Soliskuopassa "liikkuva herne"

syöpäkö?

Niin. Olen hieman hysteerinen kaikkien sairauksien suhteen ja nyt oikein tunnustelemalla löysin oikeasta soliskuopastani pehmeän, liikkuvan, n. 0,5cm halkaisijaltaan olevan pallukan. Aivan kuin pieni herne (herneen kokoinenkin tai pienempi).

Ja säikähdin heti. Ei kai jotain imusolmukesyöpää tms.? Miltä syöpäkyhmy tuntuu?

Apua.

Olen kolmikymppinen nainen.

16

12856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syövän voittanut

Todennäköisesti se on vain turvonnut imusolmuke, mulla on ollut samanlaisia, pysyvät siinä useitakin viikkoja mutta lähtevät sitten hiljalleen pois. Ja ne ovat siis täysin vaarattomia, tulevat helposti jos on ollut flunssaa tms. Se että "pallukkasi" on pehmeä, pieni ja liikkuva on jo hyvä merkki. Mulla imusolmukkeet joissa oli syöpää olivat kovia, liikkumattomia; "alustassaan kiinni", isoja ja pyöreitä. Älä nyt turhia huolestu vaan seuraile tilannetta, eiköhän se siitä lähde :)

• alkup.

Kiitos tuhannesti :)

Olen tällainen panikoija ja nyt on minulla pieni vauvakin ja sitten vielä enemmän pelkään :(

Voin varmaan seurailla tuota pallukkaa. En varmaan olisi edes löytänyt, ellen niin hysteerisesti tutkisi.

• alkup.

Onnittelut sinulle syövän voittamisesta ja oikein hyvää jatkoa!

• voi herran jumala
        alkup. kirjoitti:

Kiitos tuhannesti :)

Olen tällainen panikoija ja nyt on minulla pieni vauvakin ja sitten vielä enemmän pelkään :(

Voin varmaan seurailla tuota pallukkaa. En varmaan olisi edes löytänyt, ellen niin hysteerisesti tutkisi.

Kerrotaan, että on patti jossain ja sitten toinen näkemättä ja vailla lääketieteellistä koulutusta tietää sanoa, että ei tietenkään ole syöpää ja toinen kiittelee, että huhuh, ehdinkin jo pelästyä.

Tässä on todella suuri vaara, että joku todella syöpään sairastunut kyselee näiltä nettitohtoreilta pateistaan ja voi viivästyä hoitoon pääseminen, jos uskotaan tuollaisia vastauksia.

Aina kaikki epäilyttävät patit pitää näyttää lääkärille ja sittenkin seurailla, jos ei patti häviä ja mennä uudestaan lääkärille.

T. Kahden syövän sairastanut

• alkup.
        voi herran jumala kirjoitti:

Kerrotaan, että on patti jossain ja sitten toinen näkemättä ja vailla lääketieteellistä koulutusta tietää sanoa, että ei tietenkään ole syöpää ja toinen kiittelee, että huhuh, ehdinkin jo pelästyä.

Tässä on todella suuri vaara, että joku todella syöpään sairastunut kyselee näiltä nettitohtoreilta pateistaan ja voi viivästyä hoitoon pääseminen, jos uskotaan tuollaisia vastauksia.

Aina kaikki epäilyttävät patit pitää näyttää lääkärille ja sittenkin seurailla, jos ei patti häviä ja mennä uudestaan lääkärille.

Pitää sen verran korjata, ettei tarkoitus ole pelkästään nettiin tässä(kään) luottaa. Ajattelitko, ettei pattia voi seurailla, vaan heti lääkäriin?

On nimittäin niin, että minulla on tässä (muista syistä) tulossa kainalon alueen ultra ihan lähiaikoina. Voinkohan siellä pyytää, että ultraavat samalla soliskuoppaa? Vai täytyisikö tuota varten varata uusi, erillinen aika..? Menisi meinaan aika pitkälle se uusi aika, tätäkin on odoteltu kuukausia.

• pyytää..
        alkup. kirjoitti:

Pitää sen verran korjata, ettei tarkoitus ole pelkästään nettiin tässä(kään) luottaa. Ajattelitko, ettei pattia voi seurailla, vaan heti lääkäriin?

On nimittäin niin, että minulla on tässä (muista syistä) tulossa kainalon alueen ultra ihan lähiaikoina. Voinkohan siellä pyytää, että ultraavat samalla soliskuoppaa? Vai täytyisikö tuota varten varata uusi, erillinen aika..? Menisi meinaan aika pitkälle se uusi aika, tätäkin on odoteltu kuukausia.

Itselläni on ainakin onnistunut se, että pyydän röntgenlääkäriä tutkimaan myös kohdan, joka epäilyttää minua, vaikka lähetteessä ei ole siitä mainintaa.

Hyvä, että seurailet, mutta näiden nettitohtoreiden tulisi muistaa, että joku todella sairas voi ottaa ihan tosissaan niiden jutut ja jättää asia tutkimatta. Meitä on moneen junaan.

• Luitko viestini?
        voi herran jumala kirjoitti:

Ensinnäkin, en sanonut ettei tietenkään ole syöpää vaan kehotin seuraamaan tilannetta. Vastaavanlaisia pahkuroita, imusolmukesuurentumia on kaikilla ihmisillä aina silloin tällöin, (esimerkiksi joka toiselta kouluikäiseltä oireettomalta lapselta löytyy vähintään yli 1 cm kokoinen imusolmuke), niitä tulee seurata ja ottaa yhteyttä lääkäriin jos muutoksia tulee (mm.kovettuu, kasvaa yms) ja tämä on lainaus syöpälääkäreiltäni. Järki käteen näissä asioissa, ei heti pidä pelätä pahinta ja jos tosissaan huolestuttaa, aina voi lääkäriltä kysyä, sitähän varten ne on :)

Terveisin imusolmukesyövän sairastanut -05

• tarkkaan
        Luitko viestini? kirjoitti:

Ensinnäkin, en sanonut ettei tietenkään ole syöpää vaan kehotin seuraamaan tilannetta. Vastaavanlaisia pahkuroita, imusolmukesuurentumia on kaikilla ihmisillä aina silloin tällöin, (esimerkiksi joka toiselta kouluikäiseltä oireettomalta lapselta löytyy vähintään yli 1 cm kokoinen imusolmuke), niitä tulee seurata ja ottaa yhteyttä lääkäriin jos muutoksia tulee (mm.kovettuu, kasvaa yms) ja tämä on lainaus syöpälääkäreiltäni. Järki käteen näissä asioissa, ei heti pidä pelätä pahinta ja jos tosissaan huolestuttaa, aina voi lääkäriltä kysyä, sitähän varten ne on :)

Terveisin imusolmukesyövän sairastanut -05

Se että olemme sairastaneet syövän/syöpiä, ei tee meistä päteviä diagnosoimaan toisten oireita. Ei lääkäritkään pysty ilman tarkempia tutkimuksia satavarmasti selvittämään pattien laatua.

Voimme kertoa tietysti omista oireistamme ja kaikesta muusta sairauteen liittyvää, mutta en lähtisi sanomaan kenellekkään, että pattisi on melko varmasti sitä ja tätä.

• antaisit jo olla
        tarkkaan kirjoitti:

Se että olemme sairastaneet syövän/syöpiä, ei tee meistä päteviä diagnosoimaan toisten oireita. Ei lääkäritkään pysty ilman tarkempia tutkimuksia satavarmasti selvittämään pattien laatua.

Voimme kertoa tietysti omista oireistamme ja kaikesta muusta sairauteen liittyvää, mutta en lähtisi sanomaan kenellekkään, että pattisi on melko varmasti sitä ja tätä.

Enhän minä mitään ole diagnosoinutkaan, esitin vain omat arveluni ja sen mitä syöpälääkärit on sanoneet, samaa tietoa löytyy myös netistä ja alan kirjallisuudesta. Kyllä varmaan kaikki tietää ettei tällä palstalla mitään syöpälääkäreitä ole vastaamassa ja että jokainen voi kertoa vain oman mielipiteensä. Miksi nyt edes moinen sanoihini takertuminen? Anteeksi jos nyt häiritsin elämääsi kertomalla omista kokemuksistani :) Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikös juu ;)

• ollenkaan
        antaisit jo olla kirjoitti:

Enhän minä mitään ole diagnosoinutkaan, esitin vain omat arveluni ja sen mitä syöpälääkärit on sanoneet, samaa tietoa löytyy myös netistä ja alan kirjallisuudesta. Kyllä varmaan kaikki tietää ettei tällä palstalla mitään syöpälääkäreitä ole vastaamassa ja että jokainen voi kertoa vain oman mielipiteensä. Miksi nyt edes moinen sanoihini takertuminen? Anteeksi jos nyt häiritsin elämääsi kertomalla omista kokemuksistani :) Annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikös juu ;)

Kun joku voi ihan tosissaan jättää menemättä lääkärille, vaikka olisi vakavasti sairas, kun täällä nettitohtorit tekevät arvelujaan sairauden laadusta. Ymmärrä se. Ei pidä olettaa mitä toisten päässä liikkuu.
        Omista kokemuksista kertominen on ihan eri juttu.

• ainakin
        alkup. kirjoitti:

Onnittelut sinulle syövän voittamisesta ja oikein hyvää jatkoa!

tuo pieni herne samoissa paikoissa on pieni rasvapatti.Se liikkuu kun sitä painaa.

• nappiliinu

Hei
      Olen itse 33v. Mulla todettiin Hodginin tauti (lymfooma) 2004. Ja löysin patin soliskuopasta. oli jo sen verran iso että oli levinnyt keuhkojen välikarsinaan. mitä aikaisemmin hoidetaan sen parempi:) ja hoito tehoaa paraiten. nyt reippaasti lääkäriin niin asi selviää. Aurinkoista kevättä!

• nappiliinu

Jokainen tuntee oman olonsa parhaiten ja jos jokin huolestuttaa iästä viis, niin kyllä lääkäriin kannattaa mennä. On niin helppoa uskoa ja haluaakin uskoa, kun pelottaa, jos kaveri sanoo, että ei se mitään ole. Kyllä nuori voi sairastua aivan yhtälailla, mutta nuori jaksaa paremmin rankkoja hoitoja, joten nuoruus on etu... mutta en kuitenkaan voi mitenkään ajatella että se olisi reilua. Tuoreesti on mielessä säälivät katseet ja lauseet "että noin nuori ja sairastaa syöpää"- mutta ei voi mitään. asit eivät ole meidän käsissämme, onneksi.

• alkup.
        nappiliinu kirjoitti:

Jokainen tuntee oman olonsa parhaiten ja jos jokin huolestuttaa iästä viis, niin kyllä lääkäriin kannattaa mennä. On niin helppoa uskoa ja haluaakin uskoa, kun pelottaa, jos kaveri sanoo, että ei se mitään ole. Kyllä nuori voi sairastua aivan yhtälailla, mutta nuori jaksaa paremmin rankkoja hoitoja, joten nuoruus on etu... mutta en kuitenkaan voi mitenkään ajatella että se olisi reilua. Tuoreesti on mielessä säälivät katseet ja lauseet "että noin nuori ja sairastaa syöpää"- mutta ei voi mitään. asit eivät ole meidän käsissämme, onneksi.

Aion pyytää tuon alueen ultrausta, kun ultraan viikon kuluttua menen. Sitä odotellessa kysyisin vielä, minkä tuntuinen tuo sinun pattisi oli ja minkä kokoinen? Miten sen löysit jne.?

• nappiliinu
        alkup. kirjoitti:

Aion pyytää tuon alueen ultrausta, kun ultraan viikon kuluttua menen. Sitä odotellessa kysyisin vielä, minkä tuntuinen tuo sinun pattisi oli ja minkä kokoinen? Miten sen löysit jne.?

...kova ja liikkuva kananmunan kokoinen. Mulla on ian kaulukoruja, joten en ollut peilistä huomannut tai kukaan toinen, mutta sattumalta käsi osui kun olin menossa luennolle. Siihen se luento jäi. Menin lääkäriin ja sanoi, että ei se varmaan mitään ole ja tilasi ultran kuukauden päähän. Mä tilasin samantien yksityiselle ajan ultraan ja sit lääkärin perään. No lääkäri sanoi heti että ultra oli kyllä turhaa, koska olisi heti pitänyt saada lähete sairaalaan koepalan ottoon. Koepala otettiin eli koko patti ja Hodginin tauti oli. Eli patin huomasin joulukuun 11 ja tammikuun eka arkipäivä aloitettiin hoito. Että näin... tauti uusiutui viime vuoden maaliskuussa ja oli sit viimesen päälle kovat hoidot...nyt on toukokuussa uusi kuvaus, että tietää missä mennään.

• alkup.
        nappiliinu kirjoitti:

...kova ja liikkuva kananmunan kokoinen. Mulla on ian kaulukoruja, joten en ollut peilistä huomannut tai kukaan toinen, mutta sattumalta käsi osui kun olin menossa luennolle. Siihen se luento jäi. Menin lääkäriin ja sanoi, että ei se varmaan mitään ole ja tilasi ultran kuukauden päähän. Mä tilasin samantien yksityiselle ajan ultraan ja sit lääkärin perään. No lääkäri sanoi heti että ultra oli kyllä turhaa, koska olisi heti pitänyt saada lähete sairaalaan koepalan ottoon. Koepala otettiin eli koko patti ja Hodginin tauti oli. Eli patin huomasin joulukuun 11 ja tammikuun eka arkipäivä aloitettiin hoito. Että näin... tauti uusiutui viime vuoden maaliskuussa ja oli sit viimesen päälle kovat hoidot...nyt on toukokuussa uusi kuvaus, että tietää missä mennään.

Kiitos vastauksesta!

Toivottavasti tauti olisi sinulla nyt selätetty! Toivon kaikkea hyvää jatkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe