Dali

tummatus

Onko kukaan nimennyt tyttöään Daliksi tai tiedätkö Dali nimistä naista/tyttöä?
Olen viehättynyt nimestä. Onko Dali jotenkin outo nimi tytölle?
Mikä voisi olla Dalille toinen nimi?

11

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Dali-nimisiä on 10 tyttöä Suomessa. Väestörekisterikeskuksen mukaan vuosina 1900-19 on Dali annettu nimeksi 3:lle tytölle, ja vuosina 2000-05 yksi tyttö on saanut Dali-nimen.
      Miksei Dali käy tytölle siinä missä Daniel pojalle. Jos sukunimi on vielä hiukan erikosempi, niin mikä ettei:)
      Dalille toiseksi nimeksi vaikka Jasmin, Sofia, Minea tai jokin muu pehmeä nimi.

    • figueres

      viiksiniekka boheemi Salvador Dali tulee mieleen, ei pieni tyttö tai edes isokaan!
      Mielestäni tytölle sopisi paremmin vaikka Dalia...

    • kieli-ihminen

      Mullekin tulee tuo taiteilija Salvador mieleen.
      Entäs Dahlia tai Delia?
      Mutta ei tuo Dali mitenkään kauhea ole, varsinkaan kun siihen tottuu.

      • ei...

        ei Dahliaa...tulee ikäviä mielikuvia Black Dahliasta...tuskin ihan kaikille tulee kuitenkaan, mut varmasti monelle. Hae vaikka googlesta "black dahlia" niin löydät kuvia silvotusta ja paloitellusta nuoresta naisesta... :( ei kovin kiva nimi pienelle lapselle:( Muuten kyllä olis kaunis nimi. Dali on ihan hyvä, mutta varmasti ihan kaikille tulee just Salvador Dali mieleen...tosin niin loistavan taiteilijan nimeä kantaisin kyllä mielelläni:D Ja kun joku tuolla sanoi että se on miehen nimi...niin ei kyllä ole, Salvador Dalin tapauksessa se on sukunimi, ja Suomessakin on kai Dalia käytetty naisen etunimenä.


      • kieli-ihminen
        ei... kirjoitti:

        ei Dahliaa...tulee ikäviä mielikuvia Black Dahliasta...tuskin ihan kaikille tulee kuitenkaan, mut varmasti monelle. Hae vaikka googlesta "black dahlia" niin löydät kuvia silvotusta ja paloitellusta nuoresta naisesta... :( ei kovin kiva nimi pienelle lapselle:( Muuten kyllä olis kaunis nimi. Dali on ihan hyvä, mutta varmasti ihan kaikille tulee just Salvador Dali mieleen...tosin niin loistavan taiteilijan nimeä kantaisin kyllä mielelläni:D Ja kun joku tuolla sanoi että se on miehen nimi...niin ei kyllä ole, Salvador Dalin tapauksessa se on sukunimi, ja Suomessakin on kai Dalia käytetty naisen etunimenä.

        Herranjumala. Tiedän kyllä Black Dahliasta, mutta aika kiero ihminen saa olla että se tulee ekana mieleen.

        Mulle tuo tarkoitti lähinnä sitä kukkaa... Haepa nimellä dahlia, niin varmaan löytyy kasvistakin kuvia.


      • Nipsu
        kieli-ihminen kirjoitti:

        Herranjumala. Tiedän kyllä Black Dahliasta, mutta aika kiero ihminen saa olla että se tulee ekana mieleen.

        Mulle tuo tarkoitti lähinnä sitä kukkaa... Haepa nimellä dahlia, niin varmaan löytyy kasvistakin kuvia.

        Täällä toinen jolla tulee ensimmäisenä Dahliasta tuo murha mieleen... Onhan se aika legendaksi paisunut juttu. Taidan sitten olla todella kieroutunut ihminen, kun kerran oikein kieli-ihminen niin sanoo.

        (Black Dahlia Murder on muuten myös yhtye. Vaikka tuskin se nyt enää tähän kuulu.)


    • mutta...

      Dali... lausuttuna kuulostaa tali:lta.
      Eli mulle tulee salvador dalin (miehen nimi) jälkeen tali, eli siis ihra, rasva, ja taliaivo...

      Ei kovin kaunista, vai mitä.

    • DXXXXXX

      www.dalia.fi

    • DXXXXXX

      www.dalia.fi

    • DXXXXXX

      www.dalia.fi

    • Dxxxxx

      www.dalia.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe