Miten voi selvittää onko

Haku mielessä

Moi, miten saan selvitettyä ettei Saksasta ostettava auto ole varastettu (viranomainen, laitos?) vai tuleeko asia varmuudella esille rekisteröitäessä auto nimiini. On ikävä jos asia paljastuu vasta kaupan jälkeen vaikka rajalla tai Suomessa.

Kiitoksia, jos voit auttaa.

57

5422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se käy

      otat Saksassa autoon punapäiset vientikilvet, niin joudutte viemään auton Zulassungstellelle, jossa viranomainen tarkistaa paperit ja auton rungonnumeron ennen kuin leimaa kilvet. Asian pitäisi olla sillä selvä, tai sitten on kysymyksessä jo hyvin perusteellinen huijausjuttu.
      Nuo punapäiset kilvet, 15 pv:n vakuutuksella (saat ajaa käytännössä koko EU:n aluella ja ylikin - paitsi tietysti suomessa) maksavat kaikkiaan n.150 €. 5 päivän keltapäiset kilvet saat lähes satasta halvemmalla, mutta niillä voit ajaa vain Saksassa, eikä viranomainen ole tarkistanut ovatko saamasi paperit ja auto "samaa paria".

      • Haku mielessä

        Niin luulin sen olevan selvä asia kun viranomaiset rekisteröivät auton nimiini.

        Telkkarissa on kuulemma tullut joskus joku ohjelma jossa on väitetty että vasta rajalla on tullut ilmi että auto on varastettu, olisiko siinä ollut kyse keltapäisillä kilvillä varustettu auto.


      • innocent-bystander

        Se kilpihomma menee.
        Mutta: Zulassungstellelle pitää mennä yhdessä myyjän kanssa. Jos sanoo, että ota taksi (siis kun paperit on tehty ja rahat saatu) käryää jo.
        Toisaalta:
        Kun vertaa Briefiä ja auton tietoja (valm numero jne) ollaan jo aika pitkällä. Samoin, myyjän pitää olla sama kuin Briefin viimeisin omistaja. Näin ollaan jo aika turvallisilla vesillä.
        Itse en ostaisi keltakilvillä ellei homma olisi muuten selvä (merkkiliike tms).


    • mukaan

      Myyjän kanssa Zulassungstellelle.
      Ei kestä kauaa yleensä toimitus, ja virkailija tarkastaa runkonumeron.
      Myyjän ei kannata antaa yksin hoitaa hommaa, vaikka se helpolta voisi tuntuakin.
      Keltaisia kilpiä ei kannata edes harkita jos aikoo ajaa auton suomeen, sillä vakuutus loppuu saksan rajalla.

      • ajellaan

        Yllättävän paljon noita autoja kuitenkin ajellaan Suomeen keltaisilla kilvillä.Ne kilvethän on kuitenkin tarkoitettu ainoastaan Saksan sisäisiin auton siirtoihin.Keltaiset kilvethän saa Saksassa myös katsastamattomaan autoon.


      • reksa
        ajellaan kirjoitti:

        Yllättävän paljon noita autoja kuitenkin ajellaan Suomeen keltaisilla kilvillä.Ne kilvethän on kuitenkin tarkoitettu ainoastaan Saksan sisäisiin auton siirtoihin.Keltaiset kilvethän saa Saksassa myös katsastamattomaan autoon.

        Eikös se juurikin ole Saksan sisäinen siirto, jos ajaa Rostockin satamaan? Sitten Hangossa suomalaiset tarrakilvet.

        Ainakin minulta olisi kahdesti noussut keltapäisillä tie pystyyn Tanskassa. Rödbyn satamassa on ollut politi vastassa ja tsekannut kaikkien laivasta ulosajavien autot. Muistaakseni Puttgardenin satamassa jopa laivayhtiö pystyttänyt kylttejä, joissa muistutetaan keltapäisten kilpien voimassaolon päättyvän satamaan.


      • Saksasta
        ajellaan kirjoitti:

        Yllättävän paljon noita autoja kuitenkin ajellaan Suomeen keltaisilla kilvillä.Ne kilvethän on kuitenkin tarkoitettu ainoastaan Saksan sisäisiin auton siirtoihin.Keltaiset kilvethän saa Saksassa myös katsastamattomaan autoon.

        Keltaiset kilvethän saa Saksassa myös katsastamattomaan autoon.

        Mitä tietoja autosta pitää olla?
        Mitä muita edellytyksiä autolle asetetaan?


        Mielessä auto haku italisata ja siellä ilmeisestikin auto omiin nimiin saaminen on sangen hankalaa (?) niin tuli onnistuisiko että
        italian kilvillä saksaan ja saksassa keltaiset kilvet joilla pohjoissaksaan ja laivaan?

        Tai vaihtoehtoisesti punaiset kilvet mutta onnistuuko niiden saaminen toisesta maasta tuotuun autoon?


      • nippeli
        Saksasta kirjoitti:

        Keltaiset kilvethän saa Saksassa myös katsastamattomaan autoon.

        Mitä tietoja autosta pitää olla?
        Mitä muita edellytyksiä autolle asetetaan?


        Mielessä auto haku italisata ja siellä ilmeisestikin auto omiin nimiin saaminen on sangen hankalaa (?) niin tuli onnistuisiko että
        italian kilvillä saksaan ja saksassa keltaiset kilvet joilla pohjoissaksaan ja laivaan?

        Tai vaihtoehtoisesti punaiset kilvet mutta onnistuuko niiden saaminen toisesta maasta tuotuun autoon?

        Kerro missä Italialla ja Saksalla on yhteistä rajaa? Ei missään.

        Joten jos sinulla on jotkin Italian sisäiset siirtokilvet, niin jotakin täytyy tehdä Itävallan, Sveitsin tai Ranskan rajalla päästääkseen Saksaan.


      • Tulo
        nippeli kirjoitti:

        Kerro missä Italialla ja Saksalla on yhteistä rajaa? Ei missään.

        Joten jos sinulla on jotkin Italian sisäiset siirtokilvet, niin jotakin täytyy tehdä Itävallan, Sveitsin tai Ranskan rajalla päästääkseen Saksaan.

        Ei missään mutta maktka vaikka lavetilla kohtuullinen saksaan verrattuna että suomeen saakka.


      • tulet Italiasta
        nippeli kirjoitti:

        Kerro missä Italialla ja Saksalla on yhteistä rajaa? Ei missään.

        Joten jos sinulla on jotkin Italian sisäiset siirtokilvet, niin jotakin täytyy tehdä Itävallan, Sveitsin tai Ranskan rajalla päästääkseen Saksaan.

        Itävallan tai Ranskan kautta, niin ei ole mitään rajamuodollisuuksia. Nämä maat ovat nk kehittyneitä EU maita, joissa on ymmärretty, mitä vapaa liikkuminen tarkoittaa tavarassa ja ihmisissä!


      • nippeli
        tulet Italiasta kirjoitti:

        Itävallan tai Ranskan kautta, niin ei ole mitään rajamuodollisuuksia. Nämä maat ovat nk kehittyneitä EU maita, joissa on ymmärretty, mitä vapaa liikkuminen tarkoittaa tavarassa ja ihmisissä!

        Ei voi olla niin ahne autohakijakaan, että ajelee pitkin Eurooppaa ilman vakuutuksia!

        Kyllähän sieltä Italiasta voi aivan rauhassa ajaa koti-Suomeen asti ilman mitään rajamuodollisuuksia.


      • kai sittenkin
        nippeli kirjoitti:

        Ei voi olla niin ahne autohakijakaan, että ajelee pitkin Eurooppaa ilman vakuutuksia!

        Kyllähän sieltä Italiasta voi aivan rauhassa ajaa koti-Suomeen asti ilman mitään rajamuodollisuuksia.

        Suomen rajaa? Voit ajella ympäri eurooppaa vaikka 10 000 tkm ilman että kukaan on susta kiinnostunut. Ajelet maasta toiseen ja huomaat valtakunnan vaihtuneen, kun liikennemerkit on "eri väriset".

        Tuuppas Super Fastilla Hankoon. Mieleen tulee lähinnä seitkytluvun vaalimaa!


      • nippeli
        kai sittenkin kirjoitti:

        Suomen rajaa? Voit ajella ympäri eurooppaa vaikka 10 000 tkm ilman että kukaan on susta kiinnostunut. Ajelet maasta toiseen ja huomaat valtakunnan vaihtuneen, kun liikennemerkit on "eri väriset".

        Tuuppas Super Fastilla Hankoon. Mieleen tulee lähinnä seitkytluvun vaalimaa!

        On enemmälti kokemusta Lapista, jossa ei kyllä rajalla osoiteta minkäänlaista kiinnostusta rajanylittäjiin. Jos menee tullirakennukseen, niin tarrakilvet toki löytyy.

        Itse olen kaksi viimeistä kertaa pyyhkäissyt punapäisillä sakemanni-kilvillä kotipihaan saakka. Ei niitä tietenkään voi sitten joka päiväisessä ajelussa käyttää, koska paikallinen sheriffi polttaisi päreensä.


      • Lapissa
        nippeli kirjoitti:

        On enemmälti kokemusta Lapista, jossa ei kyllä rajalla osoiteta minkäänlaista kiinnostusta rajanylittäjiin. Jos menee tullirakennukseen, niin tarrakilvet toki löytyy.

        Itse olen kaksi viimeistä kertaa pyyhkäissyt punapäisillä sakemanni-kilvillä kotipihaan saakka. Ei niitä tietenkään voi sitten joka päiväisessä ajelussa käyttää, koska paikallinen sheriffi polttaisi päreensä.

        on elämä muutoinkin, ainakin täältä etelästä katsottuna "mutkatonta".


      • veroton;)
        nippeli kirjoitti:

        On enemmälti kokemusta Lapista, jossa ei kyllä rajalla osoiteta minkäänlaista kiinnostusta rajanylittäjiin. Jos menee tullirakennukseen, niin tarrakilvet toki löytyy.

        Itse olen kaksi viimeistä kertaa pyyhkäissyt punapäisillä sakemanni-kilvillä kotipihaan saakka. Ei niitä tietenkään voi sitten joka päiväisessä ajelussa käyttää, koska paikallinen sheriffi polttaisi päreensä.

        noinhan se pitäis toimia myös "etelässä".
        Punapäiset kilvet oikeuttaa ajamaan koko eu:n alueella. Suomi rafioinut sopimuksen. Sanoin tullissa kantani ja todettiin että asiasta nostettu oikeujuttin koska suomi rafioinut kansainvälisen liikennevakuutussopimuksen.
        on se väärin että joudut ottamaan tupla-liikennevakuutuksen kun tulet suomeen ja punapäisillä kilvillä vakuutusvoimassa paitsi iraq, iran etc...heh ja soviet finland.
        tosin soviet finladia ei oo mainittu listassa. tulisi lisätä siihen.
        jos mentäis sopimusten mukaan, niin ajoaikaa olisi myös suomessa kunnes kilvet menee vanhaks ja sen jälkeen pitäisi viimeistään aktivoida suomessa vakuutus ja muut siirtolupahässäkät


      • punapää
        veroton;) kirjoitti:

        noinhan se pitäis toimia myös "etelässä".
        Punapäiset kilvet oikeuttaa ajamaan koko eu:n alueella. Suomi rafioinut sopimuksen. Sanoin tullissa kantani ja todettiin että asiasta nostettu oikeujuttin koska suomi rafioinut kansainvälisen liikennevakuutussopimuksen.
        on se väärin että joudut ottamaan tupla-liikennevakuutuksen kun tulet suomeen ja punapäisillä kilvillä vakuutusvoimassa paitsi iraq, iran etc...heh ja soviet finland.
        tosin soviet finladia ei oo mainittu listassa. tulisi lisätä siihen.
        jos mentäis sopimusten mukaan, niin ajoaikaa olisi myös suomessa kunnes kilvet menee vanhaks ja sen jälkeen pitäisi viimeistään aktivoida suomessa vakuutus ja muut siirtolupahässäkät

        Niillä punapäisillä kilvillä saa ajaa Suomessakin, jos ei satu asumaan Suomessa!


    • Haku mielessä

      Kiitoksia selventävistä vastauksista, ensi viikolle on lento varattuna autonhakumatkaa varten.

      • Saksassa

        ei tunneta luovutustodistuksia, riittää omistuoikeuden varmistamiseksi nämä: Auto, rekisteriote brieffeineen, sekä auton avaimet on myyjän hallussa! Kannattaa myös tarkastaa, milloin auto on poistettu rekisteristä viimeiseltä omistajalta. (Tosin yksityiseltä ostettaessa auto todennäköisesti on rekisterissä).

        Jos joku toista väittää, on se aika työlästä!

        Mikäli myyjällä on vain kopio brieffistä, mutta alkup. rekisteriote, älä anna rahaa ennenkuin olet saanut alkup. brieffin! Tai mene yhdessä myyjän kanssa lunastamaan brieffi. (On usein pankissa/rahoitusyhtiössä kanissa) Tämä kyllä vaatii jo "välttävää" saksankielentaitoa.

        Mikäli olet ostamassa uudehkoa käytettyä = alle kaksivuotta vanha, voit ostaa sen esim "merkkiliikkeestä", mutta tätä vanhempien ostaminen on sitten käytännön syistä jo tehtävä eri versioisista käytetyn liikkeistä.

        Ei niitä kannata hyljeksiä, kunhan et nyt aivan "mombasan" mieheltä osta. Venäläisiin kannattaa myös suhtautua varauksin, muut onkin sitten jo OK kunhan käyttää järkeä.

        Keltapäisiä kilpiä ei myönnetä "helpolla" suomipojalle, mutta kyllä niitäkin saa. Punapäiset ovat voimassa maailmanlaajuisesti, nyt taitaa olla rajoituksena Irak, Iran, PohjoisKorea ainakin. Suomessakin on voimassa, kunhan autoa kuljettaa ulkomaalainen. (Kätevää???)

        No kunhan autovero poistetaan kerralla, normalisoituu tuo kilpiasiakin.

        Toivottavasti näistä kertomuksista oli apua. Hyvää matkaa!


      • Viime viikolla

        Toin auton, johon otin keltapäiset kilvet. Autoa ostaessa tarkistin ekana valmistenumeron, että vastaa rek.otteen kanssa. Sitten koeajolenkki myyjän kanssa.
        Auto ok.
        Sanoin myyjälle, että otan tämän, jonka jälkeen myyjän kanssa rekisteritoimistoon. Sanoin myyjälle, että keltapäiset kilvet.

        Virkailija teki paperit--->sen jälkeen kilpipajaan teettämään kilvet--->takaisin rekisteröintitoimistoon vakuutusta ottamaan.

        Kaikki toimi moitteettomasti.

        Ostajan kannattaa itse tarkistaa, että valmistenro. ja rekisteriotteessa oleva valmistenro. täsmää. Silloin ei tule ongelmia.


      • vielä ensi viikollakin
        Viime viikolla kirjoitti:

        Toin auton, johon otin keltapäiset kilvet. Autoa ostaessa tarkistin ekana valmistenumeron, että vastaa rek.otteen kanssa. Sitten koeajolenkki myyjän kanssa.
        Auto ok.
        Sanoin myyjälle, että otan tämän, jonka jälkeen myyjän kanssa rekisteritoimistoon. Sanoin myyjälle, että keltapäiset kilvet.

        Virkailija teki paperit--->sen jälkeen kilpipajaan teettämään kilvet--->takaisin rekisteröintitoimistoon vakuutusta ottamaan.

        Kaikki toimi moitteettomasti.

        Ostajan kannattaa itse tarkistaa, että valmistenro. ja rekisteriotteessa oleva valmistenro. täsmää. Silloin ei tule ongelmia.

        "Ostajan kannattaa itse tarkistaa, että valmistenro. ja rekisteriotteessa oleva valmistenro. täsmää. Silloin ei tule ongelmia."
        kenellä ostajalla on sellainen tietokone josta näkee onko auto ilmoitettu esim. varastetuksi!
        Eikös vain olekin parempi että Zulassungstellen virkailija toteaa sekä paperien, että auton olevan OK? Silloin ei tule ongelmia!


      • varmaan lukea
        vielä ensi viikollakin kirjoitti:

        "Ostajan kannattaa itse tarkistaa, että valmistenro. ja rekisteriotteessa oleva valmistenro. täsmää. Silloin ei tule ongelmia."
        kenellä ostajalla on sellainen tietokone josta näkee onko auto ilmoitettu esim. varastetuksi!
        Eikös vain olekin parempi että Zulassungstellen virkailija toteaa sekä paperien, että auton olevan OK? Silloin ei tule ongelmia!

        pari riviä ylempää "koska Saksassa"!


      • kannattais myös ymmärtää
        varmaan lukea kirjoitti:

        pari riviä ylempää "koska Saksassa"!

        siitä?
        Kysymyshän oli mistä OSTAJA voi tarkistaa ovatko auto ja paperit VARMASTI kunnossa?


      • ymmärtänyt vai?
        kannattais myös ymmärtää kirjoitti:

        siitä?
        Kysymyshän oli mistä OSTAJA voi tarkistaa ovatko auto ja paperit VARMASTI kunnossa?

        Alkup paperit = tekninen/ilmoitus osa, avaimet, auto!!! (ihon värillä ei tässävaiheessa ole väliä)
        Näin yksinkertaista Saksassa.
        Voi pyhä sylvi, jos ei vieläkään usko.

        Jos on noin epävarma, niin kannattaa VARMASTI käyttää ammattiapua!


      • Tiedonjanoinen
        Viime viikolla kirjoitti:

        Toin auton, johon otin keltapäiset kilvet. Autoa ostaessa tarkistin ekana valmistenumeron, että vastaa rek.otteen kanssa. Sitten koeajolenkki myyjän kanssa.
        Auto ok.
        Sanoin myyjälle, että otan tämän, jonka jälkeen myyjän kanssa rekisteritoimistoon. Sanoin myyjälle, että keltapäiset kilvet.

        Virkailija teki paperit--->sen jälkeen kilpipajaan teettämään kilvet--->takaisin rekisteröintitoimistoon vakuutusta ottamaan.

        Kaikki toimi moitteettomasti.

        Ostajan kannattaa itse tarkistaa, että valmistenro. ja rekisteriotteessa oleva valmistenro. täsmää. Silloin ei tule ongelmia.

        Uteliaisuuttani kysyn että kenen nimiin auto rekisteröitiin niihin keltapäisiin kilpiin?

        Nääs kun kilvet saadakseen pitää esittää Anmeldung, eli muuttoilmoituksen kopio. Keltapäiset kilvet saa ainoastaan Saksassa kirjoilla oleva.


      • puhua ellei
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

        Uteliaisuuttani kysyn että kenen nimiin auto rekisteröitiin niihin keltapäisiin kilpiin?

        Nääs kun kilvet saadakseen pitää esittää Anmeldung, eli muuttoilmoituksen kopio. Keltapäiset kilvet saa ainoastaan Saksassa kirjoilla oleva.

        tiedä!

        Esim Hannoverista voi ostaa kilvet, vaikka sinulla ei olisi vielä edes autoa! Saat toimistolta kilvet ja leimatun Fahrzeugscheinin johon on merkitty kilpien voimassaolo ja muut tiedot mutta EI AJONEUVON TEKNISIÄ TIETOJA eikä merkkiä. Kun olet sitten auton ostanut, kiinnität kilvet ja täytät itse Fahrzeugbriefistä tiedot scheiniin ja ALLEKIRJOITAT SEN ENNEN KUIN ISTUT/AJAT LAITTEELLA.

        Ei varmaan onnistu aivan "nöösipojalta" eikä kieltä osaamattomalta, mutta näin se vaan toimii.

        On vielä pari muutakin tapaa, mutta riittäköön nyt tämä opastus tältä erää.

        Helppoa kun osaa.


      • Tiedonjanoinen autonhakija
        puhua ellei kirjoitti:

        tiedä!

        Esim Hannoverista voi ostaa kilvet, vaikka sinulla ei olisi vielä edes autoa! Saat toimistolta kilvet ja leimatun Fahrzeugscheinin johon on merkitty kilpien voimassaolo ja muut tiedot mutta EI AJONEUVON TEKNISIÄ TIETOJA eikä merkkiä. Kun olet sitten auton ostanut, kiinnität kilvet ja täytät itse Fahrzeugbriefistä tiedot scheiniin ja ALLEKIRJOITAT SEN ENNEN KUIN ISTUT/AJAT LAITTEELLA.

        Ei varmaan onnistu aivan "nöösipojalta" eikä kieltä osaamattomalta, mutta näin se vaan toimii.

        On vielä pari muutakin tapaa, mutta riittäköön nyt tämä opastus tältä erää.

        Helppoa kun osaa.

        "Kurzzeitkennzeichen für Probe- / Überführungsfahrten
        Bei der Beantragung eines Kurzzeitkennzeichens sind folgende Punkte zu beachten:

        Das Fahrzeug muss stillgelegt sein.

        Versicherungsbestätigung für Kurzzeitkennzeichen muss vorgelegt werden.

        Bei juristischen Personen, Firmen: Handels-/Vereinsregisterauszug und Gewerbeanmeldung

        Gültiger Ausweis, bei nicht in München wohnhaften Antragstellern eine Meldebestätigung, ggf. schriftliche Vollmacht, sowie Ausweis des Bevollmächtigten und des Vollmachtgebers.Bei Ausländern (außer EU-Bürgern) zusätzlich eine gültige Aufenthaltserlaubnis."

        http://www.muenchen.de/Rathaus/kvr/strverkehr/kfzzul/102642/kfzt08.html


    • auton_tuoja

      kantsii ehdottomasti ottaa ne punapäiset, se on pienilisämaksu siitä että tiedät varmasti että auton omistus-suhteet etc ok jos ett tee kauppaa ns. tutun kanssa. jos myyjä torjuu ajatuksen niin tiedät että homma ei oo ok. oon tuonnut 2 autoa punapäisillä kilvillä ja molemmissa tapauksissa myyjä tullut messiin "konttorille" ja hoitanut homman, itse oon signeerannu nimet papereihin. En oo ostanu merkkiliikeistä, pienedmmistä liikkeistä joista viimeksi mainiittu välittää autoja asikkaiden pyynnöstä ympäri eurooppaa. maalaisjärki käteen niin ei pissata linssiin, jos myyjä myöntää saksassa takuun autoon niin se on turvallinen ostos, vaikka kun ostaa export-hinnalla niin luovut kuluttajansuojasta. ei niitä paskoihin takuita luvata saksassakaan. no turkkilaiset buliveivarit tietty erikseen, ne lupaa just mitä sä haluut;))

      • puhut

        Ja minulle on jäänyt myöskin hiukan epäselväksi tuo auton vakuutussuoja noissa keltapäisissä autoissa,koska se hintaero punapäisiin kilpiin syntyy juuri sen pakollisen liikennevakuutuksen takia.
        Siitä on nimittäin leikki kaukana,jos ajaa kolarin liikennevakuuttamttomalla autolla ja vastapuolella syntyy vaikka henkilövahinkoja.


      • kiinnostaisi
        puhut kirjoitti:

        Ja minulle on jäänyt myöskin hiukan epäselväksi tuo auton vakuutussuoja noissa keltapäisissä autoissa,koska se hintaero punapäisiin kilpiin syntyy juuri sen pakollisen liikennevakuutuksen takia.
        Siitä on nimittäin leikki kaukana,jos ajaa kolarin liikennevakuuttamttomalla autolla ja vastapuolella syntyy vaikka henkilövahinkoja.

        kenen nimiin keltapäiset on otettu, ostajan vai autoliikkeen? Onko ollut ongelmia poliisin kanssa? Molemmissa, punaisissa ja keltaisissa, on vain normaali pakollinen liikennevakuutus. Siksi suositellaan Kaskon ottamista Suomesta. Keltapäiset ovat voimassa vain 5 päivää, punapäiset min. 15. Koska useimmilla paikkakunnilla annetaan keltapäiset vain Saksassa asuville henkilöille, mikä myös tarkistetaan, on myyjän tai välittäjän otettava kilvet omiin nimiinsä. Ja suomipoika köröttelee tyytyväisenä.


      • missä voimassa?
        kiinnostaisi kirjoitti:

        kenen nimiin keltapäiset on otettu, ostajan vai autoliikkeen? Onko ollut ongelmia poliisin kanssa? Molemmissa, punaisissa ja keltaisissa, on vain normaali pakollinen liikennevakuutus. Siksi suositellaan Kaskon ottamista Suomesta. Keltapäiset ovat voimassa vain 5 päivää, punapäiset min. 15. Koska useimmilla paikkakunnilla annetaan keltapäiset vain Saksassa asuville henkilöille, mikä myös tarkistetaan, on myyjän tai välittäjän otettava kilvet omiin nimiinsä. Ja suomipoika köröttelee tyytyväisenä.

        kelta- ja punapäisten välillä ovat vakuutuksen voimassaoloalueen laajuudessa ja ajassa. On ihan sama kenen nimissä ne keltapäiset ovat, kunhan ne on sentään virallisesti saatu. Molempien vakuutukset ovat tavanomaiset PAKOLLISET liikennevakuutukset, korvaavat siis toisen osapuolen vahingot.
        Kaskot ovat aivan eri juttu ja sellaisen saanti suomipojalta Saksassa taitaa olla aika vaikeeta. Siksi ne jotka pelkäävät toheloivansa (tai ovat rahoissa ja/tai fiksuja) ottavat tuon Kaskon kotimaan vakuutusfirmalta.


      • tarvitaan
        missä voimassa? kirjoitti:

        kelta- ja punapäisten välillä ovat vakuutuksen voimassaoloalueen laajuudessa ja ajassa. On ihan sama kenen nimissä ne keltapäiset ovat, kunhan ne on sentään virallisesti saatu. Molempien vakuutukset ovat tavanomaiset PAKOLLISET liikennevakuutukset, korvaavat siis toisen osapuolen vahingot.
        Kaskot ovat aivan eri juttu ja sellaisen saanti suomipojalta Saksassa taitaa olla aika vaikeeta. Siksi ne jotka pelkäävät toheloivansa (tai ovat rahoissa ja/tai fiksuja) ottavat tuon Kaskon kotimaan vakuutusfirmalta.

        "On ihan sama kenen nimissä ne keltapäiset ovat, kunhan ne on sentään virallisesti saatu" ?? Ei ole mielestäni sama kenen nimissä vakuutus on, jos kolari tapahtuu. Kuka vastaa, kuljettaja vai vakuutuksen ottaja?


      • Keltapäinen
        missä voimassa? kirjoitti:

        kelta- ja punapäisten välillä ovat vakuutuksen voimassaoloalueen laajuudessa ja ajassa. On ihan sama kenen nimissä ne keltapäiset ovat, kunhan ne on sentään virallisesti saatu. Molempien vakuutukset ovat tavanomaiset PAKOLLISET liikennevakuutukset, korvaavat siis toisen osapuolen vahingot.
        Kaskot ovat aivan eri juttu ja sellaisen saanti suomipojalta Saksassa taitaa olla aika vaikeeta. Siksi ne jotka pelkäävät toheloivansa (tai ovat rahoissa ja/tai fiksuja) ottavat tuon Kaskon kotimaan vakuutusfirmalta.

        Ei ole kyllä ollenkaan sama kenen nimiin auto on rekisteröity. Jo rajoilla voi matka katketa jos ei ole rekisteriin merkityn omistajan valtakirjaa auton kuljettamiseen ulkomaille. Jos tulee esimerkiksi Finnjetillä, niin auton paperit syynätään Tallinnassa ja rungonnumero tarkistetaan.

        Entä onnistuuko auton tullaus Suomeen jos se on edelleen myyjän nimissä? Suostuuko myyjä jälkikäteen lähettämään tarvittavat asiakirjat jotta saat auton rekisteröityä?


      • olis jos olis
        Keltapäinen kirjoitti:

        Ei ole kyllä ollenkaan sama kenen nimiin auto on rekisteröity. Jo rajoilla voi matka katketa jos ei ole rekisteriin merkityn omistajan valtakirjaa auton kuljettamiseen ulkomaille. Jos tulee esimerkiksi Finnjetillä, niin auton paperit syynätään Tallinnassa ja rungonnumero tarkistetaan.

        Entä onnistuuko auton tullaus Suomeen jos se on edelleen myyjän nimissä? Suostuuko myyjä jälkikäteen lähettämään tarvittavat asiakirjat jotta saat auton rekisteröityä?

        vaikka kauppakirja esittää! Ääliöt!

        Pakollinen vakuutus on pakollinen vakuutus niinkuin meillä suomessakin, eli KORVAA VASTAPUOLEN VAHINGOT. Tästä lakisääteisyys.

        Vai eikö rautalanka riitä?

        Keltapäisillä ajavat eivät ole rekisteröineet autoa. He ovat vain vakuuttaneet sen ja saaneet ajoluvan viideksi päiväksi Saksan sisällä.

        Oletko koskaan tullut esim Rostockista? On aivan sama, minkä väriset kilvet sulla on, kunhan näytät passis ja sen rekisterotteen (vaikka väliaikaisen).


      • heti muutaman
        Keltapäinen kirjoitti:

        Ei ole kyllä ollenkaan sama kenen nimiin auto on rekisteröity. Jo rajoilla voi matka katketa jos ei ole rekisteriin merkityn omistajan valtakirjaa auton kuljettamiseen ulkomaille. Jos tulee esimerkiksi Finnjetillä, niin auton paperit syynätään Tallinnassa ja rungonnumero tarkistetaan.

        Entä onnistuuko auton tullaus Suomeen jos se on edelleen myyjän nimissä? Suostuuko myyjä jälkikäteen lähettämään tarvittavat asiakirjat jotta saat auton rekisteröityä?

        paluulipun FINJETILLE!!!!


      • ensin
        Keltapäinen kirjoitti:

        Ei ole kyllä ollenkaan sama kenen nimiin auto on rekisteröity. Jo rajoilla voi matka katketa jos ei ole rekisteriin merkityn omistajan valtakirjaa auton kuljettamiseen ulkomaille. Jos tulee esimerkiksi Finnjetillä, niin auton paperit syynätään Tallinnassa ja rungonnumero tarkistetaan.

        Entä onnistuuko auton tullaus Suomeen jos se on edelleen myyjän nimissä? Suostuuko myyjä jälkikäteen lähettämään tarvittavat asiakirjat jotta saat auton rekisteröityä?

        ennen kuin alkaa kyselemäänkään.
        Niillä keltapäisillä kun saa ajaa (siis vakuutus on voimassa) vain Saksassa!!
        Liikennevakuutus, se pakollinen, on samanlainen sekä täällä, että Saksassa. Se korvaa vastakkaisen osapuolen vahingon, ellei sitten kuski ole tahallaan aiheuttanut kolaria, jolloin vakuutusyhtiö korvaa ensin ja perii sitten kuskilta. Mutta, näinhän se on täälläkin.
        Rajoilla ratkaisee auton etenemisen sen omistusoikeudet, ei se kenen nimissä vakuutus on.


      • ei tarvita
        tarvitaan kirjoitti:

        "On ihan sama kenen nimissä ne keltapäiset ovat, kunhan ne on sentään virallisesti saatu" ?? Ei ole mielestäni sama kenen nimissä vakuutus on, jos kolari tapahtuu. Kuka vastaa, kuljettaja vai vakuutuksen ottaja?

        vastapuolen vahingot aivan riippumatta siitä kuka pakollisen (liikenne)vakuutuksen on ottanut/maksanut. Ainoastaan jos vahinko on tuotamuksellinen/tahallinen (esim. kuski humalassa) perii vakuutusyhtiö korvauksen kuskilta. Näinhän se menee toki kaikkialla...


      • Keltapäinen
        ensin kirjoitti:

        ennen kuin alkaa kyselemäänkään.
        Niillä keltapäisillä kun saa ajaa (siis vakuutus on voimassa) vain Saksassa!!
        Liikennevakuutus, se pakollinen, on samanlainen sekä täällä, että Saksassa. Se korvaa vastakkaisen osapuolen vahingon, ellei sitten kuski ole tahallaan aiheuttanut kolaria, jolloin vakuutusyhtiö korvaa ensin ja perii sitten kuskilta. Mutta, näinhän se on täälläkin.
        Rajoilla ratkaisee auton etenemisen sen omistusoikeudet, ei se kenen nimissä vakuutus on.

        No enhän minä ole puhunut vakuutuksesta yhtään mitään. Kirjoitin siitä että jos auto on rekisteröity keltapäisillä kilvillä saksalaisen myyjän nimiin niin ongelmia saattaa olla odotettavissa ennen kuin auto on Suomen kilvissä. Se kenen nimissä kilvet on, on se jolle auto on rekisteröity, siitä tässä on kyse.

        Punapäiset kilvet tulee aina ostajan, tässä siis Suomi-pojan, nimiin. Keltapäisillä rekisteröidyn omistajasta oli kyse.

        Vakuutus tarvitaan jotta kilvet saa, muutenhan kilvilla ja vakuutuksella ei ole mitään tekemistä keskenään.


      • Keltapäinen
        heti muutaman kirjoitti:

        paluulipun FINJETILLE!!!!

        Jaa juu, finnjet ei taidakaan tänä kesänä liikennöidä Rostockin ja Leningradin väliä. Mutta kai siellä joku laiva seilaa samaa reittiä.


      • kappale on
        Keltapäinen kirjoitti:

        No enhän minä ole puhunut vakuutuksesta yhtään mitään. Kirjoitin siitä että jos auto on rekisteröity keltapäisillä kilvillä saksalaisen myyjän nimiin niin ongelmia saattaa olla odotettavissa ennen kuin auto on Suomen kilvissä. Se kenen nimissä kilvet on, on se jolle auto on rekisteröity, siitä tässä on kyse.

        Punapäiset kilvet tulee aina ostajan, tässä siis Suomi-pojan, nimiin. Keltapäisillä rekisteröidyn omistajasta oli kyse.

        Vakuutus tarvitaan jotta kilvet saa, muutenhan kilvilla ja vakuutuksella ei ole mitään tekemistä keskenään.

        täyttä tarua. Lue aiemmat viestit, kauppakirja yms.
        Vai etkö todella käsitä?

        "No enhän minä ole puhunut vakuutuksesta yhtään mitään. Kirjoitin siitä että jos auto on rekisteröity keltapäisillä kilvillä saksalaisen myyjän nimiin niin ongelmia saattaa olla odotettavissa ennen kuin auto on Suomen kilvissä. Se kenen nimissä kilvet on, on se jolle auto on rekisteröity, siitä tässä on kyse."

        Mikäli autossa on keltapäiset kilvet, sitä ei ole rekisteröity!!!! Ei Saksaan eikä mihinkään muuhunkaan maahan!!! Siihen on otettu ainoastaan vakuutus ja ajolupa Saksan sisäiseen käyttöön viideksi päiväksi. On aivan samantekevää kuka autoa kuljettaa tai omistaa!!! Nämä keltapäiset kilvet osoittavat vain sen, että autossa on pakollinen liikennevakuutus/ajolupa,joka korvaa VASTAPUOLEN vahingot mikäli autolla aiheutetaan vahinko, johon tämän auton kuljettaja on syypää!!!

        Elikkä rautalangasta: Jos haluat auoosi kaskon, se on sovittava suomalaisen vak. yhtiön kanssa. Rautalangasta: Esim siten, että sovit täällä etukäteen toimintatavan. Rautalangasta. Esim näin: Faxaat autoliikkeestä,huoltoasemalta, hotellilta tms Saksalaisen brieffin = rek. otteen ilmoitusosan ja jotkut yhtiöt vaativat myös kauppakirjan vak yhtiöön. Vakuutus alkaa samalla hetkellä kun faxi on yhtiössä. Kätevää!!!!

        Ja ellet vieläkään käsitä, älä silti enää viitsi kysellä, vaan käänny ammattilaisen puoleen.

        Minäkään en puhunut vakuutuksista, käynee selville jos ymmärsit mitä kirjoitin.


      • pitäisi
        Keltapäinen kirjoitti:

        Jaa juu, finnjet ei taidakaan tänä kesänä liikennöidä Rostockin ja Leningradin väliä. Mutta kai siellä joku laiva seilaa samaa reittiä.

        "seilata" Rostockista Leningradiin? Missä maassa on paikka nimeltä Leningrad?

        Ei ainakaan viimekesänä päässyt Finjetillä Leningradiin. En tiedä, onko koskaan päässyt? Pääseekö ensikesänä?

        En todella tiedä miksi pitäisi valita laivalinja, joka seilaa Rostockista Leningradiin, jos aikoo tuoda mukanaan auton Suomeen? Ajatteletko, että jopa haamukaupunki Leningradin tulli olisi joustavampi kuin esim Hanko? Niin, ja pitäisihän sieltä Leningradistakin jotenkin kotosuomeen päästä. Mitenkähän se onnistuisi. No ei ainakaan keltapäisillä kilvillä.

        Oletko nimimerkki "keltapäinen" todella vain keltapäinen vai peräti vesipäinen?

        Olisko pitänyt ostaa menolippu Finjetillä New Orleansiin? Ajaako se sinne?


      • menee
        kappale on kirjoitti:

        täyttä tarua. Lue aiemmat viestit, kauppakirja yms.
        Vai etkö todella käsitä?

        "No enhän minä ole puhunut vakuutuksesta yhtään mitään. Kirjoitin siitä että jos auto on rekisteröity keltapäisillä kilvillä saksalaisen myyjän nimiin niin ongelmia saattaa olla odotettavissa ennen kuin auto on Suomen kilvissä. Se kenen nimissä kilvet on, on se jolle auto on rekisteröity, siitä tässä on kyse."

        Mikäli autossa on keltapäiset kilvet, sitä ei ole rekisteröity!!!! Ei Saksaan eikä mihinkään muuhunkaan maahan!!! Siihen on otettu ainoastaan vakuutus ja ajolupa Saksan sisäiseen käyttöön viideksi päiväksi. On aivan samantekevää kuka autoa kuljettaa tai omistaa!!! Nämä keltapäiset kilvet osoittavat vain sen, että autossa on pakollinen liikennevakuutus/ajolupa,joka korvaa VASTAPUOLEN vahingot mikäli autolla aiheutetaan vahinko, johon tämän auton kuljettaja on syypää!!!

        Elikkä rautalangasta: Jos haluat auoosi kaskon, se on sovittava suomalaisen vak. yhtiön kanssa. Rautalangasta: Esim siten, että sovit täällä etukäteen toimintatavan. Rautalangasta. Esim näin: Faxaat autoliikkeestä,huoltoasemalta, hotellilta tms Saksalaisen brieffin = rek. otteen ilmoitusosan ja jotkut yhtiöt vaativat myös kauppakirjan vak yhtiöön. Vakuutus alkaa samalla hetkellä kun faxi on yhtiössä. Kätevää!!!!

        Ja ellet vieläkään käsitä, älä silti enää viitsi kysellä, vaan käänny ammattilaisen puoleen.

        Minäkään en puhunut vakuutuksista, käynee selville jos ymmärsit mitä kirjoitin.

        If ei vaadi mitään fakseja.

        Soitto palvelunumeroon ja kerrot ostaneesi auton ulkomailta. Kysyvät merkin, mallin ym. ja valmistenumeron. Siinä kaikki ja kasko on kunnossa.

        Kätevämpää!!


      • sanoinkin että
        menee kirjoitti:

        If ei vaadi mitään fakseja.

        Soitto palvelunumeroon ja kerrot ostaneesi auton ulkomailta. Kysyvät merkin, mallin ym. ja valmistenumeron. Siinä kaikki ja kasko on kunnossa.

        Kätevämpää!!

        "jotkut yhtiöt" vaativat.....

        Kätevää, ymmärsitkö???
        Vai oliko tämä IF yhtiön mainos?

        PS Onko faxin lähettäminen vaikeampaa kuin soitto, jossa taas selvität "kaiken"?

        No pääasia, että homma hoituu!


      • vaikeaa
        sanoinkin että kirjoitti:

        "jotkut yhtiöt" vaativat.....

        Kätevää, ymmärsitkö???
        Vai oliko tämä IF yhtiön mainos?

        PS Onko faxin lähettäminen vaikeampaa kuin soitto, jossa taas selvität "kaiken"?

        No pääasia, että homma hoituu!

        Faksin lähettäminen on huomattavasti vaikeampaa kuin soittaminen. Jokaisella on puhelin mukanaan, mutta faksia harvemmalla. Okei, communicatorissa on faksi, mutta siitäkin puuttuu skanneri, jotta saisi kauppakirjan sähköiseen muotoon.

        Jos ostat auton yksityiseltä, niin Saksassakaan harvalla yksityisellä on kotonaan faksia. Lähde sitten haahuilemaan faksia jostakin..


      • on vain
        vaikeaa kirjoitti:

        Faksin lähettäminen on huomattavasti vaikeampaa kuin soittaminen. Jokaisella on puhelin mukanaan, mutta faksia harvemmalla. Okei, communicatorissa on faksi, mutta siitäkin puuttuu skanneri, jotta saisi kauppakirjan sähköiseen muotoon.

        Jos ostat auton yksityiseltä, niin Saksassakaan harvalla yksityisellä on kotonaan faksia. Lähde sitten haahuilemaan faksia jostakin..

        yksi pieni ero faxi/soitto.

        Kun soitat siitä kännykästäs, niin oletko varma että vastapuoli on kirjannut KAIKKI antamasi tiedot oikein? Entä jälkidokumentointi. Pv/paikka/kellonaika? Mihin jää muistiin, mikäli tarvitaan jälkikäteen?

        Kun faxaat, saat dokumentin mitä olet vakuuttanut ja koska ja todisteen ja kellonajan homman hoidosta.

        PS. Saksa ei ole alikehittynyt maa. Faxeja riittää, ja jos ostat yksityiseltä, sinulla on jo muutenkin sinulle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten neuvon sinua käyttämään ammattiapua.

        PS. En ole tyrmännyt soittovaihtoehtoa. Yhtiöt vaan ovat tyytyväisempiä, kun saavat itsekkin dokumentin, minkä pohjalle vakuutus rakennetaan.

        On huomattavasti turvallisempi olo, kun on "mustaa valkoisella".

        Voisin kyllä kertoa muutaman jutun aivan yksityiskohtaisesti, mutta jääköön.
        Soittele sinä vaan!


      • vaikeaa
        on vain kirjoitti:

        yksi pieni ero faxi/soitto.

        Kun soitat siitä kännykästäs, niin oletko varma että vastapuoli on kirjannut KAIKKI antamasi tiedot oikein? Entä jälkidokumentointi. Pv/paikka/kellonaika? Mihin jää muistiin, mikäli tarvitaan jälkikäteen?

        Kun faxaat, saat dokumentin mitä olet vakuuttanut ja koska ja todisteen ja kellonajan homman hoidosta.

        PS. Saksa ei ole alikehittynyt maa. Faxeja riittää, ja jos ostat yksityiseltä, sinulla on jo muutenkin sinulle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten neuvon sinua käyttämään ammattiapua.

        PS. En ole tyrmännyt soittovaihtoehtoa. Yhtiöt vaan ovat tyytyväisempiä, kun saavat itsekkin dokumentin, minkä pohjalle vakuutus rakennetaan.

        On huomattavasti turvallisempi olo, kun on "mustaa valkoisella".

        Voisin kyllä kertoa muutaman jutun aivan yksityiskohtaisesti, mutta jääköön.
        Soittele sinä vaan!

        "Kun soitat siitä kännykästäs, niin oletko varma että vastapuoli on kirjannut KAIKKI antamasi tiedot oikein? Entä jälkidokumentointi. Pv/paikka/kellonaika? Mihin jää muistiin, mikäli tarvitaan jälkikäteen?"

        If lähettää tiedot välittömästi sähköpostiisi. Joten kun vakuutus on voimassa, löytyvät tiedot samalla sekunnilla sähköpostistasi. Lisäksi If, kuten myös varmaankin kaikki pankit ja vakuutusyhtiöt, nauhoittavat kaikki asiakaspuhelut.


        "Saksa ei ole alikehittynyt maa. Faxeja riittää, ja jos ostat yksityiseltä, sinulla on jo muutenkin sinulle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten neuvon sinua käyttämään ammattiapua."

        Yksityisiltä ne parhaimmat kaupat yleensä tehdään. Se vaan edellyttää kiitettävää saksankielen taitoa, eikä silloin mitään ammattiapua tarvita.

        Kuten sanoin, harvalla sakemannilla on faksia kotonaan ja vaikka olisi, niin sakemanni on sen verran pihi, että heitä hirvittää faksaaminen jonnekin Suomeen. Sehän maksaa vallan kauhiasti..


      • tiedosta
        ei tarvita kirjoitti:

        vastapuolen vahingot aivan riippumatta siitä kuka pakollisen (liikenne)vakuutuksen on ottanut/maksanut. Ainoastaan jos vahinko on tuotamuksellinen/tahallinen (esim. kuski humalassa) perii vakuutusyhtiö korvauksen kuskilta. Näinhän se menee toki kaikkialla...

        Herätti kuitenkin ajatuksia, kun saksalainen vakuutuslaitoksen huomautus, kun kysyin voiko keltaiset ottaa toisen henkilön puolesta, vakituisesti Saksassa asuvan nimiin: "ouu gotten willen, sie griegen ärger, wenn etwas passiert"


      • kenties
        vaikeaa kirjoitti:

        "Kun soitat siitä kännykästäs, niin oletko varma että vastapuoli on kirjannut KAIKKI antamasi tiedot oikein? Entä jälkidokumentointi. Pv/paikka/kellonaika? Mihin jää muistiin, mikäli tarvitaan jälkikäteen?"

        If lähettää tiedot välittömästi sähköpostiisi. Joten kun vakuutus on voimassa, löytyvät tiedot samalla sekunnilla sähköpostistasi. Lisäksi If, kuten myös varmaankin kaikki pankit ja vakuutusyhtiöt, nauhoittavat kaikki asiakaspuhelut.


        "Saksa ei ole alikehittynyt maa. Faxeja riittää, ja jos ostat yksityiseltä, sinulla on jo muutenkin sinulle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten neuvon sinua käyttämään ammattiapua."

        Yksityisiltä ne parhaimmat kaupat yleensä tehdään. Se vaan edellyttää kiitettävää saksankielen taitoa, eikä silloin mitään ammattiapua tarvita.

        Kuten sanoin, harvalla sakemannilla on faksia kotonaan ja vaikka olisi, niin sakemanni on sen verran pihi, että heitä hirvittää faksaaminen jonnekin Suomeen. Sehän maksaa vallan kauhiasti..

        IF:n asiamies? Miten muut yhtiöt? Entä, ellei ole meiliä? Kokemuksia? Mites toi nauhoittaminen sinua auttaa? Onko meili dokumentti? Onko nauhoitus dokumentti sinulle?

        Nooh, myöntänet kuitenkin, että faxi on hyvä tapa hoitaa asia.

        Niin ja kun sitten muutamanpäivän päästä olet lukaissut meilis, huomaat, että siinä on "kaikki päin peetä", miten toimit, vahinko sattunut?

        Vai onko kaikilla myös sellainen kännykkä, jolla voidaan ne meilit tarkastella välittömästi?

        Niin, nyt tämä on mennyt jankuttamiseksi. Minä faxaan, soita sinä.

        Ei tarvita "kiitettävää saksankielentaitoa". Tarvitaan vain riittävää kielitaitoa asioiden hoitamiseksi. Ja sitä ammattitaitoa.

        Olet varmaan monet juustokeitot syönyt Saksalaisperheissä kaupantekijäisiksi? Huomaa monikko.

        Minä en ole huomannut, että saksalaisperheissä oltaisiin niin pihejä, että yhtä faxia ei voisi lähettää.

        Olen todennut myös hyväksi toimintatavaksi ensin soittaa vak.yhtiöön asiaa hoitavalle yhteyshenkilölle ja sitten vahvistukseksi olen lähettänyt "sopivasta paikasta" faxin.
        Näin homma on dokumentoitu ASIAKKAAN kantilta.

        Illat ja viikonloput on tietenkin vaikeita, mutta ammattilaisella on tähänkin lääkkeet.


      • todiste
        kenties kirjoitti:

        IF:n asiamies? Miten muut yhtiöt? Entä, ellei ole meiliä? Kokemuksia? Mites toi nauhoittaminen sinua auttaa? Onko meili dokumentti? Onko nauhoitus dokumentti sinulle?

        Nooh, myöntänet kuitenkin, että faxi on hyvä tapa hoitaa asia.

        Niin ja kun sitten muutamanpäivän päästä olet lukaissut meilis, huomaat, että siinä on "kaikki päin peetä", miten toimit, vahinko sattunut?

        Vai onko kaikilla myös sellainen kännykkä, jolla voidaan ne meilit tarkastella välittömästi?

        Niin, nyt tämä on mennyt jankuttamiseksi. Minä faxaan, soita sinä.

        Ei tarvita "kiitettävää saksankielentaitoa". Tarvitaan vain riittävää kielitaitoa asioiden hoitamiseksi. Ja sitä ammattitaitoa.

        Olet varmaan monet juustokeitot syönyt Saksalaisperheissä kaupantekijäisiksi? Huomaa monikko.

        Minä en ole huomannut, että saksalaisperheissä oltaisiin niin pihejä, että yhtä faxia ei voisi lähettää.

        Olen todennut myös hyväksi toimintatavaksi ensin soittaa vak.yhtiöön asiaa hoitavalle yhteyshenkilölle ja sitten vahvistukseksi olen lähettänyt "sopivasta paikasta" faxin.
        Näin homma on dokumentoitu ASIAKKAAN kantilta.

        Illat ja viikonloput on tietenkin vaikeita, mutta ammattilaisella on tähänkin lääkkeet.

        "IF:n asiamies?"

        En ole. Mutta kun asiat ovat toimineet, niin miksen kehuisi.


        "Miten muut yhtiöt?"

        En tiedä, en ole kysynyt kaiksita. Esim. tapiola edellyttää kopiota kauppakirjasta, mutta ei briefistä. :)


        "Entä, ellei ole meiliä? Kokemuksia?"

        No sitten ne varmaan lähettävät normaalin vakuutuskirjan kotiosoitteellasi.


        "Mites toi nauhoittaminen sinua auttaa? Onko meili dokumentti? Onko nauhoitus dokumentti sinulle?"

        Siten, että jos tulee ongelmia, niin tuskinpa Iffi lähtee käräjille kiistämään, kun minulla on heidän lähettämä meili ja vielä itse voivat varmistaa tilanteen omilta nauhoiltaan.

        Ifin asiakaspalvelusta lähetetty meili on käräjillä painava todiste. Jos iffi väittää sitä väärennetyksi, niin joutuvat todistamaan sen..


        "Minä en ole huomannut, että saksalaisperheissä oltaisiin niin pihejä, että yhtä faxia ei voisi lähettää."

        No eivät ole, mutta ne saksalaisperheet joita tunnen, eivät omista faksia. Kuten aika harva matti meikäläinen Suomessakaan.


        "Niin, nyt tämä on mennyt jankuttamiseksi. Minä faxaan, soita sinä."

        Tehkäämme niin ja lopettakaamme tämä jankutus.


      • Coburg
        tiedosta kirjoitti:

        Herätti kuitenkin ajatuksia, kun saksalainen vakuutuslaitoksen huomautus, kun kysyin voiko keltaiset ottaa toisen henkilön puolesta, vakituisesti Saksassa asuvan nimiin: "ouu gotten willen, sie griegen ärger, wenn etwas passiert"

        Ei liikennevakuutus ole henkilökohtainen, se on ajoneuvokohtainen. Aivan sama kuka sen on ottanut ja maksanut.

        Jos liikennevakuutus on voimassa autolle ABC-123, niin se on voimassa ja sillä selvä.


      • bonukset
        Coburg kirjoitti:

        Ei liikennevakuutus ole henkilökohtainen, se on ajoneuvokohtainen. Aivan sama kuka sen on ottanut ja maksanut.

        Jos liikennevakuutus on voimassa autolle ABC-123, niin se on voimassa ja sillä selvä.

        menettää se jonka nimiin vakuutus on otettu. Siksi vakuutuksenottaja ottaa myös riskin luottaessaan johonkin suomalaiseen urpoon joka on mahdollisesti ensimäistä kertaa saksan liikenteessä ilman paikallisten tapojen ja pelisääntöjen tuntemusta.


      • saksalaisia
        vaikeaa kirjoitti:

        "Kun soitat siitä kännykästäs, niin oletko varma että vastapuoli on kirjannut KAIKKI antamasi tiedot oikein? Entä jälkidokumentointi. Pv/paikka/kellonaika? Mihin jää muistiin, mikäli tarvitaan jälkikäteen?"

        If lähettää tiedot välittömästi sähköpostiisi. Joten kun vakuutus on voimassa, löytyvät tiedot samalla sekunnilla sähköpostistasi. Lisäksi If, kuten myös varmaankin kaikki pankit ja vakuutusyhtiöt, nauhoittavat kaikki asiakaspuhelut.


        "Saksa ei ole alikehittynyt maa. Faxeja riittää, ja jos ostat yksityiseltä, sinulla on jo muutenkin sinulle ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, joten neuvon sinua käyttämään ammattiapua."

        Yksityisiltä ne parhaimmat kaupat yleensä tehdään. Se vaan edellyttää kiitettävää saksankielen taitoa, eikä silloin mitään ammattiapua tarvita.

        Kuten sanoin, harvalla sakemannilla on faksia kotonaan ja vaikka olisi, niin sakemanni on sen verran pihi, että heitä hirvittää faksaaminen jonnekin Suomeen. Sehän maksaa vallan kauhiasti..

        kiinnosta sinun vakuutusturvasi ja se, miten sen järjestät. Mutta jos et uskalla vieraalla maalla yhtään ajaa ilman kaskoa niin pysy kotona. Jankkaamisesi vaikutti sivusta seuraten siltä ettei kaupanteostakaan tulisi mitään muuta kuin riitaa. Ja niillä saksalaisilla on fakseja kokemuksieni mukaan ainakin yhtä paljon suhteellisesti kuin suomessa.


      • ihmeen
        bonukset kirjoitti:

        menettää se jonka nimiin vakuutus on otettu. Siksi vakuutuksenottaja ottaa myös riskin luottaessaan johonkin suomalaiseen urpoon joka on mahdollisesti ensimäistä kertaa saksan liikenteessä ilman paikallisten tapojen ja pelisääntöjen tuntemusta.

        bonukset?
        Keltapäisillä kilvillä ei ole bonuksia, eikä sitäpaitsi punapäisilläkään.

        Ne otetaan määräajaksi ja maksu on sen mukaan.
        Keltapäiset ovat Saksan sisäiseen liikenteeseen, eikä edellytä erikseen mitään rekisteröintiä.

        Punapäiset ovat maailmanlaajuiset (muutama poikkeus) ja otetaan myös määräajaksi alk 14 vrk max 1 vuosi.
        Ajoneuvo rekisteröidään Saksassa.
        Toimisto laatii Internationaler Zulassungsschein´n vakuutuksen ottajan nimiin. Samalla yksilöidään auton tiedot.

        Rekisteröintitilaisuudessa sinun ei tarvitse esittää mitään kauppakirjoja tai luovareita. Riittää, että sinulla on auto ja alkuperäiset rek. otteet.
        Monasti vaaditaan, että pakokaasupäästöt on voimassa kilpien voimassaolo ajan. Sillä muulla katsastuksella ei niin väliä, mutta vaihtelee konttoreittain.

        Molempien vakuutusturva kattaa VASTAPUOLEN vahingot. (Mikäli olet syyllinen)

        Kuka on URPO?


      • keltakilpiset
        ihmeen kirjoitti:

        bonukset?
        Keltapäisillä kilvillä ei ole bonuksia, eikä sitäpaitsi punapäisilläkään.

        Ne otetaan määräajaksi ja maksu on sen mukaan.
        Keltapäiset ovat Saksan sisäiseen liikenteeseen, eikä edellytä erikseen mitään rekisteröintiä.

        Punapäiset ovat maailmanlaajuiset (muutama poikkeus) ja otetaan myös määräajaksi alk 14 vrk max 1 vuosi.
        Ajoneuvo rekisteröidään Saksassa.
        Toimisto laatii Internationaler Zulassungsschein´n vakuutuksen ottajan nimiin. Samalla yksilöidään auton tiedot.

        Rekisteröintitilaisuudessa sinun ei tarvitse esittää mitään kauppakirjoja tai luovareita. Riittää, että sinulla on auto ja alkuperäiset rek. otteet.
        Monasti vaaditaan, että pakokaasupäästöt on voimassa kilpien voimassaolo ajan. Sillä muulla katsastuksella ei niin väliä, mutta vaihtelee konttoreittain.

        Molempien vakuutusturva kattaa VASTAPUOLEN vahingot. (Mikäli olet syyllinen)

        Kuka on URPO?

        Keltaisia kilpiä varten tarvitset normaalin saksalaisen liikennevakuutuksen,josta lasketaan bonuksia.
        Punapäisiä kilpiä varten tarvitset todellakin tuon erikoisliikennevakuutuksen,joka ei tunne bonusluokituksia.Vähimmäiskestoaika on se tunnettu 14 päivää.


      • noin!
        keltakilpiset kirjoitti:

        Keltaisia kilpiä varten tarvitset normaalin saksalaisen liikennevakuutuksen,josta lasketaan bonuksia.
        Punapäisiä kilpiä varten tarvitset todellakin tuon erikoisliikennevakuutuksen,joka ei tunne bonusluokituksia.Vähimmäiskestoaika on se tunnettu 14 päivää.

        Keltapäisillä kilvillä ei ole mitään bonuksia, eikä niitä myöskään kerry! Miten voisikaan, vakuutus ja ajolupa on voimassa vain tuon viisipäivää.
        Pääsääntöisesti Zulasssungsstelle myöntää keltapäisiä vain Saksassa asuville, mutta säännöstä poiketaan monessa toimistossa.

        En nyt kuitenkaan viitsi "niitä täällä kailottaa".

        Passi pöytään ja rahaa tiskiin, ei kysellä edes autonperään! (Täytät itse scheinin teknisiltä osin).


      • vaikeaa
        saksalaisia kirjoitti:

        kiinnosta sinun vakuutusturvasi ja se, miten sen järjestät. Mutta jos et uskalla vieraalla maalla yhtään ajaa ilman kaskoa niin pysy kotona. Jankkaamisesi vaikutti sivusta seuraten siltä ettei kaupanteostakaan tulisi mitään muuta kuin riitaa. Ja niillä saksalaisilla on fakseja kokemuksieni mukaan ainakin yhtä paljon suhteellisesti kuin suomessa.

        Meniköhän viestisi väärään kohtaan?

        Nyt syytät minua jankkaamisesta, vaikka olemme samaa mieltä. Eli ei myyjää ostajan vakuutusturva kiinnosta, siksi se on fiksua hoitaa aivan ominvoimin vaikkapa sitten soittamalla tai lähettämällä kirjeen.

        Ei kukaan ole väittänyt, etteikö Saksassa fakseja ole. Tottakai joka firmassa on faksi, mutta nyt jankataankin ihmisten kodeissa olevista fakseista. Harvalla suomalaisella on kotonaan ikiomaa faksia, aivan yhtä harvinainen se on saksalaisissa kodeissa!

        Taitaa tämän palstan puliveivarit juuri niitä jobbareita, joilla autoliikkeen toimisto on olohuoneen nurkassa. Sitten ostetaan ulkomailta autoja kaikenmaailman sloboilta ja kun kerran Slobodanilla on faksi Berliiniläisen räkälähiön elementtiluukussa, niin suomi-poika vetää johtopäätöksen, jotta useimmilla sakemanneilla on faksi eteisen pöydällä odottamassa ulkomaalaista auton ostajaa!


      • vxxxxn
        vaikeaa kirjoitti:

        Meniköhän viestisi väärään kohtaan?

        Nyt syytät minua jankkaamisesta, vaikka olemme samaa mieltä. Eli ei myyjää ostajan vakuutusturva kiinnosta, siksi se on fiksua hoitaa aivan ominvoimin vaikkapa sitten soittamalla tai lähettämällä kirjeen.

        Ei kukaan ole väittänyt, etteikö Saksassa fakseja ole. Tottakai joka firmassa on faksi, mutta nyt jankataankin ihmisten kodeissa olevista fakseista. Harvalla suomalaisella on kotonaan ikiomaa faksia, aivan yhtä harvinainen se on saksalaisissa kodeissa!

        Taitaa tämän palstan puliveivarit juuri niitä jobbareita, joilla autoliikkeen toimisto on olohuoneen nurkassa. Sitten ostetaan ulkomailta autoja kaikenmaailman sloboilta ja kun kerran Slobodanilla on faksi Berliiniläisen räkälähiön elementtiluukussa, niin suomi-poika vetää johtopäätöksen, jotta useimmilla sakemanneilla on faksi eteisen pöydällä odottamassa ulkomaalaista auton ostajaa!

        puliveivari itse olet?

        Joku saatanan kateellinen pässi, joka et asioista tiedä hevon vittuu!

        Lähettele sä kuule vai kirjeitä vaikka kyyhkyillä.

        Mikä tana siinä faxin lähettämisessä on niin vaikeaa? Vai jos ostat auton viikonloppuna tai illalla, niin soitatko Suomeen vak. yhtiöön?

        Fiksu lähettää heti vaikkapa ensihuoltamolta vaikka keskellä yötä faxin ja homma on ok.

        No amatöörit on amatöörejä, voi voi!


      • vaikeaa
        vxxxxn kirjoitti:

        puliveivari itse olet?

        Joku saatanan kateellinen pässi, joka et asioista tiedä hevon vittuu!

        Lähettele sä kuule vai kirjeitä vaikka kyyhkyillä.

        Mikä tana siinä faxin lähettämisessä on niin vaikeaa? Vai jos ostat auton viikonloppuna tai illalla, niin soitatko Suomeen vak. yhtiöön?

        Fiksu lähettää heti vaikkapa ensihuoltamolta vaikka keskellä yötä faxin ja homma on ok.

        No amatöörit on amatöörejä, voi voi!

        "Joku saatanan kateellinen pässi, joka et asioista tiedä hevon vittuu!"

        Onpas äijällä hermot pinnassa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

      Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

      Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

      Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

      Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

      On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe