaankin joidenkin villen erikoismiesten palkka. Itse olin II palkkaluokassa ja näppiin taisi jäädä silloin n 13000mk/kk. Tämä siis 00-01 Kosovossa. Silloin päivärahaa meinasivat pudottaa mutta taisi kestää samana kuitenkin meidän rotaation loppuun.
Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää??Mikä on palkka EU.n nopeantoiminnanjoukkojen palveluksessa olevilla? Päiväraha ym.Mitkä ovat kohteita, joihin todennäköisesti EU.n nopeantoiminnanjoukkojen miehet joutuvat lähtemään?
- eikä millään
Masa kirjoitti:
Mikä on palkka EU.n nopeantoiminnanjoukkojen palveluksessa olevilla? Päiväraha ym.Mitkä ovat kohteita, joihin todennäköisesti EU.n nopeantoiminnanjoukkojen miehet joutuvat lähtemään?
...mutta jos olet oikeasti kiinnostunut näistä hommista, niin pitäisi sen verran pystyä hakukonetta käyttämään, että löytäisi tietoa.
Tossa linkki hakusanalla "nopean toiminnan joukot": http://tietokannat.mil.fi/eubg/ - ...
Minäkin olin kirjoitti:
Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää??Pitää kysyä, että missä asemassa pitää olla jos haluaa ansaita esimerkiksi 3000-5000 euroa kuukaudessa. Ei välttämättä rauhantuurvaaja hommissa?
- ret aety aety aey et
Ehkäpä joskus kirjoitti:
http://www.youtube.com/ watch?v=jA-e6ttP1jo&feature=autofb World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001
http://video.google.com/ videoplay?docid=9153709212181510877 Loose Change 2nd Edition - Suomi tekstit - Finnish subtitles
http://www.youtube.com/ watch?v=mv_Umewl7NA Japanese Parliament questions 9/11 Official Story - part 1
Dr. Alan S a b r o s k y
Meidän pitää nousta vastarintaan ja sanoa, Is ra el ei ainoastaan hyökännyt U S S Liber tyn kimppuun, vaan he myös suorittivat 9 1 1 ter rori-iskut.He tekivät sen.
Viimeisten kahden viikon aikana minulla on ollut pitkiä keskusteluja yhteyshenkilöiden kanssa armeijan sotakoulussa, ja sen päämajassa, ja tein hyvin selväksi sen, että 9 1 1 oli Mo SS ad operaatio.
Amerikkalaisten on ymmärrettävä, että Is ra el teki 11.09.2001 ter rori-iskut New Yorkiin. Ja jos amerikkalaiset tämän ymmärtävät, Is ra el tulee katoamaan maan kamaralta.
- S1ss1
Näky olovan 02.fi:ssä jotta 1500-2500e plus päivärahat jotka riippuu maasta...
- 1254
kuinka edes voi hakea rauhanturvajaksi
- ölööl
1254 kirjoitti:
kuinka edes voi hakea rauhanturvajaksi
Kannattaa kokeilla puollustusvoimien sivua??
- ff
emt
- Insylil
Sotilasinsinööri 6100 €/kk päivärahoineen.
Koulutus insinööri (amk) ja reservin arvo tietotekniikka-alikersantti. Ilman siviilipuolen koulutusta on ihan turha hakea, vaikka olisi auk/ruk käytynä.
Olosuhteisiin nähden ei ole hyvä palkka, vaikka sieltä kotisuomesta voikin sellaiselta vaikuttaa. Toisaalta rahaa jää ihan pakosti säästöön ihan siitä syystä, että täällä sitä ei voi käyttää.
Onneksi kohta palaan entiseen siviilityöhön.
En suosittele rahan takia varsinkaan miehistöhommia. Niissä pitää olla asenne kohdallaan ja pää kunnossa. - WOD
Kyllähän itse palkka on vitsi. Verottomat päivärahat parantavat tilannetta, mutta tätäkin kannattaisi ajatella pidemmällä tähtäimellä. Päivärahoista ei saa tulevaisuudessa senttiäkään eläkettä. Valtiolle tulee halvemmaksi maksaa huonoa palkkaa ja verotonta päivärahaa. Itse nuorena miehenä pari reissua heittäneenä tätä asiaa ei tullut ajatelleeksi.
- cotiss
Mutta taisi silti olla ihan hieno ja unohtumaton kokemuksena?
- 10+7
Libanon operaatio 2013
Palkka normijääkärillä 2200e/kk( verollinen) 50/päivä(veroton).- lonsdale22
En nyt usko että palkka ihan noin kova kuitenkaan on :D,
Tosta puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta. - 12345dp
lonsdale22 kirjoitti:
En nyt usko että palkka ihan noin kova kuitenkaan on :D,
Tosta puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta.Mali -13
Huonoin palkka n. 2950e/kk, päiväraha 55e 25e olosuhdelisä (=80e pvä, veroton). Karu totuus. Kaikki kulut (asuminen, ruoka) ilmaista. Että näin.
- SFOR97
Kyllä on lähinnä vitsi tuo rauhanturvaajan palkkaus nykyään, muistelen että SFOR,ssa jäi joskus silloin alkuaikana puhtaana n.15000mk käteen ja siitä on jo aikaa piitkästi toistakymmentä vuotta. Jo silloin norjalaiset asetoverit naureskelivat pienille palkoillemme... Että ei ainakaan rahan takia kannata itseään panna miinoille alttiiksi.
- ex rt
joo ei ainakaan rahantakia kannata..90-luvulla norskeilla oli rt hommissa jääkäreillä kovempi palkka kuin suomalaisella rt kapteenilla.tosin ei autoetua mutta kumminkin..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303481Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91548Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819