kuukuppi

ei osaa päättää

Eli todella meinaan hankkia tuommoisen kupin, mutta probleema on seuraavanlainen. Olen kahden vaiheilla: Lunette vaiko DivaCup(isompi).
Itse olen 30v, en ole synnyttänyt lasta, kuukautiset olivat ennen runsaat ja epäsäännölliset(nykyään syön e-pillereitä, joilla vuoto vähäisempää, mutta tulee kuitenkin).
Runsaampana päivänä joudun yleensä vaihtamaan(se vihreä o.b.)tampoonin n.3-4tunnin välein,loppuina 3päivänä vuoto onkin sitten PALJON vähäisempää. Joten olisiko tuosta hieman apua, jos joku samanlaisesta vuodosta "kärsivä" kuukuppilainen osaisi minua valitsemaan kumpi kupeista olisi parempi?

9

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

Erot:

Divacup pienempi, tilavuus 28 ml
      Divacup isompi, tilavuus 35 ml
      Lunette, tilavuus 33 ml

Korkeuksissa taisi olla eroa 5 mm tjsp. Tälläkin on merkitystä, itse jouduin vaihtamaan Divasta Mooncupiin kun Diva liian pitkä, on kohdunnapukka niin alhaalla menkkojen aikana.

Leveyserot ei niin paljon vaikuta, taiteltaessa ero on tosi pieni ja sisällä kohtu kuitenkin joustaa.

• Mie vaan

Siis emätin joustaa.... X)

• Kisse

Lunette on varmaan lyhyempänä vähän varmempi valinta. Toisaalta Divassa on 12kk palautusoikeus ja monille se mahtuu vaikka pitkä onkin...
        Leveydellä ei tosiaan ole niin väliä eikä noiden vetoisuudellakaan ole juuri eroa.

• Kuuleeko Kuu

Tilasin lauantaina kuukupin postitse ja sain sen tiistaina aamupäivällä eli eilen. Laitoin paikoilleen kun menkat on meneillään ja yllätyin kuinka helppoa ja yksinkertaista se oli! Olen 2 lapsen 40 kymppinen äiti ja menkkani ovat todella runsaat... Eilen päivä meni hymyillessä ja yö nukkuessa ilman siteen vaihtoa. En tiedä onko kaikille yhtä helppoa mutta mulle se sopi (Diva cup 2) tuosta vaan ja ei tunnu missään. Upeeta... harmi kun ennen en ole tajunnut moista! Kokeilkaa älkääkä olko joka asiasta ennakkoluuloisia! Hyvää kevättä!

noo kokeile ensteks semmoottist 1litran vetoista kukka vaasia ja seuraavaks kymmenen litran sankkoa jos meinaat ruukku perseeks ruvetha

• Mie vaan

Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?

• uusi naama
        Mie vaan kirjoitti:

Ja sinä ilmeisesti tunget housuihisi lakanan tai emättimeesi käsipyyhkeen?

Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!

• Anonyymi
        uusi naama kirjoitti:

Miten makoisat naurut sainkin vaikka kärsittävänä on ekat menstruaatiot kolmeen vuoteen. Aion ostaa heti netistä semmoisen kupposen!

No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
        Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä sitä vettä kuluu kuppiakin ja omiakäsiä pestessä,ja keitelläkkin pitää että onkoha ntuo ekolokisuus iha ntaattua?
        Nykyajan siteet/tamponitkin suunniteltu aika ekolokisesti jo,hajoavat luonnossa eikä sinne jää muistoksi.

Nykypäivänä siteet ja tamppoonit eivät jouda luontoon vaan voimalaitoksen uuniin jossa niistä tehdää energiaa. Wanhalle kuukupille käy varmaan samat, ei niistä saa panttia vaan palavat energialaitoksella

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2512
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      299
      2117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      24
      1900
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1625
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1489
    6. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      42
      1453
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1376
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1349
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1315
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1086
    Aihe