I Finland lär det sig finnas nya invandrare lika många som ni finlandssvenskar nu. Om några år. Tänk.
Skall alla finska medborgare börja studera deras språk i skolorna? Som obligatoriska ämnen?
Detta var förstås bara humor...
Det kan väl inte hända? LOL LOL
1.8 procent
4
487
Vastaukset
- Wahl Örar
enligt Heikki Tala kan man ändra grundlagen hur som helst.
Om det behövs för att trygga nya gruppers språkliga rättigheter i sitt (nya) hemland så är det helt OK.- Du skojar nu
Handen på hjärtat: skulle det vara okej? Arabiska, ryska... i Närpes? ;)
- Wahls Örar
Du skojar nu kirjoitti:
Handen på hjärtat: skulle det vara okej? Arabiska, ryska... i Närpes? ;)
Inget skoj, för att kunna kommunicera på ett djupare mänskligt plan krävs det att vi lär oss varandras språk.
Om språkbalansen så kräver får vi föra in nya obligatoriska språk redan från grundskolan. - Nomen Nescio
Wahls Örar kirjoitti:
Inget skoj, för att kunna kommunicera på ett djupare mänskligt plan krävs det att vi lär oss varandras språk.
Om språkbalansen så kräver får vi föra in nya obligatoriska språk redan från grundskolan.Man skulle hellre kunna tro att Finland inte kan eller vill ta emot ett så stort antal invandrare att deras språk borde studeras allmänt i skolorna.
Om grannen pratar arabiska, skulle jag kunna tänka mig att han eller hon borde lära sig lite finska för att kunna prata med min familj. Invandraren har ju kommit hit och inte tvärtom, inte sant?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943632
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli452992Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.782497- 612358
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512321Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172297Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202187Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212183- 1172178
- 642040