Magnesium vie

yö unet!?!

Mistäkähän johtuu että magnesiumin syönti vie yö unet? Tiedän, että pitäisi sitä syödä lihas kramppeihin ja suonenvetoon, mutta kun on sitten niin väsynyt ku ei saa nukuttua kuin sellaista koiran unta. Kuulemma magnesium parantaisi nukkumista, mutta minulla vaikutus päinvastainen. Onko muilla kokemusta tai tietoa asiasta?

7

3758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 38

No mulla ei vaikuta mitenkään ja näinollen syönkin sen aamulla.

Mikset ite söis aamulla.

• yö unet!?!.

Olen kokeillut ottaa sitä vaikka mihin aikaan, mutta lopputulos on aina tuo unen häviäminen. Väsyttää muutenkin aina ihan tolkuttomasti, ja olen huomannut että jos syön jotain vitamiini- tai ravintolisiä, menee kroppa niinkuin "tukkoon". Jäsenet kangistuu entisestään, ja sitten vielä särkee aina, söi niitä tai ei. Kurjaa..

• ihmettelevä
        yö unet!?!. kirjoitti:

Olen kokeillut ottaa sitä vaikka mihin aikaan, mutta lopputulos on aina tuo unen häviäminen. Väsyttää muutenkin aina ihan tolkuttomasti, ja olen huomannut että jos syön jotain vitamiini- tai ravintolisiä, menee kroppa niinkuin "tukkoon". Jäsenet kangistuu entisestään, ja sitten vielä särkee aina, söi niitä tai ei. Kurjaa..

olen itsekin käyttänyt magnesiumia ja otan sen aamulla. välillä tuntuu että se auttaa "levottomiin jalkoihin" ja välillä taas ei. liekö todellista apua sitten????
        Kuullostaa erikoiselta että "menet tukkoon" kun otat vitamiinejä tms.ja koskee/kipua aina vaikka et ottaisikaan?
        Harrastatko liikuntaa ja syötkö muuten ihan "normaalisti"? Jos poltat ja juot alkoholia niin nekin pois.
        Olen lisäksi kuullut joskus että jos käyttää tiettyjä lääkkeitä voi ns.luontaistuotteet pistää elimistön aivan sekaisin ja huonontaa yleikuntoa.

• biotutkija

Kokemukseni mukaan 5-10 % ihmisistä virkistyy jos ottavat magnesiumin illalla, johtunee sympaattisen hermoston aktivoitumisesta. Magnesium on keskeinen akvivaattori energian muodostuksessa mitokondrioissa. Jos Mg piristää illalla otettuna niin hyvä siirtää annostelu aamullle tai päivälle.

• vie unet

Otankin nykyään vain Diasporal poretabuja. Ne pystyy halkaisemaan ja liuottamaan veteen. Otan siitä vain 1/4. Suurempi annos voi viedä mielestäni yöunet, koska sydämen syke kiihtyy ja alkaa kuumottaa. Suuresta annoksesta aamulla voi olla myös tosi väsynyt olo.

• Maaria

Mulla ei tykytä eikä kuumota. Otan illalla ja ehkä hieman paremmin nukun, kuin muuten.
        Voisikohan Sinulla olla joku muu syy niihin univaikeuksiin. Mulla se on fibro, tosin se on hoidossa.

• Brido

Tai cfs. Eikö siinä lääkkeet vaikuta kummallisesti? Itelläni epäilen sitä ka mulla ihan sama vaikutus lääkkeillä ja vitamiineilla. Ei pysty syömään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3078
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      781
    Aihe