Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Magnesium vie

yö unet!?!

Mistäkähän johtuu että magnesiumin syönti vie yö unet? Tiedän, että pitäisi sitä syödä lihas kramppeihin ja suonenvetoon, mutta kun on sitten niin väsynyt ku ei saa nukuttua kuin sellaista koiran unta. Kuulemma magnesium parantaisi nukkumista, mutta minulla vaikutus päinvastainen. Onko muilla kokemusta tai tietoa asiasta?

7

3421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 38

      No mulla ei vaikuta mitenkään ja näinollen syönkin sen aamulla.

      Mikset ite söis aamulla.

      • yö unet!?!.

        Olen kokeillut ottaa sitä vaikka mihin aikaan, mutta lopputulos on aina tuo unen häviäminen. Väsyttää muutenkin aina ihan tolkuttomasti, ja olen huomannut että jos syön jotain vitamiini- tai ravintolisiä, menee kroppa niinkuin "tukkoon". Jäsenet kangistuu entisestään, ja sitten vielä särkee aina, söi niitä tai ei. Kurjaa..


      • ihmettelevä
        yö unet!?!. kirjoitti:

        Olen kokeillut ottaa sitä vaikka mihin aikaan, mutta lopputulos on aina tuo unen häviäminen. Väsyttää muutenkin aina ihan tolkuttomasti, ja olen huomannut että jos syön jotain vitamiini- tai ravintolisiä, menee kroppa niinkuin "tukkoon". Jäsenet kangistuu entisestään, ja sitten vielä särkee aina, söi niitä tai ei. Kurjaa..

        olen itsekin käyttänyt magnesiumia ja otan sen aamulla. välillä tuntuu että se auttaa "levottomiin jalkoihin" ja välillä taas ei. liekö todellista apua sitten????
        Kuullostaa erikoiselta että "menet tukkoon" kun otat vitamiinejä tms.ja koskee/kipua aina vaikka et ottaisikaan?
        Harrastatko liikuntaa ja syötkö muuten ihan "normaalisti"? Jos poltat ja juot alkoholia niin nekin pois.
        Olen lisäksi kuullut joskus että jos käyttää tiettyjä lääkkeitä voi ns.luontaistuotteet pistää elimistön aivan sekaisin ja huonontaa yleikuntoa.


    • biotutkija

      Kokemukseni mukaan 5-10 % ihmisistä virkistyy jos ottavat magnesiumin illalla, johtunee sympaattisen hermoston aktivoitumisesta. Magnesium on keskeinen akvivaattori energian muodostuksessa mitokondrioissa. Jos Mg piristää illalla otettuna niin hyvä siirtää annostelu aamullle tai päivälle.

    • vie unet

      Otankin nykyään vain Diasporal poretabuja. Ne pystyy halkaisemaan ja liuottamaan veteen. Otan siitä vain 1/4. Suurempi annos voi viedä mielestäni yöunet, koska sydämen syke kiihtyy ja alkaa kuumottaa. Suuresta annoksesta aamulla voi olla myös tosi väsynyt olo.

      • Maaria

        Mulla ei tykytä eikä kuumota. Otan illalla ja ehkä hieman paremmin nukun, kuin muuten.
        Voisikohan Sinulla olla joku muu syy niihin univaikeuksiin. Mulla se on fibro, tosin se on hoidossa.


    • Brido

      Tai cfs. Eikö siinä lääkkeet vaikuta kummallisesti? Itelläni epäilen sitä ka mulla ihan sama vaikutus lääkkeillä ja vitamiineilla. Ei pysty syömään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe