virosta villakoira

miettelijäs

Onko kukaan ostanut villakoiraa virosta? Paljon siellä maksaa kasvattajalla kk.villakoira pentu ja paljon paperiton?
Onko kukaan joka tuntee jonkun virolaisen kasvattajan joka osaa jotenkuten suomea?

49

16688

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekö on tärkeintä että halvalla saa?voin kertoa että villis maksaa n 10-12000ekr ja kruunun kurssi taas on 15,6,eli yksi e on tuon verran.
      viro ei ole sellainen "halpamaa"kuin monet luulee,kunnon virolaisen kasvattajan koira maksaa ehkä satasen,kaksi vähemmän kuin suomesta ostettuna,mutta pitää lisätä tuontikulut ym.
      Halvalla saat varmaan,mutta saatat saada kaikkea muuta kuin terveen ystävän.

• en osta suomesta

suomesta kateellisilta ahneilta kasvattijalta en koiraa osta mistään hinnasta! ennemmin maksan vaikka enemmän ja haen muualta. Suomalaiset kasvattajat on vain virolaisille kateellisia kun halvemmalla myyvät ja suomalaiselta kasvattajalta lähtee pennun ostajat! Onhan nyt järetöntä että koirasta pyydetään nykyään 1300e suomessa ja sitten ollaan kateellisia kun virossa pyydetään hyvästä koirasta 600e-800e!
        Tuo romi vaikuttaa oikein ihanalta mutta tarvitsisi olla nuorempi koira koska tulee toiselle nuorelle leikkikaveriksi.

• en osta suomesta kirjoitti:

suomesta kateellisilta ahneilta kasvattijalta en koiraa osta mistään hinnasta! ennemmin maksan vaikka enemmän ja haen muualta. Suomalaiset kasvattajat on vain virolaisille kateellisia kun halvemmalla myyvät ja suomalaiselta kasvattajalta lähtee pennun ostajat! Onhan nyt järetöntä että koirasta pyydetään nykyään 1300e suomessa ja sitten ollaan kateellisia kun virossa pyydetään hyvästä koirasta 600e-800e!
        Tuo romi vaikuttaa oikein ihanalta mutta tarvitsisi olla nuorempi koira koska tulee toiselle nuorelle leikkikaveriksi.

totean,mulla on kolme viron tuontia kunnon kasvattajilta virosta,ei kylläkään villiksiä.Yhden kasvattajan kanssa olen todella ystävystynyt ja hän on kyllä kertonut että heti ensi vuonna kun virossa otetaan euro käyttöön on tarkoitus nostaa myös koirien hinnat suomen tasoon,että se siitä sitten.Puoli vuotta sitten chow chow saattoi maksaa hyvistä vanhemmista 400e,nyt 700-1000e,siis virossa tosiaankin,siihen tuonti,suomeen rekkaus ym,niin äkkiä on kallista.Mutta hinta ei saa olla määräävä tekijä koiranostossa.Virossa myös varoitan siitä minkä jokainen hyvä sikäläinen kasvattajakin myöntää,pienet kannat joka rodusta ovat nostaneet sisäsiittoisuuden todella korkeaksi ja useimmat näistä ei rekatuista puhtaista on tosiaan olleet samasta pentueesta,eli sisaruksia ym,koska niin monet ei välitä kuin rahasta.Siinä on suurin syy siihen miksi niin monet puhtaat pentueet siellä jää rekkaamatta,koska niille ei papruja saa =(
        Uskokoon ken tahtoo,minä uskon tässä asiassa näiden kasvattajien sanaan jotka on itsekkin siitä menosta huolissaan.

• en osta suomesta kirjoitti:

niin miten olisi Norja ja Ruotsi. Olemme unohtaneet monessa rodussa Ruotsissa ja Norjassa olevat hyvät koirat.

• --------------

Mene sivuille www.koer.ee tai www.lemmik.ee

• rippe

Ei täällä kannata tollasia kysyä, haukut saa vaan.

• itsellä on kolme viron tuontia,mutta ei ne kuule todellakaan olleet "huomattavan halpoja",eikä niitä hinnan takia ole ostettu vaan eri linjojen kuin suomessa.Hinta on väärä kriteeri nro 1 kun puhutaan elävän olennon ostamisesta.

• kasvattaja
        davalyan kirjoitti:

itsellä on kolme viron tuontia,mutta ei ne kuule todellakaan olleet "huomattavan halpoja",eikä niitä hinnan takia ole ostettu vaan eri linjojen kuin suomessa.Hinta on väärä kriteeri nro 1 kun puhutaan elävän olennon ostamisesta.

mitähän mieltä hän on kun kerron kommenteista hänelle. on ainakin hyvä kasvattaja ja tuttuni.
        kateelliset saa olla hiljaa jos ei oikeaa asiaa ole. Eli tuossa olisi yksi jolta voisit kysellä.

• kasvattaja kirjoitti:

mitähän mieltä hän on kun kerron kommenteista hänelle. on ainakin hyvä kasvattaja ja tuttuni.
        kateelliset saa olla hiljaa jos ei oikeaa asiaa ole. Eli tuossa olisi yksi jolta voisit kysellä.

nyt minun kirjoittamaani kuului?

• kysynyt
        kasvattaja kirjoitti:

ko. henkilöltä lupaa käyttää hänen nimeään täällä??? Tuskin! Tommoinen toisten nimien käyttö on laissa kiellettyä!!!

• kyllä
        kysynyt kirjoitti:

ko. henkilöltä lupaa käyttää hänen nimeään täällä??? Tuskin! Tommoinen toisten nimien käyttö on laissa kiellettyä!!!

siinä se tulikin. hän on yleinen villakoira kasvattaja! häneltä kannattaa kysyä pentua, on meidän tuttu tai oikeastaan sukulainen :)

• vaikuttaa minuunkin
        davalyan kirjoitti:

itsellä on kolme viron tuontia,mutta ei ne kuule todellakaan olleet "huomattavan halpoja",eikä niitä hinnan takia ole ostettu vaan eri linjojen kuin suomessa.Hinta on väärä kriteeri nro 1 kun puhutaan elävän olennon ostamisesta.

eli kyllä minulla hinta pitää olla kohdallaan eikä se minulta tarkoita ettenkö rakastaisi enemmän tai vähemmän

..rakkaus tulee siitä sitten kun harrastan ja touhuan koirani kanssa eli satsaan ajallisesti.

Koirani kuitenkin tulee olla hyvä eli ei sisäsiitosta missään muodossa hja sen vanhemmat ja isovanhemmat terveet..ja jos saan kriteereilläni kaksi vaihtoehtoa ja toinen on halvempi niin päädyn siihen.

• vaikuttaa minuunkin kirjoitti:

eli kyllä minulla hinta pitää olla kohdallaan eikä se minulta tarkoita ettenkö rakastaisi enemmän tai vähemmän

..rakkaus tulee siitä sitten kun harrastan ja touhuan koirani kanssa eli satsaan ajallisesti.

Koirani kuitenkin tulee olla hyvä eli ei sisäsiitosta missään muodossa hja sen vanhemmat ja isovanhemmat terveet..ja jos saan kriteereilläni kaksi vaihtoehtoa ja toinen on halvempi niin päädyn siihen.

vaiheessa hintakin tulee vastaan,en minäkään mitä tahansa maksa koirasta,toivon vaan että tajusit,että joskus säästöä voi olla väärässä päässä,sitten säästetyt meneekin eläinlääkärille mikä tulee pian paljon kalliimmaksi kuin säästetyt sataset =)

• väärälle henkilölle
        davalyan kirjoitti:

vaiheessa hintakin tulee vastaan,en minäkään mitä tahansa maksa koirasta,toivon vaan että tajusit,että joskus säästöä voi olla väärässä päässä,sitten säästetyt meneekin eläinlääkärille mikä tulee pian paljon kalliimmaksi kuin säästetyt sataset =)

..minä vastasin ekan kerran tähän villiskeskusteluun..ja minä kyllä ostan hyvän koiran hyvinen papereineen ei välttämättä valio mutta taustat kunnossa (terveys, luonne) ja ulkonäkö riittävä.
        Myös virossa on hyviä kasvattajia..

• kasvattaja kirjoitti:

Jukan villakoirat ovat Suomalaisia ja koiriensa pentujen hinnat myös Suomalaisia. Ja muistaakseni Jukan opiskelut on loppusuoralla Tartossa, ja kotiutuu pian taas tänne kotisuomeen.

Mitähän luulet Jukan tykkäävän, kun nimeänsä täällä yleisellä keskustelupalstalla kirjoittelet!!??

• kyllä kirjoitti:

siinä se tulikin. hän on yleinen villakoira kasvattaja! häneltä kannattaa kysyä pentua, on meidän tuttu tai oikeastaan sukulainen :)

Nyt sitten kopsaan nämä viestisi jä lähetän Jukalle.

• väärälle henkilölle kirjoitti:

..minä vastasin ekan kerran tähän villiskeskusteluun..ja minä kyllä ostan hyvän koiran hyvinen papereineen ei välttämättä valio mutta taustat kunnossa (terveys, luonne) ja ulkonäkö riittävä.
        Myös virossa on hyviä kasvattajia..

tuohon ylempään,kyllä hintakin...aloitukseen,kuka sen sitten kirjoittikaan?Olisi niin kiva kun jokaisella olisi nimimerkki niin ei menisi sekaisin aina =)

• ---------------------------...
        kyllä kirjoitti:

Ja tiedän tutulta ja sukulaiseltahan ne aina kuuluu ostaa, ei kellään muulla voi hyviä koiria olla...

• tekstit menee
        davalyan kirjoitti:

tuohon ylempään,kyllä hintakin...aloitukseen,kuka sen sitten kirjoittikaan?Olisi niin kiva kun jokaisella olisi nimimerkki niin ei menisi sekaisin aina =)

sekaisin täytyy kirjoittaa seuraavaksi nimimerkillä :)

• ja miksi
        Sikra kirjoitti:

Nyt sitten kopsaan nämä viestisi jä lähetän Jukalle.

Pitääkö mun kopsata uman viestit joissa sulle mainittiin nimeltä eräs kasvattaja oikein linkkien kera??

• ja miksi kirjoitti:

Pitääkö mun kopsata uman viestit joissa sulle mainittiin nimeltä eräs kasvattaja oikein linkkien kera??

Tee mitä tahdot, mutta nuo jo lähti Jukalle.

• ja miksi
        Sikra kirjoitti:

Tee mitä tahdot, mutta nuo jo lähti Jukalle.

Mitä loukkaavaa tai asiatonta näit tämän Jukan nimen mainitsemisessa. Vai onko tästä poistettu jotain????

• klinkoniz
        Sikra kirjoitti:

Jukan villakoirat ovat Suomalaisia ja koiriensa pentujen hinnat myös Suomalaisia. Ja muistaakseni Jukan opiskelut on loppusuoralla Tartossa, ja kotiutuu pian taas tänne kotisuomeen.

Mitähän luulet Jukan tykkäävän, kun nimeänsä täällä yleisellä keskustelupalstalla kirjoittelet!!??

Löysin hänen kotisivut :)))
        Taidanki alkaa villakoiraharrastajaksi, Nam!

• ja miksi kirjoitti:

Mitä loukkaavaa tai asiatonta näit tämän Jukan nimen mainitsemisessa. Vai onko tästä poistettu jotain????

Sulle en ole velvollinen selittelemään, jos et itse tajua niin antaa olla....ainahan voit tietysti kysyä tuolta asianomaiselta...

• klinkoniz kirjoitti:

Löysin hänen kotisivut :)))
        Taidanki alkaa villakoiraharrastajaksi, Nam!

Hän on jo varattu, mutta tervetuloa joukkoon ;))

• ja miksi kirjoitti:

Jos tuo nimien julkaisu on noin mitätön asia mielestäsi, miksi et julkaise omaa nimeäsi myös...
        itse vaan huutelet sieltä puskista millä nimmarilla millonkin ja kehtaat vielä ihmetellä kun joku toinen kirjoittaa tälläisellä palstalla jonkun toisen henkilön nimiä ilman lupaa....

• äääääääääääääääääääää
        Sikra kirjoitti:

Hän on jo varattu, mutta tervetuloa joukkoon ;))

Mä tuun kans jonoon! Haittaakohan, vaikkei niin olis rodun harrastaja? Kyl oli komia!

• äääääääääääääääääääää kirjoitti:

Mä tuun kans jonoon! Haittaakohan, vaikkei niin olis rodun harrastaja? Kyl oli komia!

Kyllä se rodun harrastaminen olis varmaan eduks..
        ..että ei muutakuin villistä hankkimaan..sähän voisit hankkia sen vaikka tuolta "komialta" ;))))

• äääääääääääääääääääääää
        Sikra kirjoitti:

Kyllä se rodun harrastaminen olis varmaan eduks..
        ..että ei muutakuin villistä hankkimaan..sähän voisit hankkia sen vaikka tuolta "komialta" ;))))

Joo, loistava idis! Tikusta asiaa, kylläpä rotu alkoikin kiinnostaa. Täytyisi varmaan mennä (monta kertaa) ensin paikan päälle tutustumaan, ennenkuin päättää!

• pulukaatuu
        Sikra kirjoitti:

Jos tuo nimien julkaisu on noin mitätön asia mielestäsi, miksi et julkaise omaa nimeäsi myös...
        itse vaan huutelet sieltä puskista millä nimmarilla millonkin ja kehtaat vielä ihmetellä kun joku toinen kirjoittaa tälläisellä palstalla jonkun toisen henkilön nimiä ilman lupaa....

Paljon arvoo jos on narkkari eli jessus teitä sokeita!!!

• --------------
    • Virossa on

Kyllä tällähetkellä Virossa on hyviä villakoirakenneleitä.Valveutuneet kasvattajat teettävät nartuillaan harkitusti pentuja ja terveystarkastukset ovat monta kertaa paremmin hallussa kuin monella meikäläisellä.Ei pidä aina leimata kaikkia vaikka pentutehtaitakin seasta löytyy,niinkuin täälläkin.

Kerrankin tosiasioita! Kiitos asiallisesta kommentista!

Ei täällä kannata kysellä, harvoin olen mihinkään kysymykseen saanut asiallista vastausta. Oletusarvo on, että kaikki muualta tulleet koirat on tehty jossakin tehtaassa, ja tämähän ei ole totta. Tehtaita toki löytyy, Suomestakin, mutta myös parempia kenneleitä, kuin Suopmesta. Suomi nyt vaan ei kertakaikkiaan ole mikään koirarotujen ykkösmaa, vaikka kasvattajat väkisin haluaisivat niin sukoa. Riittää, kun vilkaisee eri rotujen tauti/lonkkakuva ym. tilastoja.

Mutta teepä vaikka pieni nettisurffailukierros, laitat hakusanaksi erikielisesti koira tai kasvattaja, jo löytyy... Sitten vaan selaamaan eri maiden kasvattajia. Myös suoraan kasvattajalta voi pennun ostaa, onhan noita maita lähelläkin monia. Vaikka menisi itse hakemaan, suora lento ilman hotelleja vaikkapa Saksaan maksaa halvimmillaan muutaman kympin!!! Parhaassa tapauksessa löydät puolella hinnalla koiran, joka päihittää näyttelyissä suomikasvattajien koirat! Esim. Venäjällä on useiden rotujen kohdalla parempi kanta kuin Suomessa. Linkissä sulle ensiavuksi sanakirja, joka pätee aika monelle kielelle! Myös viroksi!
      Tsemppiä koiran hankintaan!

http://www.ilmainensanakirja.fi/

• joka maassa on huippukasvattajia enkä väheksy sitä.Mitä taas tulee ulkomaalaisiin lonkkakuviin...hoh hoijaa,siellä,kuten virossa,koira kuvataan ja sitten saadaan kuvat mukaan kotiin.Jos kaverilla on samanrotuinen jo terveeksi kuvattu,niin niitä kuvia kuulemma ihan yleisesti lainaillaan ;)
        Ja kun kieliä osaat,niin virolaisista ja venäläisistä foorumeista voit lukea tästäkin asiasta =)
        ja juu juu,jottei taasen tule valitusta etkä varmaan koko ketjua lukenut NIIN MINULLA ON KOLME VIROSTA TUOTUA KOIRAA.

• Pointtisi?
        davalyan kirjoitti:

joka maassa on huippukasvattajia enkä väheksy sitä.Mitä taas tulee ulkomaalaisiin lonkkakuviin...hoh hoijaa,siellä,kuten virossa,koira kuvataan ja sitten saadaan kuvat mukaan kotiin.Jos kaverilla on samanrotuinen jo terveeksi kuvattu,niin niitä kuvia kuulemma ihan yleisesti lainaillaan ;)
        Ja kun kieliä osaat,niin virolaisista ja venäläisistä foorumeista voit lukea tästäkin asiasta =)
        ja juu juu,jottei taasen tule valitusta etkä varmaan koko ketjua lukenut NIIN MINULLA ON KOLME VIROSTA TUOTUA KOIRAA.

Niin mitä nyt yritit sitten sanoa? Että ne sinun virosta tuotujen koiriesi paperit ja kuvat sun muut on varmaankin väärennettyjä? Vai mikä oli pointti?

• Kasvattaja
        davalyan kirjoitti:

joka maassa on huippukasvattajia enkä väheksy sitä.Mitä taas tulee ulkomaalaisiin lonkkakuviin...hoh hoijaa,siellä,kuten virossa,koira kuvataan ja sitten saadaan kuvat mukaan kotiin.Jos kaverilla on samanrotuinen jo terveeksi kuvattu,niin niitä kuvia kuulemma ihan yleisesti lainaillaan ;)

Mikäs tossa viestissä nyt taas kerran oli sulle aihe olla ilkeä? Joku yritti auttaa toista ainakin hiukan, ottaako se päähän sua?
        Ja annoit tosiaan ristiriitaisen kuvan omista koiristasi, kun samassa kerrot, että niiden tuloksia lainaillaan... Kaikki varmaan het ryntäävät ostamaan nyt pennun Sinulta :-)

• Pointtisi? kirjoitti:

Niin mitä nyt yritit sitten sanoa? Että ne sinun virosta tuotujen koiriesi paperit ja kuvat sun muut on varmaankin väärennettyjä? Vai mikä oli pointti?

että tiedän että on muitakin maita jossa on sellaisia koiria ja kasvattajia joilta kannattaa ostaa ja saattaa saada tosi hyviä koiria,vain yhden oman koirani,siis virolaisen,vanhempi on kuvattu,lonkat A...voi olla totta tai tarua.
        Siis sitä ajoin takaa että huolella suunnitellun tuonnin voi hyvillä mielillä ostaa,mutta ei sieltäkään kantsi sikaa säkissä ostaa.Yksi koirakauppani peruuntui,kasvattaja on arvostettu.Myöhemmin kaksi ko kasvattajan ystävää kertoi mulle,että se kauppa peruuntuikin siksi kun oli paljastunut että pennun isällä oli väärennetyt paperit,jo kuolleen koiran sukutaulu nääs,eikä niitä sitten saatukkaan rekattua,mulle selitetty syy oli kyllä toinen =)

• Kasvattaja kirjoitti:

Mikäs tossa viestissä nyt taas kerran oli sulle aihe olla ilkeä? Joku yritti auttaa toista ainakin hiukan, ottaako se päähän sua?
        Ja annoit tosiaan ristiriitaisen kuvan omista koiristasi, kun samassa kerrot, että niiden tuloksia lainaillaan... Kaikki varmaan het ryntäävät ostamaan nyt pennun Sinulta :-)

tällä rodullani ei eestissä ole kuvauspakkoa ja nämä mun on vasta pentuja,eiköhän se aikanaan vaikuta ihan näitten kuvaustulos eikä niiden vanhempien???
        Näin melkein aina on tuontien kohdalla,meidän kuvaukset ei ole muualla maailmalla näin pakollisia,siksi kai suomessa tilastotkin on huonoimmat...

• Jokainen ostaa koiransa ihan sieltä mistä haluaa,
        mutta kyllä yleisesti ottaen suomalaiset koirat on hyviä/terveitä ihan kansainvälisesssä vertailussa. Itsekkin olen myynyt koiria kahdeksaan erimaahan,osan ihan kasvattajille.

>> Suomi nyt vaan ei kertakaikkiaan ole mikään koirarotujen ykkösmaa

• Sikra kirjoitti:

Jokainen ostaa koiransa ihan sieltä mistä haluaa,
        mutta kyllä yleisesti ottaen suomalaiset koirat on hyviä/terveitä ihan kansainvälisesssä vertailussa. Itsekkin olen myynyt koiria kahdeksaan erimaahan,osan ihan kasvattajille.

että suomalaisia koiria pidetään maailmanlaajuisesti erittäin korke-tasoisina ja meiltä menee paljon koiria vientiin jopa rotujen kotimaihin,eli tasomme ei voi olla huono.Niistä terveystuloksista sanoisin,että koska meillä kuvataan todella paljon koiria ja tiukemmalla asteikolla (lonkat)niin on ihan selvää että se voi näkyä noinkin,se ei taasen kerro totuudesta mitään...

Sikra kirjoitti:

Jokainen ostaa koiransa ihan sieltä mistä haluaa,

Ei mikään maa ole sen kummemmin ykkösmaa kuin muutkaan! Tietty voi katsella vaikka jotain world champion- voittajien kotimaita, aika usein ne on jenkeistä, mutta toisaalta se juontanee juurensa suureen koiramäärään, ei niinkään yleiseen laatuun. Mutta Suomi vaan on ylipäätään niin alkutekijöissä joka rodun kanssa, uusia rotujakin tuodaan koko ajan, ei silloin voida olla jalostuksellisesti kovin pitkällä niissä omissa linjauksissa. Kun nyt vissiin alunperin oli villakoirista puhe, koskahan eka sammoinen on tuotu Suomeen? Niitä on kai kuitenkin ollut jo joitakin vuosikymmeniä? Tietoa kellään?(en jaksa etsiä)

Ja jokainen toki (onneksi) hakee koiransa mistä tahtoo, tosin näillä palstoilla se tyrmätään kumminkin. Tai viimeistään erkkarissa, kasvattajilla kun on ikävä taipumus haukkua toiset kasvattajat, aina kun mahdollista...

• ---------------------------... kirjoitti:

Ei mikään maa ole sen kummemmin ykkösmaa kuin muutkaan! Tietty voi katsella vaikka jotain world champion- voittajien kotimaita, aika usein ne on jenkeistä, mutta toisaalta se juontanee juurensa suureen koiramäärään, ei niinkään yleiseen laatuun. Mutta Suomi vaan on ylipäätään niin alkutekijöissä joka rodun kanssa, uusia rotujakin tuodaan koko ajan, ei silloin voida olla jalostuksellisesti kovin pitkällä niissä omissa linjauksissa. Kun nyt vissiin alunperin oli villakoirista puhe, koskahan eka sammoinen on tuotu Suomeen? Niitä on kai kuitenkin ollut jo joitakin vuosikymmeniä? Tietoa kellään?(en jaksa etsiä)

Ja jokainen toki (onneksi) hakee koiransa mistä tahtoo, tosin näillä palstoilla se tyrmätään kumminkin. Tai viimeistään erkkarissa, kasvattajilla kun on ikävä taipumus haukkua toiset kasvattajat, aina kun mahdollista...

Jenkeissä olevien huippukoirien takana paljon Englantilaisia, rodussa kuin rodussa. minulla on ns. Jenkkilinjan koiria, joiden taustoilta löytyy yllätys yllätys Enkku pohja.

umalehtinen kirjoitti:

Jenkeissä olevien huippukoirien takana paljon Englantilaisia, rodussa kuin rodussa. minulla on ns. Jenkkilinjan koiria, joiden taustoilta löytyy yllätys yllätys Enkku pohja.

Juu. Tosin Englannissa on sitten taas järkyttävät hinnat, vielä korkeammat usein kuin Suomessa. Mutta hienoja koiria! Varsinkin irliksissä löytyy tosi helmiä. (Mikä ei liene kumma).

• ---------------------------... kirjoitti:

Juu. Tosin Englannissa on sitten taas järkyttävät hinnat, vielä korkeammat usein kuin Suomessa. Mutta hienoja koiria! Varsinkin irliksissä löytyy tosi helmiä. (Mikä ei liene kumma).

Tuntuu toisaalta kummalta että edelleen kaiken ulkopuolella olevat Englantilaiset ovat pystyneet säilyttämään vuosikymmenien ajan, mielettömän tason koirissaan.

• Anonyymi

eurolla saa euron tavaraa. ehka kannattas enemman miettia, mita on valmis maksamaan terveesta koirasta. 2000-3000. olen valmis. ei se hinta vaan 15v. laakari kulut, järki hei

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      108
      2364
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2071
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1647
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      53
      1582
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1550
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1436
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      145
      1370
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1180
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1176
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1134
    Aihe