Omatoimimatka Thaimaahan

kiitos etukäteen

Luin tuolta alemmasta ketjusta, että Thaimaaseen kannattaa itse räätälöidä matkansa niin, että varaa reittilennot ja hotellin itse. Onko itseräätälöity loma edullisempi lomalentoihin verrattuna?

Joku suositteli muuta kuin Finskiä hyvän palvelun takia. Niissä muissa koneissa kun oli omat telkkarit ja pelikonsolit yms. Missä ne koneenvaihdot on? Pitkät odotusajat transit-halleissa? Entä jalkatila? Luulisin, että sillä olisi merkitystä noin pitkällä lennolla.

Miten olette itse ne hotellit ja matkat hankkineet? Esimerkkejä?

Ajattelin sinne ensi hiihtolomalla porhaltaa :)

36

14222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BB.

Matkalla Thaimaassa vaimoni kanssa.Oli eka kerta vaikka olemme olleet ulkomailla joka vuosi yli 10v:n ajan.Kilpailutin eri matkatoimistoja ulkomaita myöten netissä.Finnair oli kalleimmasta päästä,mutta ironista kyllä lopulta suoralento Hki-Pangkok Finnairilla. 2viikkoa (joulu uusivuosi)hotelleineen veroineen,lentoineen 1160 euroa/hlö.Meille matka oli edullinen ajankohtaan nähden.Koska kallein oli 3800 euroa,ja loput siltä ja väliltä.Matkatoimisto järjesti ko.paketin.Mutta tarjosi kyllä aluksi kalliimpia joita emme hyväksyneet.Tarjontaa oli kyllä runsaasti.Matka meni hyvin ja kaikki onnistui.Pärjäsimme hyvin.Mutta hotellihuone täytyi vaihtaa joka onnistui 24 euron välirahalla.Tällaisia kokemuksia meillä!!!tv:BB.

• Omatoimimatkalla

Siis.... Itse emme olleet omatoimimatkalla vaan käytimme Suomalaista matkatoimistoa. Osittain asiaan vaikutti asian helppous ja se ettei aikaa ko. matkan järjestelyihin itsellä sillä hetkellä ollut kun matka piti varata. Osasyyksi täytyy tunnustaa myös pieni rohkeuden puute lähteä kokeilemaan omatoimimatkaa.... mutta jossain vaiheessa sekin vaihtoehto oli vakavasti mielessä.
      Ehdin katsella "e-buukkerssin" sivulta lentoja ja hotelleita (yhdessä ja erikseen), mutta vaihtoehtojen kirjo pakotti kiireisen aikataulun vuoksi valmismatkaan.
      Mutta siis vihjeeksi tämä

http://www.ebookers.fi

josta voit verrata lentoja ja hotelleita, ja jos haluat varata hotellin itse, löydät Thaimaan hotelleita mm. sivulta:

http://www.thaihotels.com/

(sivulla myös linkkejä muihin hakuihin).
      Kun menet sivulta jonkun hotellin omille sivuille, pääset hinnastoihin ja myös tekemään huonevarauksen suoraan netin kautta (ja vielä englannnin kielellä).

Toivotan sinulle onnistunutta lomaa ja aurinkoisia lomakelejä (mikä ei Thaimaassa kyllä harvinaista olekkaan ;)

Ai niin... meinasi unohtua nuo sinun kysymykset kokonaan...
      Valmismatkan ja itse omatoimimatkan hinnoissa minä en itse havainnut kovin suurta eroa (tosin tutkiminen jäi melko hataralle pohjalle, joten sitkeämpi etsiminen olisi voinut tuottaa edullisempiakin vaihtoehtoja....)

Itse olen aina käyttänyt Finnairia lomalennoilla, mutta kieltämättä tämä nykyinen Finnairin polttoainelisän ilmoitusmenettely on saanut harkitsemaan seuraaville matkoille ehkä jotain muuta....

Finnairin lento Phukettiin tekee välilaskun Ahmedabadissa, Intiassa, ja se kestää noin tunnin.
      Itse lentoaika kestää kaikkiaan (Hki - Phuket) noin 12,5 tuntia.

Jalkatilat varmaan tiedätkin mitä ne on Finnairin käyttämässä 757 koneessa (ei isokenkäisille...;)
      Muista yhtiöistä minulla ei ole kokemusta, mutta varmasti joku osaa kertoa enemmän niistä.

• omatoimisesti

Monesti olen ollut omatoimisesti Finnairin suorilla Bangkokin lennoilla.

Lennot 395-440 euroa
        Hotelli **** 2 viikoksi alle 200 euroa.

Bangkokista jos haluaa muihin kohteisiin niin
        AirAsialla lennot alle 100 eurolla moneen paikkaan.

• saa matkoja
        omatoimisesti kirjoitti:

Monesti olen ollut omatoimisesti Finnairin suorilla Bangkokin lennoilla.

Lennot 395-440 euroa
        Hotelli **** 2 viikoksi alle 200 euroa.

Bangkokista jos haluaa muihin kohteisiin niin
        AirAsialla lennot alle 100 eurolla moneen paikkaan.

tai oliko lennot ja hotelli omasta takaa?

• ei mitään jakoa
        saa matkoja kirjoitti:

tai oliko lennot ja hotelli omasta takaa?

nyt pääsee Bangkokiin 495 euroa 4000 pistettä. Perillä saa hyvän hotellin 300 eurolla 2 viikoksi eli kyllä jää hirmuinen ero näihin lomalentoihin...2 käy samalla hinnalla mitä nyt maksaa yhden matka matkatoimiston kautta. LÄhdemme 2 viikon päästä ja lennot 2 hengeltä 1000 euroa ja oma talo perillä 400 euroa 2 viikkoa.

• lento Bkk

Finnairin suora lento Bangkokiin kestää alle 10 tuntia. Kone on MD11 ja jalkatilaa reilusti. Yölennolla ehtii nukkuakin ja aika menee suht'nopeasti verrattuna Kanarian 6 tunnin lentoihin.
      Bangkokista kannattaa mennä taksilla tai bussilla Pattayalle tai Hua Hiniin. Jos haluat jatkaa kauemmaksi esim. Phuketiin, Krabille tai Koh Samuille, lennot Bangkokista on edullisia. Lentoaika em. kohteisiin n. 1,5 tuntia. Netistä voi varata liput esim. Airasia.com, Bangkokairways.com ja Thaiairways.com.

Luotettavia ja edullisia majoituksia löytyy sawadee.com ja asiarooms.com.

• Nimetön

Mennään kesäkuussa kahdeksi viikoksi. Ostin valmismatkan jossa Hua Hinissä halvin hotellimajoitus. Muistaakseni 1019 euroa/hlö. Eli kovin paljon halvemmalla ei saa pelkkiä lentojakaan! Tarkoitus mennä Samuille ainakin viikoksi ja jättää hotellihuone tyhjilleen siksi aikaa. Onpahan Finskin kone(koneet vähän luotettavammassa kunnossa vaikka lentoemot onkin töykeitä)eli pysynee ilmassa ja suurinpiirtein aiktauluissa.

• Jeremias

Kesällä ei missään nimessä valmismatkaa! Netti on pullollaan lentotarjouksia, ja vielä toiset odottelevat Hullujen päivien tarjouksia.

Kesällä saa varmasti kahden viikon matkan Thaimaahan alle 800 eur/hlö ja kolme viikkoa noin 900 kun viitsii vähän nähdä vaivaa ja vertailla hintoja. Ja hotellin tasosta ei tarvitse tinkiä. Hinnat on turistikohteissa kolmasosan sesonkihinnoista.

Marraskuussa teimme viikon omatoimimatkan Cha-amiin, hinta 600 eur/hlö, sisältäen Finnairin lennot ja Majoitus 4* hotellissa.

• ja matkatoimistot

Mene www.vertaa.fi tai suoraan www.seat24.fi ja laita siellä ajankohta ja vertaile hintoja.
      Koneenvaihdot voivat olla arlandassa, kööpenhaminassa, ranskassa, wienissä, amsterdamissa ja frankfurtissa.
      Itse menin helmikuussa köpiksen kautta ( 840€) bankokkiin sas 340-300 koneella ja oli mukava kone ja ystävällinen palvelu ja kaikki muu ilmasta paitsi kuohuviini. Jokaisella oma monitori missä pelejä, musiikkia, leffoja ja matka meni rattosasti.
      Lennonvaihtoaikaa jos vertailee niin köpiksessä oli lyhin 55min ja muualla saattoi olla jopa 5h eli kannattaa vertailla. Ite olin tyytyväinen seat24 systeemiin ja elokuussa hankittu matka helmikuulle oli halvin kun pistin vertaa,fi kautta haun lennoille.

• ...rohkeesti!

Oltiin ekaa kertaa Thaimaassa ja e-bookersin kautta otettiin lennot. Majoitukset vasta perillä, eka paikka tsekattiin netistä etukäteen. Tietysti jos meinaa jäädä esim. BKK:iin, kannattaa varmaan hoitaa eka yö etukäteen.

Suosittelen ehdottomasti omatoimi matkaa, vaikka hinnat menis lähellekkin räätälöityjä paketteja. Meillä rahaa kulu vähemmän. Käytiin 3viikossa 6 kohdetta ja reissaaminen on mielestäni helppoa thaikkulassa. Ei tarvinnu koko lomaa samassa turistirysässä viettää ja oli todella kiva nähdä kuinka erilaisia lomanviettomahd. siellä on.

Helpommin kyllä pääset kun otat sen paketin, mutta mä ton en ekan kokemuksen jälkeen lähde pakettimatkalle ennen eläkeikää ;-)!!!!

• hassu

Hei! olen lähdössä omatoimimatkalle ja sait sen kuulostamaan niin hyvältä. missä kaikissa paikoissa kävitte sen kolmen viikon aikana? Varasitteko etukäteen hotellit, vai vasta paikanpäältä? millä kulkuneuvoilla liikuitte? olitteko koko ajan matkassa, vai yövyitte montayötä samassa hotellissa?

olisi niin mahtavaa jos vastaat. kiitos tosi paljon näin etukäteen.

• .......
        hassu kirjoitti:

Hei! olen lähdössä omatoimimatkalle ja sait sen kuulostamaan niin hyvältä. missä kaikissa paikoissa kävitte sen kolmen viikon aikana? Varasitteko etukäteen hotellit, vai vasta paikanpäältä? millä kulkuneuvoilla liikuitte? olitteko koko ajan matkassa, vai yövyitte montayötä samassa hotellissa?

Aamusella oltiin BKK:ssa, jossa shoppailtiin päivä vaatteita (ei ollut muuta kun päällä olevat mukana). Iltasella lento samuille josta oltiin ekaksi yöksi varattu majoitus etukäteen netin kautta. Sieltä phanganille, jossa oli tuttuja jo oottelemassa. Viivyttiin 5 yötä ja nokka kohti phukettia. Thong salan lauttarannasta otettiin liput perille (520thb sis. lautta bussi kyyti surat thanin kautta). Phukettissa viivyttiin pari päivää (majoitus paikan päältä) ja rupes kaipaamaan hiukka rauhaa. Vuorossa phi phi, erittäin kaunista. Sen paikan koki parissa päivassä. Ja sit kohti koh lantaa. Paatilla oli paljon eri resorttien "buukkareita" mainos läpysköineen. Sieltä valittiin mieleisin ja rannassa oli auto oottelemassa, eikun lavalle ja menox. Lantalla viihdyttiin 4päivää. Ihan kiva saari (ehkä joskus toistekkin). Sieltä taas paatilla krabille ao nangiin. Rannalla oli taas näitä "buukkareita" sieltä sopiva mesta ja majoituksen autolla perille. Nelisen päivää sellä ja krabilta lento BKK:iin, jossa shoppailtiin ja kierreltiin vielä 1,5 päivää. Sitten kotio :(

Suosittelen MP:n vuokraamista paikan päältä. Manuaali 150thb ja uudemmat automaatit n. 200-300thb. Todella hyvä tapa tutustua saariin ja niiden eri rantoihin, kyliin, luoliin, jne jne...

Hotelleja ei juuri käytetty (paitsi phuket), bungalowi majotus oli mieleisemme. Liikkuminen on helppoa: missä on turisteja, siellä on paikallisia matkan järjestäjiä. Pikku putiikkeja joista saat ostettua matkan ja ilmastoitu pikkubussi hakkee sovittuun aikaan majoitus paikaltasi. Ainoa miinus näissä hiace kyydeissä on, että saatta olla täynnä möliseviä brittejä tms...

Ei muuta kuin avoimin mielin, hymy huulilla matkaan!!!! Thait on ystävällistä ja avuliasta väkeä. Kielimuuri saattaa vaan joskus kohota liian korkeaksi ;-)

• mukaan
        hassu kirjoitti:

Jos omatoimimatkaa suunnittelet, niin aivan ehdoton apu siihen on Lonely Planet. Saatavana on paksu opus ja sitten vähän pienempi kirja Thailand's Islands & Beaches. Ollaan nyt oltu kaksi kertaa Thaikuissa omatoimimatkalla ja elokuussa olisi taas tarkoitus lähteä ja tällä kertaa mukana on 9 kk:n ikäinen poitsukin.

Siinä maassa on niiiiiiin helppo matkustaa paikasta a paikkaa b ja yösijan löytää aina...ei muuta kuin menoksi vaan.

• Nimetön

kesä- heinäkuussa pelkät lennot Bankokiin ja takas halvimmillaan kahdelta aikuiselta 1988 euroa!! Hotellin kanssa valmismatkana 2038!!

• sibbe2

Hei! Ollaan reissattu omatoimisesti kolme kertaa Thaimaassa ja finskin suora lento on ehdottomasti paras! Matka on niin pitkä jo muutenkin, ettei välilaskut ja odottelut paranna matkantekoa yhtään. Yölennoilla ei mitään pelikonsoleita kaipaa - ehkä peliriippuvaiset korkeintaan. Meidän murrosikäiset on ovat saaneet joskus fiskin koneessakin pelin syliinsä, joten näkyy niitä saavan! Hotelleja ei ole varailtu etukäteen kertaakaan ja maahan tullessa ollaan pistetty kohdemaan osoitteeksi Novotel. Nyt tosin on päässyt käymään niin, että kyllästyttiin jo katsomaan tyttökauppaa ja kaksinaismoralistiseen hymyyn. Hymy ei kerro mitään, mutta herkästi uppoaa suomalaiseen harmauteen!

• jes jes

• omatoimimatkalle

Olen varannut bungalowin aonangista ensi vuoden tammikuuksi, mutta ihmetyttää miten kalliita ovat lentoliput, eli ei vaikuta tämä omatoimimatkustaminen ihan halvalta. Kaipaisin neuvoja miten kannatttaa lentoja etsiä niin että on kannattavaa varata omatoimimatka, matkaan tarttis päästä viimeistään maaliskuussa 2013. Entä jos menee esim. Tukholman kautta?
      terveisin, hämillään nettisurffailusta

• ota valmismatka

Ei niissä hinnoissa ole paljonkaan eroja. Ja saat takuureissun. Kaikki pelaa tai ainakaan sun ei tarvitse ns.käsiä liata. Muutenkin suosikaa matkatoimistojen retkiä kohteessa.

• kohta taas...

Itse suosin agoda.fi sivustoa, siksi että se on suomenkielinen ja yleensä halvin, etenkin paremmissa hotelleissa.

sawadee.com on jotenkin hankala kun ei suoraan näe oikeaa hintaa, vaan halvimman mahdollisen, joka ei ykleensä ole silloin voimassa kun on matkustamassa.

Booking.com on yleensä hieman kalliimpi kuin agoda, ja tarjonta suppeampi. Mutta myös toimii suomenkielelläkin.

en edes muista että hotels.com. sivu on olemassa, siellä ei koskaan ole sattunut halpoja hotelleja kohdalle.

kannattaa kuitenkin vertailla kaikkia vaihtoehtoja, ja muistaa että siirtymisetkin aina maksaa. Omatoimisella voi säästää joskus paljon, joskus se voi tulla tosi kalliiksi.

Itse lennän thaimaahan aina halpisyhtiöllä, mielestäni noi pelottelut on ihan turhia. ja kyllä ne itsevalintaiset elokuvat kuitenkin matkamukavuutta lisää, tai aika kuluu hieman nopeammin. Nämä toki mun mielipiteitä vain, eikä sen enempää oikeita tai vääriä kuin toistenkaan.

• välilaskuilla joo

On hurjan kivaa tuhrata muutenkin lyhyttä lomaansa netissä surffailuun ja välilaskuilla nyhjöttämisiin. Kun ottaa matkatoimiston kautta, joku toinen hoitaa eikä ole hinnalla pilattu. Jos olen ollut tyytymätön matkatoimiston hotelliin, olen
        antanut toimiston varata omavalitsemastani hotlasta huonee/bungalowin ja jopa kuljetuksen on matkatoimisto hoitanut.
        Ja samaa mieltä, matkatoimistojen retket on hyviä. Kaikki ei ole konkkaan menneitä Alma Tourseja.

• Höpöhöpöhöpö*
        välilaskuilla joo kirjoitti:

On hurjan kivaa tuhrata muutenkin lyhyttä lomaansa netissä surffailuun ja välilaskuilla nyhjöttämisiin. Kun ottaa matkatoimiston kautta, joku toinen hoitaa eikä ole hinnalla pilattu. Jos olen ollut tyytymätön matkatoimiston hotelliin, olen
        antanut toimiston varata omavalitsemastani hotlasta huonee/bungalowin ja jopa kuljetuksen on matkatoimisto hoitanut.
        Ja samaa mieltä, matkatoimistojen retket on hyviä. Kaikki ei ole konkkaan menneitä Alma Tourseja.

aloittaja eli SÁ.
        Eihän kenenkään tarvitse lyhyttäkään lomaansa netissä tuhlata kun lentonsa voi varata netistä jo ENNEN lomaansa, eikä kestä kauaa, heh. Eipä sulla raivopäisyydessäsi aivot oikein tahdo pelata. Matkatoimistohan nuo hinnat juurikin pilaa, pari munuuttia ja olet säästänyt satoja euroja, omatoimisesti. Melkoinen tuntiliksa? Yli 2000 euroa tunti, jonka voi sitten tuhlata matkakassaan perillä!
        Menet vain katsomaan hotellinhuonetta ja jos se ei miellytä, sanot kuskille: -toiseen hotelliin, kiitos, simple as that? Paikan päällä näet heti, onko rakennustyömaa parvekkeesi vieressä. Minä olen jo käynyt suihkussa, vaihtanut vaatteet ja baanalla, kun "sinun" matkatoimistosi asiakkaat vielä jonottavat vuoroaan respassa.
        Paikallisten retket ovat myös parhaita, puolet halvempia ja palvelut erinomaisia, toki eivät kielitaidottomille tai kouluttamattomille.

• vapaa valinta
        välilaskuilla joo kirjoitti:

Olen ihan eri linjoilla ja miten netissä survaaminen esim. 3 kk ennen matkaa vaikuttaa lomaan sitten perillä? En todellakaan ymmärrä ja itse 12 vuotta tätä harrasteena en voisi edes kuvitella että lentäisin Thaimaahan jollain lomalennolla...? Hotellit on mitä sattuu ja nyt voin itse valita vapailta markkinoilta mitä haluan ja jopa taloja jos porukkaa on enemmän lähdössä.
        Mutta kukin tavallaan mutta minä en matkatoimistoja elätä. Ennen oli vaan pakko heitä käyttää kun ei ollut nettiä...nyt ei ole enää. Esim. joulun aikaan matkatoimiston matka maksaa n. 2000 euroa 2 viikkoa. Minun matka maksaa tuon saman mutta tuhon sisältyy jo eläminen 2 viikon ajan ja asun hotellissa jota ei edes suomalaiset matkatoimistot käytä.

• Paikallisretket
        Höpöhöpöhöpö* kirjoitti:

aloittaja eli SÁ.
        Eihän kenenkään tarvitse lyhyttäkään lomaansa netissä tuhlata kun lentonsa voi varata netistä jo ENNEN lomaansa, eikä kestä kauaa, heh. Eipä sulla raivopäisyydessäsi aivot oikein tahdo pelata. Matkatoimistohan nuo hinnat juurikin pilaa, pari munuuttia ja olet säästänyt satoja euroja, omatoimisesti. Melkoinen tuntiliksa? Yli 2000 euroa tunti, jonka voi sitten tuhlata matkakassaan perillä!
        Menet vain katsomaan hotellinhuonetta ja jos se ei miellytä, sanot kuskille: -toiseen hotelliin, kiitos, simple as that? Paikan päällä näet heti, onko rakennustyömaa parvekkeesi vieressä. Minä olen jo käynyt suihkussa, vaihtanut vaatteet ja baanalla, kun "sinun" matkatoimistosi asiakkaat vielä jonottavat vuoroaan respassa.
        Paikallisten retket ovat myös parhaita, puolet halvempia ja palvelut erinomaisia, toki eivät kielitaidottomille tai kouluttamattomille.

Olen matkakohteissa , Thaimaassa, jutellut monenkin omatoimimatkaajan
        kanssa nähtävyyksistä, todennut etteivät tiedä tuontaivaallista , eivät ole
        mitään nähneet, missään käyneet , Baarit tunnetaan, that s it

• viikko riittää
        vapaa valinta kirjoitti:

Olen ihan eri linjoilla ja miten netissä survaaminen esim. 3 kk ennen matkaa vaikuttaa lomaan sitten perillä? En todellakaan ymmärrä ja itse 12 vuotta tätä harrasteena en voisi edes kuvitella että lentäisin Thaimaahan jollain lomalennolla...? Hotellit on mitä sattuu ja nyt voin itse valita vapailta markkinoilta mitä haluan ja jopa taloja jos porukkaa on enemmän lähdössä.
        Mutta kukin tavallaan mutta minä en matkatoimistoja elätä. Ennen oli vaan pakko heitä käyttää kun ei ollut nettiä...nyt ei ole enää. Esim. joulun aikaan matkatoimiston matka maksaa n. 2000 euroa 2 viikkoa. Minun matka maksaa tuon saman mutta tuhon sisältyy jo eläminen 2 viikon ajan ja asun hotellissa jota ei edes suomalaiset matkatoimistot käytä.

Taikkulassa tuokin tuli todistettua. Amen.

• Johtuisikon siitä
        Paikallisretket kirjoitti:

Olen matkakohteissa , Thaimaassa, jutellut monenkin omatoimimatkaajan
        kanssa nähtävyyksistä, todennut etteivät tiedä tuontaivaallista , eivät ole
        mitään nähneet, missään käyneet , Baarit tunnetaan, that s it

että nuo sun "baarituttavuudet" ovat hakeutuneet tai itse olet hakeutunut kaltaiseesi seuraan, meitä on niin moneksi, simple as that, kannattaisi koittaa opetella pitämään ensin omasta elämästään huoli, ennekuin alkaa selvitellä muiden elämää. Omatoimireissaajat tietävät Thaimaasta, eipä niinkään pakettimatkaajat.

• thai 1vko ok.amen.
        viikko riittää kirjoitti:

Taikkulassa tuokin tuli todistettua. Amen.

joo,sen viikon tai kaks on pakko riittää jos rahkeet ei pidempään kestä olla.
        monet mun kaverit ovat siellä puolet vuodesta ja sanovat että räntää ja loskaa on jo nähty tarpeeksi.
        tulevat sit keväällä takas suomeen.
        mut se on kato sit niin yksilöllistä et mistä kukin tykkää esim. mun mummo ei ikinä haluis lähtee pois suomesta yli viikoksi mut toisaalta ei se kyl oikein pystykkään kun sillä on se sydänvika niin paha ja ikää yli 90 vuotta.
        mä olen kerran ollut thaimaassa putkeen 3 kuukautta ja se oli kyl ihan ok.
        itseasiassa vähän kyllä harmitti tulla takas suomeen ja nähdä taas noi loputtomat tyhjät kadut,alepat,siwat,valintatalot,lidlit,k marketit,kirpputorit ym.ym.
        mut toisaalta ni suomessa on kyllä metsiä joissa kasvaa marjoja sekä sieniä,paljon järviä(vaikka en mee uimaan alle 25 asteiseen veteen),paljon hiihtolatuja sekä kesäisin pururatoja joissa voi vaikka lenkkeillä tai kävellä,lisäksi helsingissä on esplanaadin puisto jonne on kiva mennä istumaan ja vaikka tehdä pari voileipää mukaan evääksi ym.ym.
        joten yhteen vetona suomi on kyllä parempi kuin thaimaa.
        tänne ollaan synnytty ja tänne myös kuollaan!
        koti ,uskonto ja isänmaa!!!
        aamen!

• Jos rahkeet riittää
        thai 1vko ok.amen. kirjoitti:

joo,sen viikon tai kaks on pakko riittää jos rahkeet ei pidempään kestä olla.
        monet mun kaverit ovat siellä puolet vuodesta ja sanovat että räntää ja loskaa on jo nähty tarpeeksi.
        tulevat sit keväällä takas suomeen.
        mut se on kato sit niin yksilöllistä et mistä kukin tykkää esim. mun mummo ei ikinä haluis lähtee pois suomesta yli viikoksi mut toisaalta ei se kyl oikein pystykkään kun sillä on se sydänvika niin paha ja ikää yli 90 vuotta.
        mä olen kerran ollut thaimaassa putkeen 3 kuukautta ja se oli kyl ihan ok.
        itseasiassa vähän kyllä harmitti tulla takas suomeen ja nähdä taas noi loputtomat tyhjät kadut,alepat,siwat,valintatalot,lidlit,k marketit,kirpputorit ym.ym.
        mut toisaalta ni suomessa on kyllä metsiä joissa kasvaa marjoja sekä sieniä,paljon järviä(vaikka en mee uimaan alle 25 asteiseen veteen),paljon hiihtolatuja sekä kesäisin pururatoja joissa voi vaikka lenkkeillä tai kävellä,lisäksi helsingissä on esplanaadin puisto jonne on kiva mennä istumaan ja vaikka tehdä pari voileipää mukaan evääksi ym.ym.
        joten yhteen vetona suomi on kyllä parempi kuin thaimaa.
        tänne ollaan synnytty ja tänne myös kuollaan!
        koti ,uskonto ja isänmaa!!!
        aamen!

Hyvä Juttu . Mutta , sentään talvenpakkasilla, vähintään pari viikkoa , mieluummin
        enemmänkin, voisimme D-vitamiinin saannin kannalta, ja mielen virkistykseksi
        lomailla Thaimaassa. sitten taas jaksaa.

• Tyhjän saa pyytämätt
        vapaa valinta kirjoitti:

Joulun aikaan , high season, kunnon Hotellit maksaa enemmän, lennot samaten,
        Ajoissa, Matkatoimiston kautta varatun matkan hinta, on täysin kilpailukykyinen
        omatoimimatkaan verrattuna,
        tulee jopa edullisemmaksi, siis suorilla lennoilla, samassa koneessa istutaan , BKK : iin ei ole lomalentoja. Parhaat Hotellit Matkatoimistot varanneet , huonot halpishuoneet jää vapaasti valittaviksi.

• Voi että sä jaksat
        Tyhjän saa pyytämätt kirjoitti:

Joulun aikaan , high season, kunnon Hotellit maksaa enemmän, lennot samaten,
        Ajoissa, Matkatoimiston kautta varatun matkan hinta, on täysin kilpailukykyinen
        omatoimimatkaan verrattuna,
        tulee jopa edullisemmaksi, siis suorilla lennoilla, samassa koneessa istutaan , BKK : iin ei ole lomalentoja. Parhaat Hotellit Matkatoimistot varanneet , huonot halpishuoneet jää vapaasti valittaviksi.

Jauhaa tuota iänikuista soopaa. Sano nyt, onko sulla mitäääääääääääään kokemusta omatoimisesta, siis lentolipun osto ihan itse ja paikanpäältä vuokrattuna hotellihuone, ihan itse? Jos EI, niin älä viiiiiitsi tulla tänne VERTAAMAAN kumpi systeemi on halvempi, kun sitä sä et osaa kokemuksen puutteesta. Ja lopeta jo tuo jankkaus, sen sä osaat, tosin sen osaa kaikki muutkin. Piste

• kloppi
        Voi että sä jaksat kirjoitti:

Jauhaa tuota iänikuista soopaa. Sano nyt, onko sulla mitäääääääääääään kokemusta omatoimisesta, siis lentolipun osto ihan itse ja paikanpäältä vuokrattuna hotellihuone, ihan itse? Jos EI, niin älä viiiiiitsi tulla tänne VERTAAMAAN kumpi systeemi on halvempi, kun sitä sä et osaa kokemuksen puutteesta. Ja lopeta jo tuo jankkaus, sen sä osaat, tosin sen osaa kaikki muutkin. Piste

omatoimimatkailjalle yksi loistava paikka etsiä majoituksia on www.hotelscombined.com.

Palvelu käy läpi kymmeniä nettivaraus sivustoja ja lopuksi tekee niistä koosteen. Kuka ja mikä myy edullisimmin mihinkäkin majapaikkaan. Sitten vai ruksittamaan itselle asioita joita haluaa majapaikassa olla ja lista alkaa pienenemään.

Lontoon kielellä toimii ja itse olen tuota sivustoa reissuilleni käyttänyt jo vuosia.

• Lusikka sopassa
        Voi että sä jaksat kirjoitti:

" Se koira älähtää , johon kalikka kalahtaa", jos noin kiihkeästi pitää mielipiteitään
        puolustaa, pakostakin päätyy päätelmään, että poika ei ole milloinkaan laskenut
        mitä matkastansa maksaa. Eihän ole kovinkaan vaikeaa net in kautta ostaa lippunsa, eikä hotellihuoneen varaaminenkaan mikään ongelma liene,
        Jos tännekin osaa tekstiä työntää, tosiasiat puhuu puolestaan.
        Myös minä laitan lusikkani soppaan ja suosittelen VERTAAMAAN hintoja,
        IHAN ITSE .

• Ja jankkaja jaksaa
        Lusikka sopassa kirjoitti:

" Se koira älähtää , johon kalikka kalahtaa", jos noin kiihkeästi pitää mielipiteitään
        puolustaa, pakostakin päätyy päätelmään, että poika ei ole milloinkaan laskenut
        mitä matkastansa maksaa. Eihän ole kovinkaan vaikeaa net in kautta ostaa lippunsa, eikä hotellihuoneen varaaminenkaan mikään ongelma liene,
        Jos tännekin osaa tekstiä työntää, tosiasiat puhuu puolestaan.
        Myös minä laitan lusikkani soppaan ja suosittelen VERTAAMAAN hintoja,
        IHAN ITSE .

edelleen, no ei se mitään, jaksetaan täälläkin. Sinä kun et ole koskaan matkustanut omatoimisella, niin kerropa mulle MITEN sinä voit verrata kumpi matkustustapa on edullisempaa? Ihan ITSE, urpo?

• dddddddj

siis mitä on tää vääntö?
      jos mä varaan itse lennon ja otan taksin johonkin hotellin niin olenko silloin omatoimimatkaaja?
      sit jos matkatoimisto varaa lennon ja vie mut dösällä hotelliin niin olenko silloin pakettimatkaaja?
      mulle on ihan sama kumpi olen mut seuraavalla kerralla otan vaan menolipun koska tää suomi on ruma ja korruptoitunut maa.
      lampaat saa jäädä kitisee ja makselee verojansa.
      miks muuten pelkkä menolippu on saman hintanen ku menopaluu?ainaki finnairilla oli ku just kävin katsomassa.

• dddddddj

vastaan omaan viestiini koska hiffasin just että menolippu on sen takia saman hintainen ku menopaluulippu koska finnair on valtion omistuksessa ja valtio haluaa että SINÄ myös palaat sieltä lomaltasi maksamaan veroja takaisin kylmään,pimeään ja ilottomaan suomeen...
        miksi paiskia vuodessa 11 kuukautta duunia ja lihottaa roistovaltiota sekä sossupummeja ym.valtion korruptiovirkamiehiä kohtuuttomien verojen maksulla että pääsee pariksi viikoksi vuodessa nauttimaan kun voit tehdä sen saman 10 kertaa halvemmalla maissa missä parempi ilmasto,iloisemmat ihmiset, edullisempi elintaso,juhlavampi elämäntyyli ym.ym.
        miettikääpäs lampaat ym. muut sopulit tätä ja kertokaa että mikä v#tttu on niinku homman nimi!

hyvää pääsiäistä kaikille ja muistakaa että koska eilen laki sanoi että kauppojen on oltava kiinni,niin tänään ne saa olla auki 18 asti ja sit huomenna ne on kiinni koska jeesus nousi kuolleista 2012 vuotta sitten,?, ja sit taas maanantaina kiinni mut jotkut pikkukaupat ehkä saa olla auki???vai miten se nyt meni?mut saako huomenna olla r-kioskit auki?alkot ei vissiin saa mut jos mä haluan mennä elokuvateatteriin ni onko ne auki vai avataanko vasta tiistaina?
        onko parkkipirkot kanssa pääsiäislomalla vai joudunko virittää parkkimittarin kun meen illalla kuolleeseen kaupunkiin lottoamaan?
        eikai lotto ole tänään kiinni?vai onko se arvonta vasta tiistaina?
        v#ttu että tuolla ulkona on muuten kylmä.mä en edes mee lottoamaan vaan käkin sisällä ja katon telkkarii tiistaihin asti.
        ei muuta ku perunat kiehuu.moro.

• halleluja!!!
        dddddddj kirjoitti:

vastaan omaan viestiini koska hiffasin just että menolippu on sen takia saman hintainen ku menopaluulippu koska finnair on valtion omistuksessa ja valtio haluaa että SINÄ myös palaat sieltä lomaltasi maksamaan veroja takaisin kylmään,pimeään ja ilottomaan suomeen...
        miksi paiskia vuodessa 11 kuukautta duunia ja lihottaa roistovaltiota sekä sossupummeja ym.valtion korruptiovirkamiehiä kohtuuttomien verojen maksulla että pääsee pariksi viikoksi vuodessa nauttimaan kun voit tehdä sen saman 10 kertaa halvemmalla maissa missä parempi ilmasto,iloisemmat ihmiset, edullisempi elintaso,juhlavampi elämäntyyli ym.ym.
        miettikääpäs lampaat ym. muut sopulit tätä ja kertokaa että mikä v#tttu on niinku homman nimi!

hyvää pääsiäistä kaikille ja muistakaa että koska eilen laki sanoi että kauppojen on oltava kiinni,niin tänään ne saa olla auki 18 asti ja sit huomenna ne on kiinni koska jeesus nousi kuolleista 2012 vuotta sitten,?, ja sit taas maanantaina kiinni mut jotkut pikkukaupat ehkä saa olla auki???vai miten se nyt meni?mut saako huomenna olla r-kioskit auki?alkot ei vissiin saa mut jos mä haluan mennä elokuvateatteriin ni onko ne auki vai avataanko vasta tiistaina?
        onko parkkipirkot kanssa pääsiäislomalla vai joudunko virittää parkkimittarin kun meen illalla kuolleeseen kaupunkiin lottoamaan?
        eikai lotto ole tänään kiinni?vai onko se arvonta vasta tiistaina?
        v#ttu että tuolla ulkona on muuten kylmä.mä en edes mee lottoamaan vaan käkin sisällä ja katon telkkarii tiistaihin asti.
        ei muuta ku perunat kiehuu.moro.

Jumalan siunausta ja läsnäoloaan elämääsi, rakas ( ystävänsä )

Kirjoituksesi sai minut iloiseksi, kiitos siitä Herralle!

Rukoilenpa sinullekin iloa sydämeen. Teen sen nyt.

• zapadai krap
        halleluja!!! kirjoitti:

Jumalan siunausta ja läsnäoloaan elämääsi, rakas ( ystävänsä )

Kirjoituksesi sai minut iloiseksi, kiitos siitä Herralle!

Rukoilenpa sinullekin iloa sydämeen. Teen sen nyt.

rukouksesi on kuultu räsäsen päivi ja olen otettu että huomioit minut ja perheeni rukouksissasi.
        rukoustasi tarvitaan että jaksamme olla täällä suomessa taas seuraavat 5kk.
        hyvää pääsiäistä myös sinulle mutta ei sinun tarvitse minua alkaa herroittelemaan vaikka välillä palstalle vähän kirjoittelenkin.kiva että sain sinut iloiseksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe