kotihoidontuki ja työ

hoitovapaalla

Kuinka paljon saa ansaita hoitovapaalla ollessaan työtuloa,ettei vaikuttaisi kotihoidontukeen?Siis olen hoitovapaalla ja haluaisin lisätienestiä tekemällä iltatyötä.

6

2809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuta

      Peruskodinhoitotukeen ei vaikuta vaikka tienaisit kuinka paljon tahansa, lasta ei vaan saa silloin kunnalliseen hoitoon. Jos saat jotain korotettua, siihen vaikuttaa.

    • mnJhcvjhaK

      Jos hoitolisä on jo vajaa puolison tulojen takia, niin omat palkat vähentää heti hoitolisää.

      yksinhuoltajilla on vähän eri tilanne, koska
      useimmilla on tulona vain elatusmaksu. se on niin pieni, että palkalla lisättynäkin tulot jää usein alle rajojen.

      • yritämpä

        etsiä sitten hommia.Kiitos infosta.


    • äitee +4

      kotihoidontuki on korvaus jota maksetaan lapsesta joka ei ole kunnallisessa hoidossa. Saat ansaita vaikka kuinka kunhan et hoitoon vie kuin epävirallisesti.

      Lasten kotihoidon tuki:
      Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 84,09 euroa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 50,46 euroa.

      Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa.

      Lasten kotihoidon tuen sekä
      yksityisen hoidon tuen hoitolisä:
      Lasten kotihoidon tuen sekä yksityisen hoidon tuen hoitolisä määräytyy perheen bruttotulojen ja perheen koon mukaan seuraavasti:

      Perheen koko henkilöä
      Tulot, joilla saa
      täyden hoitolisän
      Vähennys-
      prosentti
      Tulot, joilla ei saa kotihoidon tuen hoitolisää
      Tulot, joilla ei saa yksityisen hoidon tuen hoitolisä

      2
      1160 e/kk
      11,5
      2622,48 e/kk
      2329,96 e/kk

      3
      1430 e/kk
      9,4
      3219,21 e/kk
      2861,33 e/kk

      4
      1700 e/kk
      7,9
      3828,93 e/kk
      3403,11 e/kk


      Jos perheen tulot ylittävät täyteen hoitolisään oikeuttavan tulorajan, tulorajan ylittävä tulo vähentää täyttä hoitolisän määrää perheen koon mukaan määräytyvällä prosenttiosuudella. Perheen kokona huomioidaan vanhemmat ja enintään kaksi alle kouluikäistä lasta.

      Kelan sivuilta selviäisi tämäkin asia kerralla...

      • hoitovapaalla

        sieltä kun kävin selailemassa,mutta kiitos teille kaikille vastauksista.


      • jeppe 333

        kuuluuko eskarilainen tuohon alle oppivelvollisuusikäinen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe