Kumpi sormus ensin?

Susanne

Missä järjestyksessä sormukset kuuluu laittaa sormeen jos on kihla-ja vihkisormus? Kumpi tulee ensin?

6

3316

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm,

Siehä kysyt tyhmiä, tai no ei kaikki sitä voi tietää mut kihla on yleensä ensin ja sitten vasta vihki koska niinhän ne laitetaan sun sormeen, ensin meet kihloihi ja sit naimisii.

• ...

Itse kultasepänliikkeessä työskennelleenä tiedän, että vihkisormus tulee ensin, näin se on lähempänä sydäntä..
      Vaikkakin ihan fiksusti ajatelleena voisi luulla että kihlasormus tulisi ensin, mutta näin ei ole..

• Hölmis

Eli kihlasormus pitää ottaa pois kun vihkisormus pujotetaan sormeen?

• ainakin oikein

Edellä on jo kerrottu ne kaikki tavat, joilla asian voi hoitaa, vieläpä oikein käytännön pujotusongelmien kanssa. Taitaa olla peräti kaksi tapaa, jos kahta sormusta käyttää.

Tässä minun panokseni keskusteluun. Itselläni on tätä nykyä kaksi sormusta. Tyylillisesti ovat hyvin samanlaiset keskenään, eli yhdellä vilkaisulla ei voi päätellä kumpi on kumpi. Omaan silmääni ja ajatusmaailmaani ne sopivat samaan sormeen vain yhdessä ja tietyssä järjestyksessä. Samaa suosittelen sinullekin. Eli anna piupaut sille, miten "kuuluu", koska 50% porukasta ajattelee, että teet väärinpäin. Tee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

Ajatuksen virikkeeksi: kaikki naiset eivät käytä aviossa ollessaankaan yhtään sormusta. Ja jotkut käyttävät vain yhtä, vaikka ovatkin aviossa.

• rouva myös

Olen täysin samaa mieltä, koska jokainen tekee niinku parhaaks näkee ja tuntuu.
        Itsellä on kihla ensin ja sitten vihkisormus koska toisinpäin ne eivät näytä hyvältä.
        Onnea tulevalle aivioparille :)

• vaimo vm -93

en käytä sormuksia lainkaan ja johtuu pelkästään siitä,että a)olen turvonnut jonkun verran häiden jälkeen,B)Olen erittäin allerginen ja en voi käyttää mitään koruja tai olen verillä kutinasta ja c) työni puolesta en myöskään voi käyttää sormusta.
        Ihan yhtälailla olen naimisissa ja jos joku kysyy,että olenko vapaa en missään nimessä ainakaan sano että olisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe