Eli todella meinaan hankkia tuommoisen kupin, mutta probleema on seuraavanlainen. Olen kahden vaiheilla: Lunette vaiko DivaCup(isompi).
Itse olen 30v, en ole synnyttänyt lasta, kuukautiset olivat ennen runsaat ja epäsäännölliset(nykyään syön e-pillereitä, joilla vuoto vähäisempää, mutta tulee kuitenkin).
Runsaampana päivänä joudun yleensä vaihtamaan(se vihreä o.b.)tampoonin n.3-4tunnin välein,loppuina 3päivänä vuoto onkin sitten PALJON vähäisempää. Joten olisiko tuosta hieman apua, jos joku samanlaisesta vuodosta "kärsivä" kuukuppilainen osaisi minua valitsemaan kumpi kupeista olisi parempi?
kuukuppi
9
1083
Vastaukset
- Mie vaan
Erot:
Divacup pienempi, tilavuus 28 ml
Divacup isompi, tilavuus 35 ml
Lunette, tilavuus 33 ml
Korkeuksissa taisi olla eroa 5 mm tjsp. Tälläkin on merkitystä, itse jouduin vaihtamaan Divasta Mooncupiin kun Diva liian pitkä, on kohdunnapukka niin alhaalla menkkojen aikana.
Leveyserot ei niin paljon vaikuta, taiteltaessa ero on tosi pieni ja sisällä kohtu kuitenkin joustaa.- Mie vaan
Siis emätin joustaa.... X)
- Kisse
Lunette on varmaan lyhyempänä vähän varmempi valinta. Toisaalta Divassa on 12kk palautusoikeus ja monille se mahtuu vaikka pitkä onkin...
Leveydellä ei tosiaan ole niin väliä eikä noiden vetoisuudellakaan ole juuri eroa.
- Kuuleeko Kuu
Tilasin lauantaina kuukupin postitse ja sain sen tiistaina aamupäivällä eli eilen. Laitoin paikoilleen kun menkat on meneillään ja yllätyin kuinka helppoa ja yksinkertaista se oli! Olen 2 lapsen 40 kymppinen äiti ja menkkani ovat todella runsaat... Eilen päivä meni hymyillessä ja yö nukkuessa ilman siteen vaihtoa. En tiedä onko kaikille yhtä helppoa mutta mulle se sopi (Diva cup 2) tuosta vaan ja ei tunnu missään. Upeeta... harmi kun ennen en ole tajunnut moista! Kokeilkaa älkääkä olko joka asiasta ennakkoluuloisia! Hyvää kevättä!
noo kokeile ensteks semmoottist 1litran vetoista kukka vaasia ja seuraavaks kymmenen litran sankkoa jos meinaat ruukku perseeks ruvetha
- Mie vaan
Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?
- uusi naama
Mie vaan kirjoitti:
Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?
Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!
- Anonyymi
uusi naama kirjoitti:
Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!
No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi.Nykypäivänä siteet ja tamppoonit eivät jouda luontoon vaan voimalaitoksen uuniin jossa niistä tehdää energiaa. Wanhalle kuukupille käy varmaan samat, ei niistä saa panttia vaan palavat energialaitoksella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937