vanhasta moposta
miten saan selville
13
3063
Vastaukset
- lätkässä
Olikohan tyypihyväksyntä lätkässä vuosimalli mainittuna? Kaikkea muuta siinä ainakin oli kirjoitettu. Muistaakseni se oli yleensä niitattu pakoputkeen??? Et maininnut miten vanha moposi suunnilleen on.
- Fonikilpi
Pakoputken fonikilvessä ei muistaakseni ole vuosimallia, mutta tyyppikatsastusvuosi selviää tyyppikilvessä (ylärivillä) olevasta tyyppikatsastusnumerosta (taisi olla kuusinumeroinen sarja). Sen perusteella saa selville, minä vuonna ko. malli on tyypitetty, eli kuinka vanha mopo vanhimmillaan on. Laittelehan moposta jotakin infoa (se tyyppikats.numero ainakin) tänne, niin selvitellään!
- löyty
Fonikilpi kirjoitti:
Pakoputken fonikilvessä ei muistaakseni ole vuosimallia, mutta tyyppikatsastusvuosi selviää tyyppikilvessä (ylärivillä) olevasta tyyppikatsastusnumerosta (taisi olla kuusinumeroinen sarja). Sen perusteella saa selville, minä vuonna ko. malli on tyypitetty, eli kuinka vanha mopo vanhimmillaan on. Laittelehan moposta jotakin infoa (se tyyppikats.numero ainakin) tänne, niin selvitellään!
ylärivissä:SF01005 alarivissä:125075 mulla on näitä mopoja nyt6 kappaletta en tiedä minkään TARKKAA vuosimallia.
- ...noin
löyty kirjoitti:
ylärivissä:SF01005 alarivissä:125075 mulla on näitä mopoja nyt6 kappaletta en tiedä minkään TARKKAA vuosimallia.
Hitto kun ei löydy mistään tuon fonikilven tulkintaohjetta. Aikanaan selitettiin Retro-lehdessä, mutta ei muista enää miten se meni.
Jos saisit vielä mopon rungosta löytyvän tyyppikilven tiedot esille, niin selviäisi aika paljon. Ja mopedin merkin, luonnollisesti. - tulee
...noin kirjoitti:
Hitto kun ei löydy mistään tuon fonikilven tulkintaohjetta. Aikanaan selitettiin Retro-lehdessä, mutta ei muista enää miten se meni.
Jos saisit vielä mopon rungosta löytyvän tyyppikilven tiedot esille, niin selviäisi aika paljon. Ja mopedin merkin, luonnollisesti.i=18,4 01005 2,00-23" 1,5hv motobecane AV7 Gurtner AR87-525-c/8,7mm. mahtaako aueta.
- ...juttu
tulee kirjoitti:
i=18,4 01005 2,00-23" 1,5hv motobecane AV7 Gurtner AR87-525-c/8,7mm. mahtaako aueta.
Nuo Mobyletet ovat sikäki hankalia, että olivat samanlaisia vuosimallista toiseen varsin pitkän ajan. Tuo malli on tyyppikatsastettu vuonna -61, mutta uutta tyypitystä ei mallille taidettu missään vaiheessa tehdä. Homma sekoittaa entisestään se, että noita myytiin käsittääkseni nk. vanhasta varastosta 70-luvun alkupuolelle asti. Eli vaikka löytyisi alkuperäinen ostokuitti ko. moposta, ei sekään kerro vuosimallia kovin tarkkaan.
Eli ei aukene ainakaan minulle, kannattaa kysellä mopoguruilta vaikka vmpk:n foorumilla. Jos on tarvetta, niin minulta löytyy Mobyletteen uusi mäntä, sekä käytetyt äänenvaimennin ja magneeton vauhtipyörä. - mopoja
...juttu kirjoitti:
Nuo Mobyletet ovat sikäki hankalia, että olivat samanlaisia vuosimallista toiseen varsin pitkän ajan. Tuo malli on tyyppikatsastettu vuonna -61, mutta uutta tyypitystä ei mallille taidettu missään vaiheessa tehdä. Homma sekoittaa entisestään se, että noita myytiin käsittääkseni nk. vanhasta varastosta 70-luvun alkupuolelle asti. Eli vaikka löytyisi alkuperäinen ostokuitti ko. moposta, ei sekään kerro vuosimallia kovin tarkkaan.
Eli ei aukene ainakaan minulle, kannattaa kysellä mopoguruilta vaikka vmpk:n foorumilla. Jos on tarvetta, niin minulta löytyy Mobyletteen uusi mäntä, sekä käytetyt äänenvaimennin ja magneeton vauhtipyörä.tuotiin -60 iso erä ja myytiin monena eri vuonna ainakinmonissa sähkö liikkeissä.vuosimalli määräräyty aina ostopäivän mukaan.korjatkoon tämän tiedon joku joka tietää paremmin.yritän seuraavaksi mobyleten kerhosivuilta,rungon numeron perusteella.täytyy vaan opetella ranskan kieltä.
- tulkita
tulee kirjoitti:
i=18,4 01005 2,00-23" 1,5hv motobecane AV7 Gurtner AR87-525-c/8,7mm. mahtaako aueta.
i=18,4 : välityssuhde
2,00-23" : rengaskoko
AV7 : moottorintyyppi?
Gurtner AR87-525-c/8,7mm : kaasutin - Solihvieteri
löyty kirjoitti:
Alarivi: 1 sylinterinen 2 tahtinen 50 ccm 75 fonia.
- Tristan30TK
Esim. Honda Dream 250cc vm -62 fonikilvessä on seuraavat merkinnät: ylärivi SF91039 ja alarivi 2424782. Muistaakseni alarivin tulkinta meni seuraavasti oikealta alkaen; 2=sylinterimäärä, 78= desibelit, 4=tahtienmäärä ja 242 on sylinteritilavuus. Ylärivin tulkinnasta ei ole tietoa. Tätä tulkintaa voi varmaankin soveltaa myös muihinkin fonilpiin koska logiikka on sama. T. Kari Avikainen / Oulu
- Solihvieteri
Näin on.
Siis Hondassa: 2 sylinterinen 4 tahtinen 247 ccm 82 fonia.
Ylärivi lienee tyyppikatsastusnumero.
- Anonyymi
Mobyletten rungon valmistusvuoden numerointia en tiedä, mutta moottorin valmistusvuosi löytyy siihen kiinnitetyn numerokilven perusteella. Nettilinkki ei ole tallessa, mutta luettelon kuva on.
Jos ilmoitat moottorin numeron niin katson sen valmistusvuoden. Jos annat sähköpostiosoitteesi, lähetän kuvan koko luettelosta.
Ja se fonikilpi. Ylinnä tyyppikatsastusnumero, alempana 1 sylinterinen 2 tahtinen 50 kuutiosenttinen ja pakoääni 75 fonia.
Itse tarvitsisin kipeimmin magneeton nokkakappaletta (katkesi ryökäle ulosvetäjällä vedettäessä eikä ollut lujakaan!), kahvojen kumit, sivupellit, puola ja varmaan muutakin.- Anonyymi
Se numerokilpi on siinä heti pakoaukon alapuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005