Keittotason tehot hukassa?

hukkateho

Ostimme keittotason
http://www.electrolux.fi/node111.asp?ProdID=13437

Nyt ihmetyttää suuresti se, ettei vesi meinaa kiehua millään ilman kantta. Levyä täytyy pitää 8-teholla ennenkuin vesi kiehuu. Ohjeiden mukaan tasoja 4-5 käytetään esim. perunoiden keittämiseen.

Mistähän tällainen johtuu? Voiko asialle tehdä mitään?

Ennen meillä oli yli 20v vanha oikea uuni ja sen levyt kiehuttivat vettä ilman kantta vanhalla kunnon nelosella.

11

6062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös ongelmia

      Itselläni on Wirlpool vai miten se nyt kirjotetaankaan ja samoja ongelmia.

      Vesi kiehuu tosi hitaasti ja vanhalla perusliedellä onnistui huomattavasti helpommin ja nopeammin.

      Vesi kyllä kiehuu kun jaksaa odotella, mutta kannen käyttö on suotavaa.

      Sanoisin, että aika ankeita laitteita ja taas myydään kuluttajalle täyttä sontaa.

    • kumma kun ihmiset

      ostavat näitä keraamitasoja.
      Ja sitten itkevät kun ei ole yhtä hyvä kuin vanha.

      Ei keraamitasoon uskalleta laittaa tehoja yhtä
      paljon kuin "perinteiseen".
      Muuten nopea lämpölaajeneminen rikkoo sen.

      • mistä?

        Mistäs sitä sitten voi tietää etukäteen, että keraaminen on tehottomampi kuin vanhanajan liesi? Eihän sitä missään kerrota, joten pakko sitä on jälkikäteen porata


      • mahtavan tehokas

        Mulla oli kuusitoistavuotta helkaman keraaminen liesi jonka levyt oli tosi tehokkaat. Kun se tuli tiensä päähän, ostin upon keraamisen ja sen levyt on tosi hitaat. Kiertoilmauuni on hyvä, mutta hermot menee levyjen kanssa. En tiedä, oisko uusissa helkamissa paremmat levyt, mutta kun siinä on sellanen reunus, joka ei mulle soveltunut (eikä ollut keittiöremontti ajankohtainen, niin piti ottaa vanhalle paikalle tavallinen liesi. Ero levyjen tehossa on todella huomattava, sähkömies on katsonut, eikä mikään ole vialla. Harmittaa...


      • Anonyymi
        mahtavan tehokas kirjoitti:

        Mulla oli kuusitoistavuotta helkaman keraaminen liesi jonka levyt oli tosi tehokkaat. Kun se tuli tiensä päähän, ostin upon keraamisen ja sen levyt on tosi hitaat. Kiertoilmauuni on hyvä, mutta hermot menee levyjen kanssa. En tiedä, oisko uusissa helkamissa paremmat levyt, mutta kun siinä on sellanen reunus, joka ei mulle soveltunut (eikä ollut keittiöremontti ajankohtainen, niin piti ottaa vanhalle paikalle tavallinen liesi. Ero levyjen tehossa on todella huomattava, sähkömies on katsonut, eikä mikään ole vialla. Harmittaa...

        ROSENLEW. SAMA JUTTU.KERAAMINEN TASO ON TÄYSI TURHAKE.7 MIN .KANANMUNAT 21 MIN.


    • heh heh

      induktiolla kiehahtaa hetkessä oli kantta tai ei,pari sataa makso enemmän mut eipä oo tarvinnu itkee.

    • Keittiöguru

      Et sattunut kertomaan onko keittotasosi toiminut moitteettomasti jossain vaiheessa vai onko kyseessä uusi iskemätön kone...?

      No joka tapauksessa tarkista tai tarkistuta ettei yksi kolmesta vaiheesta ole pimeänä.... (sulake tai huono kytkentä)

      • hukkateho

        Ihka uusi on. Sulakkeet ovat ehjät, sen tarkistin. Muita sähköjä en itse osaa tarkistaa. Neuvoja?

        Samasta sähkörasiasta otetaan sähköt myös uunille.


      • Keittiöguru
        hukkateho kirjoitti:

        Ihka uusi on. Sulakkeet ovat ehjät, sen tarkistin. Muita sähköjä en itse osaa tarkistaa. Neuvoja?

        Samasta sähkörasiasta otetaan sähköt myös uunille.

        Soita ensin sähkärille ja vasta sen jälkeen mikäli asia ei selviä niin E-luxin asiakaspalveluun. He antavat sinulle lähimmän huollon yhteystiedot. Uskoisin että mikäli kyseessä ei ole viallinen kytkentä niin sitten viallinen laite....

        Kerro miten kävi....


      • hukkateho
        Keittiöguru kirjoitti:

        Soita ensin sähkärille ja vasta sen jälkeen mikäli asia ei selviä niin E-luxin asiakaspalveluun. He antavat sinulle lähimmän huollon yhteystiedot. Uskoisin että mikäli kyseessä ei ole viallinen kytkentä niin sitten viallinen laite....

        Kerro miten kävi....

        Soitin sähkärille joka sen asensi. Sanoi pistäneensä 2:een vaiheeseen tason ja uunin yhteen, kun jos pistää tason kolmeen ja uuni on niistä yhdessä, menee sulake helposti kun käyttää molempia.

        Kokeilin myös eilen keittää vettä ilman kantta. Vesi kiehui 8:lla samoin kuin vanhan hellan 4:llä (tai ehkä 5:llä ilman kantta).

        Electroluxin tuesta sanoivat ettei 4-5:llä kuulukaan kiehua (vaikka manuaali sanookin 4-5:n olevan esim perunoiden keittoa varten). Sanoi myös että kiiltäväpohjaiset kattilat heijastavat lämpöä takaisin. Ehkä pitäisi mennä kattilakaupoille?


    • Anonyymi

      Pari tuntia kestää pottukattilan kiehahtaminen meidän induktioliedellä. Maksimiteholla 9.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe