Barcelonan

taskuvarkaat yms.

Olen lähdössä ystäväni kanssa toukokuun alkupuolella Barcelonaan, ja nyt minut on peloteltu puolikuoliaaksi tarinoilla maailman ovelimmista ja röyhkeistä taskuvarkaista ja muista roistoista? Onko paikka todella täynnä taskuvarkaita, eikä lomalla muuta ehdi tehdä kuin vahtia laukkuaan? Vai onko kohdalleni sattuneet juuri ne onnettomat yksilöt tarinoineen.. =)
Itse olen käynyt muutaman kerran esim. Roomassa, enkä ainakaan siellä huomannut taskuvarkaita lainkaan, vaikka niistä sielläkin varoiteltiin..

7

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rdhrdhrdth

      Ärsyttää tuo tapa aloittaa viesti otsikossa, jatkaa sitä nimimerkissä ja sen jälkeen varsinaisessa viestissä. Oletko siis itsekin taskuvaras, kun kirjoitit niin nimimerkiksesi?

      Kysymykseesi vastauksena: Taskuvarkaita on kaikkialla, vaikkakin monissa maissa enemmän kuin Suomessa. Mutta ei niistä ole yleensä ongelmaa, kun ei itse hölmöile. Rahaa ja arvoesineitä ei kannata kuljetella mukana liikaa ja ne kannattaa säilyttää esim. vyölaukussa tai kaulapussissa paidan alla. Jossain taskussa sen verran pikkurahaa, ettei aina tarvi kaivella sieltä hankalammasta paikasta. Itse olen matkaillut paljon enkä ole ikinä joutunut ryöstetyksi. Jotkut tuttuni on ryöstetty melkein jokaisella matkallaan.

    • Lorna

      Älä suotta murehdi!Oltiin nyt maaliskuun alussa Barcelonassa,ja meitäkin varoiteltiin.Mitään ei viety,eikä edes yritetty(ei ainakaan huomattu).Roomassa oli sama juttu.Olet vaan huolellinen,et pidä kaikkia rahoja samassa paikassa ja pidät laukuista huolta.Hauskaa lomaa!!!

    • Suvi

      Olen poliisin lupatoimistossa töissä, ja tänä keväänä on kolme ihmistä tullut hakemaan uutta passia/ajokorttia sen seurauksena, että edelliset on vieny voro Barcelonassa. (Tosi fiksua kantaa passia ja käteistä rahaa 1200 euroa mukana...) Ei meiltä ainakaan kukaan edes yrittäny viedä mitään, vaikka kuljimme junalla ja tungoksessa. Joillekin vaan käy huono säkä. Autolla liikkuessa ovet lukkoon, ei mitään penkeille kun poistutte, passipussi paidan sisäpuolelle, taskuun sen verran kolikoita mitä luulet bissen ostamiseen tarvitsevasi. Visalla maksettaessa tarvii esittää henkkari, siihen on parempi henkilökortti kuin passi. Maksaa 40 egee, luottokortin kokoinen, käy passin sijasta EU-maihin. Jos tulee ns. "tungoskohtaaminen" että pari kundia saartaa sinut, tönii tai läikyttää jotain päällesi, tartu reippaasti rivelistä kiinni ja korota ääntäsi! Suomeksi kirosanoja latelemalla voro pelästyy ja luikkii pakoon. Harvoin niillä on teräasetta, ne on sitten ne huumehörhöt erikseen... =)Äh, ei siellä mitään käy, hyvää matkaa!

      • KariK

        Lähteehän se omaisuus varkaan matkaan, kun antaa tilaisuuden. Viimeksi Barcelonassa käydessäni näin kaksi tapausta, molemmat Ramblalla, joissa kummassakin uhri edesauttoi tilannetta: kaksi turistia seisoi nokatusten ja lompakko oli toisella avoimena kädessä, hyvinhän se kelpasi sieppaajalle ja sitten vain karkuun; toisella kerralla aasialaisturisti otti kalliinpuoleisella kamerakännykällä kuvia eli piti Samsungiaan ojennetussa kädessä kuin tyrkyllä ja resuisen oloinen arabipoika päätti kokeilla onneaan. Barcelonassa pätee sama kuin muuallakin - tilaisuus tekee varkaan tai varas tilaisuuden varsinkin jos itse autat asiaa.


      • henkilötodistukseksi.

        Passi- ja rahapussin ripustaisin mieluummin olan yli kainaloon paidan alle, ettei olisi helppo leikana nauhaa niskasta poikki. Muutenkaan pussukka ei ole kainalossa yhtä hyvin näkyvissä.

        Eksyimme Basrcelonassa välillä hieman väärillekin alueille omatoimimatkalla kumppanini kanssa. Pari kertaa vähän pelästyimme, muttei käynyt kuinkaan. Huolimattoman turistin tavarat ja lompakot korjaa joku talteen ihan missä päin maailmaa tahansa. Kannattaa olla huolellinen ja katsoa vähän, ettei antaudu "tönittäväksi".

        Ainoa kerta, kun itselleni tapahtui vahinko, oli oman huolettomuuteni syytä erittäin turvalliseksi koetussa paikassa tutussa kylämaisemassa Kreikassa, kun annoin moottoripyöräpojille tilaisuuden napata olkalaukkuni kulkiessani jalkakäytävää huolettomana ja riiputtaessani laukkua kadun puolella. En voi syyttää muita kuin itseäni ja päätin ottaa opikseni, ettei edes kotikylällä kannata heittäytyä turhan huolettomaksi ja luottavaiseksi.

        Pitäkää huolta omaisuudestanne, mutta älkää antako turhan huolehtimisen pilata lomaanne. Silmät auki ja rahapussi kiinni puseron alle tms. paikkaan. Hyvää lomaa.


      • Lillia
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        henkilötodistukseksi.

        Passi- ja rahapussin ripustaisin mieluummin olan yli kainaloon paidan alle, ettei olisi helppo leikana nauhaa niskasta poikki. Muutenkaan pussukka ei ole kainalossa yhtä hyvin näkyvissä.

        Eksyimme Basrcelonassa välillä hieman väärillekin alueille omatoimimatkalla kumppanini kanssa. Pari kertaa vähän pelästyimme, muttei käynyt kuinkaan. Huolimattoman turistin tavarat ja lompakot korjaa joku talteen ihan missä päin maailmaa tahansa. Kannattaa olla huolellinen ja katsoa vähän, ettei antaudu "tönittäväksi".

        Ainoa kerta, kun itselleni tapahtui vahinko, oli oman huolettomuuteni syytä erittäin turvalliseksi koetussa paikassa tutussa kylämaisemassa Kreikassa, kun annoin moottoripyöräpojille tilaisuuden napata olkalaukkuni kulkiessani jalkakäytävää huolettomana ja riiputtaessani laukkua kadun puolella. En voi syyttää muita kuin itseäni ja päätin ottaa opikseni, ettei edes kotikylällä kannata heittäytyä turhan huolettomaksi ja luottavaiseksi.

        Pitäkää huolta omaisuudestanne, mutta älkää antako turhan huolehtimisen pilata lomaanne. Silmät auki ja rahapussi kiinni puseron alle tms. paikkaan. Hyvää lomaa.

        iso paikka ja sen mukaan tietysti kaikkea "chusmaa" eli pohjasakkaa löytyy...mun yks kaveri oli mopo onnettomuudessa keskellä Barceloonaa (paikallinen siis) ja kun makasi siinä maassa ambulanssia odottaen hänen laukku varastettiin....sellasta täällä!


      • fakta on
        Lillia kirjoitti:

        iso paikka ja sen mukaan tietysti kaikkea "chusmaa" eli pohjasakkaa löytyy...mun yks kaveri oli mopo onnettomuudessa keskellä Barceloonaa (paikallinen siis) ja kun makasi siinä maassa ambulanssia odottaen hänen laukku varastettiin....sellasta täällä!

        se,missään muualla ei ole niin paljon tasku-sun muita varkaita kuin espanjassa.Sehän kuuluu niiden kulttuuriin,jo esikoulussa niille opetetaan varastelun aakkoset,onneks tommoseen takapajulaan ei tarvi matkustaa,köyhien tietysti on pakko.Toisaalta,eihän niillä ole paljon varastettavaakaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe