Kysyn nyt ensiksi, että lymfoomassahan on kutina yksi mahdollinen oire. Voiko allergialääke poistaa tämän kutinan? Miehellä on ollut näin. Kutina ei mitään huomattavaa, mutta sitä on siis ollut ja on syönyt allergialääkkeitä joilla se on pysynyt poissa.
Perna poistettu, koska siellä näkyi joku tumma alue, 6cm halkaisijaltaan. Sen lisäksi alaselässä imusolmukkeet turvonneet. Turvonneita imusolmukkeita kyllä jossain muuallakin. crp 148, senkka 80, hb 121. Nyt crp alkanut laskea tuon leikkauksen jälkeen. Tuloksia odotellaan. Tämä varjoainekuvauksessa näkyvä tumma alue yhdessä veriarvojen kanssa viittaa sisätautilääkärin mukaan imusolmukesyöpään.
Yleensä tuntuu, että imusolmukesyöpä todetaan nimenomaannoista imusolmukkeista... onko tälläiset kasvaimet (pernassa?) siinä yleisiä? Vai onko toivoa, että olisikin jotain hyvälaatuista?
Lymfoomasta
9
12128
Vastaukset
- Flora
Kyllä tietyissä lymfoomissa yksi yleinen leviämispaikka on perna. Itselläni perna oli täynnä syöpää eli sairaita imusolmukkeita.
Aina kuitenkin pitää pitää mielessä, että jokaisen syöpä on erilainen.
Hyvää kevättä teille ja voimia taisteluun sairautta vastaan!- alkup.
vielä miten sinulla alkoi oirehtia ja miten tauti todettiin? Oletko parantunut ja miten kauan hoidot kestivät?
- enya
alkup. kirjoitti:
vielä miten sinulla alkoi oirehtia ja miten tauti todettiin? Oletko parantunut ja miten kauan hoidot kestivät?
Sairastin lynfooman v.2002. Kookas 10x10x11 cm kasvain löytyi keuhkojen välikarsinasta. Kumma juttu, mutta ei ollut levinnyt eli paikallinen oli. Hoidot kesti 8kk.Crp oli myös korkea ja pahoinvointia sekä laihtumista oli... kuumettakin.Neljäs vuosi menossa ettei uusi!
- LOA
enya kirjoitti:
Sairastin lynfooman v.2002. Kookas 10x10x11 cm kasvain löytyi keuhkojen välikarsinasta. Kumma juttu, mutta ei ollut levinnyt eli paikallinen oli. Hoidot kesti 8kk.Crp oli myös korkea ja pahoinvointia sekä laihtumista oli... kuumettakin.Neljäs vuosi menossa ettei uusi!
kertoa hieman tarkemmin alkuoireistasi; esimerkiksi kutinasta? Missä kutisi ja tuliko ihomuutoksia? Oliko hengenahdistusta, kun kasvain oli keuhkoissa? Kivuliaita patteja? Kiitos, jos viitsit/jaksat vastata ja hyvää kevättä sinulle :)
T. Pelokas - enya
LOA kirjoitti:
kertoa hieman tarkemmin alkuoireistasi; esimerkiksi kutinasta? Missä kutisi ja tuliko ihomuutoksia? Oliko hengenahdistusta, kun kasvain oli keuhkoissa? Kivuliaita patteja? Kiitos, jos viitsit/jaksat vastata ja hyvää kevättä sinulle :)
T. PelokasKutisi koko keho. Kutina alkoi reiden ulkosyrjästä ja parissa viikossa oli koko kehoni täynnä kutiavaa ihottumaa. Kun sitten keuhkokuvat oli otettu, todettiin välikarsinatilassa-ei keuhkoissa kookas kasvain. Minua hengästytti, en jaksanut kävellä, kasvain painoi sydäntä ja suura suonia. Onneksi solumyrkyt ja sädehoito poisti tuon kirotun kasvaimen.Patteja minulla ei ollut muualla ja pernakin oli puhdas...
- Alkup.
enya kirjoitti:
Kutisi koko keho. Kutina alkoi reiden ulkosyrjästä ja parissa viikossa oli koko kehoni täynnä kutiavaa ihottumaa. Kun sitten keuhkokuvat oli otettu, todettiin välikarsinatilassa-ei keuhkoissa kookas kasvain. Minua hengästytti, en jaksanut kävellä, kasvain painoi sydäntä ja suura suonia. Onneksi solumyrkyt ja sädehoito poisti tuon kirotun kasvaimen.Patteja minulla ei ollut muualla ja pernakin oli puhdas...
Miehelläni kutina ei ole ollut mitään älytöntä vaan olettikin sen olevan jotain allergista, koska sellaista hänellä on ennenkin ollut. Ja tosiaan allergialääkkeitä syödessä ei mitään kutinaa. Koetuloksia ei ole vielä tullut joten mikäänhän ei ole sitä ennen 100% varmaa, mutta en tiedä minkä verran asiassa on sitä toivoa, että näyte olisikin puhdas ja mitään imusolmukesyöpää ei olisikaan. En tiedä voiko pernassa olla hyvälaatuinen kasvain vai mikä sellainen 6cm kokoinen tumma alue siellä voisi olla? Mies ei ole laihtunut, päinvastoin - on hyväkuntoinen ja urheilee paljon. Töissä on jaksanut hyvin pitkiä päiviä.
- LOA
enya kirjoitti:
Kutisi koko keho. Kutina alkoi reiden ulkosyrjästä ja parissa viikossa oli koko kehoni täynnä kutiavaa ihottumaa. Kun sitten keuhkokuvat oli otettu, todettiin välikarsinatilassa-ei keuhkoissa kookas kasvain. Minua hengästytti, en jaksanut kävellä, kasvain painoi sydäntä ja suura suonia. Onneksi solumyrkyt ja sädehoito poisti tuon kirotun kasvaimen.Patteja minulla ei ollut muualla ja pernakin oli puhdas...
ihottumasta.. Millaista se oli? Itselläni kutisee molemmat käsivarret ja niissä on vaaleita, karheita läikkiä.. Lisäksi kova ahdistus koko ajan. Toista kainaloa, kylkeä ja rintaa särkee. En haluaisi mennä valittamaan lääkärille, mutta en tiedä.
- enya
LOA kirjoitti:
ihottumasta.. Millaista se oli? Itselläni kutisee molemmat käsivarret ja niissä on vaaleita, karheita läikkiä.. Lisäksi kova ahdistus koko ajan. Toista kainaloa, kylkeä ja rintaa särkee. En haluaisi mennä valittamaan lääkärille, mutta en tiedä.
Minun kutinaihottuma oli punaista ja vesirokkomaista. Koko keho kutisi. mikään rasva ei auttanut. Vasta kortisoonikurin aloitettuani, kutina ja ihottuma häipyi. Antibiooteista ei mitään hyötyä. Kainalo-kylkikivustasi en osaa sanoa mitään. Mutta suosittelen sinulle verikokeissa käymistä ja tilaa aika lääkärillesi. pääset sillä ahdistuksestasi.
- LOA
enya kirjoitti:
Minun kutinaihottuma oli punaista ja vesirokkomaista. Koko keho kutisi. mikään rasva ei auttanut. Vasta kortisoonikurin aloitettuani, kutina ja ihottuma häipyi. Antibiooteista ei mitään hyötyä. Kainalo-kylkikivustasi en osaa sanoa mitään. Mutta suosittelen sinulle verikokeissa käymistä ja tilaa aika lääkärillesi. pääset sillä ahdistuksestasi.
sinulle Enya vastauksistasi. Tällainen syöpäpelko syö ihmistä.
Oikein hyvää jatkoa sulle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809