850 vai v70

Volvo-mies

kumpi on järkevämpi valinta ?

hintaluokka 10000-20000 euroa.


Kertokaa mielipiteitä, kokoemuksia ym. faktaa

19

2514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on järkevin

      Tuolla hinnalla järkevin on vuoden 2000 Classic-malli V70:stä. "Kaikki" varusteet, uusi bensakone (RN), vapareissa löytyy samaa 5-vaihteista automaattia kuin nykyisinkin. Selvästi modernimpi kuin 850, vaikka onkin "vanhakoppainen".

      • nippeli

        20 tonnia 850:stä on vähintäänkin hurja! Sillähän alkaa saamaan jo uusikoppaista V70:tä.


      • kun...
        nippeli kirjoitti:

        20 tonnia 850:stä on vähintäänkin hurja! Sillähän alkaa saamaan jo uusikoppaista V70:tä.

        haet ulkomailta...


      • körttilä

        Mitenkäs uudesta koneesta onkaan kyse? Onko sama kone (RN??) esim. vuoden 2001 170 heppasessa volvossa?? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Entäpä jos ihan vm 2006 ostaa, niin onko samalla koneella kuin classic v70?


      • on järkevin
        körttilä kirjoitti:

        Mitenkäs uudesta koneesta onkaan kyse? Onko sama kone (RN??) esim. vuoden 2001 170 heppasessa volvossa?? ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Entäpä jos ihan vm 2006 ostaa, niin onko samalla koneella kuin classic v70?

        On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.


      • nippeli
        kun... kirjoitti:

        haet ulkomailta...

        Se kyllä tiedetään, mutta uuskoppaisten yleinenkin hintataso alkaa olla siinä kahdenkympin rajalla eli ei tarvitse edes halvinta hakea.

        Siihen nähden vanhakoppaisesta V70:stä ei kyllä kannata juuri viittätoista enempää maksaa. Ja 850:t oltava reilusti alle kymppitonnin.


      • Körttilä
        on järkevin kirjoitti:

        On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.

        oli pätevän kuuloinen vastaus. Kiitän.


      • jaakko-
        on järkevin kirjoitti:

        On se periaatteessa sama. Volvon 5-pyttyinen bensakone (N) tuli -91 850-sarjaan, ja sitä hieman uudistettiin -00 (RN) mm. muuttuvilla imuventtiiliajoituksilla, kevennyksillä männissä, sähköisellä kaasuläpällä ym. pikkujutuilla, joilla saatiin kulutusta hieman alaspäin ja hieman lisää vääntöä. Samalla kaikki mallit sai 4-venttiilikannet (10v->20v). Tehot oli 140, 170, 200 (turbo) ja >200hv (isompi turbo). Nykyiset koneet voi hieman erota v.-00 koneista esim. moottorinohjauksen takia, mutta muuten ne on tietääkseni yhä samoja. Volvolta on sen jälkeen tullut vain uudet dieselit volkkarin koneiden tilalle.

        siis uudemmassa 144hv:ssa onkin 20v??
        vai??


      • Putte
        jaakko- kirjoitti:

        siis uudemmassa 144hv:ssa onkin 20v??
        vai??

        Juu 20 venttiiliä on!


      • jaakko-
        Putte kirjoitti:

        Juu 20 venttiiliä on!

        niin että 20 venttiiliä niin 144hv kuin 170hv?
        miten teho otettu irti ? voiko 144hv 20v lastuttaa 170hv:ksi?
        omasta mielestä minulle myytiin 144hv 10v vm-00 jossa kuitenkin "uudempi"kone malli! miten tai mistä voisin helposti tarkastaa venttiili määrän eli siis koneen tyypin?


      • Putte
        jaakko- kirjoitti:

        niin että 20 venttiiliä niin 144hv kuin 170hv?
        miten teho otettu irti ? voiko 144hv 20v lastuttaa 170hv:ksi?
        omasta mielestä minulle myytiin 144hv 10v vm-00 jossa kuitenkin "uudempi"kone malli! miten tai mistä voisin helposti tarkastaa venttiili määrän eli siis koneen tyypin?

        B5244S2 = 140hp/103kW
        B5244S = 170hp/125kW
        Molemmat koneet ovat samoja, mutta S2 on nk. perusmalli, ja S on tehtaalla saanut toiset aivot
        (joita ainakaan paikallinen merkkiliike ei kuulemma pysty sinne ajamaan, koska svenssoni ei anna lupaa/softaa)
        Kaiva se koneen tyyppimerkintä esille, se on siellä jossain moottorin kilvessä.


      • jaakko-
        Putte kirjoitti:

        B5244S2 = 140hp/103kW
        B5244S = 170hp/125kW
        Molemmat koneet ovat samoja, mutta S2 on nk. perusmalli, ja S on tehtaalla saanut toiset aivot
        (joita ainakaan paikallinen merkkiliike ei kuulemma pysty sinne ajamaan, koska svenssoni ei anna lupaa/softaa)
        Kaiva se koneen tyyppimerkintä esille, se on siellä jossain moottorin kilvessä.

        kiitos!!
        tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
        no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
        muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??


      • jaakko-
        jaakko- kirjoitti:

        kiitos!!
        tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
        no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
        muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??

        mulla muka luki häiriö...


      • Putte
        jaakko- kirjoitti:

        kiitos!!
        tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
        no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
        muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??

        Lastuttaa vaparia, ei kannata, koska ei siihen saa lastulla kun juuri, ja juuri tuon 30Hp:tä, ja hintaan about 350€ eli, hintaa tulee hummaa nähden tosi paljon.
        Ps. ei pitäisi olla enää vollen omassa koneessa 10 venttiilistä, ainakaan -00 mallissa.


      • jaakko-
        Putte kirjoitti:

        Lastuttaa vaparia, ei kannata, koska ei siihen saa lastulla kun juuri, ja juuri tuon 30Hp:tä, ja hintaan about 350€ eli, hintaa tulee hummaa nähden tosi paljon.
        Ps. ei pitäisi olla enää vollen omassa koneessa 10 venttiilistä, ainakaan -00 mallissa.

        Just just.Toisaalta jos tuo 30hp yhtään tuntuu persauksessa muutenkin kuin rahan menona niin tuo 350e ei ihan mahdoton uhraus.Miten muuten kulutuksen käy?
        Tänään pikaisesti etsin koneen tyyppiä(kilpeä) mutta tuollaisi edellä olevia numeroita ei osunut silmiin...


      • ovlovo
        jaakko- kirjoitti:

        Just just.Toisaalta jos tuo 30hp yhtään tuntuu persauksessa muutenkin kuin rahan menona niin tuo 350e ei ihan mahdoton uhraus.Miten muuten kulutuksen käy?
        Tänään pikaisesti etsin koneen tyyppiä(kilpeä) mutta tuollaisi edellä olevia numeroita ei osunut silmiin...

        dgfg


      • oiva
        jaakko- kirjoitti:

        kiitos!!
        tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
        no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
        muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??

        10v on B5252S ja
        20v on B5254S. Siis vuosina 1997-2000 jonka jälkeen tyyppi muuttui. Nää vanhat koneet on 2,5 ja uudet 2,4. vahhoissa tehgot 144hp ja 170, uusissa 140hp ja 170hp.
        Tyyppinumero tarkoittanee sylinterimäärä, iskutilavuus ja vika numero venttiilit per sylinteri. Oikaskaa jos olin väärässä.
        jos sulle on myyty "uudella" koneella, siinä on vaan 140hp mut 20 venttiiliä.


      • oiva
        jaakko- kirjoitti:

        kiitos!!
        tosiaan joulukuussa ostin v70 mikä oli 144hv 10v koneelle ainakin myyjän mukaan,joka oli tuonut auton saksasta. lisäksi myyjä kertoi että kyseinen vm-00 oleva auto olisi "uudemmalla" koneella mutta hän puhui vain 144hv mutta et uudessa konemallissa joitakin etuja vanhaan nähden.No ilmeisesti myyjä yhtä untamo Volvon koneitten suhteen kuin minäkin!
        no nyt täytyy alkaa käymään "lastu" kauppoja läpi,vinkkejä otetaan vastaan...
        muuten mikä on ihan oikean 10v koneen tyyppi??

        siitä moottorin kyljestä valkoiseta tarrasta, mulla ainakin jakohihnan suojakotelossa.


    • Anonyymi

      Jag Rullar modular engine.
      15g

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5723
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5614
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4613
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4053
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3930
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3576
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1434
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1360
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1035
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      960
    Aihe