Eli otitteko vakuutuksen lapselle jo raskausaikana. Mitä maksoi (varasmaksu ja vuosimaksu)?
Pohjolasta otin maksoi 351 €/vuosi miten teillä muilla?
Vakuutus syntymättömälle lapselle
14
2519
Vastaukset
- kyllä
fenniasta. eka vuosi 252 90€ odotusaikamaksu.
- minä
Me otettiin kans vakuutus ennen lapsen syntymää. Meillä se on siis tapiolassa ja maksoi ekalta vuodelta varausmaksu 72e ja lisäks vuosimaksu 118e. Mielestäni oli aika edullinen, mutta silti kattava vakuutus...
- omavastuu?
Muistatko paljonko siinä on omavastuu?
- katja rv31
Olin eilen Pohjolassa, Tapiolassa, IF:llä ja Lähivakuutuksessa. Olin todella hämmentynyt vakuutuksien 3kk:n rajasta -kuka huomaa hakea vakuutusta jo 3kk ennen laskettua aikaa!!!!? Paras tarjous tuli kuitenkin Fennialta. Muilla vakuutusyhtiöillä vauvan sai sitten vakuutettua 2kk:n iässä, Feninalla 4vrk:n iässä!
- lisää
siis voiko sen vakuutuksen hakea 3kk ennen syntymää? oliko pohjolalla tämä sama?
- Olen kuullut
lisää kirjoitti:
siis voiko sen vakuutuksen hakea 3kk ennen syntymää? oliko pohjolalla tämä sama?
että joku vakuutusyhtiö myöntäsi vielä, jos on 2 kk laskettuun aikaan, muilla on se 3 kk raja ja jos on vähempin laskettuunaikaan niin sitten yleensä siinä 2 kk syntymän jälkeen.
- Nimetön
Vakuutuksen ottaminen tullee normaalisti paljon kalliimmaksi kuin maksaisit lääkäri käynnit itse. Olemme käyttäneet kolmen vuoden aikana sekalaisesti yksityisiä että kunnallisia palveluita ja voinen sanoa rahaa menneen vähemmän kuin 400e (lääkkeet: antibiootti kuureja useita)
- juuri äitini
kanssa näistä vakuutuksista,kun sanoit ettei kannata ottaa.. No mulle oli onneksi otettu,synnyin ennen aikoja olin yli kuukauden keskoskaapissa,aivoverenvuoto ym,ym. kamala korvakierre,pari kertaa kuukaudessa muutamia vuosia,2tuubeista huolimatta,astmaa yms. Ja kyllä oli vakuutus maksanut itsensä monesti takaisin,eikä tarvinnut odotella terveyskeksessa,missä eivät sitäpaitsi ainakaan mitään tiedä. Ei edes kaarinassa,kun minulla on vieläkin korvatulehduksia ikää kohta 21,väitti poskiontelontulehdukseksi,vaikka väitin tietäväni mikä on,seuraavaksi menin mehiläiseen lääkäri sanoi että on niin pahan näköinen että pakko mennä korvacenteriin,kun ei pystynyt sille mitään tekemään. Eikä edes löytynyt poskiontelontulehdusta.
Eli minä ainakin aion ottaa!pohjolasta. - Oliivinkukka
juuri äitini kirjoitti:
kanssa näistä vakuutuksista,kun sanoit ettei kannata ottaa.. No mulle oli onneksi otettu,synnyin ennen aikoja olin yli kuukauden keskoskaapissa,aivoverenvuoto ym,ym. kamala korvakierre,pari kertaa kuukaudessa muutamia vuosia,2tuubeista huolimatta,astmaa yms. Ja kyllä oli vakuutus maksanut itsensä monesti takaisin,eikä tarvinnut odotella terveyskeksessa,missä eivät sitäpaitsi ainakaan mitään tiedä. Ei edes kaarinassa,kun minulla on vieläkin korvatulehduksia ikää kohta 21,väitti poskiontelontulehdukseksi,vaikka väitin tietäväni mikä on,seuraavaksi menin mehiläiseen lääkäri sanoi että on niin pahan näköinen että pakko mennä korvacenteriin,kun ei pystynyt sille mitään tekemään. Eikä edes löytynyt poskiontelontulehdusta.
Eli minä ainakin aion ottaa!pohjolasta.Meillä oli minun vaikean astmani, korvatulehduskierteen,allergioideni ja sairaalahoitojen/lääkkeiden takia vakuutus maksanut itsensä takaisin myös! Siskollani kaikki lapset ovat enemmän tai vähemmän samassa tilanteessa ja heille 4 lapsen vakuutukset ovat maksaneet vähemmän kuin kaikki sairaalakulut ja lääkekustannukset yhteensä. Aina ei voi ennakoida mitä elämä tuo!
Aion ottaa seuraavalle lapselleni vakuutuksen ennen syntymää. Toinen lapseni oli liian iso mahtuakseen kunnolla ja sai synnytyksessä lievän erbin pareesin. Onneksi se todellakin oli vain lievä, sillä poika pystyy käyttämään tänään kättään normaalisti. Toivottavasti eivät ryhdy kauheasti nikottelemaan tuosta toisen lapsen syntymästä vakuutusta hakiessa :/ - kai,kun
Oliivinkukka kirjoitti:
Meillä oli minun vaikean astmani, korvatulehduskierteen,allergioideni ja sairaalahoitojen/lääkkeiden takia vakuutus maksanut itsensä takaisin myös! Siskollani kaikki lapset ovat enemmän tai vähemmän samassa tilanteessa ja heille 4 lapsen vakuutukset ovat maksaneet vähemmän kuin kaikki sairaalakulut ja lääkekustannukset yhteensä. Aina ei voi ennakoida mitä elämä tuo!
Aion ottaa seuraavalle lapselleni vakuutuksen ennen syntymää. Toinen lapseni oli liian iso mahtuakseen kunnolla ja sai synnytyksessä lievän erbin pareesin. Onneksi se todellakin oli vain lievä, sillä poika pystyy käyttämään tänään kättään normaalisti. Toivottavasti eivät ryhdy kauheasti nikottelemaan tuosta toisen lapsen syntymästä vakuutusta hakiessa :/on jo uusi tulokas=) ja jos lapsi yhtään tulee isäänsä mikä on koko ajan kipeä niin.. no toivottavasti ei tule.=)
- riippuu
siis vakuutuksen käyttäminenhän on ihan yksilöllistä, tai siis sen tarve!!
Hyvä jos teillä haettu kolmen vuoden aikana vähemmän kuin 400 edestä, mutta itse olemme joutuneet käyttämään tosi paljon lääkäripalveluita ja sitä kautta vakuutuksia.
pelkästään marras-joulukuun aikana haimme korvauksia yli 400 euroa. se on kyllä enemmän mitä maksamme vuodessa. ja siinä oli vain kaksi kuukautta. välillä voi lääkäriin upota 200 kertalaaki kun otetaan kaikenlaisia kokeita.
Luojan kiitos meillä on vakuutus, jottei ole tarvinnut lähteä jonottamaan julkiselle puolelle, ja nyt kuitenkin käytössä alan ammattilaiset.
Seuraavallekin otamme syntymättömän lapsen vakuutuksen, sitä kun ei voi tietää mitä tuleva tuo tullessaan.
- Tappi
Ensinnäkin vastaus kysymykseen.
Meillä meni esikoisen kanssa ohi tuo 3kk ennen laskettua aikaa joten odotettiin se 2kk ja saatiin sitten 2kk syntymästä se lapsivakuutus tapiolasta. Se maksaa meille vuodessa 265e ja omavastuu on 47e.
Nyt tokan kanssa otettiin tapiolasta se syntymättömän lapsen vakuutus, eli sama 265e ja omavastuu 47e ja lisäksi joudutaan maksamaan joku varausmaksu, olisko ollut jotain alle satasen.
Esikoisen kanssa on käyt ainoastaan yhden kerran vakuutuskauden aikana lääkärissä ja silloinkin yksityisellä kaikkine veri- ja pisaakokeineen ja reissulle kertoi hintaa 130e (kela alennus vähennetty). Meillä pääasia on että lapsi pääsee heti ensi tilassa lääkärille eikä tarvitse päivystyksessä tuntikaupalla jonottaa tai terveyskeskukseen ruinata aikoja.
Oma kokemukseni ts mun äidin kokemus mun lapsivakuutuksesta on huono. Mulle otettiin lapsivakuutus fenniasta. Sitten mulla yks kaks todettiin lapsuusajan reuma kun olin noin 5v. Fennia ei korvannut mitään lääkemenoja, väitti oikeudessä vielä että reuma on itseaiheutettu sairaus. Vakuutusehdoissahan ei ollut millään muotoa ikinä mainittu että reumasta aiheutuvia kuluja ei korvattaisi. Mitään muutakaan se ei enää korvannut koska kaikki muka johtui reumasta. Joten pitkä ja ikävä taístelu fennian kanssa mun lapsuudessa jota puitiin vuosia. Joten mulle on tullut melkoisen huono kuva fenniasta, siitä puljusta en ottaisi mitään vakuutuksia.- Tappi
Esikoisen kanssa olisi tarvittu sitä syntymättömän lapsen vakuutustakin koska esikoinen sai synnytyksessä bakteeritulehduksen ja oli 8 vrk taysissa lastenosastolla antibioottihoidossa. Vakuutus olisi korvannut kaikki kulut, mutta no, turha sitä on enää jossitella ja murehtia. Ollaan nyt viisaampia toisen kanssa.
- odottava mamma
Tappi kirjoitti:
Esikoisen kanssa olisi tarvittu sitä syntymättömän lapsen vakuutustakin koska esikoinen sai synnytyksessä bakteeritulehduksen ja oli 8 vrk taysissa lastenosastolla antibioottihoidossa. Vakuutus olisi korvannut kaikki kulut, mutta no, turha sitä on enää jossitella ja murehtia. Ollaan nyt viisaampia toisen kanssa.
käydä itsekin kysymässä turvasta, meillä kun on siellä kaikki vakuutukset niin sais varmaan alennusta..:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774