kuukuppi

ei osaa päättää

Eli todella meinaan hankkia tuommoisen kupin, mutta probleema on seuraavanlainen. Olen kahden vaiheilla: Lunette vaiko DivaCup(isompi).
Itse olen 30v, en ole synnyttänyt lasta, kuukautiset olivat ennen runsaat ja epäsäännölliset(nykyään syön e-pillereitä, joilla vuoto vähäisempää, mutta tulee kuitenkin).
Runsaampana päivänä joudun yleensä vaihtamaan(se vihreä o.b.)tampoonin n.3-4tunnin välein,loppuina 3päivänä vuoto onkin sitten PALJON vähäisempää. Joten olisiko tuosta hieman apua, jos joku samanlaisesta vuodosta "kärsivä" kuukuppilainen osaisi minua valitsemaan kumpi kupeista olisi parempi?

9

1188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

Erot:

Divacup pienempi, tilavuus 28 ml
      Divacup isompi, tilavuus 35 ml
      Lunette, tilavuus 33 ml

Korkeuksissa taisi olla eroa 5 mm tjsp. Tälläkin on merkitystä, itse jouduin vaihtamaan Divasta Mooncupiin kun Diva liian pitkä, on kohdunnapukka niin alhaalla menkkojen aikana.

Leveyserot ei niin paljon vaikuta, taiteltaessa ero on tosi pieni ja sisällä kohtu kuitenkin joustaa.

• Mie vaan

Siis emätin joustaa.... X)

• Kisse

Lunette on varmaan lyhyempänä vähän varmempi valinta. Toisaalta Divassa on 12kk palautusoikeus ja monille se mahtuu vaikka pitkä onkin...
        Leveydellä ei tosiaan ole niin väliä eikä noiden vetoisuudellakaan ole juuri eroa.

• Kuuleeko Kuu

Tilasin lauantaina kuukupin postitse ja sain sen tiistaina aamupäivällä eli eilen. Laitoin paikoilleen kun menkat on meneillään ja yllätyin kuinka helppoa ja yksinkertaista se oli! Olen 2 lapsen 40 kymppinen äiti ja menkkani ovat todella runsaat... Eilen päivä meni hymyillessä ja yö nukkuessa ilman siteen vaihtoa. En tiedä onko kaikille yhtä helppoa mutta mulle se sopi (Diva cup 2) tuosta vaan ja ei tunnu missään. Upeeta... harmi kun ennen en ole tajunnut moista! Kokeilkaa älkääkä olko joka asiasta ennakkoluuloisia! Hyvää kevättä!

noo kokeile ensteks semmoottist 1litran vetoista kukka vaasia ja seuraavaks kymmenen litran sankkoa jos meinaat ruukku perseeks ruvetha

• Mie vaan

Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?

• uusi naama
        Mie vaan kirjoitti:

Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?

Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!

• Anonyymi
        uusi naama kirjoitti:

Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!

No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
        Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
        Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi.

Nykypäivänä siteet ja tamppoonit eivät jouda luontoon vaan voimalaitoksen uuniin jossa niistä tehdää energiaa. Wanhalle kuukupille käy varmaan samat, ei niistä saa panttia vaan palavat energialaitoksella

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      142
      13265
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      87
      3704
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      128
      3010
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      277
      1436
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      44
      1412
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      156
      1373
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1294
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1244
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1081
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      205
      999
    Aihe