Jyrkkälä

sampsu

Eli oltaisiin muuttamassa Jyrkkälään kolmioon avovaimon kanssa. Katselin jotain vanhempia keskusteluja ja niissä esiintyi "rauhattomana" seutuna jyrkkälä, olisko jollain kokemusta että millaista levottomuutta siellä sitten esiintyy?

27

5403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -eräs

      Turun skaala rauhattoman ja rauhallisen välillä on aika mitätön, joten ei jyrkkälä voi kauheen paha olla.

      Varissuo, jota usein kutsutaan pahimmaksi paikaksi Turussa, on joillakin kaduilla hyvinkin rauhallinen. Turussa rauhattomuus on aika paljon juuri talokohtaistakin.

      Jyrkkälä on varmasti ihan ok paikka, vaikkei ehkä parhaimpia olekkaan.

    • Jarkko-

      Moi, perinteinen huonomainenen kerrostalähiö, paljon vuokra-asuntoja, työttömiä, alkoholisteja, rellestäviä nuoria, ulkomaalaisia. En muuttaisi. Ilkivaltaa, meluamista jne.

      Jos joku sanoo että lähiöillä ei ole eroja rauhallisuudessa, ei tiedä mistä puhuu.

      • Päve

        Onko enää olemas asuntoaluetta mis ei olis pakolaisia eikä työttömiä? Niit on jo joka paikas. Ite kun muuttaa syväl isoon metsään, siel voi saada asua rauhas. Ainakin uskoisin niin.


      • koskaan

        asunut siellä ja milloin???? kuulosti ihan eri paikaltakuin missä itse asuin...


      • Asunut

        Hyvä alue ollut asuttu jo 45 Vuotta 1971-----2016
        Tervetuloa


    • Tässäpä tätä

      Ei se nyt mitenkään rauhaton ole, paljon työttömiä ja alkoholin suurkuluttajia. Autot surraa pihassa yötä päivää, mutta saa siellä rauhassa kulkea.

    • sampsu

      Ai että semmosta odotettavissa, no torstaina käydään kahtomassa että millane paikka se on, eikä ne alkoholistit varmaan yhtään sen pahempia ole kun täällä Liedossa, 12-pack kainalossa kävelevät kämppäänsä ja sinne jäävät.

      Kiitokset vastauksista, saa tietysti lisää sanoa jos siltä tuntuu :)

    • ex-jyrkkäläläinen

      siellä mitään ihmeellistä hulluutta esiintyny. sinne vaan.
      en kuitenkaan huvikseni iltaisin itekseni liikuskellut, niinkuin ei kaupungissa nuoren tytön kannatakaan.

    • Nimetön

      Suurin osa vastaajista ei tiedä mistä puhuu, kun vastaavat Jyrkkälä tiedusteluusi kielteisesti.

      Koko alue on remontoitu hienosti, vuokrat on nostettu ja se ajoi yli puolet asukkaista muualle. Vain asialliset ihmiset jäi ja alue on hieno ja viihtyisä nykyään. Venäläiset jotka täällä asuu ovat hienoja työssäkäyviä ihmisiä. Tervehtivät aina ja ovat ystävällisiä. Suosittelen Jyrkkälää lämpimästi

      • Onhan siellä ihan jees asua.. mutta niitä venakkoja ja virolaisia sinne pakkautuu kokoajan lisää..koska lyhyet yhteydet siitä töihin..mutta ei siellä mittää levotonta ole.. et kyllä ihan uskaltaa öisin kävellä siellä että ei pidä pelätä et joku hyökkää kimppuun..


    • Ei kiva

      Jyrkkälähän on vuokralähiö, jossa asuu paljon sosiaalitapauksia, alkoja, työttömiä ja ulkolaisia. Tämä ON totuus. Samanlainen alue kuin Pansio/Perno ym. vuokraslummit. Kaupan pihassa / metsässä istuskelee kesät läpensä spurguporukkaa kaljakasseineen ja nuoret, joiden vanhemmat on alkoholisteja, tekevät valvomattomina kaikkea ilkivaltaa; autoihin murtaudutaan ja tavaroita varastetaan kellareista ym. Jyrkkälään ja vastaaviin vuokrakasarmeihin vain jos on äärimmäinen pakko. Tosiasiahan on, ettei siellä kukaan asuisi, jos olisi varaa muualle muuttaa.

      • kokemusta on

        Itse olen asunut jyrkkälässä melkein kolme vuotta ja mielestäni on ihan jees paikka. Oma talo ainakin on ollut muuten todella rauhallinen, mitä nyt nuoret välillä laittaneet rappua uuteen uskoon. Enimmäkseen taitaa asua lapsiperheitä ja vanhuksia täällä. Toki ulkomaalaisiakin, mutta kaikki kohtaamani ovat kyllä olleet ihan kunnon kansalaisia.

        Nyt muutetaan pois, kun vuokra kaksiossamme on noussut 518 euroon ja lähempää työpaikkaa löytyi halvempi asunto.

        Kerrompa jotain hyviä puolia jyrkkälässä, kun sitä on näin paljon hakuttu.

        Todella siistit asunnot. Esimerkiksi keittiö ja kylppäri loisto kunnossa.
        Lasitetut parvekkeet.
        Joka talossa sauna.
        Iso pyykkitupa, joka on ilmainen. 6 Tavallista pyykinpesukonetta, yksi mattokone ja kuivausrummut.
        Hyvät varastot pyörille ja mopoille.
        Ei vesimaksua
        Ilmainen nettiyhteys saatavilla.
        Kauppa ja posti vieressä
        ja hyvin menee bussejakin.


      • kokemusta on
        kokemusta on kirjoitti:

        Itse olen asunut jyrkkälässä melkein kolme vuotta ja mielestäni on ihan jees paikka. Oma talo ainakin on ollut muuten todella rauhallinen, mitä nyt nuoret välillä laittaneet rappua uuteen uskoon. Enimmäkseen taitaa asua lapsiperheitä ja vanhuksia täällä. Toki ulkomaalaisiakin, mutta kaikki kohtaamani ovat kyllä olleet ihan kunnon kansalaisia.

        Nyt muutetaan pois, kun vuokra kaksiossamme on noussut 518 euroon ja lähempää työpaikkaa löytyi halvempi asunto.

        Kerrompa jotain hyviä puolia jyrkkälässä, kun sitä on näin paljon hakuttu.

        Todella siistit asunnot. Esimerkiksi keittiö ja kylppäri loisto kunnossa.
        Lasitetut parvekkeet.
        Joka talossa sauna.
        Iso pyykkitupa, joka on ilmainen. 6 Tavallista pyykinpesukonetta, yksi mattokone ja kuivausrummut.
        Hyvät varastot pyörille ja mopoille.
        Ei vesimaksua
        Ilmainen nettiyhteys saatavilla.
        Kauppa ja posti vieressä
        ja hyvin menee bussejakin.

        Parkkipaikat aurataan usein. Ei ole tarvinnut lumessa rämpiä.


    • asukasmmm

      ei ongelmia, nätti alue. lähellä keskustaa. asukas f-talo
      vanha maine on menneisyyttä. suosittelen..

    • erittäin tyytyväinen

      Joka Jyrkkälästä pahaa puhuu , ei ole täällä käynyt. Saimme miehen kanssa hienon , juuri remontoidun kolmion kun oma asunto meni alta liikuntaesteen vuoksi..Nyt on tosi vaikea löytää tämänlaista omaa asuntoa sillä niin olen tykästynyt näihin maisemiin. Siistiä on ja ystävällisiä naapureita, toki oma asuntommekin sijaitsi mukavassa paikassa mutta tämä on yliveto. En olisi suoraan sanoen uskonut sen jälkeen kun katsoimme kaikenlaisia luukkuja eri lähiöissä Turussa, pienestä asunnosta olisi saanut maksaa saman kuin täällä siististä 80 neliön asunnosta. Melkoista suitsutusta tämä on, tiedän, mutta olen erittäin tyytyväinen.Missä ovat ne häiriköt ja alkkikset?

    • onneksi muualla

      Mun kaveri asui pari vuotta Jyrkkälässä ja kävin siellä usein kylässä. Kaverin yläkerrassa mellasti venäläis tms. miesjoukko: Kännäämistä, meteliä, musaa välillä täysillä, välillä hetken hiljaisuus, ja taas täysillä, kaatuiltiin ja tapeltiin.

      Kaupan ja pizzerian vieressä istuu päivät pitkät kaljoittelijoita. Kerran katselin aikaisin sunnuntaiaamulla ulos ikkunasta, kun leikkipaikalla hortoili ehkä 10-vuotias lapsi. Näytti siltä, että hän tappoi aikaa, eikä suinkaan leikkinyt tai viihtynyt. Tätä kesti aika kauan. Ehkä lapsi ei voinut mennä kotiin? Kyllä alueella on paljon päihdeongelmaisia.

      Jyrkkälää on siistitty, mutta kun kerrostalossa on vaikka kuinka monta kerrosta, ei naapurit koskaan voi oppia tuntemaan toisiaan. Ja näitä isoja taloja on vieri vieressä. Turvaton alue minun mielestäni, en muuttaisi sinne!

    • Ei hyvä

      Sosiaalitapauksia asuu paljon samoin työttömiä alkkiksia ja ulkomaalaisia. Harva käy töissä ja harva maksaa itse oman vuokransa.

      • faktoja pöytään

        Mistä tiedät käykö harva töissä ja maksaa itse vuokransa?Mikä on sun mielestäsi harva?90,80,70,60,50,40,30,20,10, vai 5prosenttia?Miten olet tämän asian itse todentanut?Tehnyt galluppia?Uskot netistä luettuja juttuja?Olet joskus kuullut että siellä on juopoteltu ja käytetty väkivaltaa?
        Onko omakohtaista asumis kokemusta paikasta?
        Mitä sitten jos siellä juopotellaan,missä ei juopoteltaisi?


    • Sehetkionpian

      Kaippa se voi olla ihan rappu kohtaista ja tuurista kiinni millaiset naapurit siellä on mutta ei se kyllä mikään slummi ole mihin kaikki yhteiskunnan ulkopuolelle jääneet oltais lykätty kuten monen edellä kirjoittaneen tekstistä voisi päätellä..ihme lietsontaa! korkeelta on helppo huudella!

    • 23.9.2006

      Nimetön23.9.2006 23:52

    • Servori

      Kanki jäykistyy aina viimeistää kassal!

    • Joopa joo

      Jaa ettei hulluutta esiinny?

      • Iso poika

        Hullu olis jos tommoinen herkku kiinnostais!
        Naminami maistuis kyllä :)


      • Kävin katsomassa.
        Iso poika kirjoitti:

        Hullu olis jos tommoinen herkku kiinnostais!
        Naminami maistuis kyllä :)

        On eillä ja naismaku jos sitä blondattua pubiruusunnäköitä muijaa tarkkoitatte ? se ainakin on lähiaikoina siellä aloittanut ja näyttää juuri siltä miltä 20 vuotta viinaa imeneet pubiruusut näyttävät.


    • ............

      26.3.2006...........Kävin katsomassa.3.9.2013

    • Utopiaa 2

      Mitäpä tarkoittanet?

    • Anonyymi

      Aika rauhallinen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe