Kanin "Lelut"

tytskä

Moi
Onko kaneille jotain "leluja" tai muuta viihdykettä?
olen laittanut häkkiin kiinni kepin,mutta haluaisin tietää onko jotain muuta millä kani voisi leikkiä?

45

8459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö

kaneille on sellaisia palloja joissa on reikiä ja sinne sisälle laitetaan herkkupaloja ja yms. kani pyörittelee sitä ja sieltä tipahtelee niitä namuja:) sellaisen voi ostaa esim.eläinkaupasta taikka itse tehdä vaikka wc:ee paperi rullasta jossa on reikiä;)

• suski87

Meillä on kaneilla oksien lisäksi erilaisia tasoja joista ne tykkäävät kovin, erilaisia palloja (lempparit juuri tuo aktivointipallo ja verkkopallo), wc-paperirullia, erilaisia pieniä pahvilaatikoita (joissa joskus nameja kätkössä), isompia pahvilaatikoita pesinä, käpyjä joskus, kangaspesä joka on etenkin naaraan suosiossa jne.

• Hookku

herkkua sinne sisälle pitää laittaa??? Olisi kiva tietää...

• tytskä

kiitos vastauksista !
        niistä on tosi paljon apua !
        virittelen kanilleni jtn tuontapaista. viittaan edelliseen kirjoittajaaan myös,mitä laitan sinne sisälle?

• suski87

Meillä käytössä ovat Genesis-pelletit, kuivattujen hedelmien palat ja kuivatun ruisleivän palat joista nuo miun pupsit pitävät paljon. Mutta mitkä tahansa muutkin kaneille sopivat herkut sopivat täytteeksi (sopivuus kannattaa tarkastaa tuoteselosteesta, eläinkaupoissa on monesti kaneille myynnissä myös niille sopimattomia herkkuja kuten jugurttinappeja).

• leikii
        suski87 kirjoitti:

Meillä käytössä ovat Genesis-pelletit, kuivattujen hedelmien palat ja kuivatun ruisleivän palat joista nuo miun pupsit pitävät paljon. Mutta mitkä tahansa muutkin kaneille sopivat herkut sopivat täytteeksi (sopivuus kannattaa tarkastaa tuoteselosteesta, eläinkaupoissa on monesti kaneille myynnissä myös niille sopimattomia herkkuja kuten jugurttinappeja).

Minun kanilla on 3 tasoa ja pääsee se vielä häkkinsäkin katolle hyppäämään. Kanin huoneesta löytyy muutama keppi, pari pehmolelua, joita pitää välillä poikasinaa. Kanilla on myös uimahalleissa käytetty rinkula jota kani tykkää viskoa. Eniten kani tykkää pienestä avain nipusta, joka helisee kivasti kun kani sitä heiluttelee. Kanilla on myös palloja joita työntelee nenällään ja dublo palikat ovat olleet myös mieluisia leluja kanille.

• tytskä
        leikii kirjoitti:

Minun kanilla on 3 tasoa ja pääsee se vielä häkkinsäkin katolle hyppäämään. Kanin huoneesta löytyy muutama keppi, pari pehmolelua, joita pitää välillä poikasinaa. Kanilla on myös uimahalleissa käytetty rinkula jota kani tykkää viskoa. Eniten kani tykkää pienestä avain nipusta, joka helisee kivasti kun kani sitä heiluttelee. Kanilla on myös palloja joita työntelee nenällään ja dublo palikat ovat olleet myös mieluisia leluja kanille.

Hei !
        ovatko jugurtti napit haitallisia?
        eilen juuri eläinkaupassa myyjä suositteli niitä minulle ja meinasin ostaa niitä,mutta en onneksi ostanutkaan !huh!

• suski87
        tytskä kirjoitti:

Hei !
        ovatko jugurtti napit haitallisia?
        eilen juuri eläinkaupassa myyjä suositteli niitä minulle ja meinasin ostaa niitä,mutta en onneksi ostanutkaan !huh!

Jugurttinapit sisältävät nimensä mukaisesti eläinperäisiä tuotteita, josta johtuen ne eivät ole kaneille hyviä. Kaneille kun ei tule antaa mitään missä on maitotuotteita, lihaa, kalaa yms., vaan vain täysin kasvisperäisiä tuotteita.

• suski87 kirjoitti:

Kanille ei saisi antaa ruisleipää joten suosittelen että vaihdat sen kuivattuun vaaleaan leipään... :D

• nemopupu
        suttura_97 kirjoitti:

Kanille ei saisi antaa ruisleipää joten suosittelen että vaihdat sen kuivattuun vaaleaan leipään... :D

saa kanille antaa ruisleipää, kuivattua sellaista.
        mutta kaikkea leipää pitää antaa harkiten, sillä liiallisesta syönnistä voi tulla vatsaongelmia hiivan takia.

• pupsi!

Hei! mun pupsi ainakin tykkää noista kepeistä (esim. koivusta, pajuista) Yms... Pitäisi itse kokeilla niitä vessapaperi rullista tehtyjä namu palloja kun en ole kaupasta löytänyt.. :( Kun minun pupu on sellainen että se järsii kaikki mitä eteen laittaa ja tapetitkin se on repiny seinästä kun se on ollun irti.. Joten mitä kaikkea sinne häkkiin/ Huoneeseen voisi laittaa ettei se järsisi mitään seiniä tai sohvia??

• Herkut

Moi! Miten ne herkut saa pysymään siellä wc-paperi rullan sisällä kun ne hän tippuvat kummaltakin puolelta???

(kun haluaisin tietää)

• tania78

Jos kani ei syö wc-paperirullaa niin voit kääntää niiden päitä hieman sisään. ( ruttaat päistä )
      Tarkoitushan on, että kani saa rullaa heittelmällä ja pyörittämällä ruoan hitaasti sieltä.
      Jos kani kuitenkin alkaa syömään pahvia niin keksi jotain muuta.
      Jossain näin joskus puusta tehtyjä "touhupalloja" kanille. Sinne sai pellettiä sisälle. Olisiko ollut faunassa ?

Saman asian kuitenkin ajaa piilotettu ruoka, jota kani joutuu etsimään.
      Itse olen piilottanut oksanhaaroihin häkissä ja häkin ulkopuolella ympäri kämppää.

• Herkut

Kiitos vinkistä!
      Nyt voin heti kokeilla. :)

• piologiaa

Ei kani osaa leikkiä. Sen aivot on pienemmät ku pähkinä. Yks osa aivoista saa että syö toinen osa sanoo että juo ja loput aivoista käskee lisääntyä. Kanit lisääntyy ku puput ja sillä se selviää.

• ronsku

kyllä kanit osaavat leikkiä. ei ne tyhmii oo. meidänkin kani kävi pisalla kupissa jossa oli kissanhiekaa ,mutta pisu meni vahingossa reunan yli.

• raksu 66666

siis mitä? meidän kani on ainakin tosi viksu osaa käydä vessa laatikolla ja hypä mökin katolle käskystä jatunnistaa selkeesti nimensä osa muutamia käskyjä odota, ei ja saa mennä / ottaa

• xtcuyvio

leikkiihän muutkin eläimet, vaikkei aivot ole juuri pähkinää isommat ;)

ja leikkiminenhän ei ole juuri sitä "kaikkein järkevintä" puuhaa..mietipäs ihmistä. kumpi leikkii enemmän: "tyhmä" lapsi vai "viisas" aikuinen? entäpä sudet: kumpi leikkii enemmän, pentu vai aikuinen? kumpi on"fiksumpi" ? leikki vie energiaa, eikä ole kauhean järkevää puuhaa kun miettii todella syvällisesti... mutta kuka haluaisi "fiksun" lemmikin, joka ei tee mitään, kun kaikki tekeminen olisi ihan liian lapsellista? ei kauhean moni..

• Tiuhti=mun oma kani

Lisäisin tuohon Tanian juttuun että kyllä kani sen pahvinkin tottakai saa syödä,niinhän kaikkien kanit tekee!Esim.meillä annetaan vessapaperirullia ihan vain sen takia,että se hillitsee puruhimoa,liikana pahvi aiheuttaa ummetusta,joten yksi rulla viikossa voi riittää!xD

• KaniFani

Sellaisen pallon voi tehdä itsekkin. :) Tai jos ostaa pallon ja tekee reikiä siihen. Se on hyvä leikkikalu, mutta ei kanilla erityisemmin mitään leikkikaluja ole.
      Aina voi kuitenkin keksiä hauskoja leikkikaluja kanillesi. :)
      Vessapaperirulla on yksi hyvä samoin sellainen pallo. :)

• pelaamaan

kanille voi antaa myös sählypallon jonka sisälle voi laittaa namuja oma kani ainakin tykkää siitä :)

• Myykani

Oma kanini ainekin tykkää juuri näistä puun oksista,pahvilaatikoista,kevyistä tavaroista mitä heiteillä.Mutta yks itse keksimä lelu mulla on...
      Tarttet: Vessapaperi rullan,sakset,lankaa.
      1.Tee siihin vessapaperi rullaan reikä. (aika iso)
      2.Pujota lanka siitä reiästä.
      3.Sitten sido solmulla toinen langan päästä häkin kattoon. (sopii vain juuri näillä tehdashäkeillä ja sellasilla missä on verkko katto yms) voihan tietenkin häkin seinäänkin laittaa mutta suosittelen että kattoon.

ja vola! kanis saa leikkiä sillä ja vaikkapa syödä :) muistaa laittaa vaan tarpeeks alas ja kattoo ettei kani rupee jyrsimään sitä lankaa.

• Dixiedixie

Riippuu mistä pupujussi pitää, kokeilemalla se selviää. Oma kanini on sen verran höperö ettei ymmärrä mitään pallojen päälle. Sille mieluisempaa ajanvietettä on oksien ja halkojen järsiminen, erilaisten tavaroiden tutkiminen ja haisteleminen sekä ympäriinsä juoksentelu ja riemuloikat.
      Mattojen ja muiden kiellettyjen tavaroden järsiminen tosin olis sille vielä mieluisempaa...

• nlnl

minä ostin sellasen alustan missä on tapit ja sinne sisälle saa ruoka herkkuja piiloon, pupuni osaa heittää ne nappulat pois päältä ja syö herkut. kissan leuista pallo on käytössä, tykkää viskellä sitä.

• Called Höpö

Mun kani (Höpö) tykköö noista hapankorpuista ja banaania se rakastaa... Meilki on semmonen hieno porkkanakuvioinen pallo. Minä nikkaroin sille kopin ja sen päälle se tykkää hyppiä. Minullakin olis hakusassa joku superhieno uusi lelu kanille sillä se heittelee ruokakuppiaan kun ei ole muuta tekemistä... On se pari johtoa syönyt mutta on ottanut opikseen että ei ole enää pureskellut, tai sitten ne johdot on vaa piilotettu tarpeeks hyvin :D meidän kani ei tykkää pelleteistä vaa festival jyvistä, joista tulee enwmmän sotkua. Kiitos jos saisin tohon leluun jonkun uuden systeemin !

• Sedä

Festival on huonoa ruokaa jopa siemenseokseksi, ja siemenseos ylipäätäänkin huonoa kanille :/ Festivalia myydään muka kaikille jyrsijöille sopivana, mut niillä on niin erilaiset ruokavaliot et todennäköisesti se ei sovi millekään :/ toki Se varmaan tykkää siitä enemmän kun siinä on liikaa rasvaa, kuten jotkut ihmisetkin syö mieluiten vaan jäätelöä ja hampurilaisia. Vaihda hyvään kanille tarkoitettuun pellettiin :) Se voi nirsoilla kyllä, mutta ajan myötä alkaa maistua. Tai vaikkei maistuisikaan, ei haittaa, kanin pääruokaa on heinä josta aikuinen terve kani saa kyllä kaiken tarvitsemansa, pelletti on sit extraa.

• Called Höpö
        Sedä kirjoitti:

Festival on huonoa ruokaa jopa siemenseokseksi, ja siemenseos ylipäätäänkin huonoa kanille :/ Festivalia myydään muka kaikille jyrsijöille sopivana, mut niillä on niin erilaiset ruokavaliot et todennäköisesti se ei sovi millekään :/ toki Se varmaan tykkää siitä enemmän kun siinä on liikaa rasvaa, kuten jotkut ihmisetkin syö mieluiten vaan jäätelöä ja hampurilaisia. Vaihda hyvään kanille tarkoitettuun pellettiin :) Se voi nirsoilla kyllä, mutta ajan myötä alkaa maistua. Tai vaikkei maistuisikaan, ei haittaa, kanin pääruokaa on heinä josta aikuinen terve kani saa kyllä kaiken tarvitsemansa, pelletti on sit extraa.

Se tekee sille pelletille sillee et heittelee sitä kuppiaan ja näi. Ja sit se usein jättää syömättä, kyllä me ollaan todettu että se festival on kaikkein parasta heinän lisäks... No onkos niitä itse tekosii lelu ideoita?

• Called Höpö kirjoitti:

Se tekee sille pelletille sillee et heittelee sitä kuppiaan ja näi. Ja sit se usein jättää syömättä, kyllä me ollaan todettu että se festival on kaikkein parasta heinän lisäks... No onkos niitä itse tekosii lelu ideoita?

Et siis välitä kanisi terveydestä?! Kanillasi on tiedossa lyhyempi elämä, jos syötät sille jotain, mikä ei kuulu sen ruokavalioon. Siemenseokset sisältävät monesti aineita, joita kanin ruoansulatuselimistö ei pysty sulattamaan. Siemenseokset ovat liian rasvaisia ja epäterveellisiä kaneille.

Joten vaikka kanisi pitää siemenistä yms. kaneille kielletystä älä siltikään anna sille niitä. Söisitkö itse aina vain roskaruokaa vaikka tietäisit sen olevan epäterveellistä. Ihminen ei eläisi kovin kauaa silloin. Kyllä monia ihmisiä (etenkin lapsia) ilahduttaisi suuresti elää pelkillä karkeilla, sipseillä yms. mutta kaikkihan tietävät, että näin ei voisi olla... Joten siksi vanhemmat, jotka haluavat lapsiensa olevan terveitä, ohjaavat heitä oikeanlaiseen ruokavalioon.

Toivottavasti tajusit tän jutun nyt paremmin. :)

• Sedä
        Called Höpö kirjoitti:

Perus protestointia, mut ei sitä oo pakko uskoa. Ei Se pelletti siellä kupissakaan pahene. Ja joka tapauksessa, pelkkä heinä on kanille terveellisempää kuin Festival heinä. Ihan koska Festival on ylipäätään huono siemenseos, veikkaan et eläinkaupasta vois löytyä joku oikeesti kanille tarkoitettu jos siemenseoksilla väkisin tahtoo leikkiä.

• Niin ja muuten, kuten vähän muistelinkin, festivalissa on myös väriaineita ja muita lisäaineita :/ eivät ilmoita tarkemmin mitä, mut jyrsijöiden ruuassa saa käyttää myös sellaisia jotka tutkitusti aiheuttavat syöpää ja muuta kivaa :/

www.bffestival.fi/

• Called Höpö

Lueskelin sitä etikettiä ja yksi sukulaisistani sanoi (omistaa 4 kania) että hyvin se kelpaa, päivässä kun ei anneta kuin puoli dl ruokaa... Annan porkkanoita ja hapankorppuja lisäksi tietenkin, banaania erityisen vähän koska se kovettaa sen mahaa :/

• Called Höpö kirjoitti:

Lueskelin sitä etikettiä ja yksi sukulaisistani sanoi (omistaa 4 kania) että hyvin se kelpaa, päivässä kun ei anneta kuin puoli dl ruokaa... Annan porkkanoita ja hapankorppuja lisäksi tietenkin, banaania erityisen vähän koska se kovettaa sen mahaa :/

Ootko kokeillut muita kasviksia? Yrttejä (basilikaa, persiljaa, tilliä yms), omenaa, paprikaa jne?

Yleinen, esim. pitkäaikaisten kasvattajien mielipide on, ettei simenseokset ole ylipäätään hyvää ruokaa kaneille. Lisäksi Best Friends Festivalia pidetään onnettoman huonona ruokana mm. rotta-, hamsteri-, ja hiiripiireissä. Lisäksi peruspussin kyljessä on chinchillan kuva, ja minkä hyvänsä siemenseoksen syöttäminen tappaa chinchillan ajan myötä. Kertoo ehkä jotain ko. merkin asiantuntevuudesta...

• Called Höpö
        tulikirahvi kirjoitti:

Ootko kokeillut muita kasviksia? Yrttejä (basilikaa, persiljaa, tilliä yms), omenaa, paprikaa jne?

Yleinen, esim. pitkäaikaisten kasvattajien mielipide on, ettei simenseokset ole ylipäätään hyvää ruokaa kaneille. Lisäksi Best Friends Festivalia pidetään onnettoman huonona ruokana mm. rotta-, hamsteri-, ja hiiripiireissä. Lisäksi peruspussin kyljessä on chinchillan kuva, ja minkä hyvänsä siemenseoksen syöttäminen tappaa chinchillan ajan myötä. Kertoo ehkä jotain ko. merkin asiantuntevuudesta...

Kaneilta on kielletty omena, hyvä sinun on puhua festival ruoasta kun et itsekkään tiedä mitä ne eivät saa syödä! :0

• Called Höpö kirjoitti:

Kaneilta on kielletty omena, hyvä sinun on puhua festival ruoasta kun et itsekkään tiedä mitä ne eivät saa syödä! :0

Mitenniin kaneilta on kielletty omena?? Kyllähän ne saavat syödä omenaa. Ja tuo, että mitä saa ja mitä ei saa antaa kanille, on tutkittu ja todettu juttu.

• Called Höpö
        unguiculatus kirjoitti:

Mitenniin kaneilta on kielletty omena?? Kyllähän ne saavat syödä omenaa. Ja tuo, että mitä saa ja mitä ei saa antaa kanille, on tutkittu ja todettu juttu.

Minulle annettiin selvät ohjeet kani-kaupasta. Siinä kiellettiin omena... Eikä se muutenkaan siihe koske :d

• Called Höpö kirjoitti:

Minulle annettiin selvät ohjeet kani-kaupasta. Siinä kiellettiin omena... Eikä se muutenkaan siihe koske :d

Huono kauppa sit, kannattaa unohtaa saman tien kaikki mitä ne sanoi, ja etsiä esim. kaniyhdistyksen sivuilta tai vastaavasta paremmat ohjeet ;)

Esim täällä kattava lista siitä mitä kani saa syödä ja mitä ei :) Tietty kaikki ruuat ei sovi kaikille kaneille, et jos pupusi ei suostu syömään / sillä menee vatsa sekaisin jostain, niin ei kannata antaa sitä.
        http://puput.us/index.php?topic=60.0

• Called Höpö
        tulikirahvi kirjoitti:

Huono kauppa sit, kannattaa unohtaa saman tien kaikki mitä ne sanoi, ja etsiä esim. kaniyhdistyksen sivuilta tai vastaavasta paremmat ohjeet ;)

Esim täällä kattava lista siitä mitä kani saa syödä ja mitä ei :) Tietty kaikki ruuat ei sovi kaikille kaneille, et jos pupusi ei suostu syömään / sillä menee vatsa sekaisin jostain, niin ei kannata antaa sitä.
        http://puput.us/index.php?topic=60.0

Huono kun ei kaupasta saa heinääkään enää kaneille kun vaan silppuna..! Kanin ruokavalikoimatkin ovat niin huonoja, pitää kai lähteä jyväskylään eläinkauppaan hakemaan kun ei jämsästä saa! :c

• Called Höpö kirjoitti:

Huono kun ei kaupasta saa heinääkään enää kaneille kun vaan silppuna..! Kanin ruokavalikoimatkin ovat niin huonoja, pitää kai lähteä jyväskylään eläinkauppaan hakemaan kun ei jämsästä saa! :c

Totta, en ymmärrä mikä järki peruskauppojen on edes myydä syömäkelvottomia siemensekoituksia ja huonoa heinää :/ Luulisi, että menekki olisi paljon parempi kun ne ottaisi sinne jotain kunnollista ruokaa...

• hermeliini1
        Called Höpö kirjoitti:

Kyllä kanille voi antaa omenaa

• Heihalooooo!!!!!

Kissanhiekkaa ei missään nimessä saa laittaa vessalaatikkoon, koska siinä on myrkyllisiä aineita kanille!!!!!

• Järkeä päähän!!!

Kyllähän katinhiekkaa saa käyttää, mutta se on taas eri asia että syökö kani sitä...
      Sitähän kannattaa vaan kokeilla. Mä kokeilin omalle kanilleni sitä ja se rupes syömää. Kun taas mun kaverin kani rakastaa sitä. Eli se riippuu ihan kanista. Eikä pieni määrä sitäkään tapa kania jos se vähän maistelee. Eikä omena ole kielletty. Se on periaatteessa sama asia kuin jos ihmisiltä kiellettäisiin esim. vihannekset. Ja siemenseokset on hyviä. Ei kannata kuunnella porukkaa joka vastustaa siemenseoksia. Niistä kannattaa aina vaan katsoa rasvan määrä. Mun kanit saavat päivässä tasan 1dl ruokaa (pellettejä, siemenseosta ja tietenkin heinää ja tuoreita ). pelletit ostan esim Robinhoodista merkki on Best Frien Menu ja seoksen ostan Faunattaresta tai Mustista ja mirristä, merkki on Vitakraft menu vital.

• Sedä

Fiksua odottaa että kani päättää kerran natustaa hiekkaa ja kuolee suolitukokseen. Olisiko ehkä järkevämpää heti alun alkaen ostaa yhtä hyvää mutta vaaratonta kuiviketta?

Siemenseokset ei ole oikeaa ruokaa kanille. Sen lisäksi syöttämäsi Best Friends ja Vitacraft on kummatkin melkoisen huonoja merkkejä. Suosittelen kunnollista merkkiä, esim. Oxbow, Cuni Complete, Supa Rabbit Exel, Altromin... Sinänsähän kanin pääruoka on kuitenkin heinä ja kuivaruoka pelkkää ekstraa. Uskon että siemenseoskin voisi periaatteessa olla sopivaa ruokaa jos joku sellaista valmistaisi, mutta kaikki hyvät valmistajat tekee vain pellettejä :D Best Friendsiä en antaisi edes lajille jonka kuuluu syödä siemeniä

• otus2

ostin kanilleni sellaisen metallisen pallon. sinne sisään oon sit laittanu pieniä porkkanan paloja. on ollut tosi mieluinen otukselle. äkkiä se on tyhjä. pallo roikkuu häkin ulkopuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe