HENKILÖKORTISTA !!

ulla

Kävin poliisiasemalla n. pariviikkoa sitten täyttämässä henkilökorttilomakkeet ja vei passikuvat yms. ja lupasivat lähettää henkilökortin sitten postissa. Nyt tuli postiin jotkut tuon henkilöortin "salaiset tunnusluvut", eli siis kaikki nuo PIN-koodit yms. , mutta ei itse korttia. Tuossa lappusessa lukee myös että "Ottakaa kirje mukaan noutaessanne henkilökorttia poliisilaitokselta", mutta tarkoittaako se sitä että tuo koskee vain niitä jotka siis noutavat sen sieltä, vai pitääkö munkin siis sittenkin noutaa se sieltä?? Miten on?

6

869

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milkakuu

Kyllä yleensä ensimmäinen henkilökortti täytyy hakea poliisilaitokselta, sen jälkeen ne mielestäni voivat pistää sen postiin. (Tai sitten tämä oli pankkikorteissa. En ole varma, korjatkaa, mikäli olen väärässä)

Mutta jos hiemankaan epäröit:
      Katso saamaasi kirjettä. Onko siellä puhelinnumeroa, johon voi soittaa ongelmatilanteissa ja kysyä? Tai sitten menet http://poliisi.fi ja sieltä muistaakseni ota yhteyttä-painikkeesta, kun olet painanut, tulee paikkakunnan valinta.
      Valitset paikkakuntasi ja sieltä tulee puhelinnumerot, joihin voit soittaa ja kysyä neuvoa.

Tässä minun neuvoni.

• Milkakuu

• ulla
        Milkakuu kirjoitti:

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/AADE45416013924AC2256BC2004567BB?OpenDocument

Tästä voit lukea poliisin sivuilta henkilökortista. Eli henkilökortti voidaan lähettää myös henkilölle postitse.

Ne kysyivät multa siellä poliisiasemalla että haluanko että lähetetään kotiin postitse, sanoin kyllä! Mutta kun postissa saapui vain nuo henkilötunnukset yms. niin pisti epäilyttämään jos pitäisikin sittenkin hakea ne sieltä paikanpäältä...

• ....
        ulla kirjoitti:

Ne kysyivät multa siellä poliisiasemalla että haluanko että lähetetään kotiin postitse, sanoin kyllä! Mutta kun postissa saapui vain nuo henkilötunnukset yms. niin pisti epäilyttämään jos pitäisikin sittenkin hakea ne sieltä paikanpäältä...

Veljelleni kävi ihan samoin. Poliisilaitoksella kysyivät lähetetäänkö kortti kotiin, mut tulikin lappu parin vkon päästä,että kortti odottaa hakijaa laitoksella. Veli meni laitokselle isän kanssa hakemaan kortin, koska vanhemman piti todistaa veljeni henkilöllisyys. Eli ota jonpikumpi vanhempi mukaan ja korttia vain hakemaan laitokselta!

• MINÄ

Pitää hakea poliisi laitokselta. siellä neuvotaan sen pin kooodin käyttö.. =)

• Anonyymi

Hyvä syytä ulkomaille avioero,murha tutkimus- ilmaisessa lakimiehet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45329
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      197
      10860
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9701
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8518
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3200
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2212
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      36
      1602
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1500
    Aihe