Keskivaikeaan akneen 3 viikkoa Roa-lääkitystä takana ja ihon kunto vain pahenee. Kaulalle ja leuanalle, jossa aknea ei aiemmin ollut on tullut runsaasti pienia kutisevia näppylöitä.Kauankohan tämä kestää, onko kokemusta ? (En henkilökohtaisesti jaksa kyllä kuukausikaupalla oireiden pahenemista kuivien huulien ja muun oireiston lisäksi)Annostus 20 mg ja 40 mg vuoropäivin ja painoa 58 kg...
Roan aiheuttama paheneminen
!!!
81159
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Mulla vähän sama juttu, lievään akneen tosin ja nyt melkein 2 viikkoa takana. Tosiaan ihon kunto mennyt huonompaan suuntaan, mutta tätä odotinkin. Mulle ihotautilääkäri sanoi jotain semmoista, että 2 ekan viikon aikana voi mennä huonompaan suuntaan, kun se talirauhasten tyhjentyminen on alkanut. Olettaisin kuitenkin, että se on täysin yksilöllistä tuleeko edes koko pahenemisvaihetta ja kauanko se kestää. Tää vaatii kyllä älyttömästi kärsivällisyyttä :( Koita jaksaa!
Saako ROAa todella lieväänkin akneen? Minusta se on lääkäreiltä aika vastuutonta, kyse on kovasta myrkystä, joka aiheuttaa mahdollisesti pysyviä sivuvaikutuksia. Älkää ihmeessä pilatko terveyttänne parin näppylän takia sillä!
Mulla ihon huononeminen alkoi n.2-3vkon kuluttua kuurin aloittamisesta (alussa annos 40mg/pvä, paino 60kg). Ja pahenemisvaihe kesti ainakin 2kuukautta.. tuntuu, ettei vieläkään ole ohi (viikoittain tulee isoa näppyä), vaikka aloitin kuurini joulukuussa 2005.
Nyt annostukseni on vuoropäivin 20 ja 40mg. Mutta toisaalta ihoni on kyllä silleen parempi, että aiemmin se esim.kiilsi jo n.tunnin kuluttua puuteroinnista, nyt ei koskaan. On hieman kuiva ja hilseilevä, mutta juuri muita sivuvaikutuksia ei ole ollenkaan.
Lääkäri sanoi, että katsotaan vielä ainakin tuo huhtikuu, jos sitten on parempi niin hyvä. Jos ei lähde paranemaan, niin en tiedä.. voisin kyllä mielestäni jatkaa vielä useamman kuukauden, kumminkin kohta 10 v olen aknesta kärsinyt.
Ei saa lievään akneen.
Ei sitä herranjumala minkään muutaman "näppylän" takia myönnetä vaan akne on aina ihosairaus kaikkine tulehduksineen, arpineen, mustapäineen, valkopäineen ja ihon punoituksineen.
Sinähän olet hyvä ihminen arvostelemaan, kun et ole edes nähnyt minua. Kysymys on erittäin sitkeästä, mutta levästä aknesta, jota on MUUALLAKIN kuin naamassa. Minulla on myös erittäin huonokuntoinen päänahka johon Roaccutanin pitäisi myös auttaa. Ja jos luulet, että en ole kokeillut muita lääkkeitä ennen tätä, olet väärässä.
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=suolistovaivat_area;action=display;num=1143545337
Muuhun olotilaan ei ole ollut vaikutusta, ei siis minkäänlaisia mahavaivoja tai muuta. Huulten kuivuminen kuitenkin aivan valtaisaa(=huulirasvaa 15 min välein)ja huuliherpeskin on siksi aktivoitunut. Toistaiseksi ei myöskään masennusoireita, vaikka olenkin siihenkin hieman taipuvainen. Aknen kanssa olen taistellut 16 vuotta, ja kaikki muut konstit takana, joten jos tästä saisi avun edes joksikin aikaa ehkä tämän pahenemisvaiheenkin kestää...
Ihmettelinkin, että miksi herpes on taas puhjennut, mutta tämä kuivuminenko sen siis selittää. Kiitos tiedosta =)