Jeudi6:n elementtikysymyksen innoittamana kysyn minä puolestani:
Oletko "sinut" nousumerkkisi kanssa? Tunnistatko sen itsessäsi? Oletko huomannut, että käytät sitä "roolina" tietyissä tilanteissa (ks. missä huoneessa nousumerkkisi hallitsija on)?
Itse muistan, kuin sain nousumerkkini selville. Ajattelin suunnilleen, että eihän minusta mitään tylsää Kaurista voi löytyä. :-D Sitten mietin itseäni ja toimintatapojani ihan lapsesta lähtien, ja totesin että ainahan olen ollut se "vanhin" ja järkevin, ehkä ilonpilaajakin sen vuoksi joskus. ;-) Saturnus on mulla 6. huoneessa ja kyllä olen varsinkin työelämässä hyötynyt Kauris-roolistani.
Askendentti
77
2024
Vastaukset
- jeudi6
Tunnistan itsestäni todella hyvin nousevan merkkini Vaa'an. Näytän siis ulkoa päin melkeinpä aina sellaiselta iloiselta, hymyilevältä, seuralliselta, sosiaaliselta ja höpisevältä, mutta sitä en pelkästään ole ja monet tutut luulevat, että olen. Jos mut tuntee, niin kyllä huomaa, että pelkkää iloisuutta elämä ei ole, kun se Aurinko-Ravun pessimistisyys ottaa vallan.
Mulla on nousumerkkini hallitsija Venus 10. huoneessa. Miten se voisi mussa näkyä? Kun en oikein noista jutuista tiedä...Huomaan, että nousumerkkini näkyy kouluympäristössä tosi hyvin ja siellä toimin sen tavoin.- Kulkija
Aika hyvin kuvasit tuota ristiriitaa, minkä nousevan ja aurinkomerkin erilaisuus saattaa aiheuttaa. Kuulemma nousumerkin hallitsijan sijainti osoittaa sen elämänalueen, millä todennäköisimmin sitä roolia käyttää. Kouluympäristöhän käsittääkseni sopii 10. huoneen asioihin oikein hyvin, tuo huone (Kauriin/Saturnuksen huone) kun edustaa yhteiskuntaa, sen hierarkiaa ja laitoksia, sekä ammattia ja uraa. :-) Jos opiskelet vielä, tulet varmasti tulevassa ammatissasikin hyötymään vaakamaisesta toimintatavastasi.
Itsellänihän askendentin hallitsija on 6. huoneessa (Neitsyen huone). Kun kymppihuoneessa on ammatti ja ura, kuutoshuone edustaa itse fyysistä työtä, velvollisuuksia ja vastuita. Kuutoshuoneen asioihin liitetään myös terveys ja käsittääkseni myös moraali? Jotenkin vain tuntuu, että näin vanhemmiten olen alkanut kaurismaisesti nipottaa moraalikysymyksistä ja vastuusta...ja ehkä alkanut tuntea vähän enemmän vastuuta omaan terveyteenkin liittyvistä asioista. :-)
Nuo huoneisiin liitettävät asiat ovat mielenkiintoisia, kun ne alkavat avautua. Monesti tulee ahaa-elämyksiä, kun osaakin yhdistää jonkun tietyn planeetta-aseman oikeaan elämänalueeseen. Tosin huonejärjestelmiäkin on useita, eikä tulkinta ole niin suoraviivaista - itse olen käyttänyt Placidusta (joka on kai yleisin), mutta se ei ehkä toimi kovin pohjoisessa syntyneillä. - jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Aika hyvin kuvasit tuota ristiriitaa, minkä nousevan ja aurinkomerkin erilaisuus saattaa aiheuttaa. Kuulemma nousumerkin hallitsijan sijainti osoittaa sen elämänalueen, millä todennäköisimmin sitä roolia käyttää. Kouluympäristöhän käsittääkseni sopii 10. huoneen asioihin oikein hyvin, tuo huone (Kauriin/Saturnuksen huone) kun edustaa yhteiskuntaa, sen hierarkiaa ja laitoksia, sekä ammattia ja uraa. :-) Jos opiskelet vielä, tulet varmasti tulevassa ammatissasikin hyötymään vaakamaisesta toimintatavastasi.
Itsellänihän askendentin hallitsija on 6. huoneessa (Neitsyen huone). Kun kymppihuoneessa on ammatti ja ura, kuutoshuone edustaa itse fyysistä työtä, velvollisuuksia ja vastuita. Kuutoshuoneen asioihin liitetään myös terveys ja käsittääkseni myös moraali? Jotenkin vain tuntuu, että näin vanhemmiten olen alkanut kaurismaisesti nipottaa moraalikysymyksistä ja vastuusta...ja ehkä alkanut tuntea vähän enemmän vastuuta omaan terveyteenkin liittyvistä asioista. :-)
Nuo huoneisiin liitettävät asiat ovat mielenkiintoisia, kun ne alkavat avautua. Monesti tulee ahaa-elämyksiä, kun osaakin yhdistää jonkun tietyn planeetta-aseman oikeaan elämänalueeseen. Tosin huonejärjestelmiäkin on useita, eikä tulkinta ole niin suoraviivaista - itse olen käyttänyt Placidusta (joka on kai yleisin), mutta se ei ehkä toimi kovin pohjoisessa syntyneillä.Olen miettinyt sitä ristiriitaa mikä on aurinkomerkin ja nousevan merkin välillä. Se on niin rasittavaa, kun nouseva merkkini näkyy hyvin muualla elämässä (kuten siellä kouluympäristössä)eli jos en ole se mitä yleensä olen eli hymyilevä ja sosiaalinen jne., niin heti saan kuulla, että: "Hei, ei sun kuulu olla totinen". Viime viikolla kuulin tuollaisen kommentin. Olin vähän että jaa-a...? Kun kumminkin Aurinko-Rapu ja Nousu-Vaaka ovat aika erilaisia merkkejä.
Tosta ammatista olen miettinyt sitä, että (opiskelen siis vielä) mihin sitä tähtäis ja suuntais, kun mua kiinnostais monet Vaa'alle ominaiset jutut, mutta ne tuntuu tosi pinnallisilta. Nousumerkkini varjossa voisin kuvitella olevani ehkäpä asiakaspalvelutyössä, mutta toisaalta en jaksais olla koko ajan irvistävässä hymyssä (useat asiakaspalvelijat näyttävät juuri siltä tai ovat naama mutrulla, jolloin niillä on varmaan huono päivä), koska yksinkertasesti on hirmu vaikea peitellä huonoa päivää, ettei se näkyisi kasvoilla ja käyttäytymisessä. Siis asiakaspalvelussa pitäisi olla aina skarppi (sitä en ole, koska olen aina "ihan pihalla" kaikesta;)) ja miellyttävä.
No, kun tarkemmin ajattelen, niin oikeastaan en haluaisi olla pinnallisessa työssä. Uskoakseni Aurinko-Rapu ja Kuu-Kalat puoleni viittaisivat ehkä johonkin hoiva-alan puolelle, mutta en voisi sellaisenkaan mennä, koska en kestä nähdä ihmisten kärsimystä niin läheltä ja kokisin, etten osaisi auttaa. Olisi hirmuisen kiinnostavaa olla joku, joka kuuntelisi ihmisten murheita ja huolia, mutta siinäkin pelkäisin imevän ne jutut liikaa itseeni eikä siitä mitään tulisi. Ehkä se ammatinvalintakysymys joskus selviää, koska onhan tässä vielä aikaa, kun olen vielä nuori... - Kulkija
jeudi6 kirjoitti:
Olen miettinyt sitä ristiriitaa mikä on aurinkomerkin ja nousevan merkin välillä. Se on niin rasittavaa, kun nouseva merkkini näkyy hyvin muualla elämässä (kuten siellä kouluympäristössä)eli jos en ole se mitä yleensä olen eli hymyilevä ja sosiaalinen jne., niin heti saan kuulla, että: "Hei, ei sun kuulu olla totinen". Viime viikolla kuulin tuollaisen kommentin. Olin vähän että jaa-a...? Kun kumminkin Aurinko-Rapu ja Nousu-Vaaka ovat aika erilaisia merkkejä.
Tosta ammatista olen miettinyt sitä, että (opiskelen siis vielä) mihin sitä tähtäis ja suuntais, kun mua kiinnostais monet Vaa'alle ominaiset jutut, mutta ne tuntuu tosi pinnallisilta. Nousumerkkini varjossa voisin kuvitella olevani ehkäpä asiakaspalvelutyössä, mutta toisaalta en jaksais olla koko ajan irvistävässä hymyssä (useat asiakaspalvelijat näyttävät juuri siltä tai ovat naama mutrulla, jolloin niillä on varmaan huono päivä), koska yksinkertasesti on hirmu vaikea peitellä huonoa päivää, ettei se näkyisi kasvoilla ja käyttäytymisessä. Siis asiakaspalvelussa pitäisi olla aina skarppi (sitä en ole, koska olen aina "ihan pihalla" kaikesta;)) ja miellyttävä.
No, kun tarkemmin ajattelen, niin oikeastaan en haluaisi olla pinnallisessa työssä. Uskoakseni Aurinko-Rapu ja Kuu-Kalat puoleni viittaisivat ehkä johonkin hoiva-alan puolelle, mutta en voisi sellaisenkaan mennä, koska en kestä nähdä ihmisten kärsimystä niin läheltä ja kokisin, etten osaisi auttaa. Olisi hirmuisen kiinnostavaa olla joku, joka kuuntelisi ihmisten murheita ja huolia, mutta siinäkin pelkäisin imevän ne jutut liikaa itseeni eikä siitä mitään tulisi. Ehkä se ammatinvalintakysymys joskus selviää, koska onhan tässä vielä aikaa, kun olen vielä nuori...Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä ja voin lohduttaa, että löytyy sitä sellaistakin, missä ei tarvitse olla kasvokkain ihmisten kanssa tekemisissä. :-) Olisit varmasti hyvä jossain empatiaa ja diplomaattista lähestymistapaa vaativassa ammatissa, mutta ehkä sitten mieluummin sellaisessa jossa ei joudu niin raadollisesti kohtaamaan hätää tai kärsimystä.
En ihmettele, jos aurinko-Rapuna ja Kalat-kuuna koet Vaaka-ammatit pinnallisina! Ehkä sinun täytyisi katsella ennemminkin Rapu/Kalat-ammatteja ja soveltaa niihin vaakamaista lähestymistapaa? :-) Missä merkissä muuten MC:si on? Onko MC:llä tai kymppihuoneessa mitään merkittäviä planeettoja? - ts
Kulkija kirjoitti:
Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä ja voin lohduttaa, että löytyy sitä sellaistakin, missä ei tarvitse olla kasvokkain ihmisten kanssa tekemisissä. :-) Olisit varmasti hyvä jossain empatiaa ja diplomaattista lähestymistapaa vaativassa ammatissa, mutta ehkä sitten mieluummin sellaisessa jossa ei joudu niin raadollisesti kohtaamaan hätää tai kärsimystä.
En ihmettele, jos aurinko-Rapuna ja Kalat-kuuna koet Vaaka-ammatit pinnallisina! Ehkä sinun täytyisi katsella ennemminkin Rapu/Kalat-ammatteja ja soveltaa niihin vaakamaista lähestymistapaa? :-) Missä merkissä muuten MC:si on? Onko MC:llä tai kymppihuoneessa mitään merkittäviä planeettoja?No voi hellalettas sentään. Mietitäänkö nykyään mahdollista tulevaisuuden ammattia sen perusteella, minkä lainen astrologinen kartta on? Siis itse en ikinä päättäisi ammatinvalinnasta horoskooppimerkkien perusteella. Sanon tämän nyt ihan sen vuoksi, että nimimerkki jeudi6 ei nyt sentään olisi lukenut vähän liikaa horoskooppeja, ja tuuminut, että kai se sosiaali- ja hoiva-ala ne mun jutut on. Kannattaa sulkea noi astrologiajutut ihan kokonaan pois mielestä, ja miettiä mikä OIKEASTI kiinnostaa juuri sinua. Sillä mä olen aika Rapupainoitteinen kaveri, enkä IKINÄ voisi kuvitella työskenteleväni jossain sosiaali- tai hoiva-alalla, taikka asiakaspalvelussa. Ok, nehän on enemmän naistenhommaa, mut ihmettelen syvästi, miksi tollasetkin ammatit yhdistetään just johonkin Rapuun, kun niiden kiinnostavuus riippuu paljolti sukupuolesta. Tuskin kukaan miespuolinen haluaa hoitsuksi. Jos ammatit jaettaisiin horoskooppimerkkien perusteella, olisin varmaan jo hypännyt sillalta. Niin kuin sanoin, mä en ainakaan voisi kuvitellakaa työskenteleväni jollain tollasella alalla. Tykkään eniten työskennellä yksin, ryhmäkin käy. Mutta itse tykkään ns "luovasta" työstä. En nyt sitten taas tiedä, että yhditetäänkö tällanen työ usein Rapuihin, mutta jos ei, niin voi voi. Suunnittelu ja esim arkkitehtuuri kiinnostaa, koska olen todella hyvä pirtää. Eikä työ ole yhtään sen pinnallisempaa, jos en nyt ole niistämässä 90 vuotiaitten vanhusten neniä jossain vanhainkodissa. Mä ainakin haluan saavuttaa jotain, tehdä jotakin itseni hyväksi. Enkä kokoajan paapoa muita. Eli, niin kuin sanoin, yritä miettiä, mikä sinua todella kiinnostaa..älä mieti, mitä horoskooppimerkit sanovat, että sinua kiinnostaa. Mutta jos jokus hoito- tai sosiaaliala todella kiinnostaa, niin mikäs siinä..Yritän nyt vain varottaa sinua, ettet lopulta tee työtä, joka ei kiinnostaa paskan vertaa vain sen takia, että horoskooppimerkit sanovat, että sen pitäisi kiinnostaa sinua.
- jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Itse olen ollut asiakaspalvelutyössä ja voin lohduttaa, että löytyy sitä sellaistakin, missä ei tarvitse olla kasvokkain ihmisten kanssa tekemisissä. :-) Olisit varmasti hyvä jossain empatiaa ja diplomaattista lähestymistapaa vaativassa ammatissa, mutta ehkä sitten mieluummin sellaisessa jossa ei joudu niin raadollisesti kohtaamaan hätää tai kärsimystä.
En ihmettele, jos aurinko-Rapuna ja Kalat-kuuna koet Vaaka-ammatit pinnallisina! Ehkä sinun täytyisi katsella ennemminkin Rapu/Kalat-ammatteja ja soveltaa niihin vaakamaista lähestymistapaa? :-) Missä merkissä muuten MC:si on? Onko MC:llä tai kymppihuoneessa mitään merkittäviä planeettoja?MC löytyy myös Ravusta ja kymppihuoneessa on vain Venus. Ysissä onkin sitten Aurinko, Mars, Merkurius ja True Node. Lähimpänä MC:tä on Aurinko n. 9 asteen päässä.
Kun noita ammatteja ajattelee, niin olisi ihanaa olla sellaisessa työssä, jossa kumminkin voisi olla ihmisten kanssa tekemisissä edes jonkun verran, koska pidän ihmisistä kovasti!;) Mutta ehkäpä niitä ihmisiä ei tarvitsisi olla kerrallaan montaa siinä. Tarkoitan, että paremmin pystyy huomioimaan toisen ihmisen, jos niitä on vain yksi.
Tämä keskustelupalstoille kirjoittelu on muuten aika hauskaa touhua, mutta välillä vain unohdan, että nämä tekstit ei näy vain yhden henkilön silmissä vaan monen muidenkin. Tulee sellainen fiilis, että kirjoittelee sähköpostiviestejä;) - jeudi6
ts kirjoitti:
No voi hellalettas sentään. Mietitäänkö nykyään mahdollista tulevaisuuden ammattia sen perusteella, minkä lainen astrologinen kartta on? Siis itse en ikinä päättäisi ammatinvalinnasta horoskooppimerkkien perusteella. Sanon tämän nyt ihan sen vuoksi, että nimimerkki jeudi6 ei nyt sentään olisi lukenut vähän liikaa horoskooppeja, ja tuuminut, että kai se sosiaali- ja hoiva-ala ne mun jutut on. Kannattaa sulkea noi astrologiajutut ihan kokonaan pois mielestä, ja miettiä mikä OIKEASTI kiinnostaa juuri sinua. Sillä mä olen aika Rapupainoitteinen kaveri, enkä IKINÄ voisi kuvitella työskenteleväni jossain sosiaali- tai hoiva-alalla, taikka asiakaspalvelussa. Ok, nehän on enemmän naistenhommaa, mut ihmettelen syvästi, miksi tollasetkin ammatit yhdistetään just johonkin Rapuun, kun niiden kiinnostavuus riippuu paljolti sukupuolesta. Tuskin kukaan miespuolinen haluaa hoitsuksi. Jos ammatit jaettaisiin horoskooppimerkkien perusteella, olisin varmaan jo hypännyt sillalta. Niin kuin sanoin, mä en ainakaan voisi kuvitellakaa työskenteleväni jollain tollasella alalla. Tykkään eniten työskennellä yksin, ryhmäkin käy. Mutta itse tykkään ns "luovasta" työstä. En nyt sitten taas tiedä, että yhditetäänkö tällanen työ usein Rapuihin, mutta jos ei, niin voi voi. Suunnittelu ja esim arkkitehtuuri kiinnostaa, koska olen todella hyvä pirtää. Eikä työ ole yhtään sen pinnallisempaa, jos en nyt ole niistämässä 90 vuotiaitten vanhusten neniä jossain vanhainkodissa. Mä ainakin haluan saavuttaa jotain, tehdä jotakin itseni hyväksi. Enkä kokoajan paapoa muita. Eli, niin kuin sanoin, yritä miettiä, mikä sinua todella kiinnostaa..älä mieti, mitä horoskooppimerkit sanovat, että sinua kiinnostaa. Mutta jos jokus hoito- tai sosiaaliala todella kiinnostaa, niin mikäs siinä..Yritän nyt vain varottaa sinua, ettet lopulta tee työtä, joka ei kiinnostaa paskan vertaa vain sen takia, että horoskooppimerkit sanovat, että sen pitäisi kiinnostaa sinua.
Hyvä ts, en mieti tulevaisuuden ammattia vain ja ainoastaan astrologisen karttani perusteella. On vain niin mielenkiintoista käyttää apuna astrologiaa ja tutkia asioita sen valossa mitä tällainen alkutaipaleella oleva aloittelija osaa.
Ilman muuta ajattelen sitä mitä haluan ja mistä asioista olen kiinnostunut, mutta kun olen huomannut, että astrologia natsaa asioiden kanssa hyvin yksiin, niin miksi en pitäisi sitä kuvioissa mukana?;) En ole kokenut, että siitä olisi haittaa.
En ole sydän verillä totenut, että sosiaali- ja hoiva-ala olisi juuri minun juttujani. Ne on vaihtoehtoja muiden joukossa ja ne voi ottaa huomioon. Enkä taatusti voisi tehdä työtä, joka ei minua kiinnostaisi ja jossa en olisi täysillä mukana. Olen (ikävä kyllä) sen tyylinen ihminen, joka tekee asioita fiilispohjalta ja kaikkea sitä mikä tuntuu hyvältä. Jos asiat tökkivät eivätkä tunnu hyviltä, niin en pysty tekemään niitä kauaa ja ne menee päin seiniä. Se on inhottavaa:(
Jos aletaan miettiin, että mitään ammatteja ei voi yhdistää mihinkään merkkiin sen takia, että se ammatti voi riippua sukupuolesta, niin eihän moniakaan ammatteja voisi yhdistää silloin mihinkään merkkiin. Yhtä hyvin sosiaali- ja hoiva-alan ammatit voivat sopia miehille kuin naisillekin. Kannatan tasa-arvoa;) - ts
jeudi6 kirjoitti:
MC löytyy myös Ravusta ja kymppihuoneessa on vain Venus. Ysissä onkin sitten Aurinko, Mars, Merkurius ja True Node. Lähimpänä MC:tä on Aurinko n. 9 asteen päässä.
Kun noita ammatteja ajattelee, niin olisi ihanaa olla sellaisessa työssä, jossa kumminkin voisi olla ihmisten kanssa tekemisissä edes jonkun verran, koska pidän ihmisistä kovasti!;) Mutta ehkäpä niitä ihmisiä ei tarvitsisi olla kerrallaan montaa siinä. Tarkoitan, että paremmin pystyy huomioimaan toisen ihmisen, jos niitä on vain yksi.
Tämä keskustelupalstoille kirjoittelu on muuten aika hauskaa touhua, mutta välillä vain unohdan, että nämä tekstit ei näy vain yhden henkilön silmissä vaan monen muidenkin. Tulee sellainen fiilis, että kirjoittelee sähköpostiviestejä;)Kysy sit vaan suoraan Kulkijan sähköpostiosoitetta. Ihan rohkeesti vaan. :)
- ts
Kulkija kirjoitti:
En ihmettele, jos aurinko-Rapuna ja Kalat-kuuna koet Vaaka-ammatit pinnallisina! Ehkä sinun täytyisi katsella ennemminkin Rapu/Kalat-ammatteja ja soveltaa niihin vaakamaista lähestymistapaa? :-) Missä merkissä muuten MC:si on? Onko MC:llä tai kymppihuoneessa mitään merkittäviä planeettoja?Mitäs planeetat mulle sanoo? Mulla ei ole MC:ssä taikka kymmppihuoneessa mitään, mites sen sitten voisi tulkita? Sen sijaan MC:n aspektit planeettoihin ovat seuraavat:
Jupiter Conjunct Midheaven
Venus Square Midheaven
Saturn Square Midheaven
Sun Trine Midheaven
Pluto Trine Midheaven
Osaisitko sanoa Kulkija, että tarkottaako tää nyt mitään erikoista? Olisi vaan mielenkiintoista verrata omiin tulevaisuudensuunnitelmiin. Tuleeko musta palomies vai taxikuski? :) - ts
jeudi6 kirjoitti:
Hyvä ts, en mieti tulevaisuuden ammattia vain ja ainoastaan astrologisen karttani perusteella. On vain niin mielenkiintoista käyttää apuna astrologiaa ja tutkia asioita sen valossa mitä tällainen alkutaipaleella oleva aloittelija osaa.
Ilman muuta ajattelen sitä mitä haluan ja mistä asioista olen kiinnostunut, mutta kun olen huomannut, että astrologia natsaa asioiden kanssa hyvin yksiin, niin miksi en pitäisi sitä kuvioissa mukana?;) En ole kokenut, että siitä olisi haittaa.
En ole sydän verillä totenut, että sosiaali- ja hoiva-ala olisi juuri minun juttujani. Ne on vaihtoehtoja muiden joukossa ja ne voi ottaa huomioon. Enkä taatusti voisi tehdä työtä, joka ei minua kiinnostaisi ja jossa en olisi täysillä mukana. Olen (ikävä kyllä) sen tyylinen ihminen, joka tekee asioita fiilispohjalta ja kaikkea sitä mikä tuntuu hyvältä. Jos asiat tökkivät eivätkä tunnu hyviltä, niin en pysty tekemään niitä kauaa ja ne menee päin seiniä. Se on inhottavaa:(
Jos aletaan miettiin, että mitään ammatteja ei voi yhdistää mihinkään merkkiin sen takia, että se ammatti voi riippua sukupuolesta, niin eihän moniakaan ammatteja voisi yhdistää silloin mihinkään merkkiin. Yhtä hyvin sosiaali- ja hoiva-alan ammatit voivat sopia miehille kuin naisillekin. Kannatan tasa-arvoa;)Älä kumminkaan luule, että pidän sinua täytenä astrologiahörhönä. Ajattelin vain varoittaa sinua varmuuden vuoksi, ettet valitse väärää polkua vain sen perusteella, mitä astrologinenkarttasi sanoo. Niin kuin aiemmin sanoin, jos tuo hoito-ala (vai minne nyt olitkaan menossa) kiinnostaa oikeasti, niin hyvä niin.
En yhdistäisi mitään alaa mihinkään merkkiin. Itseasiassa, olen erittäin skeptinen koko astrologia jutusta, ja täten en ainakaan rohkenisi miettiä niinkin tärkeää asiaa kuin ammatinvalintaa edes hetkeäkään astrologian kautta. Ja kyllä sukupuolijakautuma eri työpaikoissa on selkeämmin havaittavissa, kuin horoskooppimerkkein jakautuma eri työpaikkoihin. Astrologia selittäisi tämän varmaan sillä, että astrologia on paljon monimutkaisempaa kuin ainoastaan tytön ja pojan välinen ero. Mutta kuitenkin..onhan niitä testejä (juu Kulkija, NIITÄ testejä) tehty, joissa on verrattu horoskooppi karttaa eri alan työntekijöihin, eikä niistä ole löydetty mitään yhteyttä. Niin ja..missäs nyt meninkään..? No eiköhän tässä ole taas tarpeeksi tältä kertaa. :) - Riinu
jeudi6 kirjoitti:
MC löytyy myös Ravusta ja kymppihuoneessa on vain Venus. Ysissä onkin sitten Aurinko, Mars, Merkurius ja True Node. Lähimpänä MC:tä on Aurinko n. 9 asteen päässä.
Tämä keskustelupalstoille kirjoittelu on muuten aika hauskaa touhua, mutta välillä vain unohdan, että nämä tekstit ei näy vain yhden henkilön silmissä vaan monen muidenkin. Tulee sellainen fiilis, että kirjoittelee sähköpostiviestejä;)Hienoa, että meitä on taas täällä näin paljon käymässä keskustelua. Olen taas "koukussa" tähän keskusteluunne! Sinun tekstisi jeudi6, tuntuu jotenkin tutulta; haluaisit tehdä ihmisläheistä työtä (Rapu-Aurinko, Kalat-Kuu), muttet kestä nähdä inhimillistä kärsimystä (Nousu-Vaaka)lisäksi vielä MC Ravussa ja Venus 10. huoneessa, jotka vielä painottavat näitä Vaaka-Rapu ominaisuuksiasi. Nostan näkymätöntä hattuani sinulle, että haet vastauksia elämääsi astrologian kautta. Käsittääkseni olet vielä melko nuori ja opiskelet hakien paikkaasi työelämässä ja elämässä yleensäkin. Olen itse huomattavasti vanhempi ja ollut työelämässä vuosia, ja silti haen edelleenkin vastauksia. Ja olisin ollut mielettömän tyytyväinen, jos olisin löytänyt astrologian aikaisemmin! Olisi moni asia selkiytynyt jo nuorempana.... :D
- Kulkija
ts kirjoitti:
No voi hellalettas sentään. Mietitäänkö nykyään mahdollista tulevaisuuden ammattia sen perusteella, minkä lainen astrologinen kartta on? Siis itse en ikinä päättäisi ammatinvalinnasta horoskooppimerkkien perusteella. Sanon tämän nyt ihan sen vuoksi, että nimimerkki jeudi6 ei nyt sentään olisi lukenut vähän liikaa horoskooppeja, ja tuuminut, että kai se sosiaali- ja hoiva-ala ne mun jutut on. Kannattaa sulkea noi astrologiajutut ihan kokonaan pois mielestä, ja miettiä mikä OIKEASTI kiinnostaa juuri sinua. Sillä mä olen aika Rapupainoitteinen kaveri, enkä IKINÄ voisi kuvitella työskenteleväni jossain sosiaali- tai hoiva-alalla, taikka asiakaspalvelussa. Ok, nehän on enemmän naistenhommaa, mut ihmettelen syvästi, miksi tollasetkin ammatit yhdistetään just johonkin Rapuun, kun niiden kiinnostavuus riippuu paljolti sukupuolesta. Tuskin kukaan miespuolinen haluaa hoitsuksi. Jos ammatit jaettaisiin horoskooppimerkkien perusteella, olisin varmaan jo hypännyt sillalta. Niin kuin sanoin, mä en ainakaan voisi kuvitellakaa työskenteleväni jollain tollasella alalla. Tykkään eniten työskennellä yksin, ryhmäkin käy. Mutta itse tykkään ns "luovasta" työstä. En nyt sitten taas tiedä, että yhditetäänkö tällanen työ usein Rapuihin, mutta jos ei, niin voi voi. Suunnittelu ja esim arkkitehtuuri kiinnostaa, koska olen todella hyvä pirtää. Eikä työ ole yhtään sen pinnallisempaa, jos en nyt ole niistämässä 90 vuotiaitten vanhusten neniä jossain vanhainkodissa. Mä ainakin haluan saavuttaa jotain, tehdä jotakin itseni hyväksi. Enkä kokoajan paapoa muita. Eli, niin kuin sanoin, yritä miettiä, mikä sinua todella kiinnostaa..älä mieti, mitä horoskooppimerkit sanovat, että sinua kiinnostaa. Mutta jos jokus hoito- tai sosiaaliala todella kiinnostaa, niin mikäs siinä..Yritän nyt vain varottaa sinua, ettet lopulta tee työtä, joka ei kiinnostaa paskan vertaa vain sen takia, että horoskooppimerkit sanovat, että sen pitäisi kiinnostaa sinua.
Muistuttaisin kuitenkin hienovaraisesti, että tämä on horoskooppifoorumi. Kyllä meillä kaikilla muutakin on elämässä kuin astrologiaharrastus, vaikkei ehkä näiden kirjoitusten perusteella sitä aina uskoisikaan. :-D Jotain rajaa hei vähän skeptikonkin epäilyihin.
True as the stars above -kirjassa jota mainostin aiemmin, kerrotaan muuten varsin mielenkiintoista juttua Ronald ja Nancy Reaganin tukeutumisesta astrologiaan. Sen valossa en olisi meidän tavallisten tallaajien jutuista ollenkaan huolissani... - Kulkija
jeudi6 kirjoitti:
Tämä keskustelupalstoille kirjoittelu on muuten aika hauskaa touhua, mutta välillä vain unohdan, että nämä tekstit ei näy vain yhden henkilön silmissä vaan monen muidenkin. Tulee sellainen fiilis, että kirjoittelee sähköpostiviestejä;)Aurinkosi on siis väljässä yhtymässä MC:hen, jolloin voisi kuvitella että samaistut vahvasti työhösi/uraasi ja että se on sinulle tärkeä. Venus eli askendentin hallitsija kymppihuoneessa, siitähän tuossa jo aikaisemmin oli puhetta, että nousu-Vaakasi näkyisi parhaiten julkisessa elämässä.
Ysihuoneen aurinkohan painottaa Jousimies-asioita, ja auringon lisäksi muitakin planeettoja sieltä siis löytyy. Myös kuunsolmu, joka on tärkeä pointti. Näyttäisi, että sinulla olisikin enemmän kunnianhimoa ja idealistisuutta, kuin mitä "tavalliseen" Rapu-ammattiin tarvittaisiin. Jousimies/Jupiter/9. huone keskittyy laajenemiseen henkisesti ja fyysisesti, eli ulkomaat ja opiskelu, yhteiskunta ja julkaisutoiminta sekä henkiset arvot ovat tärkeitä. Kun Rapu-ammatit ovat hoivaavia ja henkisesti tai fyysisesti ravitsevia (Rapuahan ovat myös ruokaan ja ravintoon liittyvät ammatit), niin ehkä ammattisi voisi olla jonkinlainen "henkinen ruokkija", tyyliin valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa. :-) Mitä ilmeisimmin kallistuu siis sinulla ennemmin tuonne henkisen ravinnon puolelle, kuin fyysiseen hoivaamiseen.
Tuo loppukommenttisi oli ihan hyvä, aina välillä sitä tosiaan unohtaa, että lukijoita on muitakin kuin se, kenen kirjoitukseen vastaa. Toisaalta, on ihan mukavaa jos mahdollisimman moni kommentoi. Moni ei ehkä uskalla "ängetä väliin" keskusteluun, mutta juuri siitähän poikisi paljon uutta ja mielenkiintoista. :-) - jeudi6
ts kirjoitti:
Mitäs planeetat mulle sanoo? Mulla ei ole MC:ssä taikka kymmppihuoneessa mitään, mites sen sitten voisi tulkita? Sen sijaan MC:n aspektit planeettoihin ovat seuraavat:
Venus Square Midheaven
Saturn Square Midheaven
Sun Trine Midheaven
Pluto Trine Midheaven
Osaisitko sanoa Kulkija, että tarkottaako tää nyt mitään erikoista? Olisi vaan mielenkiintoista verrata omiin tulevaisuudensuunnitelmiin. Tuleeko musta palomies vai taxikuski? :)Hei, olen ihan sitä mieltä, että jos tällä palstalla olo ei kiinnosta ja tämä aihe ei kiinnosta, niin miksi tuhlata aikaa ja vaivaa sellaisiin kommentteihin, joista näkyy kaikki läpi? Tai toisaalta, jos tänne jotain kirjottelee, niin kyllähän se melkein pakosti edes hiukan kiinnostaa (edes uteliaisuus astrologiaa kohtaan, vaikka kuinka skeptinen olisikin).
En minäkään roiku tuolla Veneily -sivuilla ja kritisoi muiden juttuja sillä mielellä, että "voi hitsit, kylläpä teilläkin on harrastus - VENEILY". Ei vais, nyt alkoi oikeasti kiinnostaan, että onko siellä sivuilla vilkasta keskustelua veneilystä. Ei se sen huonompi juttu voi olla kuin tämäkään;) Oikeestaan se olis tosi hienoa omistaa purjevene. Jos vielä joku osais käyttää sitä niin pääsis purjehtiin merille, hui!;) - Kulkija
jeudi6 kirjoitti:
Hei, olen ihan sitä mieltä, että jos tällä palstalla olo ei kiinnosta ja tämä aihe ei kiinnosta, niin miksi tuhlata aikaa ja vaivaa sellaisiin kommentteihin, joista näkyy kaikki läpi? Tai toisaalta, jos tänne jotain kirjottelee, niin kyllähän se melkein pakosti edes hiukan kiinnostaa (edes uteliaisuus astrologiaa kohtaan, vaikka kuinka skeptinen olisikin).
En minäkään roiku tuolla Veneily -sivuilla ja kritisoi muiden juttuja sillä mielellä, että "voi hitsit, kylläpä teilläkin on harrastus - VENEILY". Ei vais, nyt alkoi oikeasti kiinnostaan, että onko siellä sivuilla vilkasta keskustelua veneilystä. Ei se sen huonompi juttu voi olla kuin tämäkään;) Oikeestaan se olis tosi hienoa omistaa purjevene. Jos vielä joku osais käyttää sitä niin pääsis purjehtiin merille, hui!;)Kyllä sitä kiinnostaa. Eihän se muuten täällä roikkuisi. Mutta astrologiahan on naisten hommaa ja siitä ovat kiinnostuneet vain jo valmiiksi vähän hörhöt. :-)
- jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Aurinkosi on siis väljässä yhtymässä MC:hen, jolloin voisi kuvitella että samaistut vahvasti työhösi/uraasi ja että se on sinulle tärkeä. Venus eli askendentin hallitsija kymppihuoneessa, siitähän tuossa jo aikaisemmin oli puhetta, että nousu-Vaakasi näkyisi parhaiten julkisessa elämässä.
Ysihuoneen aurinkohan painottaa Jousimies-asioita, ja auringon lisäksi muitakin planeettoja sieltä siis löytyy. Myös kuunsolmu, joka on tärkeä pointti. Näyttäisi, että sinulla olisikin enemmän kunnianhimoa ja idealistisuutta, kuin mitä "tavalliseen" Rapu-ammattiin tarvittaisiin. Jousimies/Jupiter/9. huone keskittyy laajenemiseen henkisesti ja fyysisesti, eli ulkomaat ja opiskelu, yhteiskunta ja julkaisutoiminta sekä henkiset arvot ovat tärkeitä. Kun Rapu-ammatit ovat hoivaavia ja henkisesti tai fyysisesti ravitsevia (Rapuahan ovat myös ruokaan ja ravintoon liittyvät ammatit), niin ehkä ammattisi voisi olla jonkinlainen "henkinen ruokkija", tyyliin valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa. :-) Mitä ilmeisimmin kallistuu siis sinulla ennemmin tuonne henkisen ravinnon puolelle, kuin fyysiseen hoivaamiseen.
Tuo loppukommenttisi oli ihan hyvä, aina välillä sitä tosiaan unohtaa, että lukijoita on muitakin kuin se, kenen kirjoitukseen vastaa. Toisaalta, on ihan mukavaa jos mahdollisimman moni kommentoi. Moni ei ehkä uskalla "ängetä väliin" keskusteluun, mutta juuri siitähän poikisi paljon uutta ja mielenkiintoista. :-)Tosi mukavaa ja hienoa, että näin moni kirjottaa tänne juttujansa:) Lisää vaan keskustelua;)
Oon huomannut, että 9. huoneen asiat on tärkeitä ja just toi henkinen kehitys. Yleensäkin se, että pystyis hahmottaan tän koko maailman ja ymmärtäis itseään, muita ja maailmaa yhä vain paremmin. Kirjastossa päädyn aina sinne saman hyllyn eteen, jossa on psykologia-, astrologia-, uni- jne. kirjat;)
Niin ja nuo ulkomaat...Ai jai, kun pääsisikin matkustaan elämänsä aikana paljon ja näkeen kaikki maailman kolkat (ei nyt sentään). Vieraat kulttuurit ja eri maiden musiikit kolahtaa muhun. Mutta mulla on se vika, että kiinnostun super-nopeasti monista uusista asioista, mutta en ikinä pääse asiassa syvemmälle, koska kiinnostus lopahtaa lyhyeen, koska löydän jonkun toisen uuden ja kiinnostavamman asian. Mulle ei edes kannattaa huomauttaa keskittymiskyvystä, koska sitä on turha musta hakea! Olisikohan Merkurius Kaksosissa tähän vaikuttavana osatekijänä?;)
Kiitos vaan kommenteista vastaajille:) - jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Kyllä sitä kiinnostaa. Eihän se muuten täällä roikkuisi. Mutta astrologiahan on naisten hommaa ja siitä ovat kiinnostuneet vain jo valmiiksi vähän hörhöt. :-)
Näin on! Eihän se olis muuten kirjotellut niinkin pitkiä viestejä. Sitä paitsi miehillä taitaa olla
aika usein se, että asioihin pitää aluksi vähän suhtautua epäilevästi eikä heti hyväksy kaikkea uutta ja outoa. - Riinu
jeudi6 kirjoitti:
Näin on! Eihän se olis muuten kirjotellut niinkin pitkiä viestejä. Sitä paitsi miehillä taitaa olla
aika usein se, että asioihin pitää aluksi vähän suhtautua epäilevästi eikä heti hyväksy kaikkea uutta ja outoa.... tuntumaan siltä, että viimekeväinen "poppaeukko" on vaihtanut sukupuolta ja sekoittaa "kalasoppaamme" jälleen. Hienoa, että keskustelua syntyy! Eipä olla oikein kunnon vauhtiin päästykään.. nyt näyttää oikein hyvältä :D Lisää, lisää ja LISÄÄ!!!!
- ts
Kulkija kirjoitti:
Kyllä sitä kiinnostaa. Eihän se muuten täällä roikkuisi. Mutta astrologiahan on naisten hommaa ja siitä ovat kiinnostuneet vain jo valmiiksi vähän hörhöt. :-)
Olenko sanonut, että en ole kiinnostunut astrologiasta? Olen vain sanonut, että olen skeptinen sen suhteen. Piste. En olekaan tiennyt, että skeptisyys ja kiinnostus ovat toistensa vastakohtia. Ihmisethän yleensä tutkivat niitä asioita, joista aivät ole varmoja pitävätkö ne paikkansa vai ei.
- ts
jeudi6 kirjoitti:
aika usein se, että asioihin pitää aluksi vähän suhtautua epäilevästi eikä heti hyväksy kaikkea uutta ja outoa...tossa "KUKUUU!!"-viestissäni, niin en ole missän vaiheesa väittänyt, etten olisi kiinnostunut astrologiasta, olen vain skeptinen. Jos asioihin suhtautuu epäilevästi, niin eikö ole vain hyvä, jos on tällaisella foorumilla ottamassa selvää asioista? Kummalista porukkaa, käyvät päälle kuin yleiset syytäjät. Akat taas dissaamassa ainoata miestä ;)
- ts
Riinu kirjoitti:
... tuntumaan siltä, että viimekeväinen "poppaeukko" on vaihtanut sukupuolta ja sekoittaa "kalasoppaamme" jälleen. Hienoa, että keskustelua syntyy! Eipä olla oikein kunnon vauhtiin päästykään.. nyt näyttää oikein hyvältä :D Lisää, lisää ja LISÄÄ!!!!
En taida olla ns "poppaeukko", ja tietääkseni en ole myöskään vaihtanut sukupuolta. Antaa perkele mennä vaan, kyllä mä vauhdissa pysyn mukana. ;)
- Kulkija
ts kirjoitti:
..tossa "KUKUUU!!"-viestissäni, niin en ole missän vaiheesa väittänyt, etten olisi kiinnostunut astrologiasta, olen vain skeptinen. Jos asioihin suhtautuu epäilevästi, niin eikö ole vain hyvä, jos on tällaisella foorumilla ottamassa selvää asioista? Kummalista porukkaa, käyvät päälle kuin yleiset syytäjät. Akat taas dissaamassa ainoata miestä ;)
Hyvinhän sä olet puolesi pitänyt. :-) Ja oikeasti, olet varsin fiksu kun otat selvää, monet vain suoralta kädeltä tuomitsevat.
- Kulkija
ts kirjoitti:
En taida olla ns "poppaeukko", ja tietääkseni en ole myöskään vaihtanut sukupuolta. Antaa perkele mennä vaan, kyllä mä vauhdissa pysyn mukana. ;)
Kyllähän me sen tiedämme. Mutta Riinu taisi viitata vain siihen, että samalla tavalla tätä soppaa hämmennät kuin hänkin.
Eikös tuo poppaeukko muuten jossain viestissä paljastanut olevansa aurinko-Jousimies? Vai muistankohan väärin? - jeudi6
ts kirjoitti:
..tossa "KUKUUU!!"-viestissäni, niin en ole missän vaiheesa väittänyt, etten olisi kiinnostunut astrologiasta, olen vain skeptinen. Jos asioihin suhtautuu epäilevästi, niin eikö ole vain hyvä, jos on tällaisella foorumilla ottamassa selvää asioista? Kummalista porukkaa, käyvät päälle kuin yleiset syytäjät. Akat taas dissaamassa ainoata miestä ;)
Ehei, ei täältä ketään olla diskaamassa ulos;) Kaikilla on sana vapaa ja kivaa vaan, että ihmiset jaksaa kirjotella tänne. Nyt tänä iltapäivänä näyttää olevan aika runsaasti viestejä ilmaantuneen tähän Askendentista alkaneeseen viestiketjuun. Hyvä niin:)
- jeudi6
Kulkija kirjoitti:
Kyllähän me sen tiedämme. Mutta Riinu taisi viitata vain siihen, että samalla tavalla tätä soppaa hämmennät kuin hänkin.
Eikös tuo poppaeukko muuten jossain viestissä paljastanut olevansa aurinko-Jousimies? Vai muistankohan väärin?...että poppaeukko kirjoitti olevansa Aurinko-Jousimies, Kuu-Kalat ja peräti Askendenttikin taisi olla Jousimies.
- Riinu
ts kirjoitti:
Se olikin vain heitto, olen nääs vainoharhainen (ihan vähän vaan...:D)Taisin sohaista muurahaispesään!!?? Ei saa ottaa niin tosissaan tätäkään juttupalstaa. Sori, en tarkoittanut mitään hlökohtaista, meillä oli vain kyseisen nimimerkin kanssa mehukkaat ajatustenvaihdot menneenä keväänä. Pysy vain langalla meidän kanssamme!
- Riinu
ts kirjoitti:
... että täällä on naisia nimimerkkiemme takana?
En minä ainakaan tiedä...
Kiva, kun olet täällä mukana jakamassa mielipiteitä kanssamme. Ja tämä on tosi. - ts
Kulkija kirjoitti:
Hyvinhän sä olet puolesi pitänyt. :-) Ja oikeasti, olet varsin fiksu kun otat selvää, monet vain suoralta kädeltä tuomitsevat.
No ni..onhan se vähän mielenkiintoisempaakin keskustella, kun joku vähän pistää vastaan koko ajan. :) En haluaisi tuomita mitään etukäteen..niin kuin olet varmaan huomannut, inhoan ennakkoasenteita. No mutta, jotta pääsisin oman tietopohjani kartuttamisessa eteen päin, niin voisitko kertoa, mitä sinun mielestäsi noista MC:n planeetta aspekteista voi mun kohdalta huomata..se olisi erittäin mielenkiintoista. Pliiiide!! :)
- Kulkija
ts kirjoitti:
Mitäs planeetat mulle sanoo? Mulla ei ole MC:ssä taikka kymmppihuoneessa mitään, mites sen sitten voisi tulkita? Sen sijaan MC:n aspektit planeettoihin ovat seuraavat:
Venus Square Midheaven
Saturn Square Midheaven
Sun Trine Midheaven
Pluto Trine Midheaven
Osaisitko sanoa Kulkija, että tarkottaako tää nyt mitään erikoista? Olisi vaan mielenkiintoista verrata omiin tulevaisuudensuunnitelmiin. Tuleeko musta palomies vai taxikuski? :)Vähän kiirettä pitää työmaalla, joten valitettavasti en ehdi kovin syvällisiä tulkintoja noista tässä pähkäilemään. Et kertonut missä merkissä tuo MC:si sijaitsee, mutta Jupiterin yhtymä siihen vihjaisisi ainakin Jousimies-juttuihin. Tuonee onnea työhön liittyvissä jutuissa, laajentaa kenttää: matkailu, opiskelu ja kiinnostus henkisempään kuin materialistisempaan lähestymistapaan voisivat sopia kuvaan.
Saturnuksen neliö MC:hen voisi viitata esim. rajoituksiin/haasteisiin auktoriteettien, viranomaisten tai isän taholta. Auringon ja MC:n välinen aspekti on toimiva, todennäköisesti löydät persoonallesi sopivan työn. Kolmio MC:hen sekä Plutolla että auringolla...hmm, olikos sulla sittenkin kartallasi se Pluton yhtymä aurinkoon? ;-) Sitä Skorppari-ominaisuutta kun silloin aiemmin metsästettiin...ja Mars taisi olla askendentilla, vai muistanko väärin?
Lisää ehkä vähän myöhemmin, nyt on taas mentävä. - ts
Kulkija kirjoitti:
Vähän kiirettä pitää työmaalla, joten valitettavasti en ehdi kovin syvällisiä tulkintoja noista tässä pähkäilemään. Et kertonut missä merkissä tuo MC:si sijaitsee, mutta Jupiterin yhtymä siihen vihjaisisi ainakin Jousimies-juttuihin. Tuonee onnea työhön liittyvissä jutuissa, laajentaa kenttää: matkailu, opiskelu ja kiinnostus henkisempään kuin materialistisempaan lähestymistapaan voisivat sopia kuvaan.
Saturnuksen neliö MC:hen voisi viitata esim. rajoituksiin/haasteisiin auktoriteettien, viranomaisten tai isän taholta. Auringon ja MC:n välinen aspekti on toimiva, todennäköisesti löydät persoonallesi sopivan työn. Kolmio MC:hen sekä Plutolla että auringolla...hmm, olikos sulla sittenkin kartallasi se Pluton yhtymä aurinkoon? ;-) Sitä Skorppari-ominaisuutta kun silloin aiemmin metsästettiin...ja Mars taisi olla askendentilla, vai muistanko väärin?
Lisää ehkä vähän myöhemmin, nyt on taas mentävä.Eli, toi mun MC näyttää sijaitsevan Vesimiehessä. Ai Pluto? No katsotaanpa:
Pluto in the Fifth House
Pluto in Scorpio
Sun Trine Pluto
Mars Trine Pluto
Pluto Trine Midheaven
Neptune Sextile Pluto
Ja tämän lisäksi mulla on Auringon yhtymä Marsiin ja Marsin yhtymä Ascedanttiin. Mitäs näistä sitten sun mielestä voisi päätellä..? - Riinu
ts kirjoitti:
Eli, toi mun MC näyttää sijaitsevan Vesimiehessä. Ai Pluto? No katsotaanpa:
Pluto in the Fifth House
Pluto in Scorpio
Sun Trine Pluto
Mars Trine Pluto
Pluto Trine Midheaven
Neptune Sextile Pluto
Ja tämän lisäksi mulla on Auringon yhtymä Marsiin ja Marsin yhtymä Ascedanttiin. Mitäs näistä sitten sun mielestä voisi päätellä..?Sori, pakko tunkea väliin.
Nyt ymmärrän voimaperäiset ärräpääsi... prrr...:D
Pluto ja Marsin vaikutukset Askendentilla muuttavat persoonaasi perus-Ravusta huomattavasti voimallisempaan suuntaan. Plutokin näyttää tukevan ura- ja ammattielämääsi hyvin. Vielä tuosta Auringon yhtymä Marsiin ja Mars Askendentilla- juttuusi; oletko kestävä fyysisessä mielessä? Ehkä myös henkisessäkin? Monilla urheilijoilla on tämä aspekti kartoissaan, olen jostain lukenut. - Kulkija
ts kirjoitti:
Eli, toi mun MC näyttää sijaitsevan Vesimiehessä. Ai Pluto? No katsotaanpa:
Pluto in the Fifth House
Pluto in Scorpio
Sun Trine Pluto
Mars Trine Pluto
Pluto Trine Midheaven
Neptune Sextile Pluto
Ja tämän lisäksi mulla on Auringon yhtymä Marsiin ja Marsin yhtymä Ascedanttiin. Mitäs näistä sitten sun mielestä voisi päätellä..?Jep, kiireessä kun kirjoitin, niin enpä heti hoksannut ettei se Pluto sinulla tietenkään voi aurinkoon yhtymässä olla, kun aurinkosi on Ravussa. Mutta auringon ja Marsin kolmio siihen saanee kyllä Pluto-voimat tehokkaasti käyttöön. :-)
Kyllähän tuo Mars tuo potkua persoonaan, kun se on yhtymässä sekä askendenttiin että vielä aurinkoonkin! Ehkä siksi voit kokea Rapu-merkin kuvaukset "heikkoina", tai muut Rapu-ihmiset paljon pehmeämpinä kuin sinä? Itsellänihän on vastaavasti Jupiterin yhtymä aurinkoon, ja olen kokenut itseni aina jotenkin "iloisemmaksi" tai "kevytmielisemmäksi" kuin monet syvemmissä vesissä viihtyvät Kalat. Positiivista ajattelua olen ihan tietoisesti opiskellutkin ja ollut kiinnostunut mielenhallintatekniikoista.
Jonkin planeetan yhtymä tärkeissä kohdissa kartalla siis tuo usein mukaan aika lailla omaa väriään. Niistä voi vähän päätellä, millä lailla merkin "energiat" ihmisessä suuntautuvat. Oletko muuten kiinnostunut taistelu/kamppailulajeista? Tuohon Mars-juttuun sopisi. :-) - ts
Kulkija kirjoitti:
Jep, kiireessä kun kirjoitin, niin enpä heti hoksannut ettei se Pluto sinulla tietenkään voi aurinkoon yhtymässä olla, kun aurinkosi on Ravussa. Mutta auringon ja Marsin kolmio siihen saanee kyllä Pluto-voimat tehokkaasti käyttöön. :-)
Kyllähän tuo Mars tuo potkua persoonaan, kun se on yhtymässä sekä askendenttiin että vielä aurinkoonkin! Ehkä siksi voit kokea Rapu-merkin kuvaukset "heikkoina", tai muut Rapu-ihmiset paljon pehmeämpinä kuin sinä? Itsellänihän on vastaavasti Jupiterin yhtymä aurinkoon, ja olen kokenut itseni aina jotenkin "iloisemmaksi" tai "kevytmielisemmäksi" kuin monet syvemmissä vesissä viihtyvät Kalat. Positiivista ajattelua olen ihan tietoisesti opiskellutkin ja ollut kiinnostunut mielenhallintatekniikoista.
Jonkin planeetan yhtymä tärkeissä kohdissa kartalla siis tuo usein mukaan aika lailla omaa väriään. Niistä voi vähän päätellä, millä lailla merkin "energiat" ihmisessä suuntautuvat. Oletko muuten kiinnostunut taistelu/kamppailulajeista? Tuohon Mars-juttuun sopisi. :-)Juu, kyllä pidän tuota Rapu-kuvausta, mitä useimmilla astrologiasivuilla näkee, erittäin heikkona. Ehkä sen takia inhoan ennoasenteita, koska jotkut saattavat lokeroida mut ihan sen mukaan..ja se nostattaa muutenkin karvat pystyyn, kun joku astrologi luulee niin tietävänsä, minkälaisia Ravut on, vaikka en itse ole sellainen. Kamppailulajeja..en ole harrastanut. Olin kuitenkin viimeksi tänään pienessä painissa kaverini kanssa..minä voitin. :) Kaverini on myös Rapu..:)
- ts
Riinu kirjoitti:
Sori, pakko tunkea väliin.
Nyt ymmärrän voimaperäiset ärräpääsi... prrr...:D
Pluto ja Marsin vaikutukset Askendentilla muuttavat persoonaasi perus-Ravusta huomattavasti voimallisempaan suuntaan. Plutokin näyttää tukevan ura- ja ammattielämääsi hyvin. Vielä tuosta Auringon yhtymä Marsiin ja Mars Askendentilla- juttuusi; oletko kestävä fyysisessä mielessä? Ehkä myös henkisessäkin? Monilla urheilijoilla on tämä aspekti kartoissaan, olen jostain lukenut.Olen fyysisesti aika hyvin rakentunut ja kohtuu vahva. Mun on kyllä erittäin vaikea uskoa, että astrologia asiat vaikuttaisivat fyysisiin ominaisuuksiin. Tällainen ruumiinrakenne, mikä mulla on, on kulkenu suvussa jo pitkään. Henkisesti voin sanoa olevani kohtuullisen vahva myös. Mutta tosiaan, vahvuushan riippuu suureksi osaksi siitä, miten ruumistaan kehittää ja millaiset geenit on saanut. Ei astrologia ala muuttamaan vanhemmilta saatua geeniperimää.
- Riinu
ts kirjoitti:
Olen fyysisesti aika hyvin rakentunut ja kohtuu vahva. Mun on kyllä erittäin vaikea uskoa, että astrologia asiat vaikuttaisivat fyysisiin ominaisuuksiin. Tällainen ruumiinrakenne, mikä mulla on, on kulkenu suvussa jo pitkään. Henkisesti voin sanoa olevani kohtuullisen vahva myös. Mutta tosiaan, vahvuushan riippuu suureksi osaksi siitä, miten ruumistaan kehittää ja millaiset geenit on saanut. Ei astrologia ala muuttamaan vanhemmilta saatua geeniperimää.
Tsekkailepa äitisi tai isäsi syntymäkarttaa. Sieltähän niitä vastauksia löytyy. Kuten sanoit ruumiinrakenteesi on kulkenut suvussasi pitkään.
- ts
Riinu kirjoitti:
Tsekkailepa äitisi tai isäsi syntymäkarttaa. Sieltähän niitä vastauksia löytyy. Kuten sanoit ruumiinrakenteesi on kulkenut suvussasi pitkään.
Siis syntymäkartastako saa selville, minkälainen ruumiinrakenne mun perheenjäsenillä yleensä on? Mitäs jos isällä ja äidilläni on aivan erilainen syntymäkartta kuin mulla, niin mistäs se ruumiinrakenne sitten johtuu. Ei kyllä kaikkea voi astrologialla selittää, olen itseasiassa edelleen hiema skeptinen, että pystyykö mitään, mutta ei mennä siihen. Mutta ainakin siitä olen varma, että ruumiinrakenteeni ei johdu minun, isäni tai äitini syntymäkartoista. Siis sehän ON tieteellisesti todistettu, että fyysiset ominaisuudet peritytyvät isältä ja äidiltä geenien muodossa. Kyseiset geenit saattavat myös kulkeutua piilotettuina isäni ja äitini ohi, ja täten voin saada esim. piirteitä, joita löytyy isoisästäni tai isoäidistäni..kyllä sä nää geeni jutut tiedät. Miten voi olla mahdollista, että astrologia vaikuttaisi ruumiillisiin ominaisuuksiin, kun on kerran todettu, että ne johtuvat geeneistä?
- Riinu
ts kirjoitti:
Siis syntymäkartastako saa selville, minkälainen ruumiinrakenne mun perheenjäsenillä yleensä on? Mitäs jos isällä ja äidilläni on aivan erilainen syntymäkartta kuin mulla, niin mistäs se ruumiinrakenne sitten johtuu. Ei kyllä kaikkea voi astrologialla selittää, olen itseasiassa edelleen hiema skeptinen, että pystyykö mitään, mutta ei mennä siihen. Mutta ainakin siitä olen varma, että ruumiinrakenteeni ei johdu minun, isäni tai äitini syntymäkartoista. Siis sehän ON tieteellisesti todistettu, että fyysiset ominaisuudet peritytyvät isältä ja äidiltä geenien muodossa. Kyseiset geenit saattavat myös kulkeutua piilotettuina isäni ja äitini ohi, ja täten voin saada esim. piirteitä, joita löytyy isoisästäni tai isoäidistäni..kyllä sä nää geeni jutut tiedät. Miten voi olla mahdollista, että astrologia vaikuttaisi ruumiillisiin ominaisuuksiin, kun on kerran todettu, että ne johtuvat geeneistä?
jeudi6 teksti hiukka ylempänä "merkkien periytyvyys". Jospa siitä saisit jotain irti tästä aiheesta.
- Riinu
ts kirjoitti:
Ulkonäön voi hyvin pitkälti määritellä Nousumerkin sekä sen lähellä olevien planeettojen vaikutuksesta sekä myös Aurinkomerkin perusteella. Esim. nousu-Jouskarit sekä nousu-Kaksoset ovat yleensä pitkäraajaisia, ellei nousun lähellä ole pituutta vähentävä planeetta esimerkkinä Pluto jne....
- ts
Riinu kirjoitti:
Ulkonäön voi hyvin pitkälti määritellä Nousumerkin sekä sen lähellä olevien planeettojen vaikutuksesta sekä myös Aurinkomerkin perusteella. Esim. nousu-Jouskarit sekä nousu-Kaksoset ovat yleensä pitkäraajaisia, ellei nousun lähellä ole pituutta vähentävä planeetta esimerkkinä Pluto jne....
Mä olen nousu sekä Aurinko Rapu. Mä olen pitkä ja hoikka sekä lihaksikas, mulla on myös aika kulmikkaat kasvot. Rapuun yleensä yhdistetään pyöreät kasvot ja hieman tanakampi ruumiinrakenne..Isälläni ja isoisälläni on samanlaiset ruumiinrakenteet. Isäni on härkä ja isoisäni oli jousimies.
- ts
Riinu kirjoitti:
jeudi6 teksti hiukka ylempänä "merkkien periytyvyys". Jospa siitä saisit jotain irti tästä aiheesta.
Ohitat silti geenit aivan kuin niitä ei olisikaan.
- Apocam
ts kirjoitti:
Olenko sanonut, että en ole kiinnostunut astrologiasta? Olen vain sanonut, että olen skeptinen sen suhteen. Piste. En olekaan tiennyt, että skeptisyys ja kiinnostus ovat toistensa vastakohtia. Ihmisethän yleensä tutkivat niitä asioita, joista aivät ole varmoja pitävätkö ne paikkansa vai ei.
Niinpä, olet jo esittänyt ostosignaalin.
- Kulkija
ts kirjoitti:
Ei astrologia geenejä "ohita". Ylipäätään näen itse asian niin, että ulkonäkö ei suoranaisesti _johdu_ mistään astrologisista tekijöistä, mutta astrologiset tekijät syntymäkartalla kyllä näyttäisivät jollain tasolla _korreloivan_ myös fyysisen ulkonäön kanssa. Mistä tämä sitten johtuu, on mielenkiintoinen kysymys, johon ei liene valmista ja kaikkia tyydyttävää vastausta.
Joka tapauksessa astrologia on tapa tarkastella sekä fyysistä ilmentymää, että kenties vielä ihmisessä ilmentymättömiä "potentiaaleja". Sitä ei pidä nähdä mitenkään toisia elämämme tekijöitä kumoavana, vaan pikemminkin täydentävänä juttuna. Vasta silloin siitä saa jotain todellista irti.
Jos haluaa tutustua astrologiaan, on katsottava asioita astrologisesta näkökulmasta. Jos taas haluaa tutustua biologiaan, on katsottava asioita biologisesta näkökulmasta. Jos haluaa ymmärtää elämää yleensä, on katsottava asioita sekä noista edellisistä, että lisäksi vielä monista muistakin näkökulmista, eikä sittenkään taida vielä nähdä kaikkea. :-) - Riinu
Kulkija kirjoitti:
Ei astrologia geenejä "ohita". Ylipäätään näen itse asian niin, että ulkonäkö ei suoranaisesti _johdu_ mistään astrologisista tekijöistä, mutta astrologiset tekijät syntymäkartalla kyllä näyttäisivät jollain tasolla _korreloivan_ myös fyysisen ulkonäön kanssa. Mistä tämä sitten johtuu, on mielenkiintoinen kysymys, johon ei liene valmista ja kaikkia tyydyttävää vastausta.
Joka tapauksessa astrologia on tapa tarkastella sekä fyysistä ilmentymää, että kenties vielä ihmisessä ilmentymättömiä "potentiaaleja". Sitä ei pidä nähdä mitenkään toisia elämämme tekijöitä kumoavana, vaan pikemminkin täydentävänä juttuna. Vasta silloin siitä saa jotain todellista irti.
Jos haluaa tutustua astrologiaan, on katsottava asioita astrologisesta näkökulmasta. Jos taas haluaa tutustua biologiaan, on katsottava asioita biologisesta näkökulmasta. Jos haluaa ymmärtää elämää yleensä, on katsottava asioita sekä noista edellisistä, että lisäksi vielä monista muistakin näkökulmista, eikä sittenkään taida vielä nähdä kaikkea. :-)... paremmin osannut asiaa ilmaista...
thänks! :D
- Riinu
Ikävä kyllä... olen Nousu-Neitsykäinen. Nousu-hallitsijani löytyy 6. huoneesta, kuten paljon muitakin planeettoja mm. Aurinko. Aika ajoin raivostuttaa hirveästi,kun olen joissain asioissa pikkumainen, pedantti nyhrääjä ja nipotan maton hapsujen epäjärjestyksestä! Haluaisin olla Kuu-merkkini mukainen kuten jeudi6, vaakamainen; iloinen, seurallinen, sosiaalinen höpöttäjä! Olenkin sitä - useimmiten, eikä Kalat-Aurinkoni ainakaan nipottamiseen painosta (onneksi!)
- Kulkija
Sinulla siis Merkurius asustelee nimenomaan Neitsyen omassa huoneessa. :-) Sinänsä kai hyvä sijainti? Nipotatko mielelläsi juuri työhön ja vastuisiin liittyvistä asioista?
Itselläni myös se Kalat-puoli osaa onneksi ottaa löysin rantein, en juuri koskaan tuo mitään työhuolia tai työhön liittyvää kotiin. En myöskään hirveän hyvin tunnistanut itseäni aikanaan Tanhuan Sepolta tilaamastani horoskooppianalyysin nousu-Kauriin kuvauksesta - en ole mikään työlle uhrautuva tyyppi sentään. :-) - Riinu
Kulkija kirjoitti:
Sinulla siis Merkurius asustelee nimenomaan Neitsyen omassa huoneessa. :-) Sinänsä kai hyvä sijainti? Nipotatko mielelläsi juuri työhön ja vastuisiin liittyvistä asioista?
Itselläni myös se Kalat-puoli osaa onneksi ottaa löysin rantein, en juuri koskaan tuo mitään työhuolia tai työhön liittyvää kotiin. En myöskään hirveän hyvin tunnistanut itseäni aikanaan Tanhuan Sepolta tilaamastani horoskooppianalyysin nousu-Kauriin kuvauksesta - en ole mikään työlle uhrautuva tyyppi sentään. :-)En olisi ihan niin varma tuosta hyvästä sijainnista 6.huoneessa, varsinkin kun siellä köllöttelee Auringon lisäksi Marskin. Nipotan työasioissa, fiilaan vallan pilkkuja kun sille päälle satun, enkä millään antaisi keskeneräistä työtä käsistäni maailmalle... valitan liiasta vastuuntunnosta ja -kannosta, vaikka olen itse ne hyväksynyt! Kalat-kvaliteetti onneksi heittää joskus arvot päälaelleen ja annan kaiken vain iloisesti mennä... hyvä piirre sinänsä, kun alkaa pipo kiristää liikaa! :D
- ts
Mistäs ihmeestä voisin saada nähdä, että missä huoneessa toi ascendantti on? Astro.com ei mielestäni kerro sitä, tai sitten olen vain aivan sokea..
- Kulkija
Askendentti aloittaa aina 1. huoneen, eli se on yksi kartan ns. akseleista. Sehän on merkitty astro.comissa siihen planeettasijaintilistan alapuolelle, AC: jotakin, mutta sen varmaan olet jo tsekannut. Se ei siis voi olla missään muualla kuin 1. huoneen kärjellä.
Askendentin hallitsija on puolestaan se planeetta, joka astrologiassa yhdistetään siihen merkkiin jossa askendentti on. Esim. itse olen nousu-Kauris, Kauriin hallitsija on Saturnus ja katson siis, missä huoneessa Saturnus on saadakseni selville, millä elämänalueella nousumerkkini parhaiten käy ilmi. Tässä ne ns. hallitsijat:
Oinas - Mars
Härkä - Venus
Kaksoset - Merkurius
Rapu - kuu
Leijona - aurinko
Neitsyt - Merkurius
Vaaka - Venus
Skorpioni - Pluto (aiemmin Mars)
Jousimies - Jupiter
Kauris - Saturnus
Vesimies - Uranus
Kalat - Neptunus (aiemmin Jupiter)
- mystery woman
olisipa mielenkiintoista tietää sun aurinkomerkkisi kulkija!?? Kerro, miksi kaurista aina pidetään tylsänä merkkinä...monet todella suuret ja erikoiset persoonat kun ovat syntyneet kauriin merkeissä!? Itsessäni on myös kaurista, ja olen kaikkea muuta kuin järkevä ja työkeskeinen...vai onko kauriin sisin niin syvällä, ettei tähän päivään mennessä oikein kukaan ole todella löytänyt sinne...???
- ts
Sehän on yleistietoa tässä foorumissa, että Kulkija on aurinkomerkiltään Kalat. :)
No, itseasiassa minun piti vain kommentoida tuota Kauriin tylsyyttä. Eräs hyvä kaverini, joka on erittäin eloisaa ja huumorintajuista tyyppiä, on Kauris. Hän ei hirveä bilehirmu ole, mutta ihan jokapäiväisessä elämässä hän on erittäin hyväntuulinen ja avoin. Nautin hänen seurastaan, ja hän on kaikkea muuta kuin tylsä. Myös ammattihauskuttaja Jim Carrey, joka on ainakin leffojensa perusteella erittäin menevä kaveri, on aurinkomerkiltään Kauris. Hänhän on nimenomaan tunettu älyvapaista tempauksistaan ja monielesesta hauskuttamistyylistään. Jim Carrey on kaikkea muuta kuin rauhallinen ja pidättyväinen, myös kaveristani on huomattavissa samoja piirteitä. Kauriin turha rauhallisuus ja muodollisuus ovat taas näitä myyttejä. - Kulkija
ts kirjoitti:
Sehän on yleistietoa tässä foorumissa, että Kulkija on aurinkomerkiltään Kalat. :)
No, itseasiassa minun piti vain kommentoida tuota Kauriin tylsyyttä. Eräs hyvä kaverini, joka on erittäin eloisaa ja huumorintajuista tyyppiä, on Kauris. Hän ei hirveä bilehirmu ole, mutta ihan jokapäiväisessä elämässä hän on erittäin hyväntuulinen ja avoin. Nautin hänen seurastaan, ja hän on kaikkea muuta kuin tylsä. Myös ammattihauskuttaja Jim Carrey, joka on ainakin leffojensa perusteella erittäin menevä kaveri, on aurinkomerkiltään Kauris. Hänhän on nimenomaan tunettu älyvapaista tempauksistaan ja monielesesta hauskuttamistyylistään. Jim Carrey on kaikkea muuta kuin rauhallinen ja pidättyväinen, myös kaveristani on huomattavissa samoja piirteitä. Kauriin turha rauhallisuus ja muodollisuus ovat taas näitä myyttejä.Hienoa, olet opiskellut kotiläksysi. ;-)
Niin, eli Kalat olen, kuten muutama muukin vakikirjoittaja täällä. Noista merkkeihin liitettävistä "ennakkoasenteista" on täälläkin aina säännöllisin väliajoin keskusteltu ja itse asiassa nimimerkki ts kirjoitti ihan asiaa. Harva meistä edustaa kovin tyypillisesti "puhdasta" aurinkomerkkiään, vaan olemme erilaisia sekoituksia. :-) Astrologisesti ajatellen kolmen tärkeimmän eli aurinko-, kuu- ja nousumerkin lisäksi täytyy katsoa nk. persoonallisten planeettojen eli Marsin, Venuksen ja Merkuriuksen sijainti, sekä myös muut merkittävimmät planeetta-asemat ja aspektit, ennen kuin henkilön koko persoona alkaa hahmottua.
- Tellu
Eipä siinä kovin kauaa mennyt totutella kun kuulin vuosia sitten että olen nouseva Vaaka. Se jotenkin selitti sen että panen aina parastani uppo-outoja ihmisiä kohdatessani, todella harvoin tulee käyttäydyttyä ihan miten sattuu ja vaikea on olla hymyilemättä, se jotenkin kuuluu asiaan. Sitten vasta kotona haukkuu sitä että olipas tyly virkailija tai kassa tai mikä milloinkin (Skorpioni-Kuu ei anna anteeksi...)
Joskus on tietysti vaikea sanoa mihin Vaaka-nousu loppuu ja mistä Kala-Aurinko alkaa. Samaa hinkua kiltteyteen ja miellyttävyyteen molemmissa.
Kotona kyllä sitten perästä kuuluu, ja huomaa, kun alkaa hermo mennä sen jatkuvan kiltteilyn kanssa.
(Vaa'an hallitsija Venus minulla on 7. huoneessa Oinaassa.)- Riinu
Jäin miettimään tuota lausettasi
"Joskus on tietysti vaikea sanoa mihin Vaaka-nousu loppuu ja mistä Kala-Aurinko alkaa. Samaa hinkua kiltteyteen ja miellyttävyyteen molemmissa." Sitähän tämä on puhtaimmillaan minullakin, kun oikein tarkemmin ajattelen;
minun on mielettömän vaikea pitää puoliani, kun minua loukataan tai "yrmitään". Ja jos sanoa paukautan jollekin pahasti, on minulla itsellä mielettömän sairas olo sen päälle vaikka aivan aiheesta sanoinkin. Esim. parisuhteessa ei saa olla mitään ryppyjä, muuten en pysty keskittymään jokapäiväisiin juttuihin. Onneksi kumppani on Aurinko-Vaaka, joten eipä paljon tarvitse nykäistä! Työpaikallakin olen se, joka pitää iloa ja juttua yllä - ja työkavereihin suhteet pitää olla o.k., muuten ei työ luista. Minulla myöskin Venus Oinaassa, mutta 8. huoneessa yhtymässä Jupiteriin... - Kulkija
Sinullakin näyttää nousumerkin hallitsija kököttävän omassa huoneessaan (vrt. Riinu). Sosiaalisissa tilanteissa ja ihmissuhteissa yleensä vaikutat varmaan ulospäin hyvinkin vaakamaiselta. Ehkä se Skorppari-kuu tulee sitten eräänlaisena yllärihaasteena, kun joku sinuun lähemmin tutustuu? :-) Tyyliin "auts, eihän tämä niin helppo tapaus ollutkaan".
- Kulkija
Riinu kirjoitti:
"Joskus on tietysti vaikea sanoa mihin Vaaka-nousu loppuu ja mistä Kala-Aurinko alkaa. Samaa hinkua kiltteyteen ja miellyttävyyteen molemmissa." Sitähän tämä on puhtaimmillaan minullakin, kun oikein tarkemmin ajattelen;
minun on mielettömän vaikea pitää puoliani, kun minua loukataan tai "yrmitään". Ja jos sanoa paukautan jollekin pahasti, on minulla itsellä mielettömän sairas olo sen päälle vaikka aivan aiheesta sanoinkin. Esim. parisuhteessa ei saa olla mitään ryppyjä, muuten en pysty keskittymään jokapäiväisiin juttuihin. Onneksi kumppani on Aurinko-Vaaka, joten eipä paljon tarvitse nykäistä! Työpaikallakin olen se, joka pitää iloa ja juttua yllä - ja työkavereihin suhteet pitää olla o.k., muuten ei työ luista. Minulla myöskin Venus Oinaassa, mutta 8. huoneessa yhtymässä Jupiteriin...Sama vika täällä, ja joskus tuo herkkyys todella nyppii. Toisaalta, Vesimies-kuu on tunteilevalle Kalalle oikeastaan aika kiitollinen asetelma siinä mielessä, että mihinkään syvimpään murheen alhoon en koskaan vajoa kuin korkeintaan hetkeksi. Viimeksi oli tapaus, jossa kestin todella kauan erään tuttavan (Jousimies, Neitsyt-kuu) vänkäämistä, mutta lopulta oli pakko sanoa tarpeeksi pahasti, että se loppui. Kun pinnani venyy tarpeeksi, olen huomannut että osaan sanoa asiat myös todella tylysti. Onneksi siis se pinna on aika pitkä. :-)
Venus/Jupiter 8. huoneessa? Heh, mitäpä johtopäätöksiä tuosta voisi vetää parisuhdeasioissa? :-) Itselläni on muuten myös Venus Oinaassa, mutta 1. huoneessa. Itse asiassa sieltä löytyy myös Jupiter, joka on yhtymässä aurinkooni. Sitä kulkija-luonnetta kai tuomassa... - Riinu
Kulkija kirjoitti:
Sama vika täällä, ja joskus tuo herkkyys todella nyppii. Toisaalta, Vesimies-kuu on tunteilevalle Kalalle oikeastaan aika kiitollinen asetelma siinä mielessä, että mihinkään syvimpään murheen alhoon en koskaan vajoa kuin korkeintaan hetkeksi. Viimeksi oli tapaus, jossa kestin todella kauan erään tuttavan (Jousimies, Neitsyt-kuu) vänkäämistä, mutta lopulta oli pakko sanoa tarpeeksi pahasti, että se loppui. Kun pinnani venyy tarpeeksi, olen huomannut että osaan sanoa asiat myös todella tylysti. Onneksi siis se pinna on aika pitkä. :-)
Venus/Jupiter 8. huoneessa? Heh, mitäpä johtopäätöksiä tuosta voisi vetää parisuhdeasioissa? :-) Itselläni on muuten myös Venus Oinaassa, mutta 1. huoneessa. Itse asiassa sieltä löytyy myös Jupiter, joka on yhtymässä aurinkooni. Sitä kulkija-luonnetta kai tuomassa...pinna venyy kylläkin melko pitkäksi tuon kiltteyden vuoksi, mutta KUN SE PAUKAHTAA...
luoja varjelkoon vastustajaa! (Aurinko-Mars yhtymä)räjäyttää esille varsinaisen piraijan tervine hampaineen! :D Jupiter/Venus yhtymä on todellakin runsaudensarvi... tjaa.. onko siitä nyt sitten mitään iloa tuossa 8. huoneessa, mene ja tiedä.. mutta kuitenkin! Myöskin sinulla näyttää olevan hienosti tuon Aurinko/Jupiter/Venus
kolmikon siunaantuminen lähekkäin ja 1.huoneeseen. Luulisi tämän perusteella sinun olevan laajasieluinen, avarakatseinen, ennakkoluuloton ja vieläpä hyväonninen/hyvännäköinen Hanna Hanhi! ja vielä lisäksi; kauris nousevahan vain paranee, kun ikää tulee lisää; joten: hyvin menee, mutta menköön! - jeudi6
Riinu kirjoitti:
minun on mielettömän vaikea pitää puoliani, kun minua loukataan tai "yrmitään". Ja jos sanoa paukautan jollekin pahasti, on minulla itsellä mielettömän sairas olo sen päälle vaikka aivan aiheesta sanoinkin. Esim. parisuhteessa ei saa olla mitään ryppyjä, muuten en pysty keskittymään jokapäiväisiin juttuihin. Onneksi kumppani on Aurinko-Vaaka, joten eipä paljon tarvitse nykäistä! Työpaikallakin olen se, joka pitää iloa ja juttua yllä - ja työkavereihin suhteet pitää olla o.k., muuten ei työ luista. Minulla myöskin Venus Oinaassa, mutta 8. huoneessa yhtymässä Jupiteriin...Mulla on ihan sama kans, kuin sinulla Riinu, että on hirveän vaikea pitää puoliansa. Vältän riitatilanteita ja enpä juuri osaa riidellä, koska väistän riidat. En vain halua loukata ketään. Jos sanon jollekin pahasti, niin mulla on sen jälkeen paha olo sen toisen puolesta, ku pelkäsin, että loukkasin sillon toista. En halua, että mua loukataan, joten pyrin olemaan loukkaamatta toisia. Joo, mulla on myös ihan sama sekin, että kaikkiin luokkakavereihin pitää olla hyvät välit ja tulla juttuun, koska muuten olo on tukala, kun kaikkien kanssa ei voi seurustella.
- Kulkija
Riinu kirjoitti:
pinna venyy kylläkin melko pitkäksi tuon kiltteyden vuoksi, mutta KUN SE PAUKAHTAA...
luoja varjelkoon vastustajaa! (Aurinko-Mars yhtymä)räjäyttää esille varsinaisen piraijan tervine hampaineen! :D Jupiter/Venus yhtymä on todellakin runsaudensarvi... tjaa.. onko siitä nyt sitten mitään iloa tuossa 8. huoneessa, mene ja tiedä.. mutta kuitenkin! Myöskin sinulla näyttää olevan hienosti tuon Aurinko/Jupiter/Venus
kolmikon siunaantuminen lähekkäin ja 1.huoneeseen. Luulisi tämän perusteella sinun olevan laajasieluinen, avarakatseinen, ennakkoluuloton ja vieläpä hyväonninen/hyvännäköinen Hanna Hanhi! ja vielä lisäksi; kauris nousevahan vain paranee, kun ikää tulee lisää; joten: hyvin menee, mutta menköön!Eikös tuohon 8. huoneeseen liitetä seksin & vallan lisäksi myös toisten ihmisten rahat, perinnöt ja sen sellaiset? Tiedä vaikka sinua vielä onni potkaisisi raha-asioissa. :-)
Heh, mulla on todella ykköshuoneessa tavaraa pilvin pimein, ainakin jos Placidusta käyttää. Kyllä voin itseäni suhteellisen ennakkoluulottomaksi sanoa, vaikka nousu-Kauriina en kuitenkaan mikään ihan varauksettomasti maailmojasyleilevä luonne olekaan. Ystävinä ja tuttavina on melko kirjavaa joukkoa ja olen aina tykännyt, että sisin on ihmisessä se tärkein. Toisin sanoen en välitä, vaikka ihminen olisi minkä vähemmistöryhmän tms. edustaja tahansa, jos pidän hänestä muuten.
Öh, ulkonäköasiaa olen jäävi kommentoimaan, mutta olen toki ihan tyytyväinen siihen itse. Hyviä puolia tuossa luettelit hirmuisesti, mutta tasapuolisuuden vuoksi kerrottakoon, että olen myös pahimmillani suhteellisen itsekeskeinen, saamaton ja hyvä välttelemään vastuita. :-D - Riinu
Kulkija kirjoitti:
Eikös tuohon 8. huoneeseen liitetä seksin & vallan lisäksi myös toisten ihmisten rahat, perinnöt ja sen sellaiset? Tiedä vaikka sinua vielä onni potkaisisi raha-asioissa. :-)
Heh, mulla on todella ykköshuoneessa tavaraa pilvin pimein, ainakin jos Placidusta käyttää. Kyllä voin itseäni suhteellisen ennakkoluulottomaksi sanoa, vaikka nousu-Kauriina en kuitenkaan mikään ihan varauksettomasti maailmojasyleilevä luonne olekaan. Ystävinä ja tuttavina on melko kirjavaa joukkoa ja olen aina tykännyt, että sisin on ihmisessä se tärkein. Toisin sanoen en välitä, vaikka ihminen olisi minkä vähemmistöryhmän tms. edustaja tahansa, jos pidän hänestä muuten.
Öh, ulkonäköasiaa olen jäävi kommentoimaan, mutta olen toki ihan tyytyväinen siihen itse. Hyviä puolia tuossa luettelit hirmuisesti, mutta tasapuolisuuden vuoksi kerrottakoon, että olen myös pahimmillani suhteellisen itsekeskeinen, saamaton ja hyvä välttelemään vastuita. :-DPitää paikkansa tuokin; raha-asiat ovat olleet melko hyvin aina, kiitos kumppanin kuntoisuuden siinä asiassa! (huom. 8 huoneen symboliikka; TOISTEN rahat, joista minä hyödyn siis) ja täytyy myöntää, että siinä hmmm.... toisessakin asiassa. Leikki leikkinä; mitä eriskummallisemmatkin ihmissuhteet ovat olleet aina elämäni suola. Kuten sanoit; se mitä löytyy ihmisestä pinnan alta on tärkeintä.
Luonnehdintani sinusta olikin vain ylimalkainen heitto; laitoin siihen kaikki asiat mitkä ekaksi asiasta tulivat mieleeni! Kuitenkin totta toinen puoli, kuten sanotaan. Ehkäpä tuo sinun nousu-Kauriisi kivasti tasapainottaa tuota sinun Aurinko-Jupiter "säteilyäsi" :D Olen sanonut tämän jo ennenkin, että Kauris-vaikutus on mielestäni selkärankaa antava, varsinkin meille häilyväisille Kala-ihmisille. - Kulkija
Riinu kirjoitti:
Pitää paikkansa tuokin; raha-asiat ovat olleet melko hyvin aina, kiitos kumppanin kuntoisuuden siinä asiassa! (huom. 8 huoneen symboliikka; TOISTEN rahat, joista minä hyödyn siis) ja täytyy myöntää, että siinä hmmm.... toisessakin asiassa. Leikki leikkinä; mitä eriskummallisemmatkin ihmissuhteet ovat olleet aina elämäni suola. Kuten sanoit; se mitä löytyy ihmisestä pinnan alta on tärkeintä.
Luonnehdintani sinusta olikin vain ylimalkainen heitto; laitoin siihen kaikki asiat mitkä ekaksi asiasta tulivat mieleeni! Kuitenkin totta toinen puoli, kuten sanotaan. Ehkäpä tuo sinun nousu-Kauriisi kivasti tasapainottaa tuota sinun Aurinko-Jupiter "säteilyäsi" :D Olen sanonut tämän jo ennenkin, että Kauris-vaikutus on mielestäni selkärankaa antava, varsinkin meille häilyväisille Kala-ihmisille.Jep, selkärankaa todellakin - Saturnushan hallitsee rakenteita ja luustoa. :-) Onneksi on sentään joku selkäranka, ainakin toisille näyttää (nousumerkki), heh. Raha-asiain hoidossa siitä on kyllä ollut hyötyä, voisi käydä köpelösti jos olisin vaikka nousu-Leijona...
- Secret fish
:), joka tiedät astrologiasta kaiken näköjään, kerro minulle, millainen on kalat-kuu...!??? Kuinka suuri osuus luonnetta on kuumerkki?
- Kulkija
Ja omasta mielestäni en tiedä astrologiasta vielä läheskään tarpeeksi! Postailen tänne lähinnä siksi, kun kiinnostaa oppia lisää sekä tietysti myös testata sitä vähää mitä jo tietää.
Kuun sanotaan kuvaavan tunteita, tunneperäistä suhtautumista, äitiä, naishahmoja elämässä, menneisyyttä ja sukua. Kalat-kuu tuo yleensä ihmiseen herkkyyttä, ehkä taiteellisuuttakin, jonkinlaista häilyvyyttä ja tunteikkuutta. Ehkä olet oppinut äidiltäsi intuitiivista suhtautumista asioihin, uskoa henkisiin asioihin tai muuten elämän antimaterialistisempaa puolta. Pidätkö tanssimisesta ja musiikista? Laiskottelusta ja haaveilusta? Pystytkö kuluttamaan päivän tekemättä erityisesti mitään? :-)
Kuumerkin osuus luonteesta kai määräytyy aika paljon muidenkin merkkien ja niiden painotuksen mukaan, mutta kyllä se yleensä on otettu kolmen tärkeimmän tekijän joukkoon (kaksi muuta tärkeää siis ovat aurinko- ja nousumerkki). Jossain luki, että aurinko-, kuu- ja nousumerkki muodostaisivat tulkinnasta 30 % kukin ja muut kartan tekijät ne loput 10 % - tiedä sitten, kuinka moni allekirjoittaa tämän. Kuitenkin naisilla kuumerkki olisi kuulemma vielä tärkeämpi kuin miehillä. - Secret fish
Kulkija kirjoitti:
Ja omasta mielestäni en tiedä astrologiasta vielä läheskään tarpeeksi! Postailen tänne lähinnä siksi, kun kiinnostaa oppia lisää sekä tietysti myös testata sitä vähää mitä jo tietää.
Kuun sanotaan kuvaavan tunteita, tunneperäistä suhtautumista, äitiä, naishahmoja elämässä, menneisyyttä ja sukua. Kalat-kuu tuo yleensä ihmiseen herkkyyttä, ehkä taiteellisuuttakin, jonkinlaista häilyvyyttä ja tunteikkuutta. Ehkä olet oppinut äidiltäsi intuitiivista suhtautumista asioihin, uskoa henkisiin asioihin tai muuten elämän antimaterialistisempaa puolta. Pidätkö tanssimisesta ja musiikista? Laiskottelusta ja haaveilusta? Pystytkö kuluttamaan päivän tekemättä erityisesti mitään? :-)
Kuumerkin osuus luonteesta kai määräytyy aika paljon muidenkin merkkien ja niiden painotuksen mukaan, mutta kyllä se yleensä on otettu kolmen tärkeimmän tekijän joukkoon (kaksi muuta tärkeää siis ovat aurinko- ja nousumerkki). Jossain luki, että aurinko-, kuu- ja nousumerkki muodostaisivat tulkinnasta 30 % kukin ja muut kartan tekijät ne loput 10 % - tiedä sitten, kuinka moni allekirjoittaa tämän. Kuitenkin naisilla kuumerkki olisi kuulemma vielä tärkeämpi kuin miehillä.kuvauksestasi! Se täsmäsi minuun kuin nyrkki silmään. Monessa asiassa olen kuin kala, vaikkakin karttani on muuten aika maapainotteinen. Mikähän olis kalat-kuulle paras kuumerkki kumppaniksi noin parisuhteessa? Entäpä millainen on vesimies-kuu? Vieläkö jaksaisit mua sivistää...!???
- Kulkija
Secret fish kirjoitti:
kuvauksestasi! Se täsmäsi minuun kuin nyrkki silmään. Monessa asiassa olen kuin kala, vaikkakin karttani on muuten aika maapainotteinen. Mikähän olis kalat-kuulle paras kuumerkki kumppaniksi noin parisuhteessa? Entäpä millainen on vesimies-kuu? Vieläkö jaksaisit mua sivistää...!???
Kalat-kuulle ehkä sopisi kumppani, jolla on itsellään joko vesi- tai maa-elementin kuumerkki. Riippuu tietysti kumppanien aurinkomerkeistä ja muista painotuksista, mutta jotenkin tuntuisi, että herkkä Kalat-kuu voisi ahdistua liian tulisista tunteista, tai kokea ilmamerkin liian pinnalliseksi. :-)
Vesimies-kuu on itselläni, ja se tuo Kalat-aurinkoon kyllä oman mielenkiintoisen lisänsä. Vesimieshän on "cool", vapaudenkaipuinen ja joskus radikaali liikkeissään, itsepäinenkin. Pitää tietotekniikasta ja on usein eräänlainen edelläkävijä - ehkä myös elää enemmän "tulevaisuudessa" kuin muut merkit. Kuumerkkinä se tuo kyllä pidättyväisyyttä ja viileyttä, eikä hyväksy rajoituksia (lue: sitoumuksia) helposti. Ylipäätään jos alkaa ahdistaa, niin silloin alkaa vapauden kutsu soida korvissa. Vesimiestähän on joku kutsunut "eläinradan Peppi Pitkätossuksi" ja se on aika hyvä kuvaus.
- ts
Jahas..no, tsekkasimpa juuri oman nousumerkkini ja kyseisen nousumerkin hallitsevan planeetan huonesijainnin. Ok, nousevana merkkinä näyttää olevan Rapu (aurinkomerkki on myös Rapu) ja Kuu näyttää olevan 4. huoneessa. Mun pitäisi itseasiassa olla Rapuakin rapumaisempi Rapu, mut ei jostain syystä oikein tunnu siltä..Missäs se Kuu nyt sitten olikaan..aivan, Kuu Neitsyessä. No, sehän tästä olisikin vielä puuttunu, että minulla ois ollu toi Kuukin Ravussa. Ja mitäs vielä, Aurinko 12. huoneessa. Mitäköhän tästäkin olisi mieltä..?
- Riinu
No johan sinulla on Rapu-kvaliteetillä siunattu!
Kaksinkertainen Rapu, ja Kuu Neitsyessä 4. huoneessa... Kuu-Neitsyt tekee sinusta tosin "coolimman" kuin muu Rapu-asetelmasi voisi antaa ymmärtää. Ihmettelen suuresti, ellet kuitenkaan ole edes jollain tavalla koti- tai sukukeskeinen tai ainakin edes äiti-suhde on jollain tavalla tärkeä sinulle? Tosin tuo Kuu-Neitsyt voisi antaa äiti-suhteesta aivan toisenlaisen kuvan..
Mikäli et koe olevasi kovin rapumainen, saattaa syynä olla juuri tuo Neitsyt-Kuu tai Nousu-merkin, Auringon tai Kuun lähellä oleva jokin voimakkaasti vaikuttava planeetta. Esim. Pluto nousun lähellä voi vaikuttaa näin. Kuu merkissäsi olet kuitenkin omimmillasi, eli omissa oloissasi ollessasi käyttäydyt neitsytmäisellä tavalla. Ja tuo neitsyt-käyttäytyminen saattaa olla melko rasittavaa (puhun kokemuksestani) :D - ts
Riinu kirjoitti:
No johan sinulla on Rapu-kvaliteetillä siunattu!
Kaksinkertainen Rapu, ja Kuu Neitsyessä 4. huoneessa... Kuu-Neitsyt tekee sinusta tosin "coolimman" kuin muu Rapu-asetelmasi voisi antaa ymmärtää. Ihmettelen suuresti, ellet kuitenkaan ole edes jollain tavalla koti- tai sukukeskeinen tai ainakin edes äiti-suhde on jollain tavalla tärkeä sinulle? Tosin tuo Kuu-Neitsyt voisi antaa äiti-suhteesta aivan toisenlaisen kuvan..
Mikäli et koe olevasi kovin rapumainen, saattaa syynä olla juuri tuo Neitsyt-Kuu tai Nousu-merkin, Auringon tai Kuun lähellä oleva jokin voimakkaasti vaikuttava planeetta. Esim. Pluto nousun lähellä voi vaikuttaa näin. Kuu merkissäsi olet kuitenkin omimmillasi, eli omissa oloissasi ollessasi käyttäydyt neitsytmäisellä tavalla. Ja tuo neitsyt-käyttäytyminen saattaa olla melko rasittavaa (puhun kokemuksestani) :DKaksinkertainen Rapu..vai niin. No jos tarkastelen tarkemmin karttaani, niin löytyyhän sieltä vielä Merkurius ja Marskin Ravusta. Mutta eipä kai niilä oo niin väliä..Hassua kuitenkn on, etten ole mitenkään koti- tai sukukeskeinen. En pidä sukutapahtumista juuri ollenkaan, ne on yleensä aika tylsiä. Kotona olen vain silloin, kun ei ole muuta tekemistä. Suurimman osan vapaa-ajastani vietän kotini ulkopuolella. Äiti-suhteeni? Kun synnyin, niin äitini lopetti työt ja jäi kotiin. Hän on siis olut aina kotona. Tästä syystä olen ehkä kinastellutkin juuri äitini kanssa tavallista enemmän. Äitini on kuitenkin tärkeä minulle, niin kuin varmaan kaikille.
En ole tunnettu kovinkaan "coolina" kaverina. Itseasiassa esim riitatilanteissa menetän hermoni kohtuu helposti, olen muutenkin vähän menevämpää ja ärhäkkäämpää sorttia. Omissa oloissani neitsytmäinen? No, sanotaanko näin, että kaikki minua kiinnostavat ja tärkeät asia ajan suht'koht perfektionistisesti läpi. Toisaalta en ole mitenkään mikään siisteyden lähettiläs. Paikat tässäkin huoneessa ovat melko kaoottiset. Vanhempani kutsuvat mua melko boheemiksi, tiedäppä häntä..Niin, enkä oo ainakaan mikään perinteiden kunnioittaja, niin kuin Ravusta yleensä sanotaan. Lähinnä joka vuosi toistuvat pakolliset perinteet saavat vain karvat pystyyn. Samoin perinteiset käsitykset Ravusta. Näyttää siltä, että mut on jo lokeroitu yhden viestin perusteella.. - Riinu
ts kirjoitti:
Kaksinkertainen Rapu..vai niin. No jos tarkastelen tarkemmin karttaani, niin löytyyhän sieltä vielä Merkurius ja Marskin Ravusta. Mutta eipä kai niilä oo niin väliä..Hassua kuitenkn on, etten ole mitenkään koti- tai sukukeskeinen. En pidä sukutapahtumista juuri ollenkaan, ne on yleensä aika tylsiä. Kotona olen vain silloin, kun ei ole muuta tekemistä. Suurimman osan vapaa-ajastani vietän kotini ulkopuolella. Äiti-suhteeni? Kun synnyin, niin äitini lopetti työt ja jäi kotiin. Hän on siis olut aina kotona. Tästä syystä olen ehkä kinastellutkin juuri äitini kanssa tavallista enemmän. Äitini on kuitenkin tärkeä minulle, niin kuin varmaan kaikille.
En ole tunnettu kovinkaan "coolina" kaverina. Itseasiassa esim riitatilanteissa menetän hermoni kohtuu helposti, olen muutenkin vähän menevämpää ja ärhäkkäämpää sorttia. Omissa oloissani neitsytmäinen? No, sanotaanko näin, että kaikki minua kiinnostavat ja tärkeät asia ajan suht'koht perfektionistisesti läpi. Toisaalta en ole mitenkään mikään siisteyden lähettiläs. Paikat tässäkin huoneessa ovat melko kaoottiset. Vanhempani kutsuvat mua melko boheemiksi, tiedäppä häntä..Niin, enkä oo ainakaan mikään perinteiden kunnioittaja, niin kuin Ravusta yleensä sanotaan. Lähinnä joka vuosi toistuvat pakolliset perinteet saavat vain karvat pystyyn. Samoin perinteiset käsitykset Ravusta. Näyttää siltä, että mut on jo lokeroitu yhden viestin perusteella..Tarkoitukseni ei ollut lokeroida sinua mihinkään, kunhan vain "tutkin" ja kyselen, ihan kerätäkseni tietoa omaa käyttöäni varten. Kas kun tämä astrologia on jatkuvaa tutkimus- ja kehitystyötä :D.
Sinun tapauksessasi tuli mieleeni ensiksi se, että minkä ikäinen mahdat olla? Jos olet hiukan alle tai yli kaksikymppinen, persoonasi "kasvaa" vielä ja muuttuu melko lailla. Mikäli olet jo iäkkäämpi, saatat olla "kyllästetty" Rapu-kvaliteetilläsi siinä määrin, että homma köllähtää päälaelleen, eli teet juuri päinvastaista kuin Rapu-kvaliteetti edellyttäisi.
Ikään kuin kapinoisit kaikkea tätä koti-, hoiva-, perhekeskeisyyttä vastaan. No, kunhan tässä analysoin, älä ota vakavasti näitä juttuja! Itse varmasti parhaiten tiedät oman persoonasi. - ts
Riinu kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ollut lokeroida sinua mihinkään, kunhan vain "tutkin" ja kyselen, ihan kerätäkseni tietoa omaa käyttöäni varten. Kas kun tämä astrologia on jatkuvaa tutkimus- ja kehitystyötä :D.
Sinun tapauksessasi tuli mieleeni ensiksi se, että minkä ikäinen mahdat olla? Jos olet hiukan alle tai yli kaksikymppinen, persoonasi "kasvaa" vielä ja muuttuu melko lailla. Mikäli olet jo iäkkäämpi, saatat olla "kyllästetty" Rapu-kvaliteetilläsi siinä määrin, että homma köllähtää päälaelleen, eli teet juuri päinvastaista kuin Rapu-kvaliteetti edellyttäisi.
Ikään kuin kapinoisit kaikkea tätä koti-, hoiva-, perhekeskeisyyttä vastaan. No, kunhan tässä analysoin, älä ota vakavasti näitä juttuja! Itse varmasti parhaiten tiedät oman persoonasi.No, sanotaanko näin, että tämä menee jo vähän enemmän psykologian puolelle. Ei astrologia käsittääkseni määrittele erikseen, koska esim. Rapu-ihminen "löytää" itsensä. Astrologia pitää omia karttojaan ja merkkejään loppujen lopuksi aika ehdottomina siinä määrin, kuin niiden sanotaan vaikuttavan ihmiseen. Juu, olen nuori ihminen, en siis ole kyllästetty. Mutta jos nyt totta puhutaan, niin ehkä anti-Rapumaisuuteni menee silti ehkä enemmän tuon kapinoinnin puolelle, mutta eri tavalli, millä luulet. Sanotaanko näin, että kun ensikertaa kauan sitten luin Rapu-ihmisen luonnekuvauksen, inhosin sitä. Se oli heikon ihmisen kuvaus..mielestäni. Olen jälkeenpäin huomannut omasta astrologisest kartastani asetelman, joka sanoo (muistaakseni se oli joku Mars-Pluto yhtymä tai kolmio), että vihaan kaikkea heikkoa. En siis pitänyt omasta Rapu-kuvauksestani laisinkaan, koska se antoi kuvan eräänlaisesta kotona viihtyvästä mammanpojasta (ehkä otin asiat ennen vähän vakavemmin). Tuli vain siis mieleen, että jos kerran inhoan arvoja ja asioita (en todellakaan kaikkai, mutta joitakin niistä), joita Rapuun liitetään, niin onko se muka mahdollista, että itse olen sellainen? Mielestäni ei ole, tai ainakin haluaisin sen olevan niin. :) Toisaalta, en OIKEASTI olekaan kauhean koti- tai sukukeskeinen. Onko tämä sitten todellisuutta taikka tiedostomatonta kapinointia omaa Rapu-kvaliteettiä vastaan, on vaikea sanoa. Toisaalta muistan, että en pitänyt sukutapahtumista paljonkaan myöskään ennen, kun luin astrologiasta ensimmäistä kertaa..Muutenkin, jos astrologian kannlta haluaa tarkkailla asiaa, niin ainoa Rapu-ominaisuus, joka minusta oikeasti todella näkyy, on tunnekeskeisyys..ja se sitten on aika dominoivaa. Sillä onhan mulla muistaakseni monia Mars aspekteja kartallani, jotka vaikuttavat tähän asiaan..jos siis astrologian kannalta tarkkailee asiaa. Taas menin vähän sekaisin siinä, että mitä olen jo sanonut ja mitä en, joten laitetaan tämä viesti nyt hautomaan. :)
- jeudi6
ts kirjoitti:
No, sanotaanko näin, että tämä menee jo vähän enemmän psykologian puolelle. Ei astrologia käsittääkseni määrittele erikseen, koska esim. Rapu-ihminen "löytää" itsensä. Astrologia pitää omia karttojaan ja merkkejään loppujen lopuksi aika ehdottomina siinä määrin, kuin niiden sanotaan vaikuttavan ihmiseen. Juu, olen nuori ihminen, en siis ole kyllästetty. Mutta jos nyt totta puhutaan, niin ehkä anti-Rapumaisuuteni menee silti ehkä enemmän tuon kapinoinnin puolelle, mutta eri tavalli, millä luulet. Sanotaanko näin, että kun ensikertaa kauan sitten luin Rapu-ihmisen luonnekuvauksen, inhosin sitä. Se oli heikon ihmisen kuvaus..mielestäni. Olen jälkeenpäin huomannut omasta astrologisest kartastani asetelman, joka sanoo (muistaakseni se oli joku Mars-Pluto yhtymä tai kolmio), että vihaan kaikkea heikkoa. En siis pitänyt omasta Rapu-kuvauksestani laisinkaan, koska se antoi kuvan eräänlaisesta kotona viihtyvästä mammanpojasta (ehkä otin asiat ennen vähän vakavemmin). Tuli vain siis mieleen, että jos kerran inhoan arvoja ja asioita (en todellakaan kaikkai, mutta joitakin niistä), joita Rapuun liitetään, niin onko se muka mahdollista, että itse olen sellainen? Mielestäni ei ole, tai ainakin haluaisin sen olevan niin. :) Toisaalta, en OIKEASTI olekaan kauhean koti- tai sukukeskeinen. Onko tämä sitten todellisuutta taikka tiedostomatonta kapinointia omaa Rapu-kvaliteettiä vastaan, on vaikea sanoa. Toisaalta muistan, että en pitänyt sukutapahtumista paljonkaan myöskään ennen, kun luin astrologiasta ensimmäistä kertaa..Muutenkin, jos astrologian kannlta haluaa tarkkailla asiaa, niin ainoa Rapu-ominaisuus, joka minusta oikeasti todella näkyy, on tunnekeskeisyys..ja se sitten on aika dominoivaa. Sillä onhan mulla muistaakseni monia Mars aspekteja kartallani, jotka vaikuttavat tähän asiaan..jos siis astrologian kannalta tarkkailee asiaa. Taas menin vähän sekaisin siinä, että mitä olen jo sanonut ja mitä en, joten laitetaan tämä viesti nyt hautomaan. :)
"Sanotaanko näin, että kun ensikertaa kauan sitten luin Rapu-ihmisen luonnekuvauksen, inhosin sitä. Se oli heikon ihmisen kuvaus..mielestäni."
Kun itse luin ekoja kertoja Ravun luonnekuvauksia, niin löysin siitä paljon itseäni, mutta nyt kun tulee koko ajan vanhemmaksi, niin nousevan merkin vaikutus lisääntyy koko ajan. Toisaalta tuntuu, että Ravun merkki ei ole niin "hohdokas" kuin joku muu. Tuli muuten mieleeni, että mun äitini on kans Aurinko-Rapu ja sen nouseva merkki on myös Rapu.
Pakko kommentoida. Oi, joi, viihdyn todella hyvin sukujuhlissa, kun siellä näkee tätejä, setiä ja serkkuja. Voi jutella eri ihmisten kanssa ja nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta;) Eli minä olen ainakin hyvin sukukeskeinen Rapu;) - ts
jeudi6 kirjoitti:
"Sanotaanko näin, että kun ensikertaa kauan sitten luin Rapu-ihmisen luonnekuvauksen, inhosin sitä. Se oli heikon ihmisen kuvaus..mielestäni."
Kun itse luin ekoja kertoja Ravun luonnekuvauksia, niin löysin siitä paljon itseäni, mutta nyt kun tulee koko ajan vanhemmaksi, niin nousevan merkin vaikutus lisääntyy koko ajan. Toisaalta tuntuu, että Ravun merkki ei ole niin "hohdokas" kuin joku muu. Tuli muuten mieleeni, että mun äitini on kans Aurinko-Rapu ja sen nouseva merkki on myös Rapu.
Pakko kommentoida. Oi, joi, viihdyn todella hyvin sukujuhlissa, kun siellä näkee tätejä, setiä ja serkkuja. Voi jutella eri ihmisten kanssa ja nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta;) Eli minä olen ainakin hyvin sukukeskeinen Rapu;)Voisiko sosiaalinen nousu-Vaakasi painoittaa tätä? Tottakai, aina silloin tällöin on hauska nähdä sukulaisia. Luultavasti kaikki haluavat aina silloin tällöin nähdä sukulaisia. Mä yleensä kuitenkin vain vaihdan pikaiset kuulumiset ja häivyn sitten omiin oloihini/kavereiden seuraan tekemään mitä haluan.
- Riinu
ts kirjoitti:
No, sanotaanko näin, että tämä menee jo vähän enemmän psykologian puolelle. Ei astrologia käsittääkseni määrittele erikseen, koska esim. Rapu-ihminen "löytää" itsensä. Astrologia pitää omia karttojaan ja merkkejään loppujen lopuksi aika ehdottomina siinä määrin, kuin niiden sanotaan vaikuttavan ihmiseen. Juu, olen nuori ihminen, en siis ole kyllästetty. Mutta jos nyt totta puhutaan, niin ehkä anti-Rapumaisuuteni menee silti ehkä enemmän tuon kapinoinnin puolelle, mutta eri tavalli, millä luulet. Sanotaanko näin, että kun ensikertaa kauan sitten luin Rapu-ihmisen luonnekuvauksen, inhosin sitä. Se oli heikon ihmisen kuvaus..mielestäni. Olen jälkeenpäin huomannut omasta astrologisest kartastani asetelman, joka sanoo (muistaakseni se oli joku Mars-Pluto yhtymä tai kolmio), että vihaan kaikkea heikkoa. En siis pitänyt omasta Rapu-kuvauksestani laisinkaan, koska se antoi kuvan eräänlaisesta kotona viihtyvästä mammanpojasta (ehkä otin asiat ennen vähän vakavemmin). Tuli vain siis mieleen, että jos kerran inhoan arvoja ja asioita (en todellakaan kaikkai, mutta joitakin niistä), joita Rapuun liitetään, niin onko se muka mahdollista, että itse olen sellainen? Mielestäni ei ole, tai ainakin haluaisin sen olevan niin. :) Toisaalta, en OIKEASTI olekaan kauhean koti- tai sukukeskeinen. Onko tämä sitten todellisuutta taikka tiedostomatonta kapinointia omaa Rapu-kvaliteettiä vastaan, on vaikea sanoa. Toisaalta muistan, että en pitänyt sukutapahtumista paljonkaan myöskään ennen, kun luin astrologiasta ensimmäistä kertaa..Muutenkin, jos astrologian kannlta haluaa tarkkailla asiaa, niin ainoa Rapu-ominaisuus, joka minusta oikeasti todella näkyy, on tunnekeskeisyys..ja se sitten on aika dominoivaa. Sillä onhan mulla muistaakseni monia Mars aspekteja kartallani, jotka vaikuttavat tähän asiaan..jos siis astrologian kannalta tarkkailee asiaa. Taas menin vähän sekaisin siinä, että mitä olen jo sanonut ja mitä en, joten laitetaan tämä viesti nyt hautomaan. :)
Olen samaa mieltä kassasi siitä, että ei ole ehdotonta aikarajaa koska jonkin merkin edustaja "löytää" itsensä. Jotkuthan eivät löydä koskaan; tehdään harharetkiä, käydään "dead endeissä", kujien päässä, lyödään päätä seinään ja palataan taas alkupisteeseen ja lähdetään etsimään uutta kujaa. Tätähän tämä elämä on hyvin pitkälti. Onko se rikkaus vai rasitus, tiedä häntä...
no, menin sivuun asiasta. Kerroit tuosta anti-Rapumaisuudestasi, joka on varmasti aika tiedostamatonta. Kyllästämisellä tarkoitin lähinnä sitä, että ihmisellä on niin paljon samaa kvaliteettia kartassaan, että kerta kaikkiaan on "kyllästetty" näillä ko. merkkiin liitettävillä ominaisuuksilla. Tällöin tulee (varmasti tiedostamaton)vastareaktio; ihminen onkin aivan päinvastaista, kuin oletetaan. Hyvänä esimerkkinä pidän lähipiirissäni olevaa henkilöä jolla on viisi planeettaa sekä nousu Vesimiehessä. Vesimiehen merkkiinhän liitetään edistyneisyys, joskus jopa kylmyys, viileys sekä ns. kovat arvot. Tämä kyseinen henkilö on kuitenkin kiihkouskovainen, jolle ei mikään muu elämässä ole niin tärkeää kuin tämä hänen uskonsa ja henkiset asiat.
Palaan vielä tuohon "heikkouteen", mitä Rapu-kuvaukset mielestäsi ilmentävät. Mielestäni he ovat tunteikkaita ja heillä on ns. mielialojen vuorovesi-ilmiö, ja täten voivat olla aika hankalia käsitellä. Toisaalta he ovat äärimmäisen voimakkaita ihmisiä; onhan Rapu-merkki johtava merkki. Voimakkuus tulee esiin vain jossain ääritilanteissa, joissa vaaditaan kestävyyttä tai voimaa. Muuten tämä ominaisuus on piilossa kuoren alla. Mainitsemasi Pluto/Mars aspekti joko yhtymänä tai kolmiona tuo persoonaasi voimakkaan värin. Itselläni on Pluto oppositio Mars, jonka vaikutukset tiedän erittäin hyvin peroonaani! :) - jeudi6
ts kirjoitti:
Voisiko sosiaalinen nousu-Vaakasi painoittaa tätä? Tottakai, aina silloin tällöin on hauska nähdä sukulaisia. Luultavasti kaikki haluavat aina silloin tällöin nähdä sukulaisia. Mä yleensä kuitenkin vain vaihdan pikaiset kuulumiset ja häivyn sitten omiin oloihini/kavereiden seuraan tekemään mitä haluan.
Uskoisin näin, että Nousu-Vaakaisuuteni
vaikuttaa siihen, että viihdyn sukulaisten
kanssa hyvin seurustelemassa;) Tuntuu, että
nykyään oon välillä tosi rasittava siinä
mielessä, kun haluan koko ajan jutella
ihmisten kanssa ja kysellä "mitä kuuluu?",
"miten menee?". Mut en yksinkertasesti voi
sille mitään, että on kiva jutustella ja
vaihtaa kuulumisia ja mielipiteitä jne. - ts
Riinu kirjoitti:
Olen samaa mieltä kassasi siitä, että ei ole ehdotonta aikarajaa koska jonkin merkin edustaja "löytää" itsensä. Jotkuthan eivät löydä koskaan; tehdään harharetkiä, käydään "dead endeissä", kujien päässä, lyödään päätä seinään ja palataan taas alkupisteeseen ja lähdetään etsimään uutta kujaa. Tätähän tämä elämä on hyvin pitkälti. Onko se rikkaus vai rasitus, tiedä häntä...
no, menin sivuun asiasta. Kerroit tuosta anti-Rapumaisuudestasi, joka on varmasti aika tiedostamatonta. Kyllästämisellä tarkoitin lähinnä sitä, että ihmisellä on niin paljon samaa kvaliteettia kartassaan, että kerta kaikkiaan on "kyllästetty" näillä ko. merkkiin liitettävillä ominaisuuksilla. Tällöin tulee (varmasti tiedostamaton)vastareaktio; ihminen onkin aivan päinvastaista, kuin oletetaan. Hyvänä esimerkkinä pidän lähipiirissäni olevaa henkilöä jolla on viisi planeettaa sekä nousu Vesimiehessä. Vesimiehen merkkiinhän liitetään edistyneisyys, joskus jopa kylmyys, viileys sekä ns. kovat arvot. Tämä kyseinen henkilö on kuitenkin kiihkouskovainen, jolle ei mikään muu elämässä ole niin tärkeää kuin tämä hänen uskonsa ja henkiset asiat.
Palaan vielä tuohon "heikkouteen", mitä Rapu-kuvaukset mielestäsi ilmentävät. Mielestäni he ovat tunteikkaita ja heillä on ns. mielialojen vuorovesi-ilmiö, ja täten voivat olla aika hankalia käsitellä. Toisaalta he ovat äärimmäisen voimakkaita ihmisiä; onhan Rapu-merkki johtava merkki. Voimakkuus tulee esiin vain jossain ääritilanteissa, joissa vaaditaan kestävyyttä tai voimaa. Muuten tämä ominaisuus on piilossa kuoren alla. Mainitsemasi Pluto/Mars aspekti joko yhtymänä tai kolmiona tuo persoonaasi voimakkaan värin. Itselläni on Pluto oppositio Mars, jonka vaikutukset tiedän erittäin hyvin peroonaani! :)En tietenkään pidä itseäni niinkään kokonaisvaltaisena anti-Rapuna, niin kuin sanoin, olen erittäin tunteikas tyyppi ja reagoin kaikkeen tunteella. Mutta loppupeleissä tämä Mars-Pluto kolmio (se on kolmio, tsekkasin sen) ottaa pois tällaista pehmeyttä minusta, ja se on mielestäni hyvä asia. :) Ehkä juuri sen takia, että mulla on toi aspekti. Toisaalta tää ei nyt taas ollenkaan tarkoita, etten voisi olla hempeä lällykkä joskus, onhan mulla myös vahvat Venus aspektit. :) Niin, ja sitten mulla on toi Pluto kolmiossa Aurinkoon, ja sitten Aurinko yhtymä Marsiin. Tarkoittako tämä, että planeetat Aurinko-Mars-Pluto muodostavat kolmion minun astrologiakartassani? Mitäs se voisi tarkoittaa?
- Riinu
ts kirjoitti:
En tietenkään pidä itseäni niinkään kokonaisvaltaisena anti-Rapuna, niin kuin sanoin, olen erittäin tunteikas tyyppi ja reagoin kaikkeen tunteella. Mutta loppupeleissä tämä Mars-Pluto kolmio (se on kolmio, tsekkasin sen) ottaa pois tällaista pehmeyttä minusta, ja se on mielestäni hyvä asia. :) Ehkä juuri sen takia, että mulla on toi aspekti. Toisaalta tää ei nyt taas ollenkaan tarkoita, etten voisi olla hempeä lällykkä joskus, onhan mulla myös vahvat Venus aspektit. :) Niin, ja sitten mulla on toi Pluto kolmiossa Aurinkoon, ja sitten Aurinko yhtymä Marsiin. Tarkoittako tämä, että planeetat Aurinko-Mars-Pluto muodostavat kolmion minun astrologiakartassani? Mitäs se voisi tarkoittaa?
Tavallaan olet oikeassa; Aurinkosi ja Mars ovat "päälletysten" ja jolle konjunktiolle Pluto tekee kolmion. Pluton kolmio on aina rakentavampi kuin oppositio tai neliö. Itselläni on Pluton oppositio samaan Aurinko/Mars yhtymääni, kuten sinullakin. Siitä johtuu, että olen varsinainen taistelukala, kun sille päälle satun... :D
Olen kanssasi samaa mieltä, että nämä Pluton aspektit antavat ryhtiä ja selkärankaa meille eteerisille vesimerkeille. Se ei kuitenkaan sulje pois meistä sitä tunteikasta perusenergiaa, jota me hehkumme ulospäin. Eikös ollutkin nätisti sanottu?
- ts
Kaikki vesimerkit ovat aivan liian okkultistisia. :)
- Riinu
Eikös se kuulu meidän vesimerkkien sisäänrakennettuun "ohjausjärjestelmään"? Mielestäni se on hienoa tajuta ei näkyviä asioita; ne avaavat rikkaan maailman. Kaikiltahan se ei käykään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448961
- 785472
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383934Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543302- 503260
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273165- 412276
- 341932
- 2091747