Kysynpä nyt täällä että teenkö homman järkevästi.
Eli mulla olisi tuossa läppäri johon ajattelin asentaa windowsin ja linuxin rinnakkain. Läppärissäni on 40 gb kiintolevy.
Suunnittelin että asentaisin windowsin (XP) 8 GB:n osiolle ja linuxin (ubuntu tai fedora) sitten toiselle 8 GB:n osiolle. Lopusta tilasta tekisin yhden ntfs-osion.
Onko nuo osioinnit mielestänne järkeviä?
Linux ja windows samalla levyllä
uuk
3
580
Vastaukset
- mutta se ei
toimi kunnolla.. sitä saa perkele säätää koko ajan.. mutta onnea yritykselle vain.. :)
- ole----
koska ntfs on vain windowsia varten ja voit vain lukea sitä linux puolelta
jos haluat osion jota molemmat käyttikset voivat lukea ja kirjoittaa tee fat-osio Olen itse käyttänyt vuosia suunnilleen samanlaista systeemiä ilman mitään ongelmia. Kuten edelläkin mainittiin, Linuxin ntfs-tuki on vielä lapsenkengissä, joten jos haluat Linuxin pystyvän kirjoittamaan yhteiselle osiolle, niin jätä se FAT32-muotoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331