"ahdas olkapää"

oireet

Onko kenellä sama oire olkapäässä, mitä olette siihen saaneet hoitoa, oletteko parantuneet ilman leikkausta. Minulla vasta alkuvaiheessa tutkimukset.

17

16399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsenkorjaaja

Olkapään nivelkapselia pystyy manipuloimalla venyttämään ja rikkomaan arpikudosta, jopa poistamaan kalkkia, jolloin elimistö itse poistaa kalkkia, kun nivel saadaan liikkeelle.

Saattaa tehdä kipeää, mutta jälkisärkyjä ei pitäisi jäädä, eikä toipumislomia tarvita, asiakas palaute hyvää; suurin osa "jäsenkorjaaja" nimeä käyttävistä, kiropraktikot, ehkä omt- terapeutit, osteopaatit? tekee näitä.

• sitä

olla neuvomassa :-), jokainen sitten valitsee itselleen sopivia vaihtoehtoja.

Se yösärky tässä kaikista keljuinta on tällaiselle muutenkin huono uniselle. Käsillä askartelu (harrastus) keskeytyi ainakin vähäksi aikaa. Jotkut käsi asennot tekevät tosi kipeää.

• hoitamaan?

Pystyykö sitä itse jumppaamaan, ja jos niin miten? luulis, että omatoiminen oikeanlainen liike auttaisi ilman jäsenkorjaajaa.
        Kerro nyt ystävällisesti, vaikka "leipä" menis. Riittää niitä vaivaisia vaikka vähän vinkkiä antaisitkin.
        Kiitos :) t. toinen olkapäävaivainen.

• Jäsenkorjaaja
        hoitamaan? kirjoitti:

Pystyykö sitä itse jumppaamaan, ja jos niin miten? luulis, että omatoiminen oikeanlainen liike auttaisi ilman jäsenkorjaajaa.
        Kerro nyt ystävällisesti, vaikka "leipä" menis. Riittää niitä vaivaisia vaikka vähän vinkkiä antaisitkin.
        Kiitos :) t. toinen olkapäävaivainen.

Tuskimpa täällä kirjoittelusta paljon asiakkaita lisää on tullut, koska yhteystietoja en ole antanut, enkä edes tarkkaa paikkakuntaa...

Kyllä omajumpasta (riippuu tapauksesta) voi olla apua ja jatkohoidossa se onkin tärkeää, mutta jos terapeutin tekemäkin venytys voi olla liian kivulias joskus, niin aika fakiiri saa olla, jos itse pystyy samaan:)

Jotkut lääkärit tekee samaa puudutuksen tai jopa narkoosin kera, mutta lievemmät tapaukset onnistuvat ilmankin ja pienin askelin, eli kerralla ei yritetä rikkoa kaikkia kiinnikkeitä, hoito ei ole kohtuuttoman kivuliasta, mutta halusin kertoa kuitenkin, tämä koskee siis yleisintä olkapää vikaa, jossa kalkki ja arpikudos ovat "lukinneet" olkanivelen.

• kiinnikkeet
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

Tuskimpa täällä kirjoittelusta paljon asiakkaita lisää on tullut, koska yhteystietoja en ole antanut, enkä edes tarkkaa paikkakuntaa...

Kyllä omajumpasta (riippuu tapauksesta) voi olla apua ja jatkohoidossa se onkin tärkeää, mutta jos terapeutin tekemäkin venytys voi olla liian kivulias joskus, niin aika fakiiri saa olla, jos itse pystyy samaan:)

Jotkut lääkärit tekee samaa puudutuksen tai jopa narkoosin kera, mutta lievemmät tapaukset onnistuvat ilmankin ja pienin askelin, eli kerralla ei yritetä rikkoa kaikkia kiinnikkeitä, hoito ei ole kohtuuttoman kivuliasta, mutta halusin kertoa kuitenkin, tämä koskee siis yleisintä olkapää vikaa, jossa kalkki ja arpikudos ovat "lukinneet" olkanivelen.

miten voit diagnisoida asiakkaiden "kiinnikkeitä" olkapäissä ilman röntgeniä/magneettikuvaa?

Sitäpaitsi niskanikaman ongelmat esim. frozen shoulderin osalta syypänä 80%!

• kiinnikkeitä
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

miten voit diagnisoida asiakkaiden "kiinnikkeitä" olkapäissä ilman röntgeniä/magneettikuvaa?

Sitäpaitsi niskanikama
        ongelmat esim. frozen shoulderin osalta syypänä 80%!

• oireilua
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

Kysyin tuosta jumpasta ennaltaehkäisevässä mielessä, koska tässä vaiheessa tilanteeni on vasta vähän oireileva, haluaisin saada sen omahoitoon heti tekemällä itse oikeita ehkäiseviä liikkeitä.
        Mitä ja minkalaisia ne voisivat olla?
        Käyn kuntojumpassa, kaikki siellä tekemäni liikkeet eivät tunnu olevan hyväksi.
        Siksi kaipaan tietoa niistä oikeista liikkuvuutta parantavista jumppaliikkeistä.
        Olisiko vinkkejä?
        Olkapää kiittää.

• Jäsenkorjaaja
        kiinnikkeitä kirjoitti:

Sitäpaitsi niskanikama
        ongelmat esim. frozen shoulderin osalta syypänä 80%!

No en aivan varmasti, aina, eikä "näkijän" kykyjäkään ei ole suotu.

Mutta sormilla ja tiettyjen liikkeiden/venytysten pohjalta osaan (ja osaa moni muukin) arvioida missä ja mikä vika on ja pois-sulkea joitain ongelmia; esim. tietyillä "nivelkapsenin" venytyksellä pystyy sormituntuman ja asiakkaan kipu-tuntemuksen perusteella melkovarmasti sanomaan, onko kiinkkeitä ja onko vika olkanivelessä, vai onko se vain lihas-hermo peräinen; esim."korppilisäke pinne", "epäkäs-lihas lavan alla", vai hauiksen jänne "pois uomastaan"

Myös niskan ongelmat voivat aiheuttaa olkapään ongelmia.

Tuskin kannattaa alkaa väittelemään lääketieteellisistä diagnooseista, antaahan lääkäritkin joskus ylimalkaisia diagnooseja, eikä mahdollisesta avusta (lääkkeiden lisäksi) kerrota. Oma filosofiani on, että hoidetaan eka hoidettavissa olevat viat kuntoon ja katsotaan mitä oireita jää jäljelle!

• Vain lääkäri korjaa

Kiropraktikot ja muut jäsentenkorjaajat ovat huijareita ja rahastavat vain sulta rahat pois! Kukaan ei kerro, mitä VAURIOITA näiden puoskareiden toimista saattaa potilaalle aiheutua.

• kokemusta on

Itselläni iski jäänynyt olkapää vuoronperään kumpaankin olkapäähän. Useinmiten jäätynyt olkapää on vaiva, joka pahenee pikku hiljaa, kestää aikansa ja yllätys yllätys, myös paranee pikkuhiljaa. Näin kävi itsellänikin.

Parasta hoitoa oli erilaiset keppijumpat, joissa venytti olkapäätä ääriasentoihin niin pitkälle kuin kivulta pystyi. Keppijumppiin sain ohjeita fysioterapeutilta ja ohjeiden mukaan jumppasin sitten ihan kotosallakin iltaisin.

Mulla hommaan meni noin vuosi. Siinä ajassa oli vaiva käynyt molemmat olkapäät läpi. Ja pahimmillaan en meinannut edes puseroa saada päälle, kun käsiä ei saanut nostetuksi ylös.

Pahoissa tapauksissa tehdään narkoosimanipulointia ja tietenkin kortisonipistoksilla voidaan viedään sitä pahinta pikua pois.

• oireilua

Ahaa, täällähän niitä jumppaohjeita onkin.
        Mutta lisääkin saa tulla.

Minulla on aivan sama kokemus tuosta vaivasta.
        Kestää aikansa, pahenee, ja sitten hitaasti se onkin hävinnyt.
        Mutta tarpeeksi monta kertaa vaivan eri asteisena kokeneena alkaa jo kiinnostamaan sen omatoiminen ehkäisy ja hoito.

• olkapää

tietääkseni ovat kaksi eri asiaa, kävin lukemassa Diacorin sivuilta ortopedia kohdasta. Lääkäri sanoi minun kuvaamani vaivat olevan ahtaan olkapään. Katsotaan mitä röntgenin jälkeen sanotaan.

• vaivaa
        olkapää kirjoitti:

tietääkseni ovat kaksi eri asiaa, kävin lukemassa Diacorin sivuilta ortopedia kohdasta. Lääkäri sanoi minun kuvaamani vaivat olevan ahtaan olkapään. Katsotaan mitä röntgenin jälkeen sanotaan.

kahden vuoden sisällä paranee 50% loput eivät parane (narkoosimanipulaatio mukaan lukien).

Esim (jalkapallossa) puulaki peleissä voi tulla taklauksia joissa käy huonosti, jos ei ole vakuutuksia voi pari vuotta mennä kieli vyön alla kun ei töitä kykene tekemään, ja hoitoihin ei ole varaa.

• hoidettu
        vaivaa kirjoitti:

kahden vuoden sisällä paranee 50% loput eivät parane (narkoosimanipulaatio mukaan lukien).

Esim (jalkapallossa) puulaki peleissä voi tulla taklauksia joissa käy huonosti, jos ei ole vakuutuksia voi pari vuotta mennä kieli vyön alla kun ei töitä kykene tekemään, ja hoitoihin ei ole varaa.

Voidaan parantaa helposti ja kaikilta.

Olisi kiva saada yksi tuollainen potilas seurantaan... eli jos on tiedossa, ni mulle vaikka postia.

• maksumiehiksi
        hoidettu kirjoitti:

Olisi kiva saada yksi tuollainen potilas seurantaan... eli jos on tiedossa, ni mulle vaikka postia.

eli varmaan vakuutusyhtiöt kiinostaisi saada nämä työkyvyttömät takaisin sorvin ääreen. Ja potilaiden kivun lievityksistä puhumattakaan..

Asiat voisi hoitaa siten että olet yhteydessä vakuutusyhtiöihin joiden kanssa sovitte toimintamallit. Jos/kun näitä keissejä tulee ottavat potilaat vakuutusyhtiön suosituksesta sinuun yhteyttä.

Helppoa, ja jos saat tuloksia on kysyntä kova. Ko. vaiva on tiukka paikka asianomaiselle.

• hoidettu
        maksumiehiksi kirjoitti:

eli varmaan vakuutusyhtiöt kiinostaisi saada nämä työkyvyttömät takaisin sorvin ääreen. Ja potilaiden kivun lievityksistä puhumattakaan..

Asiat voisi hoitaa siten että olet yhteydessä vakuutusyhtiöihin joiden kanssa sovitte toimintamallit. Jos/kun näitä keissejä tulee ottavat potilaat vakuutusyhtiön suosituksesta sinuun yhteyttä.

Helppoa, ja jos saat tuloksia on kysyntä kova. Ko. vaiva on tiukka paikka asianomaiselle.

Luulen, että vakuutusyhtiöt voivat käyttää vain laillistettuja ja lääkäreiden hyväksymiä hoitajia. Eli se laillisuuskaan ei edes riitä...

Mutta hyvä idea kyllä!

• marjo10
        hoidettu kirjoitti:

kärsiny olkapääkivuista jo vuosia eikä apua löydy. paikallinen tk iskee vain kortisonia.tarjoilijana ollut 10 v,nykyisin ompelualan yrittäjänä n. 4 v.
        Käsiä ei saa etukautta nostettua ylös... lapset 3 v ja 1.5 v ,joten kantelu vielä aika olennaista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe