Kokemuksia Ivecosta

ex-man kuski

Kertokaas kokemuksia ivecoista ja huolltosta. Itellä
kokemuksia mannista vm.00 ja nyt alkaa mitta täyttyä
saa olla kokoajan huollossa jonkun vian takia ja sitten kun huollossa ei edes osata korjata vikoja ja aivan saatanan kallista huoltotoimintaa.

34

12807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myynnin rajoittenuus

      olla se että huolto on aina toisella puolella suomea tai jos se sitten lähellä niiin eivät osaa sitten tehdä mitään, itelle on aika vahva käsitys muodostunut kyseisistä merkeistä

      • mikä paska

        Huono ajaa ja paljon vikoja. Jää pihaan seisomaan, kun kukaan ei halua sillä ajella...


    • kehua

      Ivecoa.Meidän isännällä on niitä useampia eikä niistä ole kuin harmia.Aivan mystisiä vikoja. maailman huonoimmat sähköt. Viis vuotiaassa on hyttiin ruostunut useita reikiä!!! Eikä varmaan johdu liiasta/liian vähästä pesemisestä. En suosittele. Nyt jo isäntäkin myöntänyt että oli virhe ostaa yhtään "fiiua".

      • Etsimään

        Missä nämä reiät on nähtävissä, 5 vuotiaassa Ivecon hytissä. Ilmoita paikka ja aika mennään yhdessä katsomaan onko perää...
        Olen seurannut erään liikenteenharjoittajan toimintaa. Talosta löytyy 124 Scania vuodelta 1999,Iveco vuodelta 2001, MB Actros vuodelta 2001 ja MAN vuodelta 2002. Talon taloudellisin auto on IVECO, vähiten vikoja, että sillei... Kaikki tiedot korjauksista löytyy ja saapi tulla katsomaan/toteamaan asian todenperäisyyden, eikä ole mitään hevosmiesten juttuja.


      • löytyy
        Etsimään kirjoitti:

        Missä nämä reiät on nähtävissä, 5 vuotiaassa Ivecon hytissä. Ilmoita paikka ja aika mennään yhdessä katsomaan onko perää...
        Olen seurannut erään liikenteenharjoittajan toimintaa. Talosta löytyy 124 Scania vuodelta 1999,Iveco vuodelta 2001, MB Actros vuodelta 2001 ja MAN vuodelta 2002. Talon taloudellisin auto on IVECO, vähiten vikoja, että sillei... Kaikki tiedot korjauksista löytyy ja saapi tulla katsomaan/toteamaan asian todenperäisyyden, eikä ole mitään hevosmiesten juttuja.

        kuskin puolelta ovenkahvan vierestä ja sivu luukun reunasta. Auto on nyt jo 7v, 5v puhkes eka reikä. Auto pyörii stadissa, pidä silmät auki. Sininen Eurotech.


    • pienen

      myyntimäärän merkit,yleensä huolto ja korjaus
      takeltelee!Autohan saattaa olla ihan hyvä muutoin
      mutta ongelma tapauksissa sitten ollaan huuli pyöriänä.Ivecosta jäi huono muisto,kun sisu
      hoiti sen huoltoa ja korjausta.Hitto,miten ala-
      arvoista toimintaa virkamiehiltä(sisu silloin valtiolla)!Ite kyllä volvon ja scanian kannalla,
      ei nekään mitään ykkösiä ole,mutta suomessa
      pelaavat.

      • ajaa

        ainakin oli ivecon kiertueella strallis.Vaihteisto zf tupla h kaaviolla outo?


    • fireman77

      mulla on jonki verran kokemusta ivecosta. se oli euro tech vm.99 ja ajoin sitä sillon ihan uutena. ihan mitään tekemätön vehe... sähkövikoja hirveesti, ihan ihmeellinen ajettava talvikelissä. esim. ylämäessä jos löi tassu tyhjää niin se heitti perää ihan mihin sattu, ei kyl muut merkit mun kohdalla oo noin käyttäytyny. ei kannata sotkeutua ivecotteroon!

      • mallissa

        oli katkaisijat melko heikkoja mutta straliksessa aivan eri luokkaa. Meillä on 3 scaniaa ja 1 Iveco niin polttoaineen kulutuksessa Iveco on reilusti taloudellisin. Robotti vaihtaa sekunnissa eikä niin kuin Scania joka miettii kauan. Hytissä on tilaa ja säilytys tilaa löytyy. Nykyisin huolto pelaa hyvin kun Raskone hoitaa sen. Ainoa miinus on ollut tason säädön temppuilu. Saman koko luokan Scania on tehoissa aivan vastaan tulija. Muihin merkkeihin en voi verrata kun ei ole näistä uusimmista kokemusta.


      • Ivecossa?
        mallissa kirjoitti:

        oli katkaisijat melko heikkoja mutta straliksessa aivan eri luokkaa. Meillä on 3 scaniaa ja 1 Iveco niin polttoaineen kulutuksessa Iveco on reilusti taloudellisin. Robotti vaihtaa sekunnissa eikä niin kuin Scania joka miettii kauan. Hytissä on tilaa ja säilytys tilaa löytyy. Nykyisin huolto pelaa hyvin kun Raskone hoitaa sen. Ainoa miinus on ollut tason säädön temppuilu. Saman koko luokan Scania on tehoissa aivan vastaan tulija. Muihin merkkeihin en voi verrata kun ei ole näistä uusimmista kokemusta.

        Hakeudu hoitoon! Se straliksen koppi on aivan onneton ja vitun ahdas liikkua. Kaikki kokemukset ivecoista voi tiivistää yhteen sanaan: PASKA!


      • rahteri
        Ivecossa? kirjoitti:

        Hakeudu hoitoon! Se straliksen koppi on aivan onneton ja vitun ahdas liikkua. Kaikki kokemukset ivecoista voi tiivistää yhteen sanaan: PASKA!

        ite olen nyt pari vuotta ajellut straliksella, ja ainakin tässä active space kopissa on kyllä ihan parhaasta päästä nää sisätilat ja muutoinki ihan passeli työkalu. ettet vaan sekoita niihin AD mallin halvempiin koirankoppeihin, tilaa saa kun ostaa sitä


    • Ykä II

      Minusta Straliksen koppi on viimeisen päälle tilava ja ergonoomisesti hyvin suunniteltu.Olen vuosien varrella seurannut Ivecon kehitystä alkaen Turbostar Eurotech Eurostar Cursor Stralis ja peli sen kun vaan paranee.Alle kymmenen vuotta niin Ivecon kuskit voi alkaa vittuilemaan Volvon ja Scaniamiesten kanssa.Uskomatonta minkä kehitystyön Iveco tekee parantaakseen asiakkaittensa tyytyväisyyttä tuotteeseen.Virheistä koko ajan opitaan ja parannellaan,tämä on melko uusi tuote,yhteenliittymä Fiat Magirus ja Ford.Pikkasen paistaa lävitse että te palomiehet ja koirankasvattajat ette ole koskaan olleet Ivecon ratissa,mutta kun kaveri Esson baarissa sanoo ........

      • fireman77

        on kuule ajettu ivecoo muutama kymmenen tuhatta kilometriä...yhen talven kääntelin sitä paskaa, hyvä että tiellä pysy


      • surkea
        fireman77 kirjoitti:

        on kuule ajettu ivecoo muutama kymmenen tuhatta kilometriä...yhen talven kääntelin sitä paskaa, hyvä että tiellä pysy

        jos et meinaa tiellä pysyä. Minä olen 30.n vuoden aikana ajannut varmaankin kaikkia merkkejä eikä millään niistä ole ollut vaikeuksia pysyä tiellä. Kyllä ne autojen erot tulee muista asioista kuin ohjauksesta.


      • rider000000
        fireman77 kirjoitti:

        on kuule ajettu ivecoo muutama kymmenen tuhatta kilometriä...yhen talven kääntelin sitä paskaa, hyvä että tiellä pysy

        Sit varmaanki tarttis hommata jo se kortti ja opetella ajamaan


      • 75000km vuodessa
        fireman77 kirjoitti:

        on kuule ajettu ivecoo muutama kymmenen tuhatta kilometriä...yhen talven kääntelin sitä paskaa, hyvä että tiellä pysy

        75000 km traliksella vuodessa ! Jos ei meinaa tiellä pysyä kannattaa katsoa peiliin tai tarkistaa renkaat ! Rankaat kaikki ei sovi jokaiselle kelille eikä tien pinnalle . Poikasten puhetta että autossa olisi vikaa


    • huono?

      Käyttäsköhän esim. containerships ivecoja jos
      olis ihan surkee. No mene ja tiedä, itellä ei kokemusta ivecoista.

      • Vartija

        Olen toistakymmentä vuotta länsisataman portilla entisenä automiehenä seurannut autokantaa.Containershipsin autot huomaa värityksen puolesta hyvin,ja ne on siistissä kunnossa ja melko uusia.En usko että se on rahasta kiinni kun autoja uusitaan,vaan merkkiuskollisuus ja että luotetaan autoon.Ei kenelläkään ole varaa seisottaa kalustoa korjaamolla.


      • MB PARAS iVECO PASKA

        containerships ostaa AINA vaan halvimman. ja halvi on ain paskin. renault ja iveco ja daf on paskoja. verrakkaa niiden jälleen myynti arvoo esim mersun jälleen myyntiarvoon. HEI HALOO IVECON PUOLUSTELIJAT!!!!


      • Yualle
        MB PARAS iVECO PASKA kirjoitti:

        containerships ostaa AINA vaan halvimman. ja halvi on ain paskin. renault ja iveco ja daf on paskoja. verrakkaa niiden jälleen myynti arvoo esim mersun jälleen myyntiarvoon. HEI HALOO IVECON PUOLUSTELIJAT!!!!

        CT-ships mitään osta. Autot omistaa pankki ja CTS maksaa sille kuukausittain käyttömaksua. Vuoden päästä auto vaihtoon, joten ei ehdi ongelmaantua.


      • star shines
        MB PARAS iVECO PASKA kirjoitti:

        containerships ostaa AINA vaan halvimman. ja halvi on ain paskin. renault ja iveco ja daf on paskoja. verrakkaa niiden jälleen myynti arvoo esim mersun jälleen myyntiarvoon. HEI HALOO IVECON PUOLUSTELIJAT!!!!

        Kannattaskohan lukea hiukka laajempi levikkisiä lehtiä ;)


      • kovaa_ajoo
        MB PARAS iVECO PASKA kirjoitti:

        containerships ostaa AINA vaan halvimman. ja halvi on ain paskin. renault ja iveco ja daf on paskoja. verrakkaa niiden jälleen myynti arvoo esim mersun jälleen myyntiarvoon. HEI HALOO IVECON PUOLUSTELIJAT!!!!

        Ai Daf on myös paska? Montakos mersua sulla on ollut? Mulla on ollut liian monta. Viimeinen menossa näillä näkymin. Ivecosta on sanottava, että laatuvaikutelma on Mersua huonompi (kitisevät muovit yms.), mutta ylläpito paljon huokeampaa kuin Mersulla, hankintahinnasta puhumattakaan.


    • Måste Gädda

      Täällä jauhavat paskaa sellaiset joilla ei ikinä ole Ivecoa ollut.
      Meillä on Stralis käytössä Cursor10 -koneella. Hieno peli ajaa ja taloudellinen moottori.
      Kyllä viat ovat olleet tosi vähissä ja tyytyväisiä ollaan. 10L mylly kuitenkin pienehkö raskaimmassa yhdistelmäkäytössä.

      Auton perusteella olen valmis ostamaan uudenkin Ivecon. Scaniasta kokemusta myös, ja samaa ei voi sanoa siita merkistä!

    • mun eka Iveco

      Niin paljon on Ivecoa haukuttu tällä sivustolla ja auto kauppa oli tekeillä,että kait siinä sitten on perää joten tilasin uuden Ivecon tällä viikolla ,kun yleensä sellasta haukutaan jota pelätään,(myyn erästä tuotetta,joka on on ylivoimainen kilpailijoihin nähden,mutta eniten haukuttu kilpailijoiden toimesta)kiitos kaikille Ivecon haukkujille auton myynnin edistäjille ,kerron kokemuksia kesän mittaan sitten

      • hylkeensyöjä

        Onnea ivecolle, sitä nimittäin tarvitaan..! Näillä perusteilla olis Kamaz ollut varmaan maailman paras kuormuri.. En kyllä ole kenenkään kuullut kyseistä laitetta kehuvan, ja halvalla lähtis!! Pitäsköhä tilata???


    • mun eka Iveco

      Kiitoksia ,Kamazista ei juurikaan ole kokemusta enempään kuin kerran Tallinnan satamassa siirrettiin tavaraa kamazin kyytiin (oli nyky viron alkuaikoja)läpivetävä teli oli alla ja äijiä pirusti nostamassa kyytiin.Maz taas tuli aikonaan jutuissa eteen kun eräs entinen kuski kerto useasti kokemuksista ,Gaz on taas tuttu siitä,että pappalla oli joskus sellanen ja siitä sitten tehtiin peräkärry,rappukippi oli.Mitä uuteen Ivecoon tulee niin odotan innolla,ei parane heti tyrmätä.Se vaan ihmetyttää,että esim tämän sivuston otsikot on jo 3/5 Ivecoista :kokemuksia ,kertomuksia ,kyselyjä,ei se ihan huono taida olla kun niin paljon juttua piisaa.Mutta ihan varmasti tulen kertomaan miten menee,ihan luovutuksesta alkaen ,ensimmäiset kilsat,vastasiko varustelu tilausta jne...puolueettomasti.en ole mikään merkkif fanaatikko ,mutta esim.huolto ex merkillä meni liian isoon organisaatioon -joka vaikeutti käytännön huoltoa ja ei enään vanha suhde korjaajien/korjaamo päällikön kanssa ollut toivutun kaltaista,en syytä heitä vaan jotain isokenkäistä joka ei itse likaa käsiään.No toivotaan kuiteskin,et Iveco pelittäis ja sis turvallisia kilometrejä.

    • Yualle

      Aikamoista suhinaa piti ainakin tuossa viime viikolla, kun nousi Jyväskyläs Taulumäelle tollanen Iveco sorakasettiyhdistelmä..., oisko ollut Trackker, en ole varma. Mistä tuo hemmetinmoinen suhina Ivecossa muuten johtuu, sen seasta ei kuulu edes moottorin ääntä..., tietääkö joku?

      • Ajanutkaikkimerkit

        Tuulettajasta tää suhina tulee.Pitää muuten kovaa ääntä myös hyttiin.Mulla oli myös epäilyksiä kyseistä merkkiä kohtaan.Mutta kyllä sillä töitä tekee.Odotan 16litrasta myllyä.


    • Kuljetuskonkari.

      (80 luvulla ajelin tykkipyörä Fiatilla ja oli karmee peli, kylmä talvella, moottorikoppa hytissä ja karmee meteli, käsijarrukin oli alunperin mekaaninen jase kelattiin päälle, hrvee kolaus kun suostu lähtemään pois päältä, myöhemmin niihin vaihdettiin paineilmalla toimiva.
      Ajelin Helsingistä Porvooseen, Loviisaan, kirkkonummelle keikkaa ja piti hommata kuulosuojaimetkin. Ivecon edeltäjähän se oli, myöhemmin 90 luvulla ajoin Ivecolla puoliperällä, jossa oli fullerin suora laatikko, ei sitikään voinut likellekään Volvon ja Scanian veroiseksi sanoa..

    • r 500

      Iveco on varmasti mainettaan parempi auto.Muutaman reissun tein takavuosina
      Norjaan Ivecilla.Hyvä hytti,hyvä ajaa ja polttoainettakin meni kohtuullisesti.
      Ivocon tehdas on paljon suurempi kuin ruotsalaisten yhteensä.Oli niissä
      sähkö ja vaihdelaatikkovikoja,kaikissahan vikoja riittää.Mun eka Iveco nimin.
      tulet pärjäämään ajokillasi!! Palataan täällä!!

    • Tuleva iveco mies

      Kokemusta 3:sta eri Ivecosta.. Vm01 Eurocargo, ja koeajokiertueen tuliterä Stralis, sekä Daily. Kyyllä nämä uudemmat Ivecot koeajolenkin perusteella ihan ajettavia oli :). Toi 10vuotta vanha Eurocargo nyt oli nuhapumppu koneella, ja koko vikavalot paloi.

      Notta kyllä ainakin näistä uudemmista Ivecoista voisin itselle auton valita, jos vaan tekniikka toimii :).

    • Joe-76

      Itelläni on kokemusta Iveco Stralis active cab(korkein versio).vm.2007
      Ajoin autoa 1,5vuotta eikä ajon lyhyys riippunut autosta vaihdoin vaan taloa.
      Suhtauduin ensin Ivecoon merkkinä ennakkoluuloisesti mutta päätin että antaa muitten puheitten jäädä omaan arvoonsa ja auto saa itse todistaa ja näyttää minulle millainen se on.
      Täytyy kyllä myöntää että yllätys oli melkoinen.Ohjaus oli tarkka ja reagoi heti,maantiellä meni eteenpäin kuin juna mutta pihoissa ja risteyksissä notkea ja kääntösäde suht.pieni.Polttoaineen kulutus oli todella pientä.Miinuksena sanotaan että ad-blue järjestelmä jäätyi todella herkästi.
      Kaksiakselisena puoliperäveturina kulki lumessakin hyvin.huonon kelin huomasi yleensä vain kun kojelautaan syttyi luiston merkkivalo.Ajettavuus ei muuttunut.
      Sisätilat järkevästi suunniteltu ja seisomakorkeus löytyi myös tällaiselle 197cm pitkälle ihmiselle.Hytti ei ollut edes arctic-malli mutta lämpö riitti hyvin eikä autossa ollut kylmä edes -36 celcius asteen pakkasella.Huoletta pystyi nukkumaan alapetillä ei tarvinnut kiivetä yläsängylle.
      Nappulat sijoitettu järkevästi,tupla H-kaaviollinen manuaalivaihteisto toimi tarkasti.Vaikutelma ei ollut liian muovinen.Nappulat löytyivät helposti liikoja katselematta.
      Miinuksena kojelaudassa herkästi syttyvät keltaiset vikavalot mutta kun niistä ei välittänyt niin hyvä oli.Miinusta myös pienestä jääkaapista ja yläpetin lyhyydestä.
      Plussaa saa myös Ivecon yllättävän hyvät ajovalot ja lisäpitkä-/sumuvalo yhdistelmä.
      Huollot toimivat hyvin raskoneella apua sai aina alle 2:ssa tunnissa ja perushuollon varatessa kaikki oli valmiiksi hankittuna auton saapuessa pihaan(jopa extratöitten osat).
      Kokonaisuutena positiivinen tuttavuus.
      Olisi mukava tutustua tähän uuteen Hi-Way malliin onko yhtähyvä vai parempi kuin edeltäjä.
      Kaikkihan ovat tietysti yksilöitä ja itselle sattui vaan hyvä sellainen.

    • Wwwxxxååå

      Mitäs täällä nöösipötköt parjaa ihmeellistä ihvecoa.. Miekin sillä ajelin vuosia ja oikeilla jako-kuormilla -,kunnes kampi-aksel suli siitä !! Nyt ois koko vimputin myynnissä tonnilla. Ja takuu tietty nii kaua kun perävalot näkyy jos näkyy (ps.akut ei kuulu kauppaan :)

      • Lää_op

        Hoidata itsesi kuntoon, alkoholisti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe