Kuinka usein imetätte?

poika 4 kk

Haluisin tehdä pientä galluppia imetyksen tiheydestä ja kestosta, kun tuntuu että vauva on koko ajan tissillä.

Elikkä meillä päivällä ollaan tissillä 1-2 tunnin välein n.5-15 minuutin ajan. Yöllä n.2-5 tunnin välein 10-15 min.
Mites teidän vauvanne?

22

8945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miee

      siltä että teidän poikanne olis valmis kiinteille?

      • valmis kiinteille??

        Meijän poika on melkeen 3,5kk ja syö kahden tunnin välein, myös yöllä. Aika tiheetä on, mutta neuvolasta sanottiin, et jos äiti jaksaa, niin pelkkää maitoa vaan, kuuteen kuukauteen asti.


      • Marttiina
        valmis kiinteille?? kirjoitti:

        Meijän poika on melkeen 3,5kk ja syö kahden tunnin välein, myös yöllä. Aika tiheetä on, mutta neuvolasta sanottiin, et jos äiti jaksaa, niin pelkkää maitoa vaan, kuuteen kuukauteen asti.

        loppuu iltatississä roikkuminen ja päivälutkutus.meil oli sama homma ja kun kiinteitä niin tasoittui ruokailuajat kummasti.nyt 6kk ja syö:
        aamulla tissimaitoa
        aamupäivästä pottua ja tissimaitoa päälle
        (päivällä tissiä)
        n.16-17 hedelmäsose ja tissimaitoa
        illalla puuro ja yöksi maitoa n.21
        nukutaankin sit aamuun.siis noin 5 krt päivässä tulee maitoa-ateria


    • Minni 34

      Meidän poika on kohta 2,5 kk ja aloitin viikko sitten pitämään "ruokapäiväkirjaa" kun tuntui että syötän poikaamme ihan jatkuvasti ja totuus on meillä, että normaalisti poika syö 9 kertaa/vuorokaudessa ja pääosin tauot on n. 2 h. Yöllä kaksi unipätkää n. 3-4 h. Syömäaika n. 20 minuuttia. Meillä ei ole tähän mennessä ollut IKINÄ kuin 1-2 neljän tunnin syömäväliä/viikko.

      Lisäksi kyllä joukkoon mahtuu niitä ruokailuhetkiä kun poika selkeästi tahtoo läheisyyttä ja käyttää minua "huvituttinaan" eli silloin viihdytään tissillä tuntikin.

    • miube85

      meillä tyttö on nyt 5 kk. Päivällä imetän kahden-kolmen tunnin välein ja yöllä typy syö kerran tai sitten ei ollenkaan. syöttämisessä menee yleensä noin 10 minuuttia (en osaa sanoa tarkkaa aikaa kun en ole koskaan kattonut kellosta).

    • (o)(o)

      Tissittely täsmää 100% samalla tavalla kuin teillä, mun poika 4,5kk ja myös täysimetyksellä. Tällä tyylillä aion jatkaa 6kk ikäiseksi asti, jos nyt ei tuosta enää tihene syötöt..
      Minusta imettäminen on ihanaa jotenka ei mua ainakaan haittaa vaikka pitääkin olla tissit valmiudessa kokoajan! Edellistä imetin 15kk ikäiseksi, ja saman ajan tahtoisin nykyistäkin vauvaa syöttää jos hän vaan haluaa.

    • jetta

      Meidän vauva syö öisin yleensä jämptisti 2 h välein, paitsi joskus nukkuu pommiin ja tulee useamman tunnin väli. Päivällä 2-3 tunnin välein, vaihteluja suuntaan ja toiseen on. Jossain vaiheessa yösyötöt otti voimille, mutta nyt kun nukutaan muuten hyvin, on mulle ihan ok.

      • homma

        paitsi poika vasta 4kk. neuvolatäti sanos, et ilm. vauva ei pysty pääsemään syvään uneen, tarvitaan unikoulua tai jotain jekkuja... kiinteiden alotus ei kuulemma ratkasu tähän.


      • mhgdh
        homma kirjoitti:

        paitsi poika vasta 4kk. neuvolatäti sanos, et ilm. vauva ei pysty pääsemään syvään uneen, tarvitaan unikoulua tai jotain jekkuja... kiinteiden alotus ei kuulemma ratkasu tähän.

        Mitäs terkku suositteli? Kun yleensä unikouluja suositellaan vasta 6kk->

        Täällä kolmikuisen koko-ajan-heräilijän äiti :)


    • Milon äiti

      Meillä on samanlainen rytmi kun teillä syömisen suhteen . Painon nousu oli hidastunut, mutta neuvolassa sanoivat, että vielä voi hyvin olla kk äidinmaidolla. Jos paino nousee hyvin ja maito tuntuu riittävän vielä pikkuiselle, itse siirtäisin kiinteiden aloitusta. Lääkäri pisti minut maidoton-munaton ruokavaliolle ja viikon päästä on sairaalassa tutkimukset joten meillä ei ole vaihtoehtoa. Tekisi itsekin mieli aloittaa kiinteät, mutta kun pojalle näyttää vielä tissi riittävän niin ei haittaa. Toisaalta jos nyt aloiuttaisi, voisi edetä varovaisella tahdilla...

      • onnellisia

        Kuulostaa hienolta nuo teidän imetysjutut.
        Olkaa onnellisia että se onnistuu ja maitoa riittää ja jaksatte.
        Itse olen 2 kk ikäisen pojan mummi ja seurannut sivusta miten harvoin poika pääsee rinnalle.
        Äitinsä väsyi imetykseen jo kahden viikon harjoittelun jälkeen ja siitä saakka lapsi on joutunut tyytymään mikrossa lämmitettäviin kalliisiin korvikkeisiin. Saa rintaa hetkellisesti lähes joka päivä mutta mitään säännöllsitä siinä ei näytä olevan.
        Olen itse kärsinyt hiljaa aivan suunnattomasti tuosta tiedosta.
        Maitoa kuulemma olisi mutta ei viitsi sitä tarjota ja kun tarjoaa lapsi on niin huonossa asennossa että ei aikuinenkaan siitä kykenisi syömään. Neuvolassa kun korostetaan vain äidin imetysasentoa ja äidin jaksamista ja äidin ehdoilla kaikkea. Lapsi on jätetty toiselle sijalle vaikka minusta se maalaisjärjellä ajateltuna pitäis olla juuri päinvastoin.
        Muutaman viikon ikäinen lapsi on kuitenkin täysin äitinsä armoilla niin ruuan kuin läheisyydenkin suhteen. Ja se kaikki vaikuttaa lapsen kasvuun ja kehitykseen.
        Mutta meneppäs sanomaan siitä tuoreelle äidille, ne kun ovat niin herkkiä kaikelle. Tuntuu vain, eikö äidille lapsen hyvinvointi pitäis olla ykkösasia ja voisi unohtaa muutamaksi viikoksi oman mukavuutensa jo ihan lapsensa takia.
        Neuvoloissa pitäsi korostaa imetyksen tärkeyttä eikä säälitellä väsynyttä äitiä niin, että se alkaa itsekkin sääliä itseään eikä kykene paneutuman äitiyden ja imetyksenkin ihanuuksiin.


      • paha miniä
        onnellisia kirjoitti:

        Kuulostaa hienolta nuo teidän imetysjutut.
        Olkaa onnellisia että se onnistuu ja maitoa riittää ja jaksatte.
        Itse olen 2 kk ikäisen pojan mummi ja seurannut sivusta miten harvoin poika pääsee rinnalle.
        Äitinsä väsyi imetykseen jo kahden viikon harjoittelun jälkeen ja siitä saakka lapsi on joutunut tyytymään mikrossa lämmitettäviin kalliisiin korvikkeisiin. Saa rintaa hetkellisesti lähes joka päivä mutta mitään säännöllsitä siinä ei näytä olevan.
        Olen itse kärsinyt hiljaa aivan suunnattomasti tuosta tiedosta.
        Maitoa kuulemma olisi mutta ei viitsi sitä tarjota ja kun tarjoaa lapsi on niin huonossa asennossa että ei aikuinenkaan siitä kykenisi syömään. Neuvolassa kun korostetaan vain äidin imetysasentoa ja äidin jaksamista ja äidin ehdoilla kaikkea. Lapsi on jätetty toiselle sijalle vaikka minusta se maalaisjärjellä ajateltuna pitäis olla juuri päinvastoin.
        Muutaman viikon ikäinen lapsi on kuitenkin täysin äitinsä armoilla niin ruuan kuin läheisyydenkin suhteen. Ja se kaikki vaikuttaa lapsen kasvuun ja kehitykseen.
        Mutta meneppäs sanomaan siitä tuoreelle äidille, ne kun ovat niin herkkiä kaikelle. Tuntuu vain, eikö äidille lapsen hyvinvointi pitäis olla ykkösasia ja voisi unohtaa muutamaksi viikoksi oman mukavuutensa jo ihan lapsensa takia.
        Neuvoloissa pitäsi korostaa imetyksen tärkeyttä eikä säälitellä väsynyttä äitiä niin, että se alkaa itsekkin sääliä itseään eikä kykene paneutuman äitiyden ja imetyksenkin ihanuuksiin.

        taidat olla mun v-mäinen anoppi, joka pakkosyötti ja aivopesi mut imetysjutuillaan jo raskauden alusta saakka... kun se äidinmaito on vaan niin hyvää ja blaa blaa... nyt sitten imetän hampaat irvessä jo neljättä kuukauutta, että muiden odotukset täyttyvät.. hälläväliä omasta, miehen tai muiden lapsien hyvinvoinnista...


      • ................
        onnellisia kirjoitti:

        Kuulostaa hienolta nuo teidän imetysjutut.
        Olkaa onnellisia että se onnistuu ja maitoa riittää ja jaksatte.
        Itse olen 2 kk ikäisen pojan mummi ja seurannut sivusta miten harvoin poika pääsee rinnalle.
        Äitinsä väsyi imetykseen jo kahden viikon harjoittelun jälkeen ja siitä saakka lapsi on joutunut tyytymään mikrossa lämmitettäviin kalliisiin korvikkeisiin. Saa rintaa hetkellisesti lähes joka päivä mutta mitään säännöllsitä siinä ei näytä olevan.
        Olen itse kärsinyt hiljaa aivan suunnattomasti tuosta tiedosta.
        Maitoa kuulemma olisi mutta ei viitsi sitä tarjota ja kun tarjoaa lapsi on niin huonossa asennossa että ei aikuinenkaan siitä kykenisi syömään. Neuvolassa kun korostetaan vain äidin imetysasentoa ja äidin jaksamista ja äidin ehdoilla kaikkea. Lapsi on jätetty toiselle sijalle vaikka minusta se maalaisjärjellä ajateltuna pitäis olla juuri päinvastoin.
        Muutaman viikon ikäinen lapsi on kuitenkin täysin äitinsä armoilla niin ruuan kuin läheisyydenkin suhteen. Ja se kaikki vaikuttaa lapsen kasvuun ja kehitykseen.
        Mutta meneppäs sanomaan siitä tuoreelle äidille, ne kun ovat niin herkkiä kaikelle. Tuntuu vain, eikö äidille lapsen hyvinvointi pitäis olla ykkösasia ja voisi unohtaa muutamaksi viikoksi oman mukavuutensa jo ihan lapsensa takia.
        Neuvoloissa pitäsi korostaa imetyksen tärkeyttä eikä säälitellä väsynyttä äitiä niin, että se alkaa itsekkin sääliä itseään eikä kykene paneutuman äitiyden ja imetyksenkin ihanuuksiin.

        Mitäs pahaa korvikkeessa on?? Lähes yhtä hyvää ruokaa sekin vauvalle on.


    • vitunjunnu

      OON ISÄ JA MUN PENTU YRITTI NUOLLA MUN NÄNNIÄ NI HEITIN SEN SEINÄÄN SIT SE PAsko vaippaan ni heitin sitä mun omalla paskalla ja sit heitin se takakonttiin ja ajoin auton sillalta alas....

    • meiga

      Mitä ihmettä :D toi edellinen viesti.

      Joo no kuitenkin mun poika on 3kk ja imee tissiä noin 3h välein päivisin, yöllä harvemmin.. 4-7h.. en oo seuraillu kellosta mutta luultavasti 10-15min menee aikaa...

    • :)

      Meillä 4 kk neiti ja syö tissiä n. 14 kertaa vuorokaudessa. Päivällä tissitellään n. 40 min-1h välein. Illalla puolen tunnin välein. Syö n. 15 min kerrallaan. Eikä pullosta suostu syömään että kyllä tässä ollaan kävelevä maitovarasto! :) Nyt on aloteltu hiljalleen kiinteitä että jospa se tästä... Yöt nukkuu ihan hyvin, maksimissaan on ollu 5 h pätkiä unta putkeen.. :)

    • juikku

      Meillä syötiin kans tunnin välein ja väh. 4krt yössä. Alko tuntua siltä, että vauva on aina nälkäinen, koska maitoa ei ehtinyt kerääntyä rintoihin. Vauva sai siis vähän ja usein. Mulla alkoi 2kk jälkeen kyllästyttää, tuntui, ettei lapsellakaan ole hyvä olla.

      Muutin rytmin näin:

      Päiväsyönti: En antanut rintaa ennenkuin edellisestä syötöstä oli kulunut 2h. Tottakai pieni raukka itki, ja niin säälitti, piti vaan lohduttaa ja leikittää (oli rankkaa, mutta kestin). Kun sitten annoin taas rintaa, maitoa tuli selvästi enemmän ja vauva imi paljon paremmin. Kun mahassa oli enemmän ruokaa, vauvalle ei tullut uusi nälkä niin nopeasti. Muutamassa päivässä väli kasvoi 2,5 tuntiin.
      Tässä oli tärkeintä kaksi asiaa. Vauvalla ei voi olla oikeasti nälkä, jos on tunti sitten syönyt. Rinnalla olo on totuttua läheisyyttä, jota hänelle voi antaa muutenkin. Kokeile tuttia. Ja kun syönnistä on kulunut tarpeeksi aikaa, koita vielä vähän venyttää. 10min saa huijattua lisää kävelemällä, juttelemalla, leikittämällä. Anoppi sanoi, että ennenvanhaan vauvaa ei saanut imettää useammin kuin 4h välein, kuulemma parempi ruoansulatukselle, ja vauvat kyllä söivätkin kunnolla:)

      Yösyönti
      Päätin nukkumaanmenoajan vauvan rytmin mukaan, klo21. Puolta tuntia ennen annan rintaa ja päälle niin paljon korviketta kuin jaksaa syödä. Sitten sänkyyn, tutti suuhun. Seuraavan kerran hän herää nälkään aikaisintaan 6h päästä, syö ja seuraava nälkä sen normaalin 3h päästä. Kun sängystä kuuluu ääniä, ei se tarkota aina nälkää. Vauva nukahtaa itsestään uudestaan pian, jos tulee itku niin tutti riittää ja heti on taas unessa. Tuota tuttia aluksi karsastin, mutta eipä se kauaa suussa pysy...

    • j,gkhc

      10-16krt vuorokaudessa, öisin menee vajaa tunti per syöttö (vauva saattaa nukkua syödessään) ja päivisin en tiedä mistä syönti alkaa ja mihin se päättyy :) Viime päivinä ottanut kahdet n. 2h unet / päivä. Tosin meillä ollaankin vasta kuukauden ikäisiä, maitomäärää kasvatellaan ja rytmistä vasta haaveillaan.

      Teillä kyllä syödään tiheästi (ei liian) mut toisaalta suht nopeasti. Ei vauva malttaisi kerralla syödä itseään "täydemmäksi"?

    • sheryl

      Meillä 4 kk tyttö syö päivällä noin kahden tunnin välein. Yöllä nukkuu noin viiden tunnin ja kolmen tunnin putket.

      • sheryl

        ja syöntiajat meillä 15- 45 min. Syö vain yhdestä tissistä per kerta.


    • ööööööööööööööööööpö

      meillä kaksostyttö rinnalla 2-4 tunnin välein. Ennen öisin vain kerran mutta nyt syö n2 kertaa yössä. Tänään annoin jo ekaa kertaa perunaa että ei paljon yöllä heräiltäisi, muuten ei jaksa 3:n alle 3 vuotiaan lapsen kanssa. Toinen kaksosista saa pelkästään pulloa ja korviketta (oli ensimmäiset 3 viikkoa sairaalassa eikä oikein oppinut ikinä rinnalle kunnolla) on ruvennut myös saamaan korvikkeen sekaan velliä ja nukkui heti kokonaisia öitä.

    • puolen tunnin-tunnin

      Meillä syötiin 4 kk iässä 0,5-1,5 tunnin välein. Kauppaankin piti ottaa maitopullo. Aloitin kiinteät 4,5 kuukauden iässä ja nukkui yöllä jopa 5 tuntia!

      Yritin venyttää kiinteiden antamista. Lapsi kitisi koko ajan ja luulin, että nyt tulee hampaita ja annoin särkylääkettä. kas kun rupesin antamaan kiinteitä niin eipä tarvinnut enää särkylääkkeitä. Turhaan "huudatin" monta viikkoa.

      Olisin halunnut täysimettää puolivuotiaaksi, mutta en viitsinyt enää lisämaitoa antaa. Voihan se olla, ettei malttanutkaan niin olla tissillä tarpeeksi kauan kun ympäristö jo alkoi kiinnostamaan? Mutta kun hän halusi jo syödä leivänkin kädestäni, niin ajattelin että nyt on hänellä se herkkyyskausi että kiinteät voi aloittaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe