rintojen alla haisevaa ihottumaa

Apuamitäteen!!!!

Onko muilla samoja oireita???

Lihomisen myötä rinnat suurentui ja se iho hautuu pahasti siellä alla. Kaikki rintaliivit jotenkin painaa ja tuntuu niinku se iho syöpyis!!! Ja kun vähän alkaa hikoilemaan, niin haisen sieltä aivan saakelin pahalle! Lääkäri suositteli "puuteria" sieni-infektioon, mutta se ei auta!

Mitä teen?

9

23169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle puh

      olisiko apua hunajasta? itselläni on joskus iho-ongelmia (kuiva iho, ihottumaa)ja hoidan sitä saunassa käynnin yhteydessä hunajalla. eli hunajaa esim. teevadille, hetkeksi saunaan sulamaan,pese sillä välin,ja löylyyn mennessä voitelet itsesi hunajalla . sitten vain huuhtelet sen pois ,älä käytä enää saippuaa. tämä kaikki sillä edellytyksellä, ettet ole hunajalle allerginen!

    • skäribo

      mene kunnon rintaliiviliikkeeseen ja osta asiantuntevan myyjän avulla sinulle oikeasti sopivat rintsikat. Joo, maksaa paljon, mutta sen jälkeen tiedät miltä oikean kokoiset ja malliset rintsikat tuntuvat, vaikka ostaisit halvempaakin mallia.

      Silikonitisuisille tulee varmaan yllätyksenä se, mitä sinä olet lihomisen kautta oppinut. Suuret rinnat painavat, ja etenkin niiden alle ja väliin muodostuu ihopoimuja, jonne hiki kerääntyy.

      Haista sinun ei silti tarvitse! Pese rintsikat joka päivä (ei tarvitse hangata himona, anna liota, ja sitten pesaiset hikisimmät kohdat. Kestää max 3 min.), laita dödöä myös rintojen alle, ja kuumalla säällä käytä tarvittaessa talkkia (ihan tavallista, ei mitään sienitalkkia!). Sen lisäksi minä ainakin usein pyyhin "kriittiset" alueet ainakin kerran kesken päivän kostealla liinalla. Enkä taatusti haise.

      Ristinsä kullakin. Tällainen se on meillä uhkeilla.

    • samoin

      Joo, elikkäs mulla alko iho oireilemaan jo alkutalvesta -05 samalla tavalla, ekaks hankautu iho rikki (vaikka olikin tukevat liivit ja kaikkea muuta!)sen jälkeen alkoi tulla punaisia läikkiä, jotka vielä alkoivat hilseilemään ja vuotamaan verta. Kokeilin kaikkea, mutta kun eivät tepsineet marssin tohtorin puheille.
      Syyksi selvisi sieni ihottuma, johon sain voiteina antibiootti kuurin ja sienivoidekuurin vielä päälle. Hoitoa pitäs jatkaa vielä 2 viikkoo sen jälkeen kun ihottuma on jo hävinnyt, mutta ei millään muista enään sen jälkeen alkaa rasvailee tisujaan:) JOten kärsin vieläkin näistä inhottavista läikistä, lääkkeillä se kuitenkin helpottaa. Marssi sinäkin vaan lääkärin puheille, jos ei tavallisella kortisonilla/sienivoiteella häviä! :)

      • Kokeiltu

        Perunajauhosta saa myös avun.Kuivaa huolellisesti ja laita perunajauhoa.Talkki on myös hyvää.


    • löytyy

      Tähän vaivaan löytyy helposti lääke. Sienilääke Daktarin apteekista ilman reseptiä, sellainen pullo jauhetta, tupsutellaan vaan tissien alle aamulla ja illalla. Heti katoaa kutinat ja hajut. Olen kokeillut ja sillä päässyt eroon. Todella inhottava vaiva. Mutta ei siitä kannate kärsiä.
      Natusan lastenvoidekin käy, mutta se saattaa kuivattaa liikaa ja ohentaa ihoa varsinkin vanhoilla mummoilla...

      • Muummelli

        kun on alkanu roikkuun pitkin palleaa ja iho on märkä aina. Olen kotona ilman liivejä, koska ne painaa ja on hankala olla. Joskus tungen puseron tissien alle, mutta ei voi sitäkään kauaa pitää. Liivitkin kastuu, etenkin kesällä ja haisevat omalaatuiselle hielle.
        En ole kokeillut talkkia, jos se on hyväksi havaittu, lienee viisasta ostaa sitä.


    • Doctorinna

      Runsaiden ihopuimujen, rinnanalusten ja taipeiden sekä muiden hautumisesta kärsivien alueiden rasvauksessa tulisi muistaa, ettei käytä vesipitoisia voiteita. Vesi pahentaa hautumisongelmaa ja tarjoaa kasvualustan bakteereille jotka aiheuttavat hajuja sekä infektioriskin.
      Toisaalta lisäaineet joita vesipitoisissa voiteissa on saattavat ärsyttää ihoa ja siten edistää "syöpymistä".
      Hyvä vedetön, lisäaineeton ja hengittävä suojavoide suojaa ihoa ja ehkäisee ihon rikkoutumista ja siten ongelmia.

    • Anonyymi

      Todella kiusallinen ja pitkällinen vaiva. Itse sain pois rintojen alta kun pesin muutamankin kerran päivässä saippualla. Pyyhin betadiinilla, tuputtelin Dactariini-pulveria (älä hengitä) ja vielä sen päälle parin tunnin kuluttua sinkkisalvaa.

      On suuri vaara että hiiva/sieni yrittää lähteä rintojen alta laajemmalle, siksi hoida aluetta vähän yli.

      Iho kuivuu sinkistä joten olen joskus myös rasvannut kevyellä rasvalla jossa hitunen ruokasoodaa. mutta siihen päälle taas dactariiniä.

      Dactariinilla pitää jatkaa ainakin pari viikkoa senkin jälkeen kun ei enää näy mitään.

      Äläkä syö viiliä.

    • Anonyymi

      Niin ja vielä että hanki aluspaitoja viikon joka päivälle ja pidä rintaliiveja aluspaidan päällä. Itse en ainakaan jaksa rintaliiveja joka päivä pestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe