Rauhanturvaajien palkat?

Ehkäpä joskus

Millaiset palkat nykyään rauhanturvaajilla on? Eipä tullet vastaan ko. tietoa googlettamalla eikä puolustusvoimien(rauhanturvaajien) sivuiltakaan löytynyt tietoa.

22

46365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Kotiuduin viime rotaatiossa Kosovosta.
      Mun tehtäväkohtainen liksa oli 4B eli 2123 euroo kuussa ja päiväraha n. 32 e/vrk. Olen aliupseeri. Miehistön palkat alkaa jostain 1600 eurosta ja upseerien 2500 ylöspäin.

      Päiväraha on operaatiokohtainen ja kaikille tehtävästä riippumatta sama, Bosniassa 27.75 e/vrk ja Afgoissa reilut 50 e/vrk.

      • Ehkäpä joskus

        Kiitos kiitos. Löysin vihdoinkin ne palkkatiedot. Eikös se ny kuitenkin oo niin että palkasta ei tartte maksaa veroa? Ainakaan päivärahasta ei tartte mutta mites se ny sit on ton kk-palkan kans?


      • verollista tuloa
        Ehkäpä joskus kirjoitti:

        Kiitos kiitos. Löysin vihdoinkin ne palkkatiedot. Eikös se ny kuitenkin oo niin että palkasta ei tartte maksaa veroa? Ainakaan päivärahasta ei tartte mutta mites se ny sit on ton kk-palkan kans?

        maksat veroa maahan jossa et käytä sinä aikana minkäänlaisia palveluja ja eikä siinä vielä kaikki kun tulet takaisin saat mitä todennäköisemmin seuraavalla verotuskaudella vielä lisämaksuja siitä hyvästä että olet jopa vaarantanut terveytesi ja kenties henkesikin sellaisen asian puolesta, millä kunnialla kaikenmaailman herrainketkut paistattelevat ja nostavat suurta palkkaa täällä kotimaassa.
        Mutta joka tapauksessa ei se raha ihan kaikkea ratkaise kun homma menee vitosella ja näinhän se hyvin usein tuppaa tekemään.


      • alfa

        Alikessulla 4b? Missä hommissa? Ai niin, villen supaäijät sai sellaista palkkaa vaikka ei tehnyt mitään. Heti kun jotain tapahtuu, niin alfan miehet sinne paikalle lähtee I-palkkaluokalla. On se vaan niin väärin. I-palkkaluokassa palkka on 1565e päivärahat. Käteen jäi kuussa noin 2150e. terveisin alfan vartiojääkäri


      • Minäkin olin
        alfa kirjoitti:

        Alikessulla 4b? Missä hommissa? Ai niin, villen supaäijät sai sellaista palkkaa vaikka ei tehnyt mitään. Heti kun jotain tapahtuu, niin alfan miehet sinne paikalle lähtee I-palkkaluokalla. On se vaan niin väärin. I-palkkaluokassa palkka on 1565e päivärahat. Käteen jäi kuussa noin 2150e. terveisin alfan vartiojääkäri

        Kaveri sanoi olevansa aliupseeri, ei alikersantti.. 4b taisi olla varajojon palkkaluokka ja tosiaankin joidenkin villen erikoismiesten palkka. Itse olin II palkkaluokassa ja näppiin taisi jäädä silloin n 13000mk/kk. Tämä siis 00-01 Kosovossa. Silloin päivärahaa meinasivat pudottaa mutta taisi kestää samana kuitenkin meidän rotaation loppuun.

        Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää??


      • Masa
        Minäkin olin kirjoitti:

        Kaveri sanoi olevansa aliupseeri, ei alikersantti.. 4b taisi olla varajojon palkkaluokka ja tosiaankin joidenkin villen erikoismiesten palkka. Itse olin II palkkaluokassa ja näppiin taisi jäädä silloin n 13000mk/kk. Tämä siis 00-01 Kosovossa. Silloin päivärahaa meinasivat pudottaa mutta taisi kestää samana kuitenkin meidän rotaation loppuun.

        Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää??

        Mikä on palkka EU.n nopeantoiminnanjoukkojen palveluksessa olevilla? Päiväraha ym.Mitkä ovat kohteita, joihin todennäköisesti EU.n nopeantoiminnanjoukkojen miehet joutuvat lähtemään?


      • eikä millään
        Masa kirjoitti:

        Mikä on palkka EU.n nopeantoiminnanjoukkojen palveluksessa olevilla? Päiväraha ym.Mitkä ovat kohteita, joihin todennäköisesti EU.n nopeantoiminnanjoukkojen miehet joutuvat lähtemään?

        ...mutta jos olet oikeasti kiinnostunut näistä hommista, niin pitäisi sen verran pystyä hakukonetta käyttämään, että löytäisi tietoa.
        Tossa linkki hakusanalla "nopean toiminnan joukot": http://tietokannat.mil.fi/eubg/


      • ...
        Minäkin olin kirjoitti:

        Kaveri sanoi olevansa aliupseeri, ei alikersantti.. 4b taisi olla varajojon palkkaluokka ja tosiaankin joidenkin villen erikoismiesten palkka. Itse olin II palkkaluokassa ja näppiin taisi jäädä silloin n 13000mk/kk. Tämä siis 00-01 Kosovossa. Silloin päivärahaa meinasivat pudottaa mutta taisi kestää samana kuitenkin meidän rotaation loppuun.

        Mikä tässä pistää miettimään on se, että käteenjääpä osuus on pudonnut. Käytännössä tämän on selityttävä päivärahan alentumisella. Vaikka onko RT miesten palkat seurannut normaalia tupoa, ken tietää??

        Pitää kysyä, että missä asemassa pitää olla jos haluaa ansaita esimerkiksi 3000-5000 euroa kuukaudessa. Ei välttämättä rauhantuurvaaja hommissa?


      • ret aety aety aey et
        Ehkäpä joskus kirjoitti:

        Kiitos kiitos. Löysin vihdoinkin ne palkkatiedot. Eikös se ny kuitenkin oo niin että palkasta ei tartte maksaa veroa? Ainakaan päivärahasta ei tartte mutta mites se ny sit on ton kk-palkan kans?

        http://www.youtube.com/ watch?v=jA-e6ttP1jo&feature=autofb World Trade Center 1: räjäyttäminen syyskuun 11:ntenä 2001

        http://video.google.com/ videoplay?docid=9153709212181510877 Loose Change 2nd Edition - Suomi tekstit - Finnish subtitles

        http://www.youtube.com/ watch?v=mv_Umewl7NA Japanese Parliament questions 9/11 Official Story - part 1

        Dr. Alan S a b r o s k y

        Meidän pitää nousta vastarintaan ja sanoa, Is ra el ei ainoastaan hyökännyt U S S Liber tyn kimppuun, vaan he myös suorittivat 9 1 1 ter rori-iskut.He tekivät sen.

        Viimeisten kahden viikon aikana minulla on ollut pitkiä keskusteluja yhteyshenkilöiden kanssa armeijan sotakoulussa, ja sen päämajassa, ja tein hyvin selväksi sen, että 9 1 1 oli Mo SS ad operaatio.

        Amerikkalaisten on ymmärrettävä, että Is ra el teki 11.09.2001 ter rori-iskut New Yorkiin. Ja jos amerikkalaiset tämän ymmärtävät, Is ra el tulee katoamaan maan kamaralta.


    • Wolfi
    • S1ss1

      Näky olovan 02.fi:ssä jotta 1500-2500e plus päivärahat jotka riippuu maasta...

      • 1254

        kuinka edes voi hakea rauhanturvajaksi


      • ölööl
        1254 kirjoitti:

        kuinka edes voi hakea rauhanturvajaksi

        Kannattaa kokeilla puollustusvoimien sivua??


    • ff

      emt

    • Insylil

      Sotilasinsinööri 6100 €/kk päivärahoineen.
      Koulutus insinööri (amk) ja reservin arvo tietotekniikka-alikersantti. Ilman siviilipuolen koulutusta on ihan turha hakea, vaikka olisi auk/ruk käytynä.

      Olosuhteisiin nähden ei ole hyvä palkka, vaikka sieltä kotisuomesta voikin sellaiselta vaikuttaa. Toisaalta rahaa jää ihan pakosti säästöön ihan siitä syystä, että täällä sitä ei voi käyttää.

      Onneksi kohta palaan entiseen siviilityöhön.

      En suosittele rahan takia varsinkaan miehistöhommia. Niissä pitää olla asenne kohdallaan ja pää kunnossa.

    • WOD

      Kyllähän itse palkka on vitsi. Verottomat päivärahat parantavat tilannetta, mutta tätäkin kannattaisi ajatella pidemmällä tähtäimellä. Päivärahoista ei saa tulevaisuudessa senttiäkään eläkettä. Valtiolle tulee halvemmaksi maksaa huonoa palkkaa ja verotonta päivärahaa. Itse nuorena miehenä pari reissua heittäneenä tätä asiaa ei tullut ajatelleeksi.

      • cotiss

        Mutta taisi silti olla ihan hieno ja unohtumaton kokemuksena?


    • 10+7

      Libanon operaatio 2013
      Palkka normijääkärillä 2200e/kk( verollinen) 50/päivä(veroton).

      • lonsdale22

        En nyt usko että palkka ihan noin kova kuitenkaan on :D,
        Tosta puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta.


      • 12345dp
        lonsdale22 kirjoitti:

        En nyt usko että palkka ihan noin kova kuitenkaan on :D,
        Tosta puolet pois niin ollaan lähempänä totuutta.

        Mali -13
        Huonoin palkka n. 2950e/kk, päiväraha 55e 25e olosuhdelisä (=80e pvä, veroton). Karu totuus. Kaikki kulut (asuminen, ruoka) ilmaista. Että näin.


    • SFOR97

      Kyllä on lähinnä vitsi tuo rauhanturvaajan palkkaus nykyään, muistelen että SFOR,ssa jäi joskus silloin alkuaikana puhtaana n.15000mk käteen ja siitä on jo aikaa piitkästi toistakymmentä vuotta. Jo silloin norjalaiset asetoverit naureskelivat pienille palkoillemme... Että ei ainakaan rahan takia kannata itseään panna miinoille alttiiksi.

      • ex rt

        joo ei ainakaan rahantakia kannata..90-luvulla norskeilla oli rt hommissa jääkäreillä kovempi palkka kuin suomalaisella rt kapteenilla.tosin ei autoetua mutta kumminkin..


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe