näin keväällä.Tuntuu kuin puhkeisi kukkaan, näin keväisin. Aurinko paistaa jo niin lämpimästi. Joka päivä pitää tarkastaa taimet, on se niin ihanaa, nähdä tämä kasvun ihme. Ihan totta. Minä ainakin ootan jo innolla kesää ja mullassa möyhimistä. Yömyöhään siellä ulkona sitten tulee möyhittyä, tuskin malttaa sisällä käydä syömässäkään. On muuten hyvä laihdutus kuuri joka kevät. Onko muilla samanlaisia aistimuksia, kirjotelkaa.
Taimenkasvatus
4
604
Vastaukset
Ihan kuin ois itse kirjoittanut:) Alkukesästä oikein harmittaa olla töissä, kun aurinko helottaa (ois kivempi möyriä puutarhassa) ja sitten kun pääsee kotiin, niin hätäisesti kahvikupponen ja leipää kyytipojaksi. Seuraavan kerran sisälle aikaisintaan kymmenen tienoilla..eli olen erittäin samaa mieltä tuosta laihdutuskuurista:)
Kevät on aloittelevalle puutarhan perustajalle sesonkiaikaa, sillä pitäis taas perustaa muutama kukkapenkki / pensasryhmä eli vaihtaa maat totaalisesti (huono maaperä). Onneksi täyttömaalle on käyttöä muualla tontilla. Kuorma-auton lavallinen pitäis taas tilata multaa. Pitäähän taimille saada uusi koti! Miten niitä tuli taas laitettua niin paljon kasvamaan.. pari ikkunallista kohtuullisesti vallattu. On siinä touhua sitten, kun alkaa karaiseen niitä (pitää varmaan herätä aikaisemmin).
Parhaimmillaan keväällä olen innoissani alkanut kaivamaan vielä roudan ollessa maassa eli pinnasta pois niin paljon kuin saa ja sitten seuraavana päivänä taas pois auringon sulattamaa maata... miten niin puutarhakärpänen iskenyt;) Yhdenlainen sairaus, mutta mukava sellainen. Vai mitä sielunsisaret?- anna_
Nyt kannattaa ottaa ohjelmaan selkä- ja vatsalihasliikkeitä, vähän joka päivä, niin puutarhanmöyriminen käy sitten paljon sutjakkaammin eikä noidannuoli uhkaa.
Muistelkaapa sitä ihanaa keväisen mullan tuoksua!
- harrastelija....
Itse olen vasta parina viime vuonna innostunut tähän puutarhan hoitoon, koska muuton yhteydessä tuli tilaisuus oman pihan hoitoon/laittoon.
On kyllä paha "tauti" iskenyt. Nyt on puutarhalehtiä ja -kirjoja melkoisesti lueskeltu ja sormet syyhyää pihahommiin. Ja todellakin on ihanaa seurata taimien kasvua. Ainut huono puoli vaan, että tuntuu että ei ole tilaa tarpeeksi vaikka isossa omakotitalossa asustellaan. Pitäisi saada ihan oma huoneensa tälle taimi-harrastukselle!- huoneen
kylläkin vaatis tää touhu. Muuten on kyllä tosi mukava harrastaa tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783