Kielikurssit Venäjällä?

Kokemuksia?

Katselin sopivia Pietarin yliopiston kursseja ja ne kiinnostaisi. Onko kellään kokemuksia kielikursseista Venäjällä? Opetuksen taso? Majoitus?

2

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenties

olet katsellut Pietarin yliopiston kursseja Suomi-Venäjä-seuran esitteestä. Olin muutama vuosi sitten tällaisella kurssilla ja opetus oli erinomaista. Muidenkin kuin minun mielestä. Koulumaisempaa kuin meillä, mutta tasokasta, koska opettajat ovat varsin kokeneita. Opiskelija-asuntola saattaa suomalaisen mittapuun mukaan olla ankea torakoineen. Vaarana on myös, että opiskelijat puhuvat asuntolassa keskenään suomea. Kieliharjoittelun kannalta perhemajoitus on parempi. Majoittajat ovat usein itse entisiä vieraiden kielten opettajia.

• kesäksi pietariin

Itsellä takana keväällä käyty Venäjän alkeet ja nyt olisi haluja jatkaa vaan missä!!!

Venäjän kursseja järjestetään lähes yksomaan Helsingissä ja Itä-Suomessa..., nyt tähtäimessä olisi sitten Pietari. Joko yhden tai kahden viikon kurssi, kaksi viikkoa voi olla pitkä jos "koulu" osoittautuu pettymykseksi. Onko täällä muita miettimässä Pietariin kielikurssille lähtöä? Itse olen menossa heinäkuussa.

Miltä kanavalta löytäisi "kotiryssän", jonkun joka voisi opettaa minulle venäjää ja vastavuoroisesti voisin opettaa suomea takaisin...tandem-henkisesti...jollei tällaista nettisivua ole missä venäläiset maahanmuuttajat voisi kohdata niin jonkun kannattaisi se perustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1729
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1605
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1389
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      1309
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      873
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      861
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe