Milloin olette aloittaneet liikunnan? Koska kärsii tehdä esim. vatsalihasliikkeitä tai käydä aerobicissä? Muuta huomioitavaa?
liikunnan aloitus synnytyksen jälkeen
5
1079
Vastaukset
- pindemami
Minä sanoisin että omien voimien mukaan. Jälkitarkastukseen pitäisi ainakin malttaa odottaa. Itse menin aerobiciin noin 2kk synnytyksestä. Kivaa oli mutta sen jälkeen olinkin sitten niin kipeä etten pystynyt kahteen päivään kunnolla kantelemaan lasta. Kyllä kroppa kertoo mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei.
Monet aloittaa uimisella, rauhallisilla vaunuttelureissuilla jne. - tuo edellinen sanoi??
Minä tein kotiuduttuani välittömästi seuraavana päivänä ensimmäisen lenkin. Kolmen päivän päästä kotiuduttuani hölkkäsin rankan lenkin maastossa n.10km ja siitä eteenpäin joka päivä tosi kovia lenkkejä. Ei tullut mieleenkään odottaa jälkitarkastukseen, toisaalta, en kyllä missään aerobicissä käynytkään, mutta tosi kovia fyysisiä suorituksia viikko synnytyksestä, 3pv:n päästä kotiutumisesta.
- Jihuuu
..oliko se 3-6kk että pitäisi vaan liikkua harrastaen esim. rauhallista kävelyä. Vatsalihaksille ei kuulemma tee hyvää alkaa heti treenata niitä, eivät ole palautuneet tms. En osaa sen tarkemmin kertoa ihmisen anatomiasta, että miksi näin on, mutta itse aion luottaa siihen suositukseen ja lenkkeillä vain koiran ja vaunujen kanssa sen alun. Onhan se tietysti yksilöllistä, mutta itse en halua ottaa riskiä, että liian aikaiseen aloitetun kuntoilun takia kroppa näyttäisikin sitten pahemmalta, kun en voi tietää miten oma vartalo käyttäytyy.
- koskaan sanonut
mitään kuukausien hissuttelua suositukseksi. Sanottiin vaan, että voimien mukaan. Minulla oli voimia, ainoa, mikä oli ongelma oli esim. hölkässä rytmin löytäminen ja ryhti ei oikein tupannut ensi alkuun pysymään kasassa. Muuten meni ihan hyvin. Verenvuotokin tuntui loppuvan nopeasti, kun sitä vähän avitti=) Nyt ollaan ihan normaalissa olotilassa. Eipä siitä mitään vammoja kroppaan jäänyt, vaikka heti liikunta aloitettiinkin. Mutta jos tuollainen suositus on niin tokihan sitä kannattaa noudattaa. Minä tuskin noudatan seuraavankaan lapsen jälkeen. Tulen hulluksi jos en pääse liikkumaan. Niin kuin ei raskausajan neljän seinän sisällä odottelu olisi kyllin invalisoinut.
- riippuu
koskaan sanonut kirjoitti:
mitään kuukausien hissuttelua suositukseksi. Sanottiin vaan, että voimien mukaan. Minulla oli voimia, ainoa, mikä oli ongelma oli esim. hölkässä rytmin löytäminen ja ryhti ei oikein tupannut ensi alkuun pysymään kasassa. Muuten meni ihan hyvin. Verenvuotokin tuntui loppuvan nopeasti, kun sitä vähän avitti=) Nyt ollaan ihan normaalissa olotilassa. Eipä siitä mitään vammoja kroppaan jäänyt, vaikka heti liikunta aloitettiinkin. Mutta jos tuollainen suositus on niin tokihan sitä kannattaa noudattaa. Minä tuskin noudatan seuraavankaan lapsen jälkeen. Tulen hulluksi jos en pääse liikkumaan. Niin kuin ei raskausajan neljän seinän sisällä odottelu olisi kyllin invalisoinut.
myös siitä miten synnytys meni. Miten kielletään jne. Mutta turvallisinta olisi odottaa jälkitarkastukseen asti. Rankka holkkä ja hyppyjä sisältävä liikunta voi aiheuttaa pahoja vaurioita kohdulle. Riippuu tietysti taas niitten lantionpohjalihasten kunnosta. Kevyen liikunnan kyllä voi aloittaa heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847