"The handling is also sweet and yet the ride isn’t even slightly uncomfortable. Which means that the 159 drives and feels like no other car in its class."
"This is one of those cars that’s demonstrably and appreciably better than any other mid-range four-door family saloon"
http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-2101920,00.html
159 ja Clarkson
15
3072
Vastaukset
- please.
Suits you, sir.
- hämää
Kävin 2.2 JTS versiota kokeilemassa ja onhan se hieno peli. Jämäkkä alusta/kori, hyvä ohjaus, hyvät etupenkit, vaihteisto etc. Mutta jo 40 minuutin lenkillä muutamat ergonomiajutut ottivat sen verran pattiin että eihän tuollaista voi edes harkita: cruiseviiksi nappaa polveen alituisesti, vasen sääri ottaa kiinni johonkin kytkimen yläpuolella, takapenkin pääntuet murjovat selkää ja häikäisysuojat ovat on/off tyyppiset. Samanlaisia löytyisi varmaan vielä lisää, hyvä Italia!
- peteh
taitaa olla erikoinen ruumiinrakenne
- kokeile
peteh kirjoitti:
taitaa olla erikoinen ruumiinrakenne
Nuo "ominaisuudet" on faktaa, sopii mennä itse koittamaan.
-Cruiseviiksi: Osuu normaalimittaisella (183cm) taatusti polveen/yläreiteen. Säädöt eivät auta vaikka laittaisi ratin yläasentoon.
-Takapenkin niskatuet: Ottaa selkään kiinni :) Ne pitäisi olla _niskatuet_, näitäkään ei saa tarpeeksi ylös.
-Häikäisysuojat: Säädettävyydestä ei tietoakaan. Läpsyvät kiinni miten sattuu. - moukka
kokeile kirjoitti:
Nuo "ominaisuudet" on faktaa, sopii mennä itse koittamaan.
-Cruiseviiksi: Osuu normaalimittaisella (183cm) taatusti polveen/yläreiteen. Säädöt eivät auta vaikka laittaisi ratin yläasentoon.
-Takapenkin niskatuet: Ottaa selkään kiinni :) Ne pitäisi olla _niskatuet_, näitäkään ei saa tarpeeksi ylös.
-Häikäisysuojat: Säädettävyydestä ei tietoakaan. Läpsyvät kiinni miten sattuu.ei ongelmia pituus n 180 cm
- osaa
moukka kirjoitti:
ei ongelmia pituus n 180 cm
Kyllä ne "viat" siellä on. Et vaan huomannut.
- jotain2
osaa kirjoitti:
Kyllä ne "viat" siellä on. Et vaan huomannut.
mätää pitää olla. Penkki liian lähellä?. Jalat lyhyet ja selkä v..tun pitkä? :)
- määrää
jotain2 kirjoitti:
mätää pitää olla. Penkki liian lähellä?. Jalat lyhyet ja selkä v..tun pitkä? :)
Eikun se cruiseviiksi ja takapenkin niskatuet on suunniteltu väärin. Kyllä sitä on otettu kylmätyypit kymmenistä autoista ja harvemmin on tuollaisia virityksiä tullut vastaan.
- tuota
...koskaan V6-koneella ja automaatilla?
Neloskone ja käsin vaihdettava tiputtavat 159:n automaattisesti harkitsemisen arvoisista vaihtoehdoista.- idja
en osta ikinä automaattivaihteista autoa. Manuaalinen paras.
- HeAs
Myyjä kertoi, että 2,2 JTS tulee selespeed laatikolla=automatisoitu manuaali, vielä tänä kesänä. V6 bensakoneeseen tulee oikea automaatti loppuvuodesta.
Ajoin 2,2 litraisen, mukava auto, aivan erityylinen kuin nykyinen autoni Prius, mutta mieleen jäi ikävänä asiana ohjauksen kova vetely jäisissä urissa kiihdytetäessä.
Olikohan ajonvakaus pois päältä? Tunnen huonosti Alfoja, mutta sain auton niin, että moottori oli sammutettuna ja virrat pois. Eikö ajon vakautuksen pitäisi mennä tässä tilassa automaattisesti päälle, kun auto käynnistetään?
Kojetaulun muovi jotenkin halvan näköistä ja vakionopeussäätimen käytön logiikka vaati runsaasti keskittymistä ajon aikana. Tottumiskysymys tietysti.
Korin rakenne äärimmäisen jäykkä, tässä autossa joustot totisesti tapahtuvat jousissa, eivätkä korissa :) - Alfa
HeAs kirjoitti:
Myyjä kertoi, että 2,2 JTS tulee selespeed laatikolla=automatisoitu manuaali, vielä tänä kesänä. V6 bensakoneeseen tulee oikea automaatti loppuvuodesta.
Ajoin 2,2 litraisen, mukava auto, aivan erityylinen kuin nykyinen autoni Prius, mutta mieleen jäi ikävänä asiana ohjauksen kova vetely jäisissä urissa kiihdytetäessä.
Olikohan ajonvakaus pois päältä? Tunnen huonosti Alfoja, mutta sain auton niin, että moottori oli sammutettuna ja virrat pois. Eikö ajon vakautuksen pitäisi mennä tässä tilassa automaattisesti päälle, kun auto käynnistetään?
Kojetaulun muovi jotenkin halvan näköistä ja vakionopeussäätimen käytön logiikka vaati runsaasti keskittymistä ajon aikana. Tottumiskysymys tietysti.
Korin rakenne äärimmäisen jäykkä, tässä autossa joustot totisesti tapahtuvat jousissa, eivätkä korissa :)Alfassahan tuo VDC ja luistonesto on toteutettu niin, että ne sallivat pieniä luistoja. Alfassahan on todella fiksu systeemi, jolla luistoneston ja VDC:n saa erikseen pois päältä! Harvinaista herkkua nykyautoissa. Itse en ole kyllä tuota vetelyä havainnut luistonesto päällä. Jos luistonesto on pois päältä silloin autoni ikävä kyllä vetelee.
Vakionopeudensäädin on tosiaankin hankalasti toteutettu. Vanhassa Volvossani se oli paljon kätevämpi, kun se oli sijoitettu ohjauspyörään.
Toinen asia joka huimaisi, jos olisi oma auto (työsuhdekärryllä suhaan) on polttoaineen kulutus. Tämä 159 tuntuu vievän vielä enemmän kuin vanha autoni (S60 125kW), jota sitäkin on syöpöksi haukuttu autolehtien palstoilla
Olen hieman eri mieltä tuosta muovisuudesta. Vaikkapa juuri Priuksen ja tojojen kojelaudat ylipäänsä ovat mielestäni paljon rumemmin toteutettu.
Kokonaisuutena tykkään tästä 159:stä kuin hullu puurosta! Olen entistä vakuuttuneempi, että näillä rahoilla valitsin sen parhaan auton tästä luokasta.
Terv. 159 2.2JTS - HeAs
Alfa kirjoitti:
Alfassahan tuo VDC ja luistonesto on toteutettu niin, että ne sallivat pieniä luistoja. Alfassahan on todella fiksu systeemi, jolla luistoneston ja VDC:n saa erikseen pois päältä! Harvinaista herkkua nykyautoissa. Itse en ole kyllä tuota vetelyä havainnut luistonesto päällä. Jos luistonesto on pois päältä silloin autoni ikävä kyllä vetelee.
Vakionopeudensäädin on tosiaankin hankalasti toteutettu. Vanhassa Volvossani se oli paljon kätevämpi, kun se oli sijoitettu ohjauspyörään.
Toinen asia joka huimaisi, jos olisi oma auto (työsuhdekärryllä suhaan) on polttoaineen kulutus. Tämä 159 tuntuu vievän vielä enemmän kuin vanha autoni (S60 125kW), jota sitäkin on syöpöksi haukuttu autolehtien palstoilla
Olen hieman eri mieltä tuosta muovisuudesta. Vaikkapa juuri Priuksen ja tojojen kojelaudat ylipäänsä ovat mielestäni paljon rumemmin toteutettu.
Kokonaisuutena tykkään tästä 159:stä kuin hullu puurosta! Olen entistä vakuuttuneempi, että näillä rahoilla valitsin sen parhaan auton tästä luokasta.
Terv. 159 2.2JTSAutossa oli luistonesto päällä, sillä se esti kyllä pyörien sutimisen. Ajovakauden päälläolo jäi itseänikin epäilyttämään, sillä sen verran voimakaalta vetely urissa tuntui.
Voisitko kokeilla asian? Kytke ajovakaus pois päältä. Sammuta autosta virrat pois ja poista avain virtalukosta. Käynnistä auto. Onko ajovakaus nyt päällä? Jos ajonvakaus on päällä tässä tilanteessa, niin silloin se oli minunkin koeajammassani autossa.
Japseissa on muovia kojetaulussa vaikka muille annettavaksi, mutta 159:n muovin laatu erityisesti "viiksissä" on mielestäni jotenkin halvan näköistä.
Onnea uudelle Alfa Romeolle! HeAs kirjoitti:
Autossa oli luistonesto päällä, sillä se esti kyllä pyörien sutimisen. Ajovakauden päälläolo jäi itseänikin epäilyttämään, sillä sen verran voimakaalta vetely urissa tuntui.
Voisitko kokeilla asian? Kytke ajovakaus pois päältä. Sammuta autosta virrat pois ja poista avain virtalukosta. Käynnistä auto. Onko ajovakaus nyt päällä? Jos ajonvakaus on päällä tässä tilanteessa, niin silloin se oli minunkin koeajammassani autossa.
Japseissa on muovia kojetaulussa vaikka muille annettavaksi, mutta 159:n muovin laatu erityisesti "viiksissä" on mielestäni jotenkin halvan näköistä.
Onnea uudelle Alfa Romeolle!Jos auto on ehjä, on ajovakauden hallinta päällä aina käynnistyksen jälkeen. Jos se ei ole ehjä, palaa kolelaudassa merkkivalo. Sanoisin 99.87965 %:n varmuudella, että ajamassasi autossa oli luistonesto ja ajovakauden hallinta päällä.
Etuvetoisten Alfojen ohjaukset vetelevät. Niin tosin tekee kaikkien tehokkaiden etuvetoisten ohjaus, ellei ylitehostuksella ja ohjausgeometrialla ole hävitetty tuntoa ja palautusmomenttia.
159:n ohjaus todellakin vetelee, mutta jos edellinen auto on ollut 156, ei vetelyä edes huomaa, koska 156 vetelee enemmän. Mielestäni luisonesto vilä lisää vetelyä, ajovakauden hallinta sen sijaan ei.
Kaikki eivät vetelyyn kiinnitä huomiota tai se ei kaikkia häiritse. Itselleni se on aina ollut hieman häiritsevä piirre etuvetoisissa autoissa, mutta toisaalta mieluummin vetelevä kuin tunnoton ohjaus. 159:n vetely ei kuitenkaan ole pahimmasta päästä, se on varsin hyvä kompromissi, mutta 156:n ohjaustunto varsinkin keskialueella on kuitenkin parempi.
Summa summarum: atuo, jota ajoit, on ohjauksen suhteen juuri sellainen, millaiseksi sen koit. Asia ei muuksi muutu kytkemällä elektroniikkaa päälle tai pois. Ohjaus joko miellyttää tai ei.
Jos ohjaus ei miellytä, pitää päättää, painaako tämä kielteinen ominaisuus vaakakupissa enemmän kuin myönteiset. Jos painaa, sitten on syytä valita jokin toinen auto. Vika ei ole kuskissa eikä autossa, autoja on vain erilaisia, koska kuskejakin on.- veteli
Jönsson kirjoitti:
Jos auto on ehjä, on ajovakauden hallinta päällä aina käynnistyksen jälkeen. Jos se ei ole ehjä, palaa kolelaudassa merkkivalo. Sanoisin 99.87965 %:n varmuudella, että ajamassasi autossa oli luistonesto ja ajovakauden hallinta päällä.
Etuvetoisten Alfojen ohjaukset vetelevät. Niin tosin tekee kaikkien tehokkaiden etuvetoisten ohjaus, ellei ylitehostuksella ja ohjausgeometrialla ole hävitetty tuntoa ja palautusmomenttia.
159:n ohjaus todellakin vetelee, mutta jos edellinen auto on ollut 156, ei vetelyä edes huomaa, koska 156 vetelee enemmän. Mielestäni luisonesto vilä lisää vetelyä, ajovakauden hallinta sen sijaan ei.
Kaikki eivät vetelyyn kiinnitä huomiota tai se ei kaikkia häiritse. Itselleni se on aina ollut hieman häiritsevä piirre etuvetoisissa autoissa, mutta toisaalta mieluummin vetelevä kuin tunnoton ohjaus. 159:n vetely ei kuitenkaan ole pahimmasta päästä, se on varsin hyvä kompromissi, mutta 156:n ohjaustunto varsinkin keskialueella on kuitenkin parempi.
Summa summarum: atuo, jota ajoit, on ohjauksen suhteen juuri sellainen, millaiseksi sen koit. Asia ei muuksi muutu kytkemällä elektroniikkaa päälle tai pois. Ohjaus joko miellyttää tai ei.
Jos ohjaus ei miellytä, pitää päättää, painaako tämä kielteinen ominaisuus vaakakupissa enemmän kuin myönteiset. Jos painaa, sitten on syytä valita jokin toinen auto. Vika ei ole kuskissa eikä autossa, autoja on vain erilaisia, koska kuskejakin on.nyt kyllä tuli ihan ihme juttua. Ei Alfat mitään vetele tai en tiedä jos jossain perunapellolla ajelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855