Muija paksuna ja panee muita miehiä!

Jätkä18v...

Eli mulla olis sellanen ongelma että ex-muija tuli paksuks tos joku aika sit ja on nyt 8viikolla.. 4 viikkoa raskauden alkamisen jälkeen käynyt nussiin yhtä äijää ja ilman kumia ja nyt kun meillä meni poikki tänään niin meni heti tapansa mukaan nussiin muita äijiä.. Ja epäilemättä hän antaa heillekin ilman kumia.
Aborttia hän ei kuulemma tee. Kuitenkin hän nussii kaikkia vstaantulevia miehiä.. Lutka kun on. Ja täysin empatiakyvytön. Epäily maanisdepressiivisyydestä.
Saako lapsi mitään tauteja tai vammoja jos exä tekee noin?!

30

8720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukupuolitauteja

Jos äiti saa odotusaikana sukupuolitauteja, niin kyllähän niistä lapselle voi olla haittaa.

• ...kuolema

et silleen, molemmille varoitus!

• cuccuoccu

saa tauteja. Istukka suojelee hyvin.

• joudut

kumminkin kun lapsi syntyy, jos siis exäs ilmottaa sut isäehdokkaaksi

• Mona-Henrika

Lapsi voi saada tartunnan synnytyksen yhteydessä. Jos siis äidille tulee sukupuolitauteja.

Esim. Klamydia >

"Jos äidillä on hoitamaton klamydiatulehdus, vastasyntynyt voi saada klamydiatulehduksen synnytyskanavasta synnytyksen aikana ja se voi ilmetä silmätulehduksena tai hengitystietulehduksena."

" Herpes ja raskaus

Uusiva herpesoireilu on harvoin ongelmallinen raskauden aikana. Sen sijaan loppuraskaudessa saatu ensitartunta tai silloin puhkeava ensioireilu voi olla lapselle vaarallinen ja synnytystapa on tällöin keisarileikkaus. Herpeslääkkeitä voi käyttää myös raskauden aikana. Neuvolassa on kerrottava sekä tulevan äidin että isän herpeksestä."

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/3722/6564

Lisää vastauksia löydät ainakin näiltä sivuilta:

http://www.tohtori.fi/
      http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/00_Ajankohtaista/index.jsp#
      http://www.verkkoklinikka.fi/
      http://www.health.fi/tartuntatautiliitto/taudit.html

Aika vastuutonta käytöstä lasta, sinua ja itseänsä kohtaan. Jos ilman suojaa touhuillaan ja vielä maha pystyssä. Jos haluaa harrastaa seksiä, niin onhan se ihan ok. Mutta ilman kumia !?

Mutta itse ainakin tuossa tilanteessa pyytäisin lapsen synnyttyä isyystestin. Tietysti jos haluat kantaa huolta lapsesta vaikka se ei olisikaan sinun, niin testejä ei tietenkään tarvita. Mutta jos kerta hän on pettänyt sinua teidän seurustelun aikana, niin miten voit olla varma, että lapsi on sinun ?

Jaksamista !

• Vanha pieru

kannattaa oikeasti tarkistuttaa isyys. Jos kerta ex on pettänyt sinua muiden kanssa ja vielä ilman kumia. Vastuu lapsesta on kumminkin aika suuri ja varsinkin jos kyse on jonkun vieraan lapsesta.

Olen samaa mieltä, että pettäminen on varmasti ollut jatkuvaa, ei seepra pääse raidoistaan.

Kunhan muistat, että lapsi on syytön äitinsä tekoihin. Mutta vaadi isyystestiä ja pidä siitä kiinni. On aika inhottavaa olla rahallisestikin vastuussa toisen kakrusta. Ovat nimittäin aika suuria nuo elatusmaksut.

• jätkä18...

..uskoisin niin.
        hän itse ainakin väittää ettei siihen aikaan kun tuli paksuksi niin paneskellut muita.
        ajallisesti lähimmät paneskelut muitten miesten kanssa ajoittuu sitten n. kolmen viikon päähän kun kävi painaan yhtä äijää... ja nyt kävi muutama päivä sitten toista painaan ja eilen kolmatta... ja sama tahtii varmasti tulee jatkumaan...

mutta en tiedä onko tuo raskauden alkamisen määritys kuinka luotettava. hänen koulunsa terkkari määritti n. 2 viikkoa sitten sikiön iäksi 6 viikkoa sen tiedon perusteella, milloin hänen viimeiset menkkansa ovat olleet.
        Tuosta viimeisistä menkoistahan se lasketaan joo mutta voi olla heittoa sen parin kolmen viikon verran että tuo tyyppi joka minusta seuraavana kävi painaan sitä niin voikin periaatteessa olla sen isä...

mutta todennäköisintä luultavasti on että se olen minä koska minä kuulemma olen ainut joka on loppuun asti nussinut, tuo seuraava tyyppi veti myös ilman kumia muttei loppuun asti ja sittä seuraavat kumen kans.

mutta saa nyt nähdä, tekeekö aborttia. mieli oli eilen muuttunut, kun yllättäen sanoi että ehkä. jos tekee niin minä oon tavallaan tyytyväinen koska pääsen lapsi-vaivoista eroon ja tavallaan tyytymätön koska abortti on vastenmielinen juttu, tavallaan kuin murha.
        jos ei tee aborttia, niin sillon oon kans tavallaan tyytymätön kun ei päässyt vaivoista eroon ja tavallaan tyytyväinen kun tuo vastenmielinen abortti ei toteutunutkaan.
        ja jos ei tee aborttia niin katellaan sit ku lapsi syntyy ja jos testit osoittaa minut isäksi niin murehditaan sitten.. toisaalta muija lupasi ettei mun tarvis maksaa elatusmaksuja mutta tuskinpa sana pitää..

• äiti neuvoo
        jätkä18... kirjoitti:

..uskoisin niin.
        hän itse ainakin väittää ettei siihen aikaan kun tuli paksuksi niin paneskellut muita.
        ajallisesti lähimmät paneskelut muitten miesten kanssa ajoittuu sitten n. kolmen viikon päähän kun kävi painaan yhtä äijää... ja nyt kävi muutama päivä sitten toista painaan ja eilen kolmatta... ja sama tahtii varmasti tulee jatkumaan...

mutta en tiedä onko tuo raskauden alkamisen määritys kuinka luotettava. hänen koulunsa terkkari määritti n. 2 viikkoa sitten sikiön iäksi 6 viikkoa sen tiedon perusteella, milloin hänen viimeiset menkkansa ovat olleet.
        Tuosta viimeisistä menkoistahan se lasketaan joo mutta voi olla heittoa sen parin kolmen viikon verran että tuo tyyppi joka minusta seuraavana kävi painaan sitä niin voikin periaatteessa olla sen isä...

mutta todennäköisintä luultavasti on että se olen minä koska minä kuulemma olen ainut joka on loppuun asti nussinut, tuo seuraava tyyppi veti myös ilman kumia muttei loppuun asti ja sittä seuraavat kumen kans.

mutta saa nyt nähdä, tekeekö aborttia. mieli oli eilen muuttunut, kun yllättäen sanoi että ehkä. jos tekee niin minä oon tavallaan tyytyväinen koska pääsen lapsi-vaivoista eroon ja tavallaan tyytymätön koska abortti on vastenmielinen juttu, tavallaan kuin murha.
        jos ei tee aborttia, niin sillon oon kans tavallaan tyytymätön kun ei päässyt vaivoista eroon ja tavallaan tyytyväinen kun tuo vastenmielinen abortti ei toteutunutkaan.
        ja jos ei tee aborttia niin katellaan sit ku lapsi syntyy ja jos testit osoittaa minut isäksi niin murehditaan sitten.. toisaalta muija lupasi ettei mun tarvis maksaa elatusmaksuja mutta tuskinpa sana pitää..

Jos ja kun lapsi syntyy vaadit ehdottomasti isyystestit.
        Tuollaisen moraalin omaava hutsu ei ole puheissaan mitenkään luotettava,todennäköisesti isä voi olla kuka tahansa.
        Muistakaa te nuoret miehet että te olette täysin suojattomia tilanteessa kun vauva ilmoittaa tulostaan.Oli tilanteenne mikä tahansa,se on AINA nainen joka päättää tulevan kohtalonne maksumiehinä.
        Tämä kuvailemasi naikkonen kynii sinulta joka latin mikä irti lähtee,sehän on selvä.
        Älä kuitenkaan maksa mitään ilman että isyys on varmistettu.
        Muistakaa se kortsun käyttö,sillä säästää 18 vuoden maksut kuukausittain ja sen ettei joudu isäksi tahtomattaan.
        Itselläni on poika joka on saman ikäinen ja kaverinsa myös ja joutuu nyt isäksi kun lyhytaikainen tyttöystävä sanoi syövänsä e-pillereitä ja on nyt sitten raskaana eikä taatusti tee aborttia kun haluaa leikkiä aikuista naista.
        Annan neuvon,palaa tyttöystäväsi luokse,huijaa häntä että sinä rakastat häntä suuresti ja haluat viettää hänen kanssaan loppuelämäsi.Sitten alat puhua että miten te ehtisitte myöhemminkin vielä tulemaan vanhemmiksi ja koitat saada taivuteltua hänet aborttiin lupaamalla vauvan ensi vuonna kun on ensin hankittu parempi asuntokin ym.
        Kun abortti on tehty potkaiset sen hutsun ulos elämästäsi kylmästi saman tien.Oppiipahan kerrasta.
        T. äiti joka haluaisi päätäntävallan myös miehille koskien lastenhankintaa

• Minä vaan
        jätkä18... kirjoitti:

..uskoisin niin.

Rakas poika!
        En missään nimessä suosittele aborttia, mutta jos asiat, joita puhut tulevasta äidistä ovat todellakin totta, minkälainen tulevaisuus on lapselle odotettavissa?
        Mitä _pitäsisi_ tehdä, on todella vaikea sanoa, mutta suositteleisin että käyt vaikka sossutädeille purkamassa sydäntäsi (käyttäen hieman siistimpää kieltä) tai juttelet koulun treveydenhoitajan kanssa, hän varmasti osaa neuvoa mitä tulisi tehdä.
        Kuinka vanha exäsi on? Onko hän valmis äidiksi? Yritä myös keskustelllä hänen kanssaan (miel. selvinpäin ja ihan kahdestaan)lapsen tulevaisuudesta, vaikka epäilisit, ettei se ole sinun. Lapsi kun on kuitenkin viaton kaikkeen tapahtuneeseen.
        Yksi vaihtoehto on tietysti adoptio, jos exäsi ei tunne olevansa valmis äidiksi, muttei haluaisi aborttiakaan tehdä.
        Tunnut kuitenkin olevan vastuuntuntoinen ja kohtalaisen fiksu, yritä olla tekemättä asioita hankalammmiksi kuin ne jo ovatkaan.

• jätkä18...
        äiti neuvoo kirjoitti:

Tuollaisen moraalin omaava hutsu ei ole puheissaan mitenkään luotettava,todennäköisesti isä voi olla kuka tahansa.
        Muistakaa te nuoret miehet että te olette täysin suojattomia tilanteessa kun vauva ilmoittaa tulostaan.Oli tilanteenne mikä tahansa,se on AINA nainen joka päättää tulevan kohtalonne maksumiehinä.
        Tämä kuvailemasi naikkonen kynii sinulta joka latin mikä irti lähtee,sehän on selvä.
        Muistakaa se kortsun käyttö,sillä säästää 18 vuoden maksut kuukausittain ja sen ettei joudu isäksi tahtomattaan.
        Itselläni on poika joka on saman ikäinen ja kaverinsa myös ja joutuu nyt isäksi kun lyhytaikainen tyttöystävä sanoi syövänsä e-pillereitä ja on nyt sitten raskaana eikä taatusti tee aborttia kun haluaa leikkiä aikuista naista.
        Annan neuvon,palaa tyttöystäväsi luokse,huijaa häntä että sinä rakastat häntä suuresti ja haluat viettää hänen kanssaan loppuelämäsi.Sitten alat puhua että miten te ehtisitte myöhemminkin vielä tulemaan vanhemmiksi ja koitat saada taivuteltua hänet aborttiin lupaamalla vauvan ensi vuonna kun on ensin hankittu parempi asuntokin ym.
        Kun abortti on tehty potkaiset sen hutsun ulos elämästäsi kylmästi saman tien.Oppiipahan kerrasta.

...tehdä noin, mutta toisaalta abortti on jotenkin niin vastenmielinen juttu...

pitää miettiä pitäiskö tehdä tuo juttu minkä kerroit(palaaminen yhteen jotta tekisi abortin), mutta se ei välttämättä tehoa koska hän on niin lapsen lumoissa... hän sanoi ettei mun tarvi maksaa sille sit mitään mutta sen lupaukset ei tunnetusti pidä...

vois tuota yhteenpalamista kokeilla kuitenkin, josko se sitten tekisi sen abortin... ja sitten potkaista se pellolle.. =)

• jätkä18...
        Minä vaan kirjoitti:

Rakas poika!
        En missään nimessä suosittele aborttia, mutta jos asiat, joita puhut tulevasta äidistä ovat todellakin totta, minkälainen tulevaisuus on lapselle odotettavissa?
        Mitä _pitäsisi_ tehdä, on todella vaikea sanoa, mutta suositteleisin että käyt vaikka sossutädeille purkamassa sydäntäsi (käyttäen hieman siistimpää kieltä) tai juttelet koulun treveydenhoitajan kanssa, hän varmasti osaa neuvoa mitä tulisi tehdä.
        Kuinka vanha exäsi on? Onko hän valmis äidiksi? Yritä myös keskustelllä hänen kanssaan (miel. selvinpäin ja ihan kahdestaan)lapsen tulevaisuudesta, vaikka epäilisit, ettei se ole sinun. Lapsi kun on kuitenkin viaton kaikkeen tapahtuneeseen.
        Yksi vaihtoehto on tietysti adoptio, jos exäsi ei tunne olevansa valmis äidiksi, muttei haluaisi aborttiakaan tehdä.
        Tunnut kuitenkin olevan vastuuntuntoinen ja kohtalaisen fiksu, yritä olla tekemättä asioita hankalammmiksi kuin ne jo ovatkaan.

"Rakas poika!
        En missään nimessä suosittele aborttia, mutta jos asiat, joita puhut tulevasta äidistä ovat todellakin totta, minkälainen tulevaisuus on lapselle odotettavissa? "

Sitä minä itsekkin pelkään, ja kaveritkin on puistellut päätään ja hokeneet että "minkälaista sillä lapsella tulee olemaan kun äiti on tuollainen huora ja kantaa koko ajan uusia miehiä kämppään"...

Sillä on pakko olla koko ajan mies kierrossa.
        Ja se on peliriippuvainen. On ottanut opintolainaakin ja pelannut kaikki koneisiin.. Tuhansia euroja...
        Velkaa on hirveästi kaikille. Vuokrat ja puhelinmaksut on maksamatta. Liittymä sulkeutuikin sen takia kunnes hänen isänsä maksoi (taas) hänen puhelumaksunsa. Ja kun ei vuokraa ole maksanut pitkään aikaan niin häätö on piakkoin edessä.. Isä on antanut ennen rahaa mutta nyt niitten isä ja äiti on sanonut sille että niihin ei tarvi olla enää missään yhteyksissä. (Sillä on muuten myös hämmästyttävän tunnekylmät vanhemmat)

Ja toisia tämän muijan luonteenpiirteitä on tunteiden äärimmäinen ailahtelu, välillä on taivaassa ja tuhlaa rahojaan ja tekee kaikkea sekopäistä ja ottaa uusia miehiä, ja välillä on niin maassa että hokee koko ajan että "mä hyppään junan alle..."
        Ja äkkipikainen. Saattaa yht'äkkiä hermostua jostain aivan pienestä ja lyö... minua useampaan otteeseen ja mun kavereitakin joskus on lyönyt... mä sanoinki sille että sä varmasti tuut hakkaamaan sitä lasta ja se vaan sanoo että "en tosiaankaan!", mutta arvaan että hakkaa.
        Ja varmasti tulee pelaamaan kaikki lapsilisätkin. Viimeksikin kun sai opinto tuet- ja lainat ja asumislisät niin se pelas niistä melkein kaikki ja niin jäi vuokrat ja muut laskut hoitamatta....ja minun piti ostaa sille ruokaa yms koska sillä ei enää ollut rahaa.
        Ja minulla on aika ajoin ollut sitten alkoholiongelmaa muijan käyttäytymisestä johtuen... eihän tuollaista selvinpäin kestä, niin kuin tilannetta vierestä seurannut kaverini sanoi...
        Tuo lapsilisä on sille varmasti vain tuki muiden joukossa jonka se luultavimmin käyttää pelaamiseen eikä varmasti siihen lapseen..
        Se on juuri 19v täyttänyt...

Oon ehdottanu että adoptoisi sitten sen, mutta ei kuulemma käy..

• äitisi
        jätkä18... kirjoitti:

"Rakas poika!
        En missään nimessä suosittele aborttia, mutta jos asiat, joita puhut tulevasta äidistä ovat todellakin totta, minkälainen tulevaisuus on lapselle odotettavissa? "

Sitä minä itsekkin pelkään, ja kaveritkin on puistellut päätään ja hokeneet että "minkälaista sillä lapsella tulee olemaan kun äiti on tuollainen huora ja kantaa koko ajan uusia miehiä kämppään"...

Sillä on pakko olla koko ajan mies kierrossa.
        Ja se on peliriippuvainen. On ottanut opintolainaakin ja pelannut kaikki koneisiin.. Tuhansia euroja...
        Velkaa on hirveästi kaikille. Vuokrat ja puhelinmaksut on maksamatta. Liittymä sulkeutuikin sen takia kunnes hänen isänsä maksoi (taas) hänen puhelumaksunsa. Ja kun ei vuokraa ole maksanut pitkään aikaan niin häätö on piakkoin edessä.. Isä on antanut ennen rahaa mutta nyt niitten isä ja äiti on sanonut sille että niihin ei tarvi olla enää missään yhteyksissä. (Sillä on muuten myös hämmästyttävän tunnekylmät vanhemmat)

Ja toisia tämän muijan luonteenpiirteitä on tunteiden äärimmäinen ailahtelu, välillä on taivaassa ja tuhlaa rahojaan ja tekee kaikkea sekopäistä ja ottaa uusia miehiä, ja välillä on niin maassa että hokee koko ajan että "mä hyppään junan alle..."
        Ja äkkipikainen. Saattaa yht'äkkiä hermostua jostain aivan pienestä ja lyö... minua useampaan otteeseen ja mun kavereitakin joskus on lyönyt... mä sanoinki sille että sä varmasti tuut hakkaamaan sitä lasta ja se vaan sanoo että "en tosiaankaan!", mutta arvaan että hakkaa.
        Ja varmasti tulee pelaamaan kaikki lapsilisätkin. Viimeksikin kun sai opinto tuet- ja lainat ja asumislisät niin se pelas niistä melkein kaikki ja niin jäi vuokrat ja muut laskut hoitamatta....ja minun piti ostaa sille ruokaa yms koska sillä ei enää ollut rahaa.
        Ja minulla on aika ajoin ollut sitten alkoholiongelmaa muijan käyttäytymisestä johtuen... eihän tuollaista selvinpäin kestä, niin kuin tilannetta vierestä seurannut kaverini sanoi...
        Tuo lapsilisä on sille varmasti vain tuki muiden joukossa jonka se luultavimmin käyttää pelaamiseen eikä varmasti siihen lapseen..
        Se on juuri 19v täyttänyt...

Oon ehdottanu että adoptoisi sitten sen, mutta ei kuulemma käy..

No, selvisi ainakin syy tuohon miesten kierrätykseen, taitaa olla jonkin asteinen läheisriippuvuus. Eli jos tytön vanhemmilla on ongelmia näyttää tunteitaan, luulenpa että exäsi etsii hyväksyntää ja läheisyyttä näistä miestuttavuuksistaan, ja mikäänhän ei riitä, kun vamma on tunnetasolla.
        Peliriippuvuus on yhtä vakava asia kuin huumeongelma, sen kai kaikki jo tietää, mutta mitä sille voisi tehdä....?
        En todellakaan keksi muuta vaihtoehtoa tähän hätään kuin sossun tädit. Jos exäsi ei halua adoptoida, voi näinkin "moniongelmaisen" äidin lasta kohdata huostaanotto suoraan synnytyslaitokselta.
        Yksi mahdollisuus saattaisi olla, jos todella olet isä, ja välität lapsesta, että ryhdyt itse vauvalle yksinhuoltajaksi. Helppoa se ei tule olemaan.
        Ehkä toivoa vielä on, saattaahaan tyttökin muuttua äidiksi tullessaan, katsoessaan pientä nassikkaansa syvälle silmiin, ymmärtäen ettei sillä ole ketään muuta maailmassa kuin vain te vanhammat. Mitä merkitystä enää on pelaamisella ja miehenpuolikkailla. Ehkä hän saa kaipaamansa läheisyydentarpeen vauvasta?
        Yritä edes sinä pysyä vahvana ja tämän jäljellä olevan ajan (onhan sitä vielä aika lailla) edes jotenkin tukena exällesi, (ota selvää ja)yritä selittää miten lapselle käy jos näin jatkuu. Aika näyttää.

• jätkä18...
        äitisi kirjoitti:

No, selvisi ainakin syy tuohon miesten kierrätykseen, taitaa olla jonkin asteinen läheisriippuvuus. Eli jos tytön vanhemmilla on ongelmia näyttää tunteitaan, luulenpa että exäsi etsii hyväksyntää ja läheisyyttä näistä miestuttavuuksistaan, ja mikäänhän ei riitä, kun vamma on tunnetasolla.
        Peliriippuvuus on yhtä vakava asia kuin huumeongelma, sen kai kaikki jo tietää, mutta mitä sille voisi tehdä....?
        En todellakaan keksi muuta vaihtoehtoa tähän hätään kuin sossun tädit. Jos exäsi ei halua adoptoida, voi näinkin "moniongelmaisen" äidin lasta kohdata huostaanotto suoraan synnytyslaitokselta.
        Yksi mahdollisuus saattaisi olla, jos todella olet isä, ja välität lapsesta, että ryhdyt itse vauvalle yksinhuoltajaksi. Helppoa se ei tule olemaan.
        Ehkä toivoa vielä on, saattaahaan tyttökin muuttua äidiksi tullessaan, katsoessaan pientä nassikkaansa syvälle silmiin, ymmärtäen ettei sillä ole ketään muuta maailmassa kuin vain te vanhammat. Mitä merkitystä enää on pelaamisella ja miehenpuolikkailla. Ehkä hän saa kaipaamansa läheisyydentarpeen vauvasta?
        Yritä edes sinä pysyä vahvana ja tämän jäljellä olevan ajan (onhan sitä vielä aika lailla) edes jotenkin tukena exällesi, (ota selvää ja)yritä selittää miten lapselle käy jos näin jatkuu. Aika näyttää.

...koska hänellä on eräs tietty juttu josta hän voisi haastaa minut oikeuteen.
        on eräs vanha riita.
        Kerran, kuukausia sitten, hän ärsytti jälleen mua. olin ympärikännissä, ja raivoissani siitä. huitaisin nyrkillä pari kertaa jonnekkin takaraivon alueelle... varoen kuitenkin ettei mihinkään vaaralliseen paikkaan osu.
        Kävi seuraavana päivänä lääkärissä ja nyt hänellä on lääkärintodistus mustelmistaan.
        asia sovittiin kahden kesken ja annoin vieläpä hänen 100 euron velan anteeksi korvaukseksi tapahtuneesta.

eli asia on siten kyllä jo sovittu.
        mutta...
        sen todistuksen avulla hän tietysti voi halutessaan kiristää minua. uhkasi jo tehdä rikosilmoituksen tuon takia, jos ilmoitan sossuun että mikä hän on naisiaan.
        eli en kai voi oikein ilmoittaa sossulle :/
        nykyisin hän kaiken lisäksi liikkuu huumepiireissä...tämä uusin mies onkin narkkari ja alkoholisti...
        ei hyvin mene..

• äitis taas
        jätkä18... kirjoitti:

...koska hänellä on eräs tietty juttu josta hän voisi haastaa minut oikeuteen.
        on eräs vanha riita.
        Kerran, kuukausia sitten, hän ärsytti jälleen mua. olin ympärikännissä, ja raivoissani siitä. huitaisin nyrkillä pari kertaa jonnekkin takaraivon alueelle... varoen kuitenkin ettei mihinkään vaaralliseen paikkaan osu.
        Kävi seuraavana päivänä lääkärissä ja nyt hänellä on lääkärintodistus mustelmistaan.
        asia sovittiin kahden kesken ja annoin vieläpä hänen 100 euron velan anteeksi korvaukseksi tapahtuneesta.

eli asia on siten kyllä jo sovittu.
        mutta...
        sen todistuksen avulla hän tietysti voi halutessaan kiristää minua. uhkasi jo tehdä rikosilmoituksen tuon takia, jos ilmoitan sossuun että mikä hän on naisiaan.
        eli en kai voi oikein ilmoittaa sossulle :/
        nykyisin hän kaiken lisäksi liikkuu huumepiireissä...tämä uusin mies onkin narkkari ja alkoholisti...
        ei hyvin mene..

Voi lapsi parka. Jotenki luulisin yhdeksäntoistavuotiaan olevan jo sen verran järjissään, ettei raskaana ollessaan alkaisi huumeita käyttämään, mutta onhan meitä moneen junaan.
        Siis tämähän on _todella_ vakava asia tulevan lapsen kannalta. Jos äiti käyttää huumeita raskausaikanaan, todennäköisyys lapsen syntymiseen jonkin asteisen vamman saaneena on suuri. Tarkkaa lukua en tiedä mutta se varmasti löytyy huumeapukeskuksen sivuilta. Ja voihan sinne soittaakin.
        Kertooko tyttö näille "tuttavuuksilleen" olevansa raskaana?
        Oletko yrittänyt puhua hänelle kaikista mahdollisista vahingoista joita hän lapselle saattaa aiheuttaa? Ymmärrän, että koska tämä on ensimmäinen raskaus, exäsi ei koe tilannetta vielä kovin realistisena, eli tulevaa vauvaa ei hänelle vielä "ole olemassa". Eikä hän ehkä ymmärrä tekevänsä lapselle vahinkoa.
        En ikinä missään tapauksessa suosittele aborttia, ninkuin monet täällä tuntuvat tekevän, ensin pitää yrittää kaikkia muita mahdollisia vaihtoehtoja.
        Yritä ihmeessä saada hänet tulemaan luoksesi ja pysymään sen verran paikallaan, että saat selvitettyä hänelle mitä hän on tekemässä sekä itselleen, että vauvalle! Yritä kuitenkin olla rauahllinen, koska hormonaaliset muutokset ovat jo alkaneet, varaudu itkukohtauksiin jne.
        Tietävätkö tytön vanhemmat hänen olevan raskaana? Entä voiko terveydenhoitaja olla avuksi?
        Jos ei muuta ole tehtävissä sinun on pakko kaiken uhallakin ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon. Jos kertomastasi tapahtumasta on pitkä aika, se ei ehkä enää kuulosta kovin uskottavalta. Vaikka teko sinunkaan puoleltasi ei tieytsti ole kovin äläykäs. Teoilla on aina seurakset, eikä humalatila ole sossulle mikään tekosyy.
        Jos olisin siellä, voisin vaikka tulla mukaasi selittämään asioita, mutta valitettavasti asun ulkomailla. Täältä käsin en voi auttaa tätä kirjoittamista enempää.
        Noin fiksuna miehenä keksit varmasti jonkun ratkaisun. Älä anna periksi, lupaathan.

• jätkä18...
        äitis taas kirjoitti:

Voi lapsi parka. Jotenki luulisin yhdeksäntoistavuotiaan olevan jo sen verran järjissään, ettei raskaana ollessaan alkaisi huumeita käyttämään, mutta onhan meitä moneen junaan.
        Siis tämähän on _todella_ vakava asia tulevan lapsen kannalta. Jos äiti käyttää huumeita raskausaikanaan, todennäköisyys lapsen syntymiseen jonkin asteisen vamman saaneena on suuri. Tarkkaa lukua en tiedä mutta se varmasti löytyy huumeapukeskuksen sivuilta. Ja voihan sinne soittaakin.
        Kertooko tyttö näille "tuttavuuksilleen" olevansa raskaana?
        Oletko yrittänyt puhua hänelle kaikista mahdollisista vahingoista joita hän lapselle saattaa aiheuttaa? Ymmärrän, että koska tämä on ensimmäinen raskaus, exäsi ei koe tilannetta vielä kovin realistisena, eli tulevaa vauvaa ei hänelle vielä "ole olemassa". Eikä hän ehkä ymmärrä tekevänsä lapselle vahinkoa.
        En ikinä missään tapauksessa suosittele aborttia, ninkuin monet täällä tuntuvat tekevän, ensin pitää yrittää kaikkia muita mahdollisia vaihtoehtoja.
        Yritä ihmeessä saada hänet tulemaan luoksesi ja pysymään sen verran paikallaan, että saat selvitettyä hänelle mitä hän on tekemässä sekä itselleen, että vauvalle! Yritä kuitenkin olla rauahllinen, koska hormonaaliset muutokset ovat jo alkaneet, varaudu itkukohtauksiin jne.
        Tietävätkö tytön vanhemmat hänen olevan raskaana? Entä voiko terveydenhoitaja olla avuksi?
        Jos ei muuta ole tehtävissä sinun on pakko kaiken uhallakin ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon. Jos kertomastasi tapahtumasta on pitkä aika, se ei ehkä enää kuulosta kovin uskottavalta. Vaikka teko sinunkaan puoleltasi ei tieytsti ole kovin äläykäs. Teoilla on aina seurakset, eikä humalatila ole sossulle mikään tekosyy.
        Jos olisin siellä, voisin vaikka tulla mukaasi selittämään asioita, mutta valitettavasti asun ulkomailla. Täältä käsin en voi auttaa tätä kirjoittamista enempää.
        Noin fiksuna miehenä keksit varmasti jonkun ratkaisun. Älä anna periksi, lupaathan.

...hän ei nykyään uskoakseni juo ollenkaan.. eikä huumeita melko varmasti käytä. Luulen nyt, ettei hän raskausaikana tule alkoholia taikka huumeita tai edes viinaa käyttämään ainakaan vapaaehtoisesti, sen verran hän lupasi viimeisimmässä puhelinsoitossa(ja joskus aikaisemminkin).
        Mutta varsinainen vaara näissä huumepiireissä on, että ne sekopäät saattavat esim. piikittää häneen väkisin esim. piriä(amfetamiinia) ja sitten nussivat puhki, ja siitäkös se soppa syntyy.. Tiedän, että he tekivätkin näin mm. eräälle 13-vuotiaalle. Mutta nyt kun tämä ex-muija on raskaana niin moisten aineitten käytöllä saattaa olla vähän muitakin seurauksia kuin tuolle 13-vuotiaalle, eli ei vain henkisiä kärsimyksiä ja tauteja vaan myös vauvalle vammautumisriski..

"Kertooko tyttö näille "tuttavuuksilleen" olevansa raskaana?"

Vaikkeivat kaikki "tuttavuudet" tiedäkään, niin ainakin uusin mies tietää kyllä, hän on paikallisia narkkareita ja alkoholisteja eikä häntä kiinnosta vaikka hän onkin paksuna, käy ilman kumia vetämässä ja mahdollisesti tauteja tartuttamassa ja saamassa..

"Oletko yrittänyt puhua hänelle kaikista mahdollisista vahingoista joita hän lapselle saattaa aiheuttaa?"

Olen.. ja ilmeisesti ainakin viimeisimmässä puhelisoitossa oli valmis lupaamaan että mitään aineita hän ei käytä.. mutta uusia miehiä hän edelleen vaihtaa tuon tuosta, syö melkein pelkästään roskaruokaa ja elää muutenkin epäterveellisesti..

"Eikä hän ehkä ymmärrä tekevänsä lapselle vahinkoa."

Sepä se..

"Tietävätkö tytön vanhemmat hänen olevan raskaana?"

Kyllä.
        Hänen isänsä on aiemmin sanonut että heille on turha tulla itkemään jos maha alkaa kasvaa.

"Entä voiko terveydenhoitaja olla avuksi?"

Eipä oikeastaan, hän ei ole tietoinen muijan elintavoista eikä yleensäkään oikein mistään häneen liittyvästä, eikä oikein mistään voikaan saada tietoa siitä... minä olisin käytännössä ainoa joka voisi hänelle noista asioista kertoa mutten tiedä miten häneen voisi saada yhteyttä.

"Jos ei muuta ole tehtävissä sinun on pakko kaiken uhallakin ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon."

Niimpä..

"jos kertomastasi tapahtumasta on pitkä aika, se ei ehkä enää kuulosta kovin uskottavalta."

Luulen, että tuo kertomani pahoinpitelyjuttu on uskottava oikeuden silmissä, sen verran asiaan liittyvää näyttöä ja todistajia on olemassa.

Tänään hänen kaverinsa yritti suostutella minua olemaan osaltani vastuussa vauvasta syntymän jälkeen. Eli käytännössä se tarkoittaisi sitä että minun pitäisi olla muijan ja sen lapsen kanssa yhdessä, koska se lapsi muijan kaverin(se on siis ihan tyttö) mukaan "tarvitsee rakkautta".
        Mutta minun pitää ajatella myös itseäni. En minä voi olla sen muijan kanssa enää tekemisissä itseni takia. Ja kun en enää voi olla hänen kanssaan tekemisissä, ei lasta voi hänellekään jättää koska siitä seuraa lapselle huonoa. Eli loppujenopuksi ainoaksi mahdollisesti rakentavaksi vaihtoehdoksi jää se, että lapsi otetaan häneltä pois heti syntymän jälkeen.

• Minä vaan
        jätkä18... kirjoitti:

...hän ei nykyään uskoakseni juo ollenkaan.. eikä huumeita melko varmasti käytä. Luulen nyt, ettei hän raskausaikana tule alkoholia taikka huumeita tai edes viinaa käyttämään ainakaan vapaaehtoisesti, sen verran hän lupasi viimeisimmässä puhelinsoitossa(ja joskus aikaisemminkin).
        Mutta varsinainen vaara näissä huumepiireissä on, että ne sekopäät saattavat esim. piikittää häneen väkisin esim. piriä(amfetamiinia) ja sitten nussivat puhki, ja siitäkös se soppa syntyy.. Tiedän, että he tekivätkin näin mm. eräälle 13-vuotiaalle. Mutta nyt kun tämä ex-muija on raskaana niin moisten aineitten käytöllä saattaa olla vähän muitakin seurauksia kuin tuolle 13-vuotiaalle, eli ei vain henkisiä kärsimyksiä ja tauteja vaan myös vauvalle vammautumisriski..

"Kertooko tyttö näille "tuttavuuksilleen" olevansa raskaana?"

Vaikkeivat kaikki "tuttavuudet" tiedäkään, niin ainakin uusin mies tietää kyllä, hän on paikallisia narkkareita ja alkoholisteja eikä häntä kiinnosta vaikka hän onkin paksuna, käy ilman kumia vetämässä ja mahdollisesti tauteja tartuttamassa ja saamassa..

"Oletko yrittänyt puhua hänelle kaikista mahdollisista vahingoista joita hän lapselle saattaa aiheuttaa?"

Olen.. ja ilmeisesti ainakin viimeisimmässä puhelisoitossa oli valmis lupaamaan että mitään aineita hän ei käytä.. mutta uusia miehiä hän edelleen vaihtaa tuon tuosta, syö melkein pelkästään roskaruokaa ja elää muutenkin epäterveellisesti..

"Eikä hän ehkä ymmärrä tekevänsä lapselle vahinkoa."

Sepä se..

"Tietävätkö tytön vanhemmat hänen olevan raskaana?"

Kyllä.
        Hänen isänsä on aiemmin sanonut että heille on turha tulla itkemään jos maha alkaa kasvaa.

"Entä voiko terveydenhoitaja olla avuksi?"

Eipä oikeastaan, hän ei ole tietoinen muijan elintavoista eikä yleensäkään oikein mistään häneen liittyvästä, eikä oikein mistään voikaan saada tietoa siitä... minä olisin käytännössä ainoa joka voisi hänelle noista asioista kertoa mutten tiedä miten häneen voisi saada yhteyttä.

"Jos ei muuta ole tehtävissä sinun on pakko kaiken uhallakin ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon."

Niimpä..

"jos kertomastasi tapahtumasta on pitkä aika, se ei ehkä enää kuulosta kovin uskottavalta."

Luulen, että tuo kertomani pahoinpitelyjuttu on uskottava oikeuden silmissä, sen verran asiaan liittyvää näyttöä ja todistajia on olemassa.

Tänään hänen kaverinsa yritti suostutella minua olemaan osaltani vastuussa vauvasta syntymän jälkeen. Eli käytännössä se tarkoittaisi sitä että minun pitäisi olla muijan ja sen lapsen kanssa yhdessä, koska se lapsi muijan kaverin(se on siis ihan tyttö) mukaan "tarvitsee rakkautta".
        Mutta minun pitää ajatella myös itseäni. En minä voi olla sen muijan kanssa enää tekemisissä itseni takia. Ja kun en enää voi olla hänen kanssaan tekemisissä, ei lasta voi hänellekään jättää koska siitä seuraa lapselle huonoa. Eli loppujenopuksi ainoaksi mahdollisesti rakentavaksi vaihtoehdoksi jää se, että lapsi otetaan häneltä pois heti syntymän jälkeen.

Olet näköjään miettinyt asiaa oikein kunnolla, onnittelut sinulle!
        Ja onneksi exältäsi löytyy sen verran järkeä päästä, ettei ole alkanut huumeita käyttämään, tosin mainitsemasi muut vaarat ovat vielä olemassa. Niihin ei ole helppoa ratkaisua.
        Muistuta tytölle myös, kuinka tärkeitä ovat neuvolakäynnit raskauden aikana, siellä tehdään ultrat ja verikokeet, ja jos sikiössä on jotain vikaa se myös selviää siellä.
        Jos sitten vauva syntymänsä jälkeen otetaan huostaan (jolloin toimiminen ilman sosiaaliviranomaisia ei tietysti onnistu)aiotko itse nähdä lasta? Tunnustatko isyytesi mahdollisen testin jälkeen?
        Sitten on vielä mahdollinen viimeinen oljenkorsi, tämä tytön ystävätär. Jos saat hänelle kerrottua, kuinka huolissasi olet lapsen tulevaisuudesta, saisiko tämä exäsi pään kääntymään?

Kirjoita vielä ja kerro kuinka sujuu. Jos halluat voit laittaa myös henk.koht postiini: [email protected]

• neuvoja
        äiti neuvoo kirjoitti:

ÄLÄ vaadi isyystestiä. JOs lapsi on sinun ja tuo muija ei ilmianna sun nimeä lastenvalvojalle, niin pääset elatusmaksuista ainakin hetkellisesti. Aina on tietty se vaara, että nainen jälkikäteen (huomattuaan kuinka paljon lapsi vaatii) muistaa kuin muistaakin isäehdokkaat. Mitään et joudu maksamaan ENNEN noita testejä, joten jos niitä ei tehdä niin sulla on kaikki hyvin ja ok!

• sossutäti
        jätkä18... kirjoitti:

..uskoisin niin.

Ex-tyttösi voi toki sanoa ettei sinun tarvitse maksaa elatusmaksuja...mutta ota huomioon tämä:
        Jos et tunnusta isyyttäsi, ei sinun edes tarvitse maksaa elatusmaksuja. Sinulla ei myöskään sitten ole mitään laillista oikeutta tavata lastasi. Lapsen äiti voi myöskin myöhemmin vaatia sinut(jopa oikeusteitse) isyystestiin, jonka jälkeen(jos lapsi on sinun)tulet elatusvelvolliseksi. Jos et ole yhteydessä lapseen ikinä, niin kun lapsi täyttää 5, etkä ole ollut yhteydessä, sinulla ei ole oikeuksia vaatia tapaamisia myöhemminkään.
        Jos tunnustat isyytesi(isyystestin jälkeen), olet elatusvelvollinen.Elatusmaksu on n.118e/kk.Jos et pysty maksuja suorittamaan, valtio maksaa sinun osuutesi äidille. Kun olet tunnustanut isyytesi, sinulla on LAILLINEN OIKEUS, vaatia jopa huoltajuutta, jos haluat.Mutta siis käytännössä, sinulla on tapaamisoikeus.Exäsi ei voi lasta sinulta viedä pois.
        Voitte myös tehdsä kirjallisen sopimuksen, missä exäsi sanoo ettei halua sinulta elatusmaksuja ja sinä saat tavata häntä niin paljon kuin haluat.Tällöin voit tunnustaa isyytesikin ja sinun ei tarvitse maksaa elatusmaksuja ja saat tavata lasta. Sopimus pitää käydä vahvistuttamassa sosiaaliviranomaisella.Miinus tässä on se, että tämän sopimuksen jälkeen, missä exäsi kieltäytyy sinun elatusmaksuista, hän ei myöskään saa valtiolta elatusmaksua.Eli eihän sekään mikään hyvä ole. Paras ja vastuullisin vaihtoehto on se että tunnustat isyytesi(testin jälkeen), maksat elatusmaksut ja saat tavata lastasi..(ja raskaaksi voi tulla vaikka ei "nussikkaan loppuun asti")MUISTAKAA LAPSET KONDOMI NIIN EI TULE NÄITÄ VAHINKOJA!

• luisku

Vittu kato mä hakkaisin paskat pihalle kaikist jota se nussii. Sielähän kasvaa sun tytär saatana. No voin suoraan sanoa: tappaisin ne.

• jätkä18...

ei tuo mukava ajatus ookkaan että jos oma lapsi siellä kasvaa niin samaan aikaan kaikki käy sitä nussiin..
        Mutta minkäs teet?! Se on semmonen muija joka käy kaikkia paneen eikä tunne vastuuta mistään!

• tiedät

Kuinka monen kans on käyny tekees ja mitä on käyny tekees? onko nainen itse vapaaehtoisesti kertonut sinulle( exälle) käyneensä muiden miesten hoidoissa?? Olisko pientä provosointia naisen puolelta???kuulostaa kyllä hivenen ontuvalta...

• jätkä18...

...tiedän että ainakin kolmea se on käynyt painaan meidän suhteen aikana... se on siis se vähimmäismäärä... ja hän väittää sen luvun olevan tuo 3..
        mutta sama se mulle nykyisin on, olkoon se luku vaikka 50.

• äly hoi

sen kun poistelee viestejä mielivaltaisesti. Ihan asiallinen viesti oli. Täsmälleen samaa tasoa kuin aloittajankin viesti. Suomessako sananvapaus???

• Äiti itsekin.

Suomen laki on siitä huono että sikiö on täysin lainsuojaton, se on täysin äitinsä teoista riippuvainen, polttaako äiti röökiä tai ryyppääkö. Neuvoni sinulle onkin että jäitä hattuun! Ensinnäkin, exäsi on vielä hyvin alussa raskaudessa ja tuolla elämäntyylillä ei ole mitenkään ihme vaikka raskaus menisikin kesken. Kuitenkin se 12 viikkoa on "raja", jotta voi olettaa sikiön syntyvän. Olen monesti kuitenkin kuullut että monet keskenmenot tapahtuvat vielä 15. raskausviikolla.

Tässä tilanteessa olisi parasta jos lapsi ei syntyisi ollenkaan ja koska sinä olet todennäköisesti isä, mene sossuun ja selitä siellä koko tilanne. Jos exäsi ei suostu aborttiin, toivottavasti sossut ottavat lapsen huostaan heti syntymän jälkeen. Kuten tuolla jo aikaisemmin sanottiin, lapsi on täysin syytön tässä tilanteessa. Toisaalta, voisit odotella sinne viikolle 12 saakka ennenkuin teet mitään.

• jätkä18...

...katsoppa pari viestiä ylemmäs, tuo "Sossuun hankala ottaa yhteyttä..." ja selviää syy siihen miksi on hankala mennä sossun puheille.. salassahan voi tietenkin mennä puhumaan sossulle mutta hän saattaa arvata että minä olen kertonut niille...

• haloo
        jätkä18... kirjoitti:

...katsoppa pari viestiä ylemmäs, tuo "Sossuun hankala ottaa yhteyttä..." ja selviää syy siihen miksi on hankala mennä sossun puheille.. salassahan voi tietenkin mennä puhumaan sossulle mutta hän saattaa arvata että minä olen kertonut niille...

Jos se kerta on sinunkin lapsesi, MENE KERTOMAAN SOSSUUN!He voi jutella exäsi kanssa ja saada hänet järkiinsä. ja he ottavat äidin ns "tarkkailuun" ja voivat ottaa lapsen siis pois. mutta pakkohan jotain positiivistakin on sanoa..lapsen odottaminen ja saaminen ksvattaa kyllä ihmistä..toivottavasti myös exääsi..ja onhan se jo positiivista ettei juo raskauden aikana...ota sinä se lapsi itsellesi..

• clara23

mitä possee tääl on..."bitches are snitches" jeba..mul oli frendil sama tilanne ja sit mä menin kuiteski NIMETTÖMÄNÄ tekee sossuun ilmotuksen sen mun frendin käytöksestä raskaana ollessa..(huumeet,juhliminen,paneskelut ym..)
      ja kuinkas ollakkaan ilmoituksia oli tullut muualtakin ja sossu tantta vaa heitti et tyyliin:"juu hyvä,että kerroit asiasta,seuraamme tilannetta"

ja mun frendi joutu tarkkailuun ja huumetesteihin ym ym kaikkiin terapia juttuihin-onneks!

ja lopulta kun beibi synty,niin sillonhan se kunnollinen tarkkailu alkokin !

ja PAM! HUOSTAANOTTO!
      mimmi läx baariin nii et lapsi jäi yksi kotii huutaa ja unohti sen sinne!kelatkaa mikä idiootti?
      MISTÄ SÄ VOIT TIETÄÄ ETTEI sun EX TEE JOTAKUINKIN SAMANLAILLA?
      miltä susta tuntuis jos se oliski SUN vauva ja sitä hakattas ja jätettäs yxi et muija pääsee panee muita?
      ku se vauva on kuiteski täysin syytön tähän soppaan!se vauva haluu tulla rakastetuks,ei vihatuks ja laiminlyödyks.

Mihkäs noi tollasseet ämmät muuttuu??tä?itekki samanlainen PAITSI ilman lasta!ja aioin ollakkin just siitä syystä etten vaa yksinkertasesti pysty hoitaa sellasta räkänokkaa.
      mutta atrviiko niiden räkänokkien silti joutua kärsimään mielenvikasista vanhemmistaan?EI.TEE ASIALLE JOTAIN.

LOPUKS VIEL,ET JOS SE OIKEESTI ON SUN VAUVA,NII PLIIS OTA VASTUUTA EES VÄHÄ!JA AJATTELE SITÄ VAUVAA,LASTA.

• JosephinePladrias

oon kanssa törmännyt lähipiirissä tuollaisiin tapauksiin, että ensin synnytetään lapsi ja sitten ei hoideta sitä lainkaan. Kaikilla on syynä ollut se, etteivät he ole ollenkaan halunneet lasta, mutta eivät ole uskaltaneet/vakaumuksensa takia halunneet tehdä aborttia. Ohan se aika ristiriitainen tilanne kun pitää valita oman vakaumuksensa ja haluamisensa välillä. Ja nimenomaan tllaiset naiset ajattelevat itseään eikä mielessä yleensä edes käykään, että millaista lapsen elämä on, jos lapsi ei ole haluttu.

• ....

Huh, huh... vittu mitä porukkaa... jos joku kohtelisi mun tytärtäni noin niin sillä lähtis henki, olkoot kuka vain!

• Anonyymi00032

Sykkiiiii

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe