näin keväällä.Tuntuu kuin puhkeisi kukkaan, näin keväisin. Aurinko paistaa jo niin lämpimästi. Joka päivä pitää tarkastaa taimet, on se niin ihanaa, nähdä tämä kasvun ihme. Ihan totta. Minä ainakin ootan jo innolla kesää ja mullassa möyhimistä. Yömyöhään siellä ulkona sitten tulee möyhittyä, tuskin malttaa sisällä käydä syömässäkään. On muuten hyvä laihdutus kuuri joka kevät. Onko muilla samanlaisia aistimuksia, kirjotelkaa.
Taimenkasvatus
4
621
Vastaukset
Ihan kuin ois itse kirjoittanut:) Alkukesästä oikein harmittaa olla töissä, kun aurinko helottaa (ois kivempi möyriä puutarhassa) ja sitten kun pääsee kotiin, niin hätäisesti kahvikupponen ja leipää kyytipojaksi. Seuraavan kerran sisälle aikaisintaan kymmenen tienoilla..eli olen erittäin samaa mieltä tuosta laihdutuskuurista:)
Kevät on aloittelevalle puutarhan perustajalle sesonkiaikaa, sillä pitäis taas perustaa muutama kukkapenkki / pensasryhmä eli vaihtaa maat totaalisesti (huono maaperä). Onneksi täyttömaalle on käyttöä muualla tontilla. Kuorma-auton lavallinen pitäis taas tilata multaa. Pitäähän taimille saada uusi koti! Miten niitä tuli taas laitettua niin paljon kasvamaan.. pari ikkunallista kohtuullisesti vallattu. On siinä touhua sitten, kun alkaa karaiseen niitä (pitää varmaan herätä aikaisemmin).
Parhaimmillaan keväällä olen innoissani alkanut kaivamaan vielä roudan ollessa maassa eli pinnasta pois niin paljon kuin saa ja sitten seuraavana päivänä taas pois auringon sulattamaa maata... miten niin puutarhakärpänen iskenyt;) Yhdenlainen sairaus, mutta mukava sellainen. Vai mitä sielunsisaret?- anna_
Nyt kannattaa ottaa ohjelmaan selkä- ja vatsalihasliikkeitä, vähän joka päivä, niin puutarhanmöyriminen käy sitten paljon sutjakkaammin eikä noidannuoli uhkaa.
Muistelkaapa sitä ihanaa keväisen mullan tuoksua!
- harrastelija....
Itse olen vasta parina viime vuonna innostunut tähän puutarhan hoitoon, koska muuton yhteydessä tuli tilaisuus oman pihan hoitoon/laittoon.
On kyllä paha "tauti" iskenyt. Nyt on puutarhalehtiä ja -kirjoja melkoisesti lueskeltu ja sormet syyhyää pihahommiin. Ja todellakin on ihanaa seurata taimien kasvua. Ainut huono puoli vaan, että tuntuu että ei ole tilaa tarpeeksi vaikka isossa omakotitalossa asustellaan. Pitäisi saada ihan oma huoneensa tälle taimi-harrastukselle!- huoneen
kylläkin vaatis tää touhu. Muuten on kyllä tosi mukava harrastaa tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798