kumpi on järkevämpi valinta ?
hintaluokka 10000-20000 euroa.
Kertokaa mielipiteitä, kokoemuksia ym. faktaa
850 vai v70
19
2454
Vastaukset
- on järkevin
Tuolla hinnalla järkevin on vuoden 2000 Classic-malli V70:stä. "Kaikki" varusteet, uusi bensakone (RN), vapareissa löytyy samaa 5-vaihteista automaattia kuin nykyisinkin. Selvästi modernimpi kuin 850, vaikka onkin "vanhakoppainen".
- nippeli
20 tonnia 850:stä on vähintäänkin hurja! Sillähän alkaa saamaan jo uusikoppaista V70:tä.
- kun...
nippeli kirjoitti:
20 tonnia 850:stä on vähintäänkin hurja! Sillähän alkaa saamaan jo uusikoppaista V70:tä.
haet ulkomailta...
- körttilä
Mitenkäs uudesta koneesta onkaan kyse? Onko sama kone (RN??) esim. vuoden 2001 170 heppasessa volvossa?? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Entäpä jos ihan vm 2006 ostaa, niin onko samalla koneella kuin classic v70?
- on järkevin
körttilä kirjoitti:
Mitenkäs uudesta koneesta onkaan kyse? Onko sama kone (RN??) esim. vuoden 2001 170 heppasessa volvossa?? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Entäpä jos ihan vm 2006 ostaa, niin onko samalla koneella kuin classic v70?
On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.
- nippeli
kun... kirjoitti:
haet ulkomailta...
Se kyllä tiedetään, mutta uuskoppaisten yleinenkin hintataso alkaa olla siinä kahdenkympin rajalla eli ei tarvitse edes halvinta hakea.
Siihen nähden vanhakoppaisesta V70:stä ei kyllä kannata juuri viittätoista enempää maksaa. Ja 850:t oltava reilusti alle kymppitonnin. - Körttilä
on järkevin kirjoitti:
On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.
oli pätevän kuuloinen vastaus. Kiitän.
- jaakko-
on järkevin kirjoitti:
On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.
siis uudemmassa 144hv:ssa onkin 20v??
vai?? - Putte
jaakko- kirjoitti:
siis uudemmassa 144hv:ssa onkin 20v??
vai??Juu 20 venttiiliä on!
- jaakko-
Putte kirjoitti:
Juu 20 venttiiliä on!
niin että 20 venttiiliä niin 144hv kuin 170hv?
miten teho otettu irti ? voiko 144hv 20v lastuttaa 170hv:ksi?
omasta mielestä minulle myytiin 144hv 10v vm-00 jossa kuitenkin "uudempi"kone malli! miten tai mistä voisin helposti tarkastaa venttiili määrän eli siis koneen tyypin? - Putte
jaakko- kirjoitti:
niin että 20 venttiiliä niin 144hv kuin 170hv?
miten teho otettu irti ? voiko 144hv 20v lastuttaa 170hv:ksi?
omasta mielestä minulle myytiin 144hv 10v vm-00 jossa kuitenkin "uudempi"kone malli! miten tai mistä voisin helposti tarkastaa venttiili määrän eli siis koneen tyypin?B5244S2 = 140hp/103kW
B5244S = 170hp/125kW
Molemmat koneet ovat samoja, mutta S2 on nk. perusmalli, ja S on tehtaalla saanut toiset aivot
(joita ainakaan paikallinen merkkiliike ei kuulemma pysty sinne ajamaan, koska svenssoni ei anna lupaa/softaa)
Kaiva se koneen tyyppimerkintä esille, se on siellä jossain moottorin kilvessä. - jaakko-
Putte kirjoitti:
B5244S2 = 140hp/103kW
B5244S = 170hp/125kW
Molemmat koneet ovat samoja, mutta S2 on nk. perusmalli, ja S on tehtaalla saanut toiset aivot
(joita ainakaan paikallinen merkkiliike ei kuulemma pysty sinne ajamaan, koska svenssoni ei anna lupaa/softaa)
Kaiva se koneen tyyppimerkintä esille, se on siellä jossain moottorin kilvessä.kiitos!!
tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi?? - jaakko-
jaakko- kirjoitti:
kiitos!!
tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??mulla muka luki häiriö...
- Putte
jaakko- kirjoitti:
kiitos!!
tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??Lastuttaa vaparia, ei kannata, koska ei siihen saa lastulla kun juuri, ja juuri tuon 30Hp:tä, ja hintaan about 350€ eli, hintaa tulee hummaa nähden tosi paljon.
Ps. ei pitäisi olla enää vollen omassa koneessa 10 venttiilistä, ainakaan -00 mallissa. - jaakko-
Putte kirjoitti:
Lastuttaa vaparia, ei kannata, koska ei siihen saa lastulla kun juuri, ja juuri tuon 30Hp:tä, ja hintaan about 350€ eli, hintaa tulee hummaa nähden tosi paljon.
Ps. ei pitäisi olla enää vollen omassa koneessa 10 venttiilistä, ainakaan -00 mallissa.Just just.Toisaalta jos tuo 30hp yhtään tuntuu persauksessa muutenkin kuin rahan menona niin tuo 350e ei ihan mahdoton uhraus.Miten muuten kulutuksen käy?
Tänään pikaisesti etsin koneen tyyppiä(kilpeä) mutta tuollaisi edellä olevia numeroita ei osunut silmiin... - ovlovo
jaakko- kirjoitti:
Just just.Toisaalta jos tuo 30hp yhtään tuntuu persauksessa muutenkin kuin rahan menona niin tuo 350e ei ihan mahdoton uhraus.Miten muuten kulutuksen käy?
Tänään pikaisesti etsin koneen tyyppiä(kilpeä) mutta tuollaisi edellä olevia numeroita ei osunut silmiin...dgfg
- oiva
jaakko- kirjoitti:
kiitos!!
tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??10v on B5252S ja
20v on B5254S. Siis vuosina 1997-2000 jonka jälkeen tyyppi muuttui. Nää vanhat koneet on 2,5 ja uudet 2,4. vahhoissa tehgot 144hp ja 170, uusissa 140hp ja 170hp.
Tyyppinumero tarkoittanee sylinterimäärä, iskutilavuus ja vika numero venttiilit per sylinteri. Oikaskaa jos olin väärässä.
jos sulle on myyty "uudella" koneella, siinä on vaan 140hp mut 20 venttiiliä. - oiva
jaakko- kirjoitti:
kiitos!!
tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??siitä moottorin kyljestä valkoiseta tarrasta, mulla ainakin jakohihnan suojakotelossa.
- Anonyymi
Jag Rullar modular engine.
15g
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053