monenlaisia mielipiteitä tämän palstan toiminnasta ja jopa sen ns. asiattomuudesta.
Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että tämän sivuston sisällölle olisi jo korkea aika saada jonkinlaista nostetta.
Tämän palstan vakiokäyttäjät, joista tämän sivuston sisältö koostuu, kuten eilen voisiko sanoa jopa riivatusti esiintyneet Temppeliherra ja SavoRULES ja muutamat muut ns. puskahuutelijat ovat - täytyy myöntää - suhteellisen lahjakkaitakin sanankäyttäjiäkin niin halutessaan, mutta miten he ovat mahtaneet tämän sanan noste käsittää?
Eilisenkaltaiset esitykset eivät varmasti kenenkään mielestä sisältäneet minkäänkaltaista nostetta, muuta kuin ehkä lukijamäärissä, joihin eräskin tämän palstan vakiokäyttäjä sanoo suhtautuvansa välinpitämättömästi,mikä minun mielestäni ei lainkaan pidä paikkaansa.
Tietyt nimimerkit suorastaan kilpailevat julkisesti keskenään vain saadakseen lisää huomiota esiintymiselleen ja pilaavat täten niiden lukijoiden odotukset, jotka ovat ymmärtäneet oikein sanan noste varsinaisen merkityksen.
Mitä mieltä muut asialliset palstanlukijat ovat tästä ilmiöstä? Eikö heidän olisi siinä mielessä tarpeen parantaa suoritustaan ja panna todella parastaan tälläkin areenalla?
Täällä on esitetty
17
1225
Vastaukset
- tätsy 48v.
Vanha sanonta:
”Jos et uskalla nauraa itsellesi,
miksi nauraisit muille”. - Sukankutoja
kanssanne siitä, että jonkinlainen mielikuvituksen puute kuitenkin kaikkinaisesta sanahelinästä huolimatta vaivaa joidenkin kirjoittajien assosiointikykyä sanan noste suhteen?
Jotenkin heidän tulisi kyetä lukemaan tekstejä myös rivien välistä. Lahjakas kirjoittajahan jättää tekstiinsä tulkinnan ja mielikuvituksen varaa.
Toisaalta esim. Osmo A. Wiio on osuvasti esittänyt, että lähetetyn viestin sisältö muuttuu, kun se saavuttaa vastaanottajansa. Jokaisella yksityisellä sanalla on näet sekä viestin lähettäjälle että viestin saajalle oma merkityksensä, ja siten väärinymmärtämisen vaara on suuri. Voisimme ottaa tässä nyt esimerkiksi sanan noste. Se voi olla hyvinkin monella tapaa tulkittavissa.
Tämä täytyisi jokaisen kirjoittajan ottaa huomioon tälle palstalle itse kirjoittaessaan ja lukiessaan tälle palstalle lähetettyjä viestejä. Koskaan ei voi olla ihan varma, onko ymmärtänyt viestin sisällön oikein.- temppeliherra
rivien välistä, että Wiion Osmo on melkein yhtä kova jätkä kuin Hietalan Veijo? Tuleeko nyt oppitunti viestinnästä?
- Äidin sydän
samaa mieltä kanssasi Isoäitikkä.
Aivan sydäntäni kylmäsi, miten monella tapaa sanan noste voisi tulkita. Jopa kaksimielisesti.
Olen erittäin huolissani lasteni puolesta, jos he saavat silmiinsä eilisenkaltaisia esityksiä. Niissä ei todella näkynyt olevan nostetta. - temppeliherra
Äidin sydän kirjoitti:
samaa mieltä kanssasi Isoäitikkä.
Aivan sydäntäni kylmäsi, miten monella tapaa sanan noste voisi tulkita. Jopa kaksimielisesti.
Olen erittäin huolissani lasteni puolesta, jos he saavat silmiinsä eilisenkaltaisia esityksiä. Niissä ei todella näkynyt olevan nostetta.ne saivat aikaan kemiallisen reaktion!
- Äidin sydän
temppeliherra kirjoitti:
ne saivat aikaan kemiallisen reaktion!
Olen seurannut melko tiiviisti tätä kyseistä palstaa nyt muutaman tovin ja olen huomannut kyseisen nimimerkin reagoivat monella tapaa erilaisiin ärsykkeisiin.
Hieman varovainen teidän pitäisi kyllä olla toimintanne suhteen, sillä ette tiedäkään, minkälaisia reaktioita puolestanne aiheutatte monille lukijoillenne.
Vai käsitättekö asian niin, että kaikenlaisen esiintymisenne vastaanottajan on otettava vastuu tilanteesta, jonka olette käyttäytymisellänne aiheuttanut? Ja käytävä tarpeellisiin toimenpiteisiin, esimerkiksi ottaa käyttöön kovempia otteita nosteen saavuttamiseksi näille sivustoille? - temppeliherra
Äidin sydän kirjoitti:
Olen seurannut melko tiiviisti tätä kyseistä palstaa nyt muutaman tovin ja olen huomannut kyseisen nimimerkin reagoivat monella tapaa erilaisiin ärsykkeisiin.
Hieman varovainen teidän pitäisi kyllä olla toimintanne suhteen, sillä ette tiedäkään, minkälaisia reaktioita puolestanne aiheutatte monille lukijoillenne.
Vai käsitättekö asian niin, että kaikenlaisen esiintymisenne vastaanottajan on otettava vastuu tilanteesta, jonka olette käyttäytymisellänne aiheuttanut? Ja käytävä tarpeellisiin toimenpiteisiin, esimerkiksi ottaa käyttöön kovempia otteita nosteen saavuttamiseksi näille sivustoille?mielelläni kaikkiin mahdollisiin ärsykkeisiin mitä keksitkin ja sinähän keksit...Olet saanutkin aikaan nostetta lukijamäärissä, mutta millä kustannuksella? Muuten niin jalon ja moraalisen palstan sisältö on peruuttamattomasti turmeltunut ja tunnen siitä suurta syyllisyyttä, koska liian herkästi olen tarttunut syöttiisi, mutta nyt asialle tulee muutos!!! Mielestäni vastaanottajalla on aina vastuu siitä, miten hän tulkitsee ja käyttää vastaanottamaansa viestiä! Kuten jo viisaasti totesit, viesti muuttuu matkanvarrella! Toivoisin, ettet menisi äärimmäisyyksiin nosteen saavuttamiseksi.
- Äidin sydämeni
temppeliherra kirjoitti:
mielelläni kaikkiin mahdollisiin ärsykkeisiin mitä keksitkin ja sinähän keksit...Olet saanutkin aikaan nostetta lukijamäärissä, mutta millä kustannuksella? Muuten niin jalon ja moraalisen palstan sisältö on peruuttamattomasti turmeltunut ja tunnen siitä suurta syyllisyyttä, koska liian herkästi olen tarttunut syöttiisi, mutta nyt asialle tulee muutos!!! Mielestäni vastaanottajalla on aina vastuu siitä, miten hän tulkitsee ja käyttää vastaanottamaansa viestiä! Kuten jo viisaasti totesit, viesti muuttuu matkanvarrella! Toivoisin, ettet menisi äärimmäisyyksiin nosteen saavuttamiseksi.
sanoo, että aivan niin äärimmäisiin keinoihin, kuten te monissa eilisissä esityksissänne menitte, en tosiaankaan aio mennä. Koetan pysyä näkemieni ja tarkistamieni ns. faktojen nojalla asiassa ja asiallisena, ainakin mitä tulee niiden julkituomiseen omalla ominaisella tyylilläni, jota kovin moni ei kyllä tunnu ymmärtävän. Minä olen niin valtavan tosikko luonteeltani, että en pysty laskemaan leikkiä näin vakavien nostepulmien edessä.
Pysyn tosikkomaisuuteni takana. Toivottavasti se johtaa minun osaltani asialliseen käytökseen tällä palstalla. Sitä edellyttää jo se, että pyrin käyttäytymisessäni olemaan esikuva lapsilleni, mutta usein pelkään, että olen joissakin asioissa liian kovakourainen. En kuitenkaan nyt tarkoita fyysistä väkivaltaa.
Minusta kuitenkin lasta kasvatettaessa tietyt rajat luovat turvallisuudentunnetta ja johdonmukainen kasvatus tulosta. - temppeliherra
Äidin sydämeni kirjoitti:
sanoo, että aivan niin äärimmäisiin keinoihin, kuten te monissa eilisissä esityksissänne menitte, en tosiaankaan aio mennä. Koetan pysyä näkemieni ja tarkistamieni ns. faktojen nojalla asiassa ja asiallisena, ainakin mitä tulee niiden julkituomiseen omalla ominaisella tyylilläni, jota kovin moni ei kyllä tunnu ymmärtävän. Minä olen niin valtavan tosikko luonteeltani, että en pysty laskemaan leikkiä näin vakavien nostepulmien edessä.
Pysyn tosikkomaisuuteni takana. Toivottavasti se johtaa minun osaltani asialliseen käytökseen tällä palstalla. Sitä edellyttää jo se, että pyrin käyttäytymisessäni olemaan esikuva lapsilleni, mutta usein pelkään, että olen joissakin asioissa liian kovakourainen. En kuitenkaan nyt tarkoita fyysistä väkivaltaa.
Minusta kuitenkin lasta kasvatettaessa tietyt rajat luovat turvallisuudentunnetta ja johdonmukainen kasvatus tulosta.pannut merkille kasvatustehtäväsi ja metodisi ovat juuri ne oikeat, millä saadaan rasavillit rauhoittumaan. Vaikka nyt saattaakin tuntua, että olet ankara ja epäoikeudenmukainen, niin uskon, että myöhemmin elämän varrella osaamme arvostaa ponnistelujasi! Kasvatuksen saralla vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja aina ei pienimpiä muutoksia edes huomaa, jos tavoitteet ovat liian korkealla. Työsi tulee kantamaan hedelmää, siemen on kylvetty hyvään maahan:) Sinä varmaan tiedät kuka oli eilisen esityksen alkuunpaneva voima?
- Äidillinen sydän
temppeliherra kirjoitti:
pannut merkille kasvatustehtäväsi ja metodisi ovat juuri ne oikeat, millä saadaan rasavillit rauhoittumaan. Vaikka nyt saattaakin tuntua, että olet ankara ja epäoikeudenmukainen, niin uskon, että myöhemmin elämän varrella osaamme arvostaa ponnistelujasi! Kasvatuksen saralla vaaditaan pitkäjänteisyyttä ja aina ei pienimpiä muutoksia edes huomaa, jos tavoitteet ovat liian korkealla. Työsi tulee kantamaan hedelmää, siemen on kylvetty hyvään maahan:) Sinä varmaan tiedät kuka oli eilisen esityksen alkuunpaneva voima?
ei ole siitä minkäänlaista tietoa, kun en ole perehtynyt tämän kyseisen palstan tiettyyn salamyhkäisyyteen.
Mutta nyt minulla tosiaankin on muuta tehtävää, hoidan varsinaista postiani toisaalla ja minulla on tiettyjä velvoitteita joita lähden hoitamaan.
Toivon, että palattuani vilkaisemaan tämän palstan kuulumisia, sanomani olisi hieman paremmin saavuttanut lukijani kuin aikaisemmin ja asiallinen linja palstan teksteissä jatkuisi.
Toivotan nyt vähemmän rasittavaa päivän jatkoa kuin eilinen teille, Temppeliherra, varmaankin oli. - temppeliherra
Äidillinen sydän kirjoitti:
ei ole siitä minkäänlaista tietoa, kun en ole perehtynyt tämän kyseisen palstan tiettyyn salamyhkäisyyteen.
Mutta nyt minulla tosiaankin on muuta tehtävää, hoidan varsinaista postiani toisaalla ja minulla on tiettyjä velvoitteita joita lähden hoitamaan.
Toivon, että palattuani vilkaisemaan tämän palstan kuulumisia, sanomani olisi hieman paremmin saavuttanut lukijani kuin aikaisemmin ja asiallinen linja palstan teksteissä jatkuisi.
Toivotan nyt vähemmän rasittavaa päivän jatkoa kuin eilinen teille, Temppeliherra, varmaankin oli.myös teille oikein hyvää päivänjatkoa:) Menen tästä itse nukkumaan, koska valvoin koko yön silmissäni kuva nuorista kisailevista uroista!
- keskenään
temppeliherra kirjoitti:
myös teille oikein hyvää päivänjatkoa:) Menen tästä itse nukkumaan, koska valvoin koko yön silmissäni kuva nuorista kisailevista uroista!
jutuissa? Noin se käy kun sen osaa. Esittämisen ja
esiintymisen taidon siis :D
Oli muuten lähes kympin suoritus, mutta pikkusen lipsahteli vielä
noita maneereja.
terv. haukka & isku & oikeus
- Isoäitikkä
että eräs eilisistä riiviömäisesti esiintyneistä nimimerkeistä on tarttunut tähän asialliseksi tarkoittamaani ketjuun.
Toivottavasti edes tämä ketju pysyy asiallisena ja itsenikaltaisten korkeamman moraalin omistavien lukijoiden nähtävänä, ettei tätä poistettaisi ketjuun ilmestyneen hieman ivalliselta vaikuttavan kirjoittajan vuoksi.- temppeliherra
nyt sellainen viaton silmienräpyttely ilme kasvoillasi?
- Isoäitikkä
temppeliherra kirjoitti:
nyt sellainen viaton silmienräpyttely ilme kasvoillasi?
ei varmaan enää tässä iässä voi minun kohtallani puhua, olenhan sentään kuten nimimerkistäni huomaat, jo hieman varttunut.
Silmienräpyttely kuuluu sen sijaan normaalin ihmisen toimintaan. Sen sijaan pitäisi tarkkailla nimen omaan juuri sitä, räpyttääkö ihminen silmiään puhuessaan. Tai ollessaan vaiti. Ellei, hän saattaa olla epärehellinen, sanoissaan ja teoissaan. Sitä mm. Esko Ahon imago-kouluttaja hänelle korosti, joskin melko huonoin tuloksin taannoisisten presidenttivaalien tuoksinassa.
Olipas sinulta suorastaan sivistynyt kannanotto.
Olet kyllä omista viesteistäni lukenut ilmeisesti tämän feikkari "SavoRULESIn" tekstejä enempi kuin omiani.
Myönnän itsekin sivaltavani sanansäilällä suorastaan kivuliaasti eräitä tahoja, mutten alennu samanlaiseen homottelu ja lammastelu kirjoittamiseen kun tuo feikinpösilö.
Omat juttuni tunnistaa sittä, että nimmarini on rekattu. Muut SavoRULES plagioijat ovat feikkejä, tuota yhteiskunnan alinta saastaa.
Liikkeellä on myös toinen rekattu nikki "SavonRULES"..myöskää se ei ole minun, vaan jonkun onttokallon aikaansaama typerä plagiaatti on keksinyt ylimääräisen N-kirjaimen ja sille nauraa koko Universumi.
Itse aion jatkossakin sivaltaa noita rääpäleita sanansäilällä vasten rumaa naamaansa, ovat sen kyllä ansainneet. Jos siinä sivussa tulee turhia nettiraatoja, se olkoon sodankäynnin hinta.
Pääasia on, että saadaan porukka nauramaan ja viihtymään. Ei kaiken tarvitse aina olla niin vakavaa, vai tarvitseeko?
Ystävällisesti,
SavoRULES, tuo konnien kauhu ja naisten viltti.- Jänismies"
Ai minu kakkaani? Sopiihan se, jos saan katsella.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482