Vanha sielu?

Isis

Muutama vuosi takaperin jokin näkymätön tunne herätteli minut totaalisesti ja käski avaamaan silmäni.
Näin lukee päiväkirjassani johon kirjoitin teini-ikäisenä: "Uskon, että Ihmiskunta elää merkittävää aikaa, jolloin hengellinen valaistuminen on elämän päämäärä."
Luulin tulleeni uskoon ja pidin tätä tunnetta "Jumalan" tai "Pyhän Hengen" kutsuna.
Silloin myös mieleni kääntyi pois materialismista ja tämän tekaistun maailman oravanpyörästä. Ja niihin aikoihin myös kiinnostukseni opiskeluun ja maineen tavoitteluun lopahti.
Jätin lukion taakseni, sillä uudesta näkökulmastani katsottuna akateemisen opiskelun merkitys tuntui yhtä turhemmaalta, eikä mikään enää motivoinut minua jatkamaan opintojani.
Aloin etsiä Totuutta itse, sillä mikään tai kukaan ei pystynyt tyydyttämään tiedonjanoani.

Kiinnostuin lukemattomista eri tieteenaloista ja sain kerättyä tietoa, jota missään koulussa ei ikinä opetettaisi. Kävin läpi monenlaisia uskonnollisia kriisejä ja vaiheita, joihin kuului mm. kristillisyys, uuspakanismi, satanismi, wicca, ym, ym.
Kunnes huomasin, että ajatukseni eivät vastanneet lainkaan Kriskinuskon opetuksia eikä mitään muutakaan olemassaolevaa uskontoa. Erosin kirkosta, sillä pidin sitä silloin, ja pidän edelleenkin, vain yhtenä instituutiona, jonka tarkoituksena on ihmisten hallitseminen ja totuuden vääristely. Uskonnot leimaavat liikaa ihmisiä ja aiheuttavat vain katkeruutta ja eripuraa. Uskonto on jokaisen henkilökohtainen yksityisasia, ja jokaisen tulisi löytää sisäinen rauha omasta itsestään, eikä muiden opetuksien, kirjoituksien tai saarnojen kautta.

Aloin nähdä asioita tästä maailmassa jotka häiritsivät minua suuresti (ja jotka nykyäänkin häiritsevät yhä enemmän) koskien materialismia, politiikkaa, rahaa ym.
Yhä enemmän huomaan epäkohtia ja vääristyneitä totuuksia tässä maailmassa.
Mutta en tiedä mitä tehdä.
Tunnen olevani ikään kuin väärässä paikassa. En ole koskaan tuntenut kuuluvani tänne näiden tapojen, tietojen ja "totuuksien" maailmaan. Tunnen oloni paikoin tyhjäksi ja turhautuneeksi kun ajattelen tätä maailmaa kokonaisuutena.

Sitten äskettäin jokin kipinä herätti minussa ajatuksen siitä, että olisin ns. vanha sielu.
Monien vanhojen sielujen kirjoitukset ja ajatukset elämästä vastaavat täysin omaani, ja muistin myös että minulla on aina ollut tunne siitä kuin etten olisi täällä ensimmäistä kertaa. Jo 6-vuotiaana kyseenalaistin nykyiset käsitykset elämästä ja kuolemasta enkä uskonut vanhempieni selityksiin siitä, että kuoleman jälkeen ei ole elämää.
Olen myös aina tuntenut olevani ikäistäni vanhempi, ja jopa isovanhempieni seurassa tunnen olevani paljon vanhempi ja sisäisesti tyynempi kuin he.
Minulla on myös lukemattomia eri harrastuksia ja taitoja, joita olen kehittänyt vuosien varrella. Monet niistä ovat synnynnäisiä esim. musikaalisuus, verbaalisuus, mielikuvitus, kyky luovuuteen ja ongelmanratkaisuun ym. Monipuolisten taitojen ja kiinnostuksen kohteiden vuoksi minula on ollut aina hankaluuksia päättää mihin alalle suuntaisin tulevaisuudessa. Joskus tuntuu, että "pääni" räjähtäisi kaikkien näiden tietojen, tunteiden ja uusien ideoiden paineesta.
Siitä huolimatta tunnen äärimmäistä sisäistä tyytyväisyyttä, elämäniloa ja onnellisuutta. Vaikka olen lähes varaton, eikä minulla ole koskaan ollut onnea rakkaudessa.

Näin on kirjoitettu:

THE OLD SOUL
OLD SOULS live and let live. They seek the route of least
resistance...they're individualistic and usually easy going. They have an inner knowing of the waste of time in pursuing fame and fortune and therefore create the appearance of being "laid back." Old souls are highly competent - even in roles they don't particularly like. They tend to choose work that is pleasant and undemanding, leaving them free to pursue their desired goals easily...unless the job adds to the spiritual search. They may or may not seek higher education... but definitely will seek it if they sense it's needed for their chosen path. Old souls create confidence in animals. And their choice of medical care tends to be alternative and holistic. Old souls are here to teach others their spiritual understandings. Their philosophies and writings are simple and easy to read. Old souls religion is far reaching and has no
label. A grove of trees is a sacred place to them. They seldom cling to dogma and prefer personal spiritual practices. However, old souls are wise enough to be discreet in their religious practices and know how to pass in public undetected. They focus on searching for the spiritual truth and have a finer sense of knowing what is true than any other souls level. Old souls all over the world share the experience of emptiness and a longing for that feeling of home.

Tunnistiko joku tästä itsensä?
Kertokaamielipiteitänne, ajatuksianne.

Kiitos.

--Isis

56

10586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulenpa

      Luulenpa että itse olen tulevaisuuden sieluni kanssa yhteyksissä. Jotenkin sain tietoni päähän tuosta vain, eli jotain tässä pitää ollaa, ei olla kouluissakaan opetettu mulle niitä asioita. Olen elänyt rauhaisaa elämää, ja minä taidan tulevaisuudessa ottaa itseeni yhteyttä menneisyyteen ja parantaa virheet mitä muut ovat minulle tehneet.

      Eli minä olen ajatellut nyt jo ottaa tulevaisuudessa ottaa yhteyttä menneisyyden minän kanssa ja muuttaa historiaa itsestäni paremmaksi jos on huonosti mennyt.

      Mutta todellisuudessa on mahdollista ottaa keneen vain yhteyttä koska aika voi muuttaa muotoaan, ja aikajatkumon tila on niin suuri että siellä aikaa jatkuu jatkamistaan eri ulottuvuuksissa. Jotain tännepäin.

    • sielu

      Tuttu tunne, minulle on käynyt samoin kun sinulle. Hienoa huomata ettei ole yksin :).

    • Heh heh

      "Vaikka olen lähes varaton"

      Tarkoititko että elät sossun tai työkkärin rahoilla, koska on niin vaikeaa keksiä mitään tekemistä kun on kaikessa niin lahjakas..?

      Jos tarkoitit sitä niin olet aivan oikealla palstalla, sitähän "new age" näyttää pahasti tarkoittavan...

      Taidan itsekkin alkaa kutsua itseäni "vanhaksi sieluksi" ja alkaa elää muiden kustannuksella koska olen niin paljon muita parempi...

      Jos käyt töissä unohda koko juttu, silloin et ole aito "vanha sielu"...

      • Isis

        Varattomalla tarkoitan juuri sitä, että on vain sen verran rahaa käytössä kuin mitä elämiseen tarvitsenkin. Ja tyydyn siihen täydellisesti.

        Tavoitteeni ei ole haalia mitään materiaalisia omaisuuksia kun tiedän, ettei niistä ole mitään iloa minulle. Materiaalinen rikkaus on vain illuusiota.

        Nyky-yhteiskunnassa "varaton" tarkoittaa juuri sitä, että ylimääräistä rahaa ei ole, mutta eläminen onnistuu kuitenkin. Monet työssäkäyvät tai opiskelijat kutsuvat itseään köyhiksi vertaillessaan itseään yhteiskunnan ihannoimiin virstanpylväisiin, varakkaampiin yksilöihin.

        Ne, jotka eivät haali iste elatustaan, eli sanojesi mukaan "elävät sossun tai työkkärin rahoilla" ovat niitä joita kukaan tuskin kutsuisi "varattomiksi". Hehän ovat lähinnä hylkiöitä.
        Mutta, mutta, Suomihan on hyvinvointivaltio. Ja hyvinvointivaltion vastuuseen kuuluu siis niiden elättäminen, jotka ovat kykenemättömiä työhön joko henkisesti tai fyysisesti.
        Joten mietipä uudestaan ennen kuin alat vähättelemään sosiaalitoimistoja.

        Elämän tarkoitus ei ole raha, vaan eläminen.


      • Heh heh
        Isis kirjoitti:

        Varattomalla tarkoitan juuri sitä, että on vain sen verran rahaa käytössä kuin mitä elämiseen tarvitsenkin. Ja tyydyn siihen täydellisesti.

        Tavoitteeni ei ole haalia mitään materiaalisia omaisuuksia kun tiedän, ettei niistä ole mitään iloa minulle. Materiaalinen rikkaus on vain illuusiota.

        Nyky-yhteiskunnassa "varaton" tarkoittaa juuri sitä, että ylimääräistä rahaa ei ole, mutta eläminen onnistuu kuitenkin. Monet työssäkäyvät tai opiskelijat kutsuvat itseään köyhiksi vertaillessaan itseään yhteiskunnan ihannoimiin virstanpylväisiin, varakkaampiin yksilöihin.

        Ne, jotka eivät haali iste elatustaan, eli sanojesi mukaan "elävät sossun tai työkkärin rahoilla" ovat niitä joita kukaan tuskin kutsuisi "varattomiksi". Hehän ovat lähinnä hylkiöitä.
        Mutta, mutta, Suomihan on hyvinvointivaltio. Ja hyvinvointivaltion vastuuseen kuuluu siis niiden elättäminen, jotka ovat kykenemättömiä työhön joko henkisesti tai fyysisesti.
        Joten mietipä uudestaan ennen kuin alat vähättelemään sosiaalitoimistoja.

        Elämän tarkoitus ei ole raha, vaan eläminen.

        "Ja hyvinvointivaltion vastuuseen kuuluu siis niiden elättäminen, jotka ovat kykenemättömiä työhön joko henkisesti tai fyysisesti."

        Mutta en varsinaisesti laske "henkisesti työkyvyttömäksi" ihmisiä jotka istuvat kotona odottamassa että nesara tekee heistä rikkaita tai "avaruusveljet" tulevat antamaan kaiken ilmaiseksi... Ei sellaisia ihmisiä silti kai paljon olekkaan, toivottavasti...


    • joutsen

      Tarinasi oli täsmälleen samanlainen kuin minun. Ainoa mikä poikkeaa, on että kävin lukion loppuun. Todella mielenkiintoista.. mitenköhän voisin mailata sulle?

      • andre

        Minä voin myös helposti samaistua tarinaasi. Viimeksi tänään taas ajattelin, että olisi hienoa tavata ihmisiä jotka kokevat olevansa valveutuneempia kuin normi ihmiset, taikka kokevat olevansa "vanhoja sieluja".
        Keskustelun saisi varmasti paljon mielenkiintoisemmalle tasolle, ja olisi muutenkin hienoa vahventaa omaa kokemustamme "meidän kaltaisessa" seurassa. Joten kaikki me/te jotka koette olevanne vanhempia sieluja, lähettäkää minulle sähköpostia osoitteeseen: [email protected], yhteydenpidon ja ennen pitkään tapaamisen mahdollistamiseksi, mikäli koette inspiraatiota.
        Olen myös törmännyt henkisen kirjallisuuden parissa minulle uuteen ilmiöön: Indigo-lapset. Se mitä olen pintapuolisesti saanut selville on, että nykypäivänä huomattavalla osuudella lapsista ja nuorista on ns. kypsyneempi tietoisuus ja sen myötä hyvin erikoinen kokemus itsestään. Hakekaa aiheesta enemmän tietoa internetistä.

        - andre


      • Ganda
        andre kirjoitti:

        Minä voin myös helposti samaistua tarinaasi. Viimeksi tänään taas ajattelin, että olisi hienoa tavata ihmisiä jotka kokevat olevansa valveutuneempia kuin normi ihmiset, taikka kokevat olevansa "vanhoja sieluja".
        Keskustelun saisi varmasti paljon mielenkiintoisemmalle tasolle, ja olisi muutenkin hienoa vahventaa omaa kokemustamme "meidän kaltaisessa" seurassa. Joten kaikki me/te jotka koette olevanne vanhempia sieluja, lähettäkää minulle sähköpostia osoitteeseen: [email protected], yhteydenpidon ja ennen pitkään tapaamisen mahdollistamiseksi, mikäli koette inspiraatiota.
        Olen myös törmännyt henkisen kirjallisuuden parissa minulle uuteen ilmiöön: Indigo-lapset. Se mitä olen pintapuolisesti saanut selville on, että nykypäivänä huomattavalla osuudella lapsista ja nuorista on ns. kypsyneempi tietoisuus ja sen myötä hyvin erikoinen kokemus itsestään. Hakekaa aiheesta enemmän tietoa internetistä.

        - andre

        ...kaikki vanhat sielutkin taitavat olla erilaisia ja yksilöllisiä, yhtä hyvin voi kokea henkistä yhteyttä myös nuorempienkin sielujen kanssa.

        Toki on totta, että sielut viihtyvät parhaiten lähellä omaa sielunikää olevien ihmisten parissa.
        Itse uskon sieluperheisiin joiden jäsenet ovat samanikäisiä keskenään ja joilla on ollut runsaasti edellisten elämien yhteyksiä. Vanhoilla sieluilla on vielä sekin erikoisuus, että ovat lähellä "valaistumistaan". Uskon, että oman sieluperheen jäsenten löytäminen ei ole kovinkaan vaikeaa, jollailailla saman sieluperheen jäsenet löytävät toisensa tavalla tai toisella. No, moni ei kyllä tiedä olevansa sielututun seurassa mutta kumman hyvältä tuntuu ja se voi olla merkki siitä, että emme ole täällä ensimmäistä kertaa tekemisissä. ;-?

        Oikeastaan vain vanhat sielut kykenevät toteuttamaan elämässään Jeesuksen ja Buddhan asettamia "ihanteita". Nuoremmatkin sielut toki ymmärtävät näitä opetuksia mutta eivät vielä osaa niitä kovin hyvin elämässään soveltaa.

        Mutta toivottavasti Antti saat kontakteja. Ei se sielun vanhuus kauheasti poikkea siitä millaista on olla maallisesti vanha ihminen. Aika paljon löytyy yhtymäkohtia ihan maallisesta vanhuudsta: Ollaan aikalailla omissa oloissaan, rauhallisia, ei enää hötkyillä mihinkään, ollaan vähän "väsähtäneitä" elämään yms. yms.


      • andre_
        Ganda kirjoitti:

        ...kaikki vanhat sielutkin taitavat olla erilaisia ja yksilöllisiä, yhtä hyvin voi kokea henkistä yhteyttä myös nuorempienkin sielujen kanssa.

        Toki on totta, että sielut viihtyvät parhaiten lähellä omaa sielunikää olevien ihmisten parissa.
        Itse uskon sieluperheisiin joiden jäsenet ovat samanikäisiä keskenään ja joilla on ollut runsaasti edellisten elämien yhteyksiä. Vanhoilla sieluilla on vielä sekin erikoisuus, että ovat lähellä "valaistumistaan". Uskon, että oman sieluperheen jäsenten löytäminen ei ole kovinkaan vaikeaa, jollailailla saman sieluperheen jäsenet löytävät toisensa tavalla tai toisella. No, moni ei kyllä tiedä olevansa sielututun seurassa mutta kumman hyvältä tuntuu ja se voi olla merkki siitä, että emme ole täällä ensimmäistä kertaa tekemisissä. ;-?

        Oikeastaan vain vanhat sielut kykenevät toteuttamaan elämässään Jeesuksen ja Buddhan asettamia "ihanteita". Nuoremmatkin sielut toki ymmärtävät näitä opetuksia mutta eivät vielä osaa niitä kovin hyvin elämässään soveltaa.

        Mutta toivottavasti Antti saat kontakteja. Ei se sielun vanhuus kauheasti poikkea siitä millaista on olla maallisesti vanha ihminen. Aika paljon löytyy yhtymäkohtia ihan maallisesta vanhuudsta: Ollaan aikalailla omissa oloissaan, rauhallisia, ei enää hötkyillä mihinkään, ollaan vähän "väsähtäneitä" elämään yms. yms.

        ...kaikki vanhat sielutkin taitavat olla erilaisia ja yksilöllisiä, yhtä hyvin voi kokea henkistä yhteyttä myös nuorempienkin sielujen kanssa.

        Voin olla samaa mieltä. Mutta oon huomannut, että kyllä se sielun vanhuus poikkeaa myös merkittävästi siitä mitä on olla ns. "muuten vaan vanha". Tämä vanha sielu ei ole tullut tänne vaan sanomaan olevansa vähän erilainen kuin muut. Vaan toimittamaan vanhan sielun tasoisia tehtäviä jotka ovat melko visaisia. Tälle vanhalle sielulle ei riitä, että oma elämä hymyilee ja menestyy, vaan kokee suurta huolta maailman ja nuorempien vähäosaisten sielujen ahdingosta. Ja tämä vanha sielu sitten ennen pitkään kun on valmis, ryhtyy toimittamaan nuorempien sielujen mielestä järjettömiä ja pähkähulluja asioita, jotka herättävät ihmisissä mm. kunnioittavaa pelkoa, kauhistusta, ihastusta, toivoa, pelkoa, hämmennystä, vihastusta, kateutta, alemmuutta, rakkautta ja yms. Kukin tulee suhtautumaan siihen oman elämän tuntojensa mukaisesti. Mutta kun pöly on laskeutunut tulevat kaikki näkemään, että suunta-kurssi on taas elämän kannalta suotuisa.

        ;) Zing Zing!


    • jartsa

      Kiitos kirjoituksestasi.Tunnistin siitä itseni,puit sanoiksi omat ajatukseni.Olen lukenut noista eri ikäisistä sieluista ja tunnistin itseni vanhaksi sieluksi.Nykyään tunnistan että ympärilläni olevat ystävät,sukulaiset työkaverit ym. ovat eri sieluntasoilla olevia ihmisiä alkaen lapsi sielusta vanhaan sieluun.
      Se mitä sanoit varattomuudesta pitää sanasta sanaan paikkaansa.Käyn töissä ja elätän perheeni jne.Rahat kuluvat siihen mutta silti olen tyytyväinen elämääni vaikkei rahaa jää mihinkään ylellisyyteen.
      Tärkeintä on että ympärilläni on ihania ihmisiä joiden keskuudessa tunnen itseni tyyneksi ja onnelliseksi.

    • tyhjä

      Tuntui melkeinpä kolkolta lukea noin hyvä kuvaus oman elämäni viimevuotisista muutoksista. Haluaisin olla sinuun yhteydessä.

    • Cyberanimal

      Jos oikeasti olisit vanha sielu, tajuaisit, ettet ole täällä ruikuttamassa sitä miksi maailma on, mitä se on. Itsensä imartelu lahjakkuuksilla ja itsensä kieltämisen (köyhyyden) harmoonisuudella, inhonsa ilmaiseminen nyky-yhteiskuntaa ja sen normeja vastaan on lähes tulkoon mautonta ellei jopa typerää. Me olemme täällä syystä mutta se ei ole sama asia kuin omien asenteiden ja ajatusten tuputtaminen muille.

      On hienoa, että etsii tietoa ja on valveytunut yksilö, mutta se ei tarkoita sitä, että muut olisivat jotenkin huonompia, vaikka he olisivat nuorempia sieluja tai pitäisivät materiasta ja mukavasta elämästä. Kukaan ei ole sanonut että elämästä pitää kärsiä vaan sopeutuminen ympäröiviin arvoihin hukkaamatta omaa minuutta on taidetta, jota vain harvat osaavat toteuttaa.

      Olen kuullut jotain näistä Indigo-lapsista mutta myönnän tietämättömyyteni. Mielestäni tälläinen hengellinen herääminen on harhaa, sillä oikeasti vanhana sieluna pystyisit ymmärtämään, että tieto lisää tuskaa ja vastuuta, ei ylenkatsetta ja oman itsensä ylikorostamista... sillä kaikki meistä tuntee välillä olevansa outo ja ulkopuolinen, joten mitä siitä?

      • Isis

        "Jos oikeasti olisit vanha sielu, tajuaisit, ettet ole täällä ruikuttamassa sitä miksi maailma on, mitä se on."

        Jonkun on jossain vaiheessa pakko ruikuttaa (enkä sano että se olisi välttämättä juuri minä.), Ei ne epäkohdat tule esille muuten, tai katoa kieltämällä niiden olemassaoloa. Niiden vastuu on ruikuttaa, jotka sen ymmärtävät, että ehkäpä paremminkin voisi asiat olla tässä maailmassa, jos ihmiset heräisivät katselemaan ympärilelen. Enkä sano, että ne epäkohdat olisi jotenkin pahasta.
        Pääasia on, että edes huomaa/tajuaa ympärillä olevan maailman kaikkine kurjuuksineen, eikä uppoutua vain siihen mitä ympärillä näkyy ja konkreettisesti kokee.

        "Me olemme täällä syystä mutta se ei ole sama asia kuin omien asenteiden ja ajatusten tuputtaminen muille."

        Ei tietenkään. Elä ja anna toisten elää.
        Omien mielipiteidensä julkituominen ei ole sama asia, kuin tuputtaminen. Tärkeintä on kuunnella itseään.
        Jokaisella meistä on täysin erilainen polku kuljettavana. On vain turhaa työtä yrittää tuputtaa jollekin toiselle omia filosofioita, jotka ei välttämättä sovi toisille.

        "Mielestäni tälläinen hengellinen herääminen on harhaa, sillä oikeasti vanhana sieluna pystyisit ymmärtämään, että tieto lisää tuskaa ja vastuuta, ei ylenkatsetta ja oman itsensä ylikorostamista..."

        En siis ole korostamassa itseäni millään tavoin.
        Olet tainnut käsittää väärin.
        Ja miksi elämän pitäisi olla tuskaan? Miksi tiedon pitäisi lisätä tuskaa kun sen avulla voi päästä myös käsiksi onnellisuuteen.
        Kaikkien osana ei ole kärsiä, mutta kärsimys kasvattaa aina ja tekee vahvemmaksi.


      • Cyberanimal
        Isis kirjoitti:

        "Jos oikeasti olisit vanha sielu, tajuaisit, ettet ole täällä ruikuttamassa sitä miksi maailma on, mitä se on."

        Jonkun on jossain vaiheessa pakko ruikuttaa (enkä sano että se olisi välttämättä juuri minä.), Ei ne epäkohdat tule esille muuten, tai katoa kieltämällä niiden olemassaoloa. Niiden vastuu on ruikuttaa, jotka sen ymmärtävät, että ehkäpä paremminkin voisi asiat olla tässä maailmassa, jos ihmiset heräisivät katselemaan ympärilelen. Enkä sano, että ne epäkohdat olisi jotenkin pahasta.
        Pääasia on, että edes huomaa/tajuaa ympärillä olevan maailman kaikkine kurjuuksineen, eikä uppoutua vain siihen mitä ympärillä näkyy ja konkreettisesti kokee.

        "Me olemme täällä syystä mutta se ei ole sama asia kuin omien asenteiden ja ajatusten tuputtaminen muille."

        Ei tietenkään. Elä ja anna toisten elää.
        Omien mielipiteidensä julkituominen ei ole sama asia, kuin tuputtaminen. Tärkeintä on kuunnella itseään.
        Jokaisella meistä on täysin erilainen polku kuljettavana. On vain turhaa työtä yrittää tuputtaa jollekin toiselle omia filosofioita, jotka ei välttämättä sovi toisille.

        "Mielestäni tälläinen hengellinen herääminen on harhaa, sillä oikeasti vanhana sieluna pystyisit ymmärtämään, että tieto lisää tuskaa ja vastuuta, ei ylenkatsetta ja oman itsensä ylikorostamista..."

        En siis ole korostamassa itseäni millään tavoin.
        Olet tainnut käsittää väärin.
        Ja miksi elämän pitäisi olla tuskaan? Miksi tiedon pitäisi lisätä tuskaa kun sen avulla voi päästä myös käsiksi onnellisuuteen.
        Kaikkien osana ei ole kärsiä, mutta kärsimys kasvattaa aina ja tekee vahvemmaksi.

        "Jonkun on jossain vaiheessa pakko ruikuttaa (enkä sano että se olisi välttämättä juuri minä.), Ei ne epäkohdat tule esille muuten, tai katoa kieltämällä niiden olemassaoloa. Niiden vastuu on ruikuttaa, jotka sen ymmärtävät, että ehkäpä paremminkin voisi asiat olla tässä maailmassa, jos ihmiset heräisivät katselemaan ympärilelen."

        Just juu... Ei maailma ruikuttamalla parane vaan tekemällä asioille jotakin, kyllä sen pitäisi ymmärtää jokainen, joka oikesti tajuaa asioista syvällisemmin. Enkä nyt tarkoita mitään radikaaleja kettutyttö-meininkejä tai yllytä anarkismiin vaan ihan omilla teoilla elinympäristössään ja muiden auttamisella on oikeasti suurempi merkitys kuin "vastuu ruikuttamisesta". Haloo!

        "Ja miksi elämän pitäisi olla tuskaan? Miksi tiedon pitäisi lisätä tuskaa kun sen avulla voi päästä myös käsiksi onnellisuuteen.
        Kaikkien osana ei ole kärsiä, mutta kärsimys kasvattaa aina ja tekee vahvemmaksi."

        Olen pahoillani jos et tainnut ymmärtää merkitystä sille, että tieto tuo tuskaa ja vastuuta.
        Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon ja kaikkia se ei liikuta ja kaikille et edes voi kertoa siitä, koska osan ihmisten mielenrauha ja elämä voi mennä täysin raiteiltaan sen takia, että heidän silmänsä auvautuvat liian nopeaan. Tässä kohtaa vastuu astuu kuvaan, sinun on itse (eikä kenenkään muun puolestasi) päätettävä mitä ja miten kerrot asioista, joista tiedät.

        Elämä itse on monimuotoista ja hyvä niin. En ole koskaan ollut sitä mieltä, että kenenkään pitäisi kärsiä elämässä ja kokisin suotavana sen, että ihmiset pystyisivät nauttimaan joka hetkestä, jonka elävät. Uskon kuitenkin, että jos ihminen kärsii jostain syystä, hänelle ei anneta sitä enempää, kuin hän sitä kestää. En myös usko, että kärsimys vahvistaa aina, sille se voi myös vaan kovettaa sydämen.

        Silti olen iloinen, että olet kokenut heräämisen ja mietit kuinka vanha sielusi on. Älä silti sokaistu tiedosta joka sinulle annetaan, van käytä sitä viisaasti ja harkiten.


      • Cyberanimal kirjoitti:

        "Jonkun on jossain vaiheessa pakko ruikuttaa (enkä sano että se olisi välttämättä juuri minä.), Ei ne epäkohdat tule esille muuten, tai katoa kieltämällä niiden olemassaoloa. Niiden vastuu on ruikuttaa, jotka sen ymmärtävät, että ehkäpä paremminkin voisi asiat olla tässä maailmassa, jos ihmiset heräisivät katselemaan ympärilelen."

        Just juu... Ei maailma ruikuttamalla parane vaan tekemällä asioille jotakin, kyllä sen pitäisi ymmärtää jokainen, joka oikesti tajuaa asioista syvällisemmin. Enkä nyt tarkoita mitään radikaaleja kettutyttö-meininkejä tai yllytä anarkismiin vaan ihan omilla teoilla elinympäristössään ja muiden auttamisella on oikeasti suurempi merkitys kuin "vastuu ruikuttamisesta". Haloo!

        "Ja miksi elämän pitäisi olla tuskaan? Miksi tiedon pitäisi lisätä tuskaa kun sen avulla voi päästä myös käsiksi onnellisuuteen.
        Kaikkien osana ei ole kärsiä, mutta kärsimys kasvattaa aina ja tekee vahvemmaksi."

        Olen pahoillani jos et tainnut ymmärtää merkitystä sille, että tieto tuo tuskaa ja vastuuta.
        Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon ja kaikkia se ei liikuta ja kaikille et edes voi kertoa siitä, koska osan ihmisten mielenrauha ja elämä voi mennä täysin raiteiltaan sen takia, että heidän silmänsä auvautuvat liian nopeaan. Tässä kohtaa vastuu astuu kuvaan, sinun on itse (eikä kenenkään muun puolestasi) päätettävä mitä ja miten kerrot asioista, joista tiedät.

        Elämä itse on monimuotoista ja hyvä niin. En ole koskaan ollut sitä mieltä, että kenenkään pitäisi kärsiä elämässä ja kokisin suotavana sen, että ihmiset pystyisivät nauttimaan joka hetkestä, jonka elävät. Uskon kuitenkin, että jos ihminen kärsii jostain syystä, hänelle ei anneta sitä enempää, kuin hän sitä kestää. En myös usko, että kärsimys vahvistaa aina, sille se voi myös vaan kovettaa sydämen.

        Silti olen iloinen, että olet kokenut heräämisen ja mietit kuinka vanha sielusi on. Älä silti sokaistu tiedosta joka sinulle annetaan, van käytä sitä viisaasti ja harkiten.

        Ettei täällä nyt hieman aliarvioitaisi ihmisten tiedonsietokykyä.

        "Just juu... Ei maailma ruikuttamalla parane vaan tekemällä asioille jotakin, kyllä sen pitäisi ymmärtää"

        Asiat lähtevät aina ajatustasolta kunnes energia alkaa tiivistyvämpään konkreettisempaan muotoon. Ruikutus on selvä merkki energian konkretisoitumisesta. Kyllä ihmisten kollektiivisella ajatusenergialla on suuri vaikutus siihen miten asiat on ja miten niitä hoidetaan ja ruikutus on yksi tapa vaikuttaa siihen. Tietysti mielestäni olette molemmat oikeassa, että on muitakin tapoja vaikuttaa asioihin.

        Voihan asioista ruikuttaa, mutta se ei tarkoita sitä että niiden edessä pitäisi lannistua.

        " ...että heidän silmänsä auvautuvat liian nopeaan."

        Totta tuokin, ei kaikkien tarvitse tietää kaikesta, mutta jossain kohtaa jos/kun rysähtää kunnolla, niin kyllä ne laput siinä vaiheessa viimeistään lentelee silmiltä niit että lepatus käy. Ja se ei välttämättä tapahdu hellävaraisesti.


      • Isis
        Cyberanimal kirjoitti:

        "Jonkun on jossain vaiheessa pakko ruikuttaa (enkä sano että se olisi välttämättä juuri minä.), Ei ne epäkohdat tule esille muuten, tai katoa kieltämällä niiden olemassaoloa. Niiden vastuu on ruikuttaa, jotka sen ymmärtävät, että ehkäpä paremminkin voisi asiat olla tässä maailmassa, jos ihmiset heräisivät katselemaan ympärilelen."

        Just juu... Ei maailma ruikuttamalla parane vaan tekemällä asioille jotakin, kyllä sen pitäisi ymmärtää jokainen, joka oikesti tajuaa asioista syvällisemmin. Enkä nyt tarkoita mitään radikaaleja kettutyttö-meininkejä tai yllytä anarkismiin vaan ihan omilla teoilla elinympäristössään ja muiden auttamisella on oikeasti suurempi merkitys kuin "vastuu ruikuttamisesta". Haloo!

        "Ja miksi elämän pitäisi olla tuskaan? Miksi tiedon pitäisi lisätä tuskaa kun sen avulla voi päästä myös käsiksi onnellisuuteen.
        Kaikkien osana ei ole kärsiä, mutta kärsimys kasvattaa aina ja tekee vahvemmaksi."

        Olen pahoillani jos et tainnut ymmärtää merkitystä sille, että tieto tuo tuskaa ja vastuuta.
        Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon ja kaikkia se ei liikuta ja kaikille et edes voi kertoa siitä, koska osan ihmisten mielenrauha ja elämä voi mennä täysin raiteiltaan sen takia, että heidän silmänsä auvautuvat liian nopeaan. Tässä kohtaa vastuu astuu kuvaan, sinun on itse (eikä kenenkään muun puolestasi) päätettävä mitä ja miten kerrot asioista, joista tiedät.

        Elämä itse on monimuotoista ja hyvä niin. En ole koskaan ollut sitä mieltä, että kenenkään pitäisi kärsiä elämässä ja kokisin suotavana sen, että ihmiset pystyisivät nauttimaan joka hetkestä, jonka elävät. Uskon kuitenkin, että jos ihminen kärsii jostain syystä, hänelle ei anneta sitä enempää, kuin hän sitä kestää. En myös usko, että kärsimys vahvistaa aina, sille se voi myös vaan kovettaa sydämen.

        Silti olen iloinen, että olet kokenut heräämisen ja mietit kuinka vanha sielusi on. Älä silti sokaistu tiedosta joka sinulle annetaan, van käytä sitä viisaasti ja harkiten.

        Aivat kuin einari3 tuossa jo sanoikin, kaikki lähtee ajatustasolta.
        Ilmeisesti et ymmärtänyt viestini merkitystä, koska sinulla on hyökkäävä ja tuomitseva asenne.
        Mitä tuohon alkuperäiseen viestiin kirjoitin oli pelkästään kuvaus syvimmistä ajatuksistani sielullisella tasolla, se oli siis kuvaus Minusta itsestäni ja ajatuksistani, Ei mikään saarna.

        "Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon.."

        Kukaan tällä fyysisellä tasolla ei voi Tietää. Mutta aina voi Ymmärtää.
        On tämänhetkisen sielunkehityksen määräämää suostuuko/pystyykö Ymmärtämään, ja miten elämän näkee/kokee kokee Ymmärryksensä kanssa. Itse tunnen tuon tuskan omalla tavallani, se puuduttaa ja turhauttaa, mutta en anna sen hallita minua. Negatiivisen ajatukset lisäävät negatiivisuutta tässä maailmassa. Negatiiviset ajatukset voi olla joskus pahempia ilmansaasteita kuin pakokaasut.

        Kaikki eivät toimi samoin. Kaikki sielut täällä, nuoresta vanhaan ovat eri tarkoitusta varten, se ei aina ole kärsimys tai maailman pelastaminen. Pääasia on oppia ihmisyyden kaikki eri puolet. Ja pahuus on osa ihmisyyttä.

        Vaikka kuinka valaistuneita ja tietäviä olemmekin, olemme täällä siksi koska meillä on asioita vielä opittavana. Emme ole vielä puhtaita ajatuksiltamme. Kaikissa meissä on vielä pahuutta.


      • Cyberanimal
        Isis kirjoitti:

        Aivat kuin einari3 tuossa jo sanoikin, kaikki lähtee ajatustasolta.
        Ilmeisesti et ymmärtänyt viestini merkitystä, koska sinulla on hyökkäävä ja tuomitseva asenne.
        Mitä tuohon alkuperäiseen viestiin kirjoitin oli pelkästään kuvaus syvimmistä ajatuksistani sielullisella tasolla, se oli siis kuvaus Minusta itsestäni ja ajatuksistani, Ei mikään saarna.

        "Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon.."

        Kukaan tällä fyysisellä tasolla ei voi Tietää. Mutta aina voi Ymmärtää.
        On tämänhetkisen sielunkehityksen määräämää suostuuko/pystyykö Ymmärtämään, ja miten elämän näkee/kokee kokee Ymmärryksensä kanssa. Itse tunnen tuon tuskan omalla tavallani, se puuduttaa ja turhauttaa, mutta en anna sen hallita minua. Negatiivisen ajatukset lisäävät negatiivisuutta tässä maailmassa. Negatiiviset ajatukset voi olla joskus pahempia ilmansaasteita kuin pakokaasut.

        Kaikki eivät toimi samoin. Kaikki sielut täällä, nuoresta vanhaan ovat eri tarkoitusta varten, se ei aina ole kärsimys tai maailman pelastaminen. Pääasia on oppia ihmisyyden kaikki eri puolet. Ja pahuus on osa ihmisyyttä.

        Vaikka kuinka valaistuneita ja tietäviä olemmekin, olemme täällä siksi koska meillä on asioita vielä opittavana. Emme ole vielä puhtaita ajatuksiltamme. Kaikissa meissä on vielä pahuutta.

        myönnän käyttäneeni kärkästä kieltä ihan vain siksi, että tietyllä tavalla puheesi suututtivat. Halusit tietää mitä tehdä maailman epäkohdille ja muille kamaluuksille ja koit itsesi vanhana sieluna, koska tunnistit ne. En kiellä etteikö vanhoja sieluja ole olemassa enkä oikeastaan hyökännyt henkilökohtaisesti sinua vastaan vaan asenteita ja uskomuksia, joita mielestäni pitäisi ravistella.

        Tottahan se on, että kaikki alkaa ajatuksesta, mutta jos sitä ei kehitä eteenpäin ja tee siitä todellista omilla teoillaan, on vaarassa noiden ajatusten vain kiertää ympyrää ja ummehtua paikoilleen. Kuten nyt esim. tupakanpolttaja, joka haluaa lopettaa.

        Se että on vanha sielu, tarkoittaa että kun olet ottanut asioista selvää, jotkut asiat tiedätkin vanhastaan. Osaat toimia uusissa tilanteissa oikealla tavalla vaikka minkään järjen mukaan sinun ei pitäisi pystyä siihen. Ja kyllä tällä fyysisellä tasolla tiedetään sekä ymmärretään, ilman tietoa ei ole ymmärrystä. Kun tieto lisääntyy, ymmärretään, ettei ukkossäällä salamat ole jumalien keihäitä vaan sähköstä johtuvia luonnonilmiöitä(todella yksinkertaistaen).

        En näe mitään syytä sille, että vanhana sieluna et voisi olla materialistinen, jos kerran täällä ollaan niin miksi turhaan rangaista itseään puutteella vaikka omaisuus ei sitten seuraakkaan rajan taa. On olemassa velvoite lapsiaan kohtaan, että heillä on hyvät oltavat vielä poistuttuasin täältä tai ainakin he eivät joudu itse maksaa hautajaiskulujasi.

        Siitä, että "silmät avautuvat", ei aina ole mielestäni merkki vanhasta sielusta. Se voi hyvinkin olla merkki henkisestä kasvustasi ja tiedostamisesi laajenemisesta, ei sen kummallisemmasta. Ja niin ilkeältä kuin se tuntuukin sanoa, maailma ei parane hienoilla puheilla vaan teoilla, joissa osaat antaa arvoa myös muiden elämille ja henkiselle kasvulle turhia ylpeilemättä tai pakottamatta heitä kohtaamaan jotain sellaista, mihin he eivät vielä ole valmiita.


      • AVortac

        Mielestäni sinun viestisi tässä vaikutti enemmän ruikuttamiselta kuin aiemmat viestit yhteensä.

        Totuuden kertominen maailmasta ei ole ruikuttamista. Ja Vanhat sielut eivät enää kuvia kumartele, vaan ovat kuin se pikkupoika 'keisarin uusia vaatteita' katsellessaan ja huomauttaessaan, että "eihän keisarilla ole vaatteita lainkaan!"

        Mitä ruikuttamista se nyt sitten muka on? Höh.

        - Vortac


      • AVortac
        Isis kirjoitti:

        Aivat kuin einari3 tuossa jo sanoikin, kaikki lähtee ajatustasolta.
        Ilmeisesti et ymmärtänyt viestini merkitystä, koska sinulla on hyökkäävä ja tuomitseva asenne.
        Mitä tuohon alkuperäiseen viestiin kirjoitin oli pelkästään kuvaus syvimmistä ajatuksistani sielullisella tasolla, se oli siis kuvaus Minusta itsestäni ja ajatuksistani, Ei mikään saarna.

        "Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon.."

        Kukaan tällä fyysisellä tasolla ei voi Tietää. Mutta aina voi Ymmärtää.
        On tämänhetkisen sielunkehityksen määräämää suostuuko/pystyykö Ymmärtämään, ja miten elämän näkee/kokee kokee Ymmärryksensä kanssa. Itse tunnen tuon tuskan omalla tavallani, se puuduttaa ja turhauttaa, mutta en anna sen hallita minua. Negatiivisen ajatukset lisäävät negatiivisuutta tässä maailmassa. Negatiiviset ajatukset voi olla joskus pahempia ilmansaasteita kuin pakokaasut.

        Kaikki eivät toimi samoin. Kaikki sielut täällä, nuoresta vanhaan ovat eri tarkoitusta varten, se ei aina ole kärsimys tai maailman pelastaminen. Pääasia on oppia ihmisyyden kaikki eri puolet. Ja pahuus on osa ihmisyyttä.

        Vaikka kuinka valaistuneita ja tietäviä olemmekin, olemme täällä siksi koska meillä on asioita vielä opittavana. Emme ole vielä puhtaita ajatuksiltamme. Kaikissa meissä on vielä pahuutta.

        Ensinnäkin tämä maailma jos mikä tarvitsee pelastamista, ja kaikille riittää tehtävää. Toki samanaikaisia tehtäviä voi olla esim. oman sielunsa kehittäminen, jotta voi palvella Kaikkeutta paremmin. Mutta silti voi osallistua maailman pelastamiseen samalla.

        Toisekseen.. "kaikissa meissä on pahuutta" ei pidä yhtään sen enempää paikkaansa kuin se, että joka paikassa on pimeyttä.

        Katsos.. pimeyttä ja pahuutta ei ole olemassakaan. Ne ovat hyvyyden puutetta, eivät mitään omia asioitaan. Samoin kuin kylmyyttä ei olekaan, se on lämmön puutetta. Ei ole olemassa kylmyysasteita, vaan ne ovat aina lämpöasteita mittarissa. Kun lämpöä ei ole yhtään, saavutetaan absoluuttinen nollapiste (oliko se nyt -273 C vai Kelviniä vai miten se meni, en muista). Mutta silti ei koskaan saavuteta varsinaista kylmyyttä - sitä ei ole. On vain "vähäistä lämpöä", ja sekin on suhteellista. Kenen kannalta vähäistä? Vaikka ihminen jäätyykin tietyissä lämpötiloissa, varmasti moni elämänmuoto pärjää vielä viileämmässä jne.

        Voin havainnollistaa asiaa vielä yhdellä esimerkillä; Jos otat pimeän huoneen, jonka ulkopuolella on valoa - voit huoletta avata ovet ja ikkunat ja päästää pimeyden ulos. Se ei purkaudu ulos, vaan valo tunkeutuu sisään!

        Toinen esimerkki; Jos otat valoisan huoneen, jonka ulkopuolella on pimeää, voit huoletta avata ovet ja ikkunat - pimeys ei tule sisään vaan valo pursuaa ulos!

        Valo ja hyvyys ovat siis todellisia asioita, samoin kuin lämpö. Kylmyys, pahuus ja pimeys ovat vain ihmisen sille keksimiä 'vastakkaismerkityksiä', mutta se pätee vain verbaliikassa, sillä tosiasiassa Valo (todellinen) on aina pimeyttä (epätodellinen) vahvempi, samoin kuin hyvyys (todellinen) on pahuutta (epätodellinen) vahvempi. Samoin kuin lämpö (todellinen) on kylmyyttä (epätodellinen) vahvempi.

        Eli 'meissä kaikissa on pahuutta' ei voi pitää paikkaansa. Totuus voi korkeintaan olla luokkaa 'meissä kaikissa ei ole vielä tarpeeksi hyvyyttä'.

        - Vortac


      • Cyberanimal
        AVortac kirjoitti:

        Mielestäni sinun viestisi tässä vaikutti enemmän ruikuttamiselta kuin aiemmat viestit yhteensä.

        Totuuden kertominen maailmasta ei ole ruikuttamista. Ja Vanhat sielut eivät enää kuvia kumartele, vaan ovat kuin se pikkupoika 'keisarin uusia vaatteita' katsellessaan ja huomauttaessaan, että "eihän keisarilla ole vaatteita lainkaan!"

        Mitä ruikuttamista se nyt sitten muka on? Höh.

        - Vortac

        Minä tunsin aina sympatiaa keisaria kohtaan, sillä on se oikeasti kamalaa tajuta olla kelteisillään koko kansan edessä. Toivoin, että joku olisi voinut vaikka kuiskata tuon totuuden keisarille ettei hänen olisi tarvinnut munata itseään kokonaan. Se lapsi teki keisarille ilkeän tempun, vaikka keisarikin oli ilkeä. Onko se sinusta tehtävä jokaiselle maailman "keisarille" ihan vain siitä ilosta, että voit tehdä niin?

        Mietippä sitä, että sinulle kerrotaan kaiken mihin uskot, olevan valhetta ja itsepetosta? uskoisitko?
        Entä jos sinulle näytettäisiin ja todistettaisiin näin olevan, kuinka suhtautuisit, kun maailmankuvasi ja identiteetti romahtaisivat?

        Mieti näitä ja mieti miksi ei kaikkea voi tölväistä esiin kuin lapsi totuuden keisarin vaatteista. Kyllä ne ihmisetkin näkivät totuuden, vaikka uskottelivat itselleen ja toisilleen muuta.

        Että ruikutan, en tiedä, hyvinkin varmaan jos sinusta toimimalla paremman huomisen puolesta on huonompaa kuin ajatuksilla leikittely ja jos tökeryys on mielestäsi parempaa kuin elämänviisaus ja empatia muita ihmisiä kohtaan.


      • änimöl
        Isis kirjoitti:

        Aivat kuin einari3 tuossa jo sanoikin, kaikki lähtee ajatustasolta.
        Ilmeisesti et ymmärtänyt viestini merkitystä, koska sinulla on hyökkäävä ja tuomitseva asenne.
        Mitä tuohon alkuperäiseen viestiin kirjoitin oli pelkästään kuvaus syvimmistä ajatuksistani sielullisella tasolla, se oli siis kuvaus Minusta itsestäni ja ajatuksistani, Ei mikään saarna.

        "Mitä enemmän tiedät, sitä enemmän ymmärrät eri asioita ja näet maailmassa paljon sellaista, mistä kanssaihmisesi ovat autuaasti tietämättömiä. Se tuottaa tuskaa, sillä pahuutta on paljon.."

        Kukaan tällä fyysisellä tasolla ei voi Tietää. Mutta aina voi Ymmärtää.
        On tämänhetkisen sielunkehityksen määräämää suostuuko/pystyykö Ymmärtämään, ja miten elämän näkee/kokee kokee Ymmärryksensä kanssa. Itse tunnen tuon tuskan omalla tavallani, se puuduttaa ja turhauttaa, mutta en anna sen hallita minua. Negatiivisen ajatukset lisäävät negatiivisuutta tässä maailmassa. Negatiiviset ajatukset voi olla joskus pahempia ilmansaasteita kuin pakokaasut.

        Kaikki eivät toimi samoin. Kaikki sielut täällä, nuoresta vanhaan ovat eri tarkoitusta varten, se ei aina ole kärsimys tai maailman pelastaminen. Pääasia on oppia ihmisyyden kaikki eri puolet. Ja pahuus on osa ihmisyyttä.

        Vaikka kuinka valaistuneita ja tietäviä olemmekin, olemme täällä siksi koska meillä on asioita vielä opittavana. Emme ole vielä puhtaita ajatuksiltamme. Kaikissa meissä on vielä pahuutta.

        Olen samaa mieltä. Sait mut ymmärtämään tätä surua ja kärsimystä. Maailma oli "kallellaan" jo kauan ennen esim Jeesusta tai Buddhaa... Vanhat sielut ovat myös kontaktissa henkien kanssa, sillä heidät tunnetaan myöskin "taivaassa" edellisestä elämästään... On joku tietty asia jonka pitää sattua meidän edelle tietyllä hetkellä jotta osaamme sen hengellisesti sisäistää, jotta voimme palata kotiin.. Sillä tuo galaktinen perheemme heitti meidät tälle matkalle.. On käynyt muuten mielessä että maapallo on rtarkoituksella tällainen kurja vinoutunut paikka jotta sieluilla olisi jokin paikka missä oppia valon kontrasti monessa muodossa.


    • Ganda

      Aika lailla kuulosti tuo kuvauksesi Michael-kirjoista suoraan kopioiduksi..

      Itse kirjoittelen lähinnä Idän uskonnot-palstalla näistä asioista. Kannattaa ehkä tsekata sitä palstaa sillä New Age-palsta on kovasti huuhaan maineessa ja täällä liikkuu paljon myös riidanhaluista vähemmän henkistä porukkaa...

      No, ei vaisinkaan, kaikki ihmiset ovat tärkeitä!

      Myös vanhakin on ollut joskus nuori ja "villi"! ;-)

      Itse olen jo tällainen keski-ikäinen "vanha sielu" ja tunnistan kyllä kaikki nuo mainitsemasi "oireet" itsessäni. Olin pikkuvanha lapsena, kävin vain lukion, töissä olen ollut vähän miten sattuu, raha ei ole koskaan ollut tärkeää, kunhan on toimeentullut jne. jne.

      Itse näen vanhana sieluna maailman kuitenkin hyvänä juuri sellaisena kuin se on. Tämä ei tarkoita tietenkään sitä, että maailmassa ei olisi mitään parannetaavaa. Vanha sielu on jo vähän "väsynyt" eikä kovasti enää kaupungilla "riehu" kaikenmaailman kulkueissa jotka kovasti huutavat maailmanparannusta kovaan ääneen. Vanha sielu toimiikin aika hiljaisesti:Ehkäpä kummilapsi PLANilta, Greenpeacen kannattajajäsen yms. Esimerkit olivat suoraan itseltäni.

      Sait tuossa kärkästä kritiikkiäkin Cyberanimalta, joka toi ihan hyviä pointteja esiin ja myös itse vastasit hänelle ihan hyvin.

      Tietysti se, että joku väittää olevansa jo "vanha sielu" on tietynlaista omakehua josta moni varmaan ottaa herneen nenään. Ei vanha sielu ole mikään Jumala vaikka jotkut voivat sellaisen kuvan näistä kirjoitteluista saadakkin. Olen itse tosiaankin kirjoitellut aika paljonkin siitä mitä on olla jo vanhempi sielu.

      Tässä ketjussa on aikalailla kaikenlaista, joka ehkä kiinnostaa sinua "Isis":

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000006&posting=22000000015312325

      Suomessa väitetään olevan paljon vanhoja sieluja, joten ei mikään ihme jos meitä täällä aina silloin tällöin vastaantulee...

      ;-)

      • AVortac

        Miksi joku ottaisi nokkiinsa siitä että joku tunnustaa ja tunnistaa olevansa 'vanhempi sielu'? Ottaako joku nokkiinsa jos sanoo olevansa 'vanhassa kehossa'? Siis eihän asia ole sen kummoisempi kuin että toiset ovat tietyssä elämänvaiheessan mummoja ja vaareja, siis yhteiskunnan 'vanhuksiksi' tms. katsomia ihmisiä, toiset ovat vastasyntyneitä, toiset lapsia .. sama pätee sielun tasolla, eikä se tee ketään paremmaksi tai huonommaksi yhtään sen enempää.

        Onpa siis outoa ottaa nokkiinsa jonkun toisen iästä .. huh. En mä ainakaan sitä kehuna pidä, jos joku kertoo olevansa vanha (fyysisesti tai henkisesti). Vanhuus kun on melkoinen rasite tällä planeetalla (millä tavalla se sitten ilmeneekin)..

        Nuoruutta palvotaan yli kaiken (sekä sielullista että fyysistä) nykymaailmassa ja vanhemmat saavat kaikenlaisia leimoja otsaansa sekä laitetaan erinäisiin instituutioihin hyvin helposti (vanhat sielut mielisairaaloihin, vanhakehoiset ihmiset vanhustenkoteihin). Kehu sillä ny sitten..

        - Vortac


      • Ganda
        AVortac kirjoitti:

        Miksi joku ottaisi nokkiinsa siitä että joku tunnustaa ja tunnistaa olevansa 'vanhempi sielu'? Ottaako joku nokkiinsa jos sanoo olevansa 'vanhassa kehossa'? Siis eihän asia ole sen kummoisempi kuin että toiset ovat tietyssä elämänvaiheessan mummoja ja vaareja, siis yhteiskunnan 'vanhuksiksi' tms. katsomia ihmisiä, toiset ovat vastasyntyneitä, toiset lapsia .. sama pätee sielun tasolla, eikä se tee ketään paremmaksi tai huonommaksi yhtään sen enempää.

        Onpa siis outoa ottaa nokkiinsa jonkun toisen iästä .. huh. En mä ainakaan sitä kehuna pidä, jos joku kertoo olevansa vanha (fyysisesti tai henkisesti). Vanhuus kun on melkoinen rasite tällä planeetalla (millä tavalla se sitten ilmeneekin)..

        Nuoruutta palvotaan yli kaiken (sekä sielullista että fyysistä) nykymaailmassa ja vanhemmat saavat kaikenlaisia leimoja otsaansa sekä laitetaan erinäisiin instituutioihin hyvin helposti (vanhat sielut mielisairaaloihin, vanhakehoiset ihmiset vanhustenkoteihin). Kehu sillä ny sitten..

        - Vortac

        No, ehkäpä jotkut henkiset "etsijät" kokevat kiusallisena sen kun joku ilmoittaa olevansa jo "vanha sielu" eli tavallaan muita edellä.

        Kateus tunkeutuu välillä outoihin paikkoihin missä sillä ei ole oikeasti mitään tekemistä.

        Mainitsemasi asiat kertovat hyvin karua kieltään juuri siitä miksi vanhempia sieluja ei kannata kadehtia: Heillä on omat ongelmansa tässä maailmassa, joskaan ei enää niin paljon metariaallisia sellaisia,vaan he keskittyvätkin enemmänkin henkisiin ongelmiin, osana tämän hetkistä henkistä kasvuaan.


    • Vanaha ryppyne sielu
    • hmm..

      Tunnistan itsestäni kuvailusi, mutta sitten tunnen toisaalta ihmisen, joka on jollain tasolla vanhempi. Tuntuu myös siltä, että jonkin alan nerot ovat vanhempia sieluja. En ole periaatteessa kiinnostunut materiasta, mutta haluaisin, että tässä maassa vallitsisi oikeus. Siksi taistelen materian taistelukentällä vaikka viimeiseen asti. Ja se viimeinen :) alkaa jo häämöttää, mutta ei sillä ole väliä, jos siten kuitenkin tuon vähän parannusta ja oikeutta tähän maahan.

      • hmm...

        olen myös siinä uskossa, että kaikella on tarkoitus. Kuitenkin tiedän tehtäväni. Tieto on iso helpotus.


      • hmm..
        hmm... kirjoitti:

        olen myös siinä uskossa, että kaikella on tarkoitus. Kuitenkin tiedän tehtäväni. Tieto on iso helpotus.

        Monet arvokkaat asiat ovat materian muodossa. Esimerkiksi luonto. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on vähän kulttuurimaisemia jäljellä, mutta ne aiotaan tuhota mm. Sipoo (hieno reitti kaikille pääkaupunkiseudulla asuville on Hindsby-Immersby reitti ja rannikko, joka on kohta ruma kuin mikä tahansa lähiö). Kysymys on elämän esteettisen puolen tuhoamisesta. Kyse on myös terveydestä ja hengitysilmasta. Keinot ovat ovelia mutta silti alkeellisia. Tämän puolesta en kuitenkaan taistele, koska siihen ei ole aikaa. Tiedän oman tehtäväni. On myös paljon hienoja historiallisia rakennuksia, joita pitäisi suojella. Niissäkin on kyseessä henki.


    • kadottanut jotain tärkeää j...

      lukiessani tätä tekstiä ja katsellen omaa mennyttä elämääni ja mikä se on nytten ja ollut muutamia kuluneitten vuosien aikana näen osittain itseni.. aivan kuin olisin katsonut peiliin ja joutunut hämmästymään että voiko tämä todellakin olla jokin toinen vai onko se sittenkin minä ... osittain purskahdin sisältäpäin pieneen itkuun vaikken ole voinut koke surua taikka kipua jos jonkin aikaan chakrojeni epätasaisuuden vuoksi ja oman saamattomuuteni takia... mutta olisin iloinen jos tahtoisit opettaa minulle näitä elämän ihmeellisiä asioita kun tuntuu etten vain itse luota henkioppaisiini.. se vaan on niin vaikea ja oman korkeamman minän äänikin on jo jonkin aikaa ollut niin hiljainen että hyvä että pystyn edes aistimaan olenko edes olemassa.. olo sisältä päin on niin tyhjä ja turha etten edes aisti selkeitä ajatuksia pääni sisältä aivan kuin olisin haihtumassa kuin tuhka tuuleen... ehkä puheeni kuulostavat syvältä masenukselta muttei se sitä ole. tämä on jotakin muuta. tahtoisin keskustella kanssasi ja jos voisit tahtoa keskustella niin olisin kiitollinen ... olisi monta mielenkiintoista aihetta mihin tahdoisin vastauksia.. kiitän

    • tiedän

      vasenkätinen?

    • Hesa-Esa

      Kun aloittaja kirjoitti aloituksen, kävikö hän töissä ? Käykö hän nykyisin töissä ? Onko hän tahallaan työnvieroksuja ?

    • Mitä vittua??

      OOTTEKO TE ILLUMINATIN PERSUT TULLEET TÄNNE KARKUUN MAAILMAN MENOA PALSTAN KESKUSTELUJA ??

    • änimöl

      Tän palstan tekstit vaikuttaa pitkälti egotrippailulta.. Ja miksei kukaan mainitse kulttuuria ja sen osuutta henkisessä kasvussa. Suurin osa taiteesta on vain propsien havittelua, suurin osa keskusteluista on vain korostaakseen omaa pyhyyttään. Jos toimisitte vanhoina sieluina, ette myöskään tuhlaisi aikaanne itsestäänselvyyksiin.
      Once again. JUNGLE IS MASSIVE and there is nothing you can do about it. Just try to experience love and you will grow older than you ever imagined.

      • Haaskaatte aikaanne

        Olet oikeassa vaikka viestisi päättyykin täysin typerään englanninkieliseen siteeraukseen.


    • w d

      " Vanha sielu " ei ole mikään meriitti, oikea kysymys kuuluu: Jos on vanha sielu, niin mitä tekee vielä täällä maapallolla, koska on syntynyt uudelleen tähän masentavaan paikkaan?
      Oikea vastaus: karmaa on vielä suorittamatta.
      Uudet sielut voivat syntyä ekaa kertaa tänne maapalllolle, vaan enimmäkseen olemme vanhoja konkareita joilla on vielä opinnot kesken.

    • nuoremmanpuoleinen

      Hale Makua: "Nuoret sielut sanovat että tee niinkuin minä haluan, kypsät sielut sanovat että tee mitä haluat mutta jossain muualla ja vanhat sielut sanovat että tee mitä haluat ja minä teen niinkuin minä haluan"

    • joogaäiti

      Ihan uskomatonta! Tämä aloitus oli kuin suoraan elämästäni. Minun heräämiseni tapahtui vasta hiljattain täysin samaan tapaan ja en ymmärtänyt mitä tapahtui. Aloin etsiä tietoa eri uskonnoista ja suunnista. Olen myös tullut nyt tulokseen vanha sielu ja puhunutkin siitä erään näkijän kanssa. Ihmiset voivat ajatella mitä vain, mutta minä olen tämän kirkkaasti nähnyt, vaikka olen tavallinen nainen, en huumeidenkäyttäjä tai skitsofreenikko. Ja tiedän mitä koin ja näin. Ja vielä tämä vanha keskustelu nousi eteeni. Maailma vielä jonain päivänä muuttuu...

    • paksut reidet

      >

      On kyllä sitten hupaisa ajatusmalli tämän lauseen rakentanut...

    • joogaäiti

      No ehkä tarkoitin sitä, että kyseessä ei ollut psykoosi tai jokin esim.LSD kokemus vaan ihan tavallinen päivä, jolloin aukeaminen tapahtui. En voi uskoa sen olevan mikään pahuuden aiheuttamakaan, kuten jotkut haluavat sanoa, vaan täydellinen onnen hetki, jolloin sydän avautui Rakkauden ja myötätunnon tielle. Mutta ihmiset ovat vielä kaukana jumaluudesta ja ilkeitä toisilleen. En korosta tai sano, että olisin parempi, koska kaikki ovat samaa Jumaluutta ja yhtä kirkkaita.

      • Moi!Miten voit olla varma ettei LSD saa ihmistä näkemään oikeaa todellisuutta?


    • änimöl

      Isis, kulta, oletko mies vai nainen? Näitä vanhojen sielujen kokoontumisia tapahtuu aina välillä, mutta harvemmin Suomessa. The truth is grand. And the playfullness is present in all intelligence. Kokeile rauhassa omia rajojasi, jumala eikä kukaan muu tuomitse sinua vain koska sinä uskallat kokeilla asioita jotka heijastuvat sinulle uusina. Olen itsekin vanha sielu ja, että tekstisi tuntui kuin olisin itse sen kirjoittanut. Tuo luo minuun varmuutta ja haluan että otat yhteyttä että voitaisiin tavat ja keskustella tästä hyvin oudosta maailmasta.

      • Nainen.Ainakin Egyptin mytologian mukaan.:)


    • Musta on tuntunu/tuntuu täysin samalta!Olen itse myös eronnut kirkosta sen kaksinaismoralismin yms.vuoksi.Lisäksi olen henkisesti sanoutunut irti kaikista muistakin uskonnoista.Mielestäni jokaikinen uskonto on saman asian tarkastelua eri näkökulmista.Uskon että kaiken tän eri uskontojen välisen mielettömän kilpajuoksun ja aivopestyjen massojen pyörittämän loputtoman oravanpyörän takana,verhottuna valheella,jota meidät on lapsesta asti opetettu kutsumaan todellisuudeksi,on toinen,puhdas ja universaali todellisuus,joka paljastuessaan tulee mullistamaan kaikki käsityksemme elämästä,kuolemasta ja KAIKESTA muusta.Koska KAIKKI universumin asiat edessämme olevasta tietokoneen ruudusta kaukaisimpaan tähteen,ovat jollain tavoin yhteydessä toisiinsa kuin myös ihmiset ja ihmisten mielet.Uskon/toivon että ihmiskunta on valmis tähän"uuteen maailmaan", ja uskon myös vahvasti että se on tulossa pian.
      T.Toinen vanha sielu
      p.s.yksi ennustaja kutsui mua joskus siksi!

      • lissa1

        Hei
        Sattumoisin eksyin keskusteluunne, ja pidin sitä mielenkiintoisena. Puhut (te) viisaita ajatuksia, ja voin yhtyä ajatuksiisi omien ajatusteni tasolla, mutta myös aamani informaation tasolla. Itse olen kamppaillut lapsesta asti uskonnollisten vinoumien kanssa, tietäen että periaatteessa ollaan oikeilla jäljillä, mutta jihmiset ovata asiat ja seikat sekoittaneet aikojen saatossa.

        En halua sekoittaa ajatuksianne omilla kokemuksillani, mutta koen velvollisuudeksiéni kertoa Totuudesta. Puheenne vanhasta sielusta liittyy Ajatuksensuuntajaan , joka on Jumalan osanen , tänäpäivänä voitaissin käyttää vaikka nimitystä ja joka asettu ihmismieleen varhaisvuosina , n 4-5v iässä. Useimiten Suuntaaja on neitseellinen, eli ei aiempaa kokemusta kuolevaisen kanssa suoritetusta elonkulusta, lihallisen kuoleman jälkeen tämä ajatuksensuuntaaja jatkaa elämää kyseisen kuolevaisen kanssa muissa olomuodoissa. ;utta on myös suuntaajia , joidenka "elämänkumppani" ei syystä tai toisesta valitse ikuista elämää, ( sillä Jumalan armo on rajaton, mutta ihmisen armon vastaanottokyky on rajallinen) ja näinollen suuntaaja on vapaa käytettäväksi toisen kuolevaisen sielun opastaukseen.

        Jos on saanut tämäkaltaisien opastajan, on onnekas, koska saa mahdpllisuuden myös näieden aiempien opastajan sielujen kokemusten hyödyntämiseen. Niitä kokemuksia joita synniksi sanotaan, opastaja ei tallenna, joten niitä ei myöskään tule uuden matkakumppanin kokemuspiiriin.
        Suuntaaja tehtävä on nimensä mukaisesti ohjata ajatuksianne oikeaan suuntaa, mutta ilman väkipakkoa tai manipulaatiota. ihmismieli on tässä kumppannudessa määrääävä osapuoli, Suuntaaja "peesaa", mutta jos on avoin ja halukas yhteistyöhön totuuden kauneuden ja hyvyyden saralla, yhteistyö on hedelmällistä ja tuottaa suuria tuloksia.

        Jos on halukas tietämään enemmän Ajatuksensuuntaajasta, sekä asioista: Isä Jumala, Hänen Poikansa, Pyhä Henki, kaikkinaiset universumien universumin luodut ja evolutionaariset luodut, universumien aineellinen koostumus ja järjjestys,keitä olemme, mistä tulemme , minnne menemme....... suosittelen luettavaksi ihmikunnalle vuosina ,1920-1940 annettua viidettä ilmoitusta Isä Jumalasta ja hänen luomakunnastaan, (aiempia ilmoituksia om mm. Jeeuksen ilmoitus, Aabrahamin saama ilmoitus,,) teoksen nimi onUrantia- kirja, ja se on luettavissa netissä uranitia seuran sivustoilla.


    • animol

      Mm-m olen taysin samaa mielta. Meidan pitaa vain herattaa omat varahtelytasot. Kaikkii muu peseytyy pois planeetaltamme.

    • wrgreg

      vanha sielu= ei ole vielä oppinut ja siksi on edelleen täällä.

      • Oletko varma?

        Vanha sielu saattaa syntyä uudelleen siksikin, että vanhat sielut voisivat näyttää omalla toiminnallaan esimerkkiä nuoremmille sieluille maailman murroksessa. Vaikka valitettavan usein vanhemmat sielut eivät kohoa merkittäviin asemiin, koska heiltä puuttuu nuorempien sielujen pyrkyrimäinen tarmokkuus ja kunnianhimo.

        Tietysti uudelleen syntynyt maksaa aikaisempien elämien aikana syntynyttä karmanvelkaa, joka on kuitenkin vanhemmilla sieluilla verrattain vähäinen verrattuna esimerkiksi nuorempiin sieluihin, jotka kehittyäkseen joutuvat tätä velkaa kasvattamaan maksaakseen sitä elämä elämältä. Jos ajatellaan karmanlakia noin muutenkin, niin esimerkiksi murhaaja tulee itse murhatuksi viimeistään seuraavassa elämässä. Sen jälkeen sielu, joka on murhannut ja tullut myös murhatuksi ei koskaan enää tule murhaamaan saati murhatuksi. Kenenkään elämässä ei tapahdu asioita, jotka eivät sinne tavalla tai toisella kuulu.

        Jos jonakin päivänä teollisuuspiireissä vaikuttaa muihin sidosryhmänsä jäseniin verrattuna poikkeuksellinen yksilö, joka käytännön tasolla huolehtii työntekijöidensä hyvinvoinnista - on täysin aiheellista epäillä, että olisikohan tämä työntekijöistään välittävä tehtaanherra entisaikain patruunan reinkarnoituma, joka on syntynyt tänne siksi, että voisi tällä sanattomalla tasolla toimia opettajana nuoremmille sieluille.


    • Vanha sielu

      Vanha sielu ! Oletko tälläinen,tervehdit kätesi kosketus on napakka tervehtiessä,katse konkati silmiin aina jutellessa?Et etsi maallista mammonaa,välität huonompi osaisista ja etkä tuo aina itseäsi esille,kuuntele tarkaan kavereiden sanomaa,jos ei vasttaa tuntemuksiasi viskaa roskiin,vaihda kavereita.Vanhat sielut pitäis opettaa,kasvattamaan,ei tuhoamaan.Käyppä kirjastossa asiaa löytyy,jos haluaa oppi.Minäkin olen löytänyt tietoa sieltä paljon ja lopun löytänyt elämän kautta.Vanhoja sieluja on.

    • Jake.
    • todella vanha sielu

      Musta tuntuu välillä siltä että en oo tästä maailmasta,en edes ymmärrä minkä takia edes olen täällä? Ihmisten julmuus toisiaan kohtaa on ihan käsittämätöntä? Ihminen ei arvosta elämää ollenkaan vaikka kyllä täällä on aidosti välittäviä ihmisiä mutta suurin osa ei tajua mitää mistään. Mä en oikeesti tykkää ku muutamasta ihmisestä täällä,enemmän mä ymmärrän eläimiä ja luontoa ku ihmisiä :/ perheestäkää en tykkää ku äidistä joka on jotenki samalla aaltopituudella mun kanssa ja ymmärtää mua. on mulla kavereita ja tuttuja ja tunnen paljon ihmisiä eli en ole yksinäinen,en puhu tästä kenellekkään mitä tunnen sisällä. Mä oon myös kokenu ufo sieppauksen lapsena ja tunnen et mua tarkkaillaan kokoajan,se/ne tarkkailia ei vissii taida olla kovin negatiivinen mut välillä se häiritsee mua :/...Mun elämään liittyy myös paljon huumeita ja muuta sekavaa mut suurimman osan siitä mä oon jättäny jo taakseni et paremmin menee ku ennen :D Selittäkää mulle mikä on "vanha sielu" ? Mä oon ainaki paljo paljon vanhempi ku tämä elämä,mä tiedän sen. nuorena olin vähä tyhmä ja vastuuton ihminen mutta vanhempana oon vasta alkanu ymmärtämään mikä tää pointti on täällä. Tää on nyt vähä huonosti kirjotettu mut ei se mitää :) Olkaa kilttejä toisillenne ja kunnioittakaa elämää kaikissa sen muodoissa

    • Woof

      Vanhan sielun tunnusmerkkejä:

      1. Vietät paljon aikaasi yksin.

      2. Rakastat tietoa, viisautta ja totuutta.

      3. Olet suuntautunut henkisyyteen.

      4. Ymmärrät elämän väliaikaisuuden.

      5. Olet ajattelevainen ja havainnoit itseäsi.

      6. Näet laajemman kokonaisuuden.

      7. Et ole materialistinen.

      8. Olit kummallinen, sosiaalisesti huonosti sopeutuva lapsi.

      9. Sinusta "tuntuu" vanhalta.

      http://lonerwolf.com/9-signs-youre-an-old-soul/

    • Vaeltajat

      Vanha sielu käsitteenä tarkoittaa kaiketi useita erilaisia kehollistumia, hyvinkin erilaisissa paikoissa. No ei täällä kukaan ole tässä ajassa jota elämme ns. Ensimmäistä kertaa kehollistuneena, kyllä kehollistumia on vähintään satoja ellei tuhat. Asger Lorentsenin kirjassa oli kuvaus nimellä Vaeltajat, joka sopii moneen paikkaansa vielä etsivään etsijään.

      • Vaeltajat

        Hupsista. Yhden laki sivustolla on tuollainen pdf. Tiedostona oleva kirja josta voi lukea vaeltajien lisäksi paljon muustakin. Yhden laki ja tietoisuuden evoluutio.


    • Anonyymi

      komia wanhempi Zielu
      zale81.blogspot.com/nanohäiriöitä-pakkasessa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe