Ostimme keittotason
http://www.electrolux.fi/node111.asp?ProdID=13437
Nyt ihmetyttää suuresti se, ettei vesi meinaa kiehua millään ilman kantta. Levyä täytyy pitää 8-teholla ennenkuin vesi kiehuu. Ohjeiden mukaan tasoja 4-5 käytetään esim. perunoiden keittämiseen.
Mistähän tällainen johtuu? Voiko asialle tehdä mitään?
Ennen meillä oli yli 20v vanha oikea uuni ja sen levyt kiehuttivat vettä ilman kantta vanhalla kunnon nelosella.
Keittotason tehot hukassa?
11
6652
Vastaukset
- myös ongelmia
Itselläni on Wirlpool vai miten se nyt kirjotetaankaan ja samoja ongelmia.
Vesi kiehuu tosi hitaasti ja vanhalla perusliedellä onnistui huomattavasti helpommin ja nopeammin.
Vesi kyllä kiehuu kun jaksaa odotella, mutta kannen käyttö on suotavaa.
Sanoisin, että aika ankeita laitteita ja taas myydään kuluttajalle täyttä sontaa. - kumma kun ihmiset
ostavat näitä keraamitasoja.
Ja sitten itkevät kun ei ole yhtä hyvä kuin vanha.
Ei keraamitasoon uskalleta laittaa tehoja yhtä
paljon kuin "perinteiseen".
Muuten nopea lämpölaajeneminen rikkoo sen.- mistä?
Mistäs sitä sitten voi tietää etukäteen, että keraaminen on tehottomampi kuin vanhanajan liesi? Eihän sitä missään kerrota, joten pakko sitä on jälkikäteen porata
- mahtavan tehokas
Mulla oli kuusitoistavuotta helkaman keraaminen liesi jonka levyt oli tosi tehokkaat. Kun se tuli tiensä päähän, ostin upon keraamisen ja sen levyt on tosi hitaat. Kiertoilmauuni on hyvä, mutta hermot menee levyjen kanssa. En tiedä, oisko uusissa helkamissa paremmat levyt, mutta kun siinä on sellanen reunus, joka ei mulle soveltunut (eikä ollut keittiöremontti ajankohtainen, niin piti ottaa vanhalle paikalle tavallinen liesi. Ero levyjen tehossa on todella huomattava, sähkömies on katsonut, eikä mikään ole vialla. Harmittaa...
- Anonyymi
mahtavan tehokas kirjoitti:
Mulla oli kuusitoistavuotta helkaman keraaminen liesi jonka levyt oli tosi tehokkaat. Kun se tuli tiensä päähän, ostin upon keraamisen ja sen levyt on tosi hitaat. Kiertoilmauuni on hyvä, mutta hermot menee levyjen kanssa. En tiedä, oisko uusissa helkamissa paremmat levyt, mutta kun siinä on sellanen reunus, joka ei mulle soveltunut (eikä ollut keittiöremontti ajankohtainen, niin piti ottaa vanhalle paikalle tavallinen liesi. Ero levyjen tehossa on todella huomattava, sähkömies on katsonut, eikä mikään ole vialla. Harmittaa...
ROSENLEW. SAMA JUTTU.KERAAMINEN TASO ON TÄYSI TURHAKE.7 MIN .KANANMUNAT 21 MIN.
- heh heh
induktiolla kiehahtaa hetkessä oli kantta tai ei,pari sataa makso enemmän mut eipä oo tarvinnu itkee.
- Keittiöguru
Et sattunut kertomaan onko keittotasosi toiminut moitteettomasti jossain vaiheessa vai onko kyseessä uusi iskemätön kone...?
No joka tapauksessa tarkista tai tarkistuta ettei yksi kolmesta vaiheesta ole pimeänä.... (sulake tai huono kytkentä)- hukkateho
Ihka uusi on. Sulakkeet ovat ehjät, sen tarkistin. Muita sähköjä en itse osaa tarkistaa. Neuvoja?
Samasta sähkörasiasta otetaan sähköt myös uunille. - Keittiöguru
hukkateho kirjoitti:
Ihka uusi on. Sulakkeet ovat ehjät, sen tarkistin. Muita sähköjä en itse osaa tarkistaa. Neuvoja?
Samasta sähkörasiasta otetaan sähköt myös uunille.Soita ensin sähkärille ja vasta sen jälkeen mikäli asia ei selviä niin E-luxin asiakaspalveluun. He antavat sinulle lähimmän huollon yhteystiedot. Uskoisin että mikäli kyseessä ei ole viallinen kytkentä niin sitten viallinen laite....
Kerro miten kävi.... - hukkateho
Keittiöguru kirjoitti:
Soita ensin sähkärille ja vasta sen jälkeen mikäli asia ei selviä niin E-luxin asiakaspalveluun. He antavat sinulle lähimmän huollon yhteystiedot. Uskoisin että mikäli kyseessä ei ole viallinen kytkentä niin sitten viallinen laite....
Kerro miten kävi....Soitin sähkärille joka sen asensi. Sanoi pistäneensä 2:een vaiheeseen tason ja uunin yhteen, kun jos pistää tason kolmeen ja uuni on niistä yhdessä, menee sulake helposti kun käyttää molempia.
Kokeilin myös eilen keittää vettä ilman kantta. Vesi kiehui 8:lla samoin kuin vanhan hellan 4:llä (tai ehkä 5:llä ilman kantta).
Electroluxin tuesta sanoivat ettei 4-5:llä kuulukaan kiehua (vaikka manuaali sanookin 4-5:n olevan esim perunoiden keittoa varten). Sanoi myös että kiiltäväpohjaiset kattilat heijastavat lämpöä takaisin. Ehkä pitäisi mennä kattilakaupoille?
- Anonyymi
Pari tuntia kestää pottukattilan kiehahtaminen meidän induktioliedellä. Maksimiteholla 9.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133738Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273030Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2752819Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51945- 2241504
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1671129Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21107Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_31032Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311014