Uusikaupunki kotikuntana?

muuttoa harkitseva

Minkäläista on elää Uudessakaupungissa? Mitä kokemuksia pääkaupunkiseudulta muuttaneilta?
Pääseekö yhteisöön helposti sisään? Entä palvelut, miten toimivat?

29

3242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen ukilainen

      Ympyrät pienet. Jos olet muualta muuttanut et pääse mukaan ympyröihin.
      Etkä ehkä haluaisikaan..
      Kaunis kaupunki kesällä. Siihen se sitten jääkin.
      Enemmistö kaupunkilaisista on vähän koulutettuja ja työttömiä. Revi siitä ympyröitä.

      • eksä

        Muulloin kuin turistisesonkina kuollut kylä. Tapahtumat vähissä, Turkuun pitää lähteä jotta saa edes jotakin leffatarjontaa, vaatekaupat minimissä. Avarakatseisuus ei ole ugilainen ominaisuus, ei myöskään avoimuus, nurkkakuntaisuus kylläkin. Olen Uudessakaupungissa syntynyt ja pitkään asunut. Vieläkin siellä sukuloin säännöllisesti, eikä mikään näytä muuttuneen. Työttömyysprosentti vaan vaihtelee autotehtaan tilanteen mukaan. Ei hääviä, sanon minä. Luonto tietty lähellä, joten jos se riittää, niin sitten...


    • 16 vuotta..

      ja muutettuani muualle,voin sanoa että kiva siellä on piipahtaa varsinkin kesällä..mutta en enään asumaan jäisi.
      Pienet kuviot ja eikös siellä oo aikas "autiota" paljon tyhjiä asuntoja..ei taida työtilannekaan niin hyvä olla....
      Kesällä meinasin käydä ugissa moikkaamassa entisiä tuttuja :)
      kaunis paikka kesäisin :)

      • siellä käynyt

        Asumaan vuoden ympäri en haluaisi.


    • pööl

      joo 30 vuotta olen jo ugissa asunut enkä pois lähtis....isosta kylästä aikanaan muuttanut tänne ja onhan siinä eroa kaikessa...tosi on et jos tarttet paljon kaikkee "ylimäärästä" häsää ni sitä ei ehkä täällä oo...mut noihin edellisiin,niin mun mielestä avoin tää kylä on kunhan saat ensikontaktin...eikä työkuviot oo 15 vuoteen ollu paremmat ku nyt...

      • aina kunnollinen

        Vaika olisit kuinka fiksu ja tervepäinen ihminen, niin olet väärää seuraa jos asut väärässä paikassa tai synnyit väärään perheeseen.
        Ihminen leimataan siellä niin typeristä asioista esim. juoruista. Muut luulevat tietävän toisten asiat paremmin kuin henkilöt itse.
        Onneksi muutin heti pois kun pystyin.


    • ...........

      joo,tosiaan kaunis kesällä.siinä se.
      entisenä ukilaisena voin kertoa että melko vaikeaa päästä ns piireihin,ikävä kyllä.kaikkia muualta tulleita katsotaan pitkin nokan vartta.kateutta löytyy.
      vaatteet tosiaan täytyy hakea turusta tai raumalta.yö elämä on tasan kahdessa raflassa.lännentiessä juntit ja akuankas ne vähemmän juntit.muut pubit sitte onkin räkälöitä.
      voi olla melkonen kulttuuri shokki hesast muuttaa ukiin mut jos niin päätät tehdä niin onnea matkaan.

      • jutut

        Jos et ole päässyt Uudessakaupungissa "piireihin" niin johtuiskohan tosta sun ylenpalttisen positiivisesta ja avoimesta asenteestas...Tuskin tolla asenteella pärjäät missään muuallakaan. En itsekkään täällä aina viihdy mutta huvittaa toi sun juttus..."lännentiessä juntit ja pubit räkälöitä", no just joo. Milläköhän eväillä arvostelet ja jaat ihmisiä?
        No ainakin tuli selväksi että olet jopa ahdasmielisempi ja pinnallisempi kuin Ukilainen(luulin ettei sellaista olekkaan).
        Toivottavasti viihdyt siellä missä olet, mutta muista että paha saa aina palkkansa(ennemmin tai myöhemmin)


      • entinen flikka
        jutut kirjoitti:

        Jos et ole päässyt Uudessakaupungissa "piireihin" niin johtuiskohan tosta sun ylenpalttisen positiivisesta ja avoimesta asenteestas...Tuskin tolla asenteella pärjäät missään muuallakaan. En itsekkään täällä aina viihdy mutta huvittaa toi sun juttus..."lännentiessä juntit ja pubit räkälöitä", no just joo. Milläköhän eväillä arvostelet ja jaat ihmisiä?
        No ainakin tuli selväksi että olet jopa ahdasmielisempi ja pinnallisempi kuin Ukilainen(luulin ettei sellaista olekkaan).
        Toivottavasti viihdyt siellä missä olet, mutta muista että paha saa aina palkkansa(ennemmin tai myöhemmin)

        Piirejä on mutta minkälaisia?
        Ei välttämättä kiinnostavia ja fiksuja piirejä.
        Ukissa nyt ei vaan kertakaikkiaan ole koskaan ollut tervettä toimintaa tulevaisuutta ajatellen.
        Itsemurha luvutkin ovat suomen korkeimpia.
        Työt vähissä ja tulevaisuus muutenkin epävarmaa.


      • entinen ukilainen
        entinen flikka kirjoitti:

        Piirejä on mutta minkälaisia?
        Ei välttämättä kiinnostavia ja fiksuja piirejä.
        Ukissa nyt ei vaan kertakaikkiaan ole koskaan ollut tervettä toimintaa tulevaisuutta ajatellen.
        Itsemurha luvutkin ovat suomen korkeimpia.
        Työt vähissä ja tulevaisuus muutenkin epävarmaa.

        Milloinkas kaupunkilaisille järjestätte turvakodin mihin juosta kotoa kun on pakko.
        Missä teillä on lähin turvakoti sielläpäin?Crusell rahoista voisi vaikka säästää vuokrarahat.


      • toinen puoli
        entinen flikka kirjoitti:

        Piirejä on mutta minkälaisia?
        Ei välttämättä kiinnostavia ja fiksuja piirejä.
        Ukissa nyt ei vaan kertakaikkiaan ole koskaan ollut tervettä toimintaa tulevaisuutta ajatellen.
        Itsemurha luvutkin ovat suomen korkeimpia.
        Työt vähissä ja tulevaisuus muutenkin epävarmaa.

        En tiedä piireistä mitään kun en ole niihin koskaan henkilökohtaisesta tuntenut tarvetta kuulua.Pienessä kaupungissa aina omat hyvät ja huonot puolensa. Työttömyyden osalta osaan sanoa vain omasta puolestani. Itse en ole ollut päivääkään työttömänä Uudessakaupungissa. Tiedän kyllä että täällä on joukko ihmisiä jotka ei edes halua töitä tehdä. Mutta työtävieroksuvia ihmisiä on kyllä jokaisessa kaupungissa.Kun pienessä kaupungissa on yksi iso teollisuustyönantaja niin valitettavasti yhden firman tilannevaihtelut vaikuttaa työttömyyteen aika rankasti. Mutta nythän tilanne on suhtkoht hyvä.
        Mutta muistakaa hyvät lapsukaiset: Omaa pesää ei kannata liata.
        Markus setä lähtee nyt paskalle =)


      • kuka paha?
        jutut kirjoitti:

        Jos et ole päässyt Uudessakaupungissa "piireihin" niin johtuiskohan tosta sun ylenpalttisen positiivisesta ja avoimesta asenteestas...Tuskin tolla asenteella pärjäät missään muuallakaan. En itsekkään täällä aina viihdy mutta huvittaa toi sun juttus..."lännentiessä juntit ja pubit räkälöitä", no just joo. Milläköhän eväillä arvostelet ja jaat ihmisiä?
        No ainakin tuli selväksi että olet jopa ahdasmielisempi ja pinnallisempi kuin Ukilainen(luulin ettei sellaista olekkaan).
        Toivottavasti viihdyt siellä missä olet, mutta muista että paha saa aina palkkansa(ennemmin tai myöhemmin)

        Jaat siis ihmiset hyviin ja pahoihin, aika mustavalkoinen ajatusmaailma sinulla. Suomessa on sananvapaus ja nyt keskustellaan vain ajatuksista ja tuntemuksista. Älä ota henkilökohtaisesti.


      • kolahtiko
        jutut kirjoitti:

        Jos et ole päässyt Uudessakaupungissa "piireihin" niin johtuiskohan tosta sun ylenpalttisen positiivisesta ja avoimesta asenteestas...Tuskin tolla asenteella pärjäät missään muuallakaan. En itsekkään täällä aina viihdy mutta huvittaa toi sun juttus..."lännentiessä juntit ja pubit räkälöitä", no just joo. Milläköhän eväillä arvostelet ja jaat ihmisiä?
        No ainakin tuli selväksi että olet jopa ahdasmielisempi ja pinnallisempi kuin Ukilainen(luulin ettei sellaista olekkaan).
        Toivottavasti viihdyt siellä missä olet, mutta muista että paha saa aina palkkansa(ennemmin tai myöhemmin)

        ukilaiseen ekoon!!kysymyshän oli mun mielipiteestä!jokainen voi aivan vapaasti käydä tsekkaamassa ukin piirit ja pubit ja todeta itse mikä se on.mutta mikä siinä jos tykkää hieman nurkkakuntasesta touhusta niin eiku menox!ainahan sieltä pois pääsee!
        uskotko että viihdyn oikeasti siellä missä nykyään olen.ihmiset ystävällisiä ja reiluja.ottivat jopa muukalaisen avosylin vastaan!
        ja hei kultaseni,pusi pusi!!!!


      • enkä nimimerkkiä
        kolahtiko kirjoitti:

        ukilaiseen ekoon!!kysymyshän oli mun mielipiteestä!jokainen voi aivan vapaasti käydä tsekkaamassa ukin piirit ja pubit ja todeta itse mikä se on.mutta mikä siinä jos tykkää hieman nurkkakuntasesta touhusta niin eiku menox!ainahan sieltä pois pääsee!
        uskotko että viihdyn oikeasti siellä missä nykyään olen.ihmiset ystävällisiä ja reiluja.ottivat jopa muukalaisen avosylin vastaan!
        ja hei kultaseni,pusi pusi!!!!

        mutta sä voisit mennä pitämään vaikka saarnaa johonki, turhanpäivänen paskanjauhaja ja hurskastelija olet.


    • On Uki

      muutin tänne muualta missä aina valitettiin kaikesta ja nyt täällä lehtipalsta täysi valittajien murinoita toisistaan, muista ja ei koskaan itsestään..eli suomalaisia täällä asuu. meitä ihan samanlaisia kun muuallakin. Turku mukavan lähellä, hyvin alle tunnissa olet kotona. kaunista on. ihania uimapaikkoja. työ on oltava jos tulet.

      • jos ei venettä.

        Eihän siellä ole kuin se santtion ranta.. sekin pieni.


      • Uimapaikoiltaan
        jos ei venettä. kirjoitti:

        Eihän siellä ole kuin se santtion ranta.. sekin pieni.

        Niin no meressä en uisikaan kun pyörällä tai autolla Makeanvedenaltaan monelle paikalle josta kesäkuumalla voi mennä hiekkarantaa tai kalliolta puhtaaseen veteen!!! Olisiko muualla parempaa, en ole nähnyt. Intian Valtamerikin on nähty. Makeanveden altaalla ihanaa olla vaikka 2 tuntia vedessä kesäkuumalla! On oltu. Kaupungilla on grillimaja siellä jossa talvisinkin on grillailtu ahkeraan!!!


      • tikahdus
        Uimapaikoiltaan kirjoitti:

        Niin no meressä en uisikaan kun pyörällä tai autolla Makeanvedenaltaan monelle paikalle josta kesäkuumalla voi mennä hiekkarantaa tai kalliolta puhtaaseen veteen!!! Olisiko muualla parempaa, en ole nähnyt. Intian Valtamerikin on nähty. Makeanveden altaalla ihanaa olla vaikka 2 tuntia vedessä kesäkuumalla! On oltu. Kaupungilla on grillimaja siellä jossa talvisinkin on grillailtu ahkeraan!!!

        No tälle kommentille ei voi kuin nauraa. Ja MOT: ugin puolestapuhujien viesteistä on luettavissa, että pienet on ympyrät ja nurkkakuntaisuus kunniassa.


      • suuriympyrä
        tikahdus kirjoitti:

        No tälle kommentille ei voi kuin nauraa. Ja MOT: ugin puolestapuhujien viesteistä on luettavissa, että pienet on ympyrät ja nurkkakuntaisuus kunniassa.

        Pienessä kaupungissa ei kai luonnonlakien mukaan voi olla kovinkaan suuret ympyrät =)
        Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä ja joskus joku tykkää isästäkin


      • vastailee
        tikahdus kirjoitti:

        No tälle kommentille ei voi kuin nauraa. Ja MOT: ugin puolestapuhujien viesteistä on luettavissa, että pienet on ympyrät ja nurkkakuntaisuus kunniassa.

        .. vielä niistä isoista ja pineistä ympyröistä olen ollut v 2005-06 3 kertaa ulkomailla, ja en tarkoita Ruotsia tai itänaapuria tai Viroa. Turun kenttä on mainiosti lähellä. 1t10min Urusvuorelle.. Lennän myös aina Hesaan. Maisemat kivoja ja oma karhu ja susiakin varmaan meillä, huomenna taas Turussa, mistä onneksi pääsee kotiin. Kivat puutalot! Lisää saisi olla uusia kerrostaloja mistä merinäköala. Raumanmeren Juhannuksesta lyhyt matka ajaa himaan!


      • hiekkaranta puuttuu
        Uimapaikoiltaan kirjoitti:

        Niin no meressä en uisikaan kun pyörällä tai autolla Makeanvedenaltaan monelle paikalle josta kesäkuumalla voi mennä hiekkarantaa tai kalliolta puhtaaseen veteen!!! Olisiko muualla parempaa, en ole nähnyt. Intian Valtamerikin on nähty. Makeanveden altaalla ihanaa olla vaikka 2 tuntia vedessä kesäkuumalla! On oltu. Kaupungilla on grillimaja siellä jossa talvisinkin on grillailtu ahkeraan!!!

        Ei sinne pikku lapsia voi viedä. Upposyvää matalasta rannasta ei tietoa, uimarantaa ei ole sielläpäin. Aika kaukana muutenkin, jyrkkiä kallion kielekkeitä.


      • ei sisäsiittoinen
        suuriympyrä kirjoitti:

        Pienessä kaupungissa ei kai luonnonlakien mukaan voi olla kovinkaan suuret ympyrät =)
        Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä ja joskus joku tykkää isästäkin

        Eikös se sellainen ole sukurutsausta?
        Kyllä se on ihan hyvä vaihtaa välillä ympyröitä.
        Jos samat suvut vuosisadasta toiseen pyörii samoissa paikoissa niin lopputuloksen arvaa tyhmäkin!


      • on ain Ugi

        Opettele sit Ugilaist kiält.


      • entinen ugilainen
        tikahdus kirjoitti:

        No tälle kommentille ei voi kuin nauraa. Ja MOT: ugin puolestapuhujien viesteistä on luettavissa, että pienet on ympyrät ja nurkkakuntaisuus kunniassa.

        Veit sanat suustani!


    • KAUPUNKI PARAS???

      Mikä on paras? Onko Vaasa hyvä? Ukissa ainakin asuntojen hinnat okoo.

      • heh

        Jos ruotsin kielestä tykkää..
        Mutta muuten yhtä pikkusielusta porukkaa.


    • Uudeltamaalta...

      Uki on mukava ja innovatiivinen pikkukaupunki, kaikki asiat hoituvat ilman jonoja. Puhdas luonto,hyvät uimavedet ja sienestys-marjastusmahdollisuudet. Hiihtämään pääsee ympäri vuoden upeassa hiihtoputkessa,uimahalli hieno ja toimiva.Vilkas teatteriharrastajien porukka,kirjasto laadukas ja toimiva.Kansainvälisesti arvostettu Crusell-viikko on kokemuksena mykistävä ja Bonkissa saa nauraa itsensä kipeäksi.Juuri nyt asunnoista pulaa joten hinnat nousussa hiukkasen ja jos haluaa esim.keskustasta asunnon täytyy toimia nopeasti. Muutin itse tänne kolmisen vuotta sitten pääkaupunkiseudulta ja voin sanoa viihtyneeni erittäin hyvin.Parin viikon päästä muuten avataan Pakkahuone mistä saa maailman parhat munkit !

      • ovat nousussa

        Eli ei se kuollut paikka ole. Kyllä tosi ystävällisiäkin ihmisiä siellä asuu. Ihana kaupunki mun mielestä, ukilaiset itse eivät vain näe sitä. Varsinkin Kaupunginlahden (eli Pasklahden) rannan seutu tosi kaunista, Orren krouvin terassilla kiva istuskella kesällä. Lapsille on tarjolla upea Leijonapuisto.

        ps. Hesen Erja on ihana!


    • Onyx.

      Muutettiin 2 vuotta aikaa kulttuurin kehdosta Ukiin.Tuntuu ettei täällä Ukissa kaikki tajua missä nyt ovat.Kesällä Uki on helvetin ihana paikka.Aamulla on hiljasta ja lokit kävelee Rantakadulla,mun mäykky pihisee takapenkillä kiukkua,lokit tulee kuulemma liian lähelle autoa.Ohi kävelee ihan kivoja tyttöjä,niil on kivat persset.Mä koitan muistella,mitä noitten kanssa kuuluu tehdä,tuli melkein mieleen.Yks mun näkönen vanha pieru menee Alkoon,sen määkin muistan mitä varten siäl käydään,sieltä saa troppia.En kyllä muuttais Turkuun takasin.Ja sitte joku valittaa täällä asumista.Nuoret mä ymmärrän,ne kaipaa vauhtia ja sitä varten ollaan nuoria.Kyllä se loppuu ja sen huomaa joku kaunis aamu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe