Eli siis kumpi vehje noista on laadukkaampi? Onko alustassa mitään eroa? Tietääkseni tuo kakslitranen on volvon oma kone ja T4(1.9) rellun...sellaista ainakin olen kuullut joten te viisaammat voisitte vähän laittaa tietoa! Eli onko millaisia kokemuksia käyttäjiltä? Tehoa on tottakai T4:ssä jo enemmän mutta mites se sitten pitemmän päälle kestää! Tietenkin kaikki autot leviää jos tarpeeksi revittää mut laittakaa jotain järkevänpuoleista sanottavaa!
2.0turbo vai T4
20
12140
Vastaukset
- S_40_2000
molemmissa on Volvon omat koneet. Kestää hyvin, turbo saattaa tarvita huolenpitoa ekan kerran 250-300tkm nurkilla.
- se halvempi, eli
se 2.0 T. Vuosimalli sais mielellän olla -01-03 (Phase II tai III), sillä alusta ja muutkin ominaisuudet ovat huomattavasti parempia, kuin vanhoissa malleissa.
Kun sitten olet auton ostanut, ja jos alkaa tuntuu siltä, että kaipaat lisää voimaa, niin käytät vain pajalla lastuttamassa. T-mallista saat 500 €:lla yhtä ärhäkkään, jopa tehokkaamman kuin tavallisesta T4:stä. Mulla on lastutuksen ansiosta nyt yli 200 hv/330 Nm, joten nyt kelpaa. Moottori kestää kyllä. - mielipide..
jos olisin volvoa ostamassa niin etsisin mielummin S60 turbo versiota....näiden hinnat on jo tippuneet käytettyinä kohtuulliseksi ja nämä ruotsissa koottu ja tehoreserviä löytyy enemmän..
- tietäjä.....
koottu S60 Ruotsissa, vaan Belgiassa.
- Volvis
Mielestäni T4 on toteutettu rellun kanssa yhteisesti=Ongelmia... Itselläni tollasella 2.0T ajettu 165tkm eikä mitään ongelmaa ihan priima kärry.
- abc
> Mielestäni T4 on toteutettu rellun kanssa yhteisesti=Ongelmia
Höpsis! Ei ole sen enempää Renault kuin sinun 2.0T. Vaihteistotkin molemmissa Volvon tekeleitä. 'Pikkukoneisissa' (1.6, 1.8 ja 2.0:ssa) käytetty myös renaultin vaihteistoa...
Lopetetaan tämä mutuilu! Eli ollaan mieluummin hiljaa, jos ei asiasta tiedä. - S60..
abc kirjoitti:
> Mielestäni T4 on toteutettu rellun kanssa yhteisesti=Ongelmia
Höpsis! Ei ole sen enempää Renault kuin sinun 2.0T. Vaihteistotkin molemmissa Volvon tekeleitä. 'Pikkukoneisissa' (1.6, 1.8 ja 2.0:ssa) käytetty myös renaultin vaihteistoa...
Lopetetaan tämä mutuilu! Eli ollaan mieluummin hiljaa, jos ei asiasta tiedä.Työnnä sinä se rellu perseeseesi. Kyllä T4 on moottoriltaan rellu
- S40T4
S60.. kirjoitti:
Työnnä sinä se rellu perseeseesi. Kyllä T4 on moottoriltaan rellu
tiesitkös että volvon 5-konetta on käytetty rellussa?? ja nykyisin käytetään focus st:ssä turbona. sitävastoin t4 ja 2,0t konetta löydät vain ja ainoastaan s/v40 volvosta, noissaon se ero että 2,0t on matalapaine turbo kun t4 täys paineinen koneet perusrakenteeltaan lähes identtiset, moottori on lyhennetty versio volvon rn sarjan 5-koneesta mikä on samaa mallisarjaa myös volvon 6-sylinteristen kanssa mihin nuo edellämainitut moottorit perustuvat. aivan turhaan yrität provoilla täällä, yhtä hyvin voit ottaa asioista selvää ennenkuin jauhat paskaa tänne.
- Sitten
S40T4 kirjoitti:
tiesitkös että volvon 5-konetta on käytetty rellussa?? ja nykyisin käytetään focus st:ssä turbona. sitävastoin t4 ja 2,0t konetta löydät vain ja ainoastaan s/v40 volvosta, noissaon se ero että 2,0t on matalapaine turbo kun t4 täys paineinen koneet perusrakenteeltaan lähes identtiset, moottori on lyhennetty versio volvon rn sarjan 5-koneesta mikä on samaa mallisarjaa myös volvon 6-sylinteristen kanssa mihin nuo edellämainitut moottorit perustuvat. aivan turhaan yrität provoilla täällä, yhtä hyvin voit ottaa asioista selvää ennenkuin jauhat paskaa tänne.
Onko iskutilavuutta pienennetty sitten T4:seen???
sehän on melkein 1,8 iskutilavuudeltaan???
Vastaa pelle - Vekkuli
Sitten kirjoitti:
Onko iskutilavuutta pienennetty sitten T4:seen???
sehän on melkein 1,8 iskutilavuudeltaan???
Vastaa pelleT4 moottori Ph1 96-00 malleissa aina 1855cc ja siitä eteenpäin Ph2 jne. 1948cc. 2.0T ona aina ollut tuo 1948cc. Molemmat Volvon omia koneita.
- Vekkulille
Vekkuli kirjoitti:
T4 moottori Ph1 96-00 malleissa aina 1855cc ja siitä eteenpäin Ph2 jne. 1948cc. 2.0T ona aina ollut tuo 1948cc. Molemmat Volvon omia koneita.
hieno homma että joku tietää eikä intä... :)
T: 2.0T - S40T4
Sitten kirjoitti:
Onko iskutilavuutta pienennetty sitten T4:seen???
sehän on melkein 1,8 iskutilavuudeltaan???
Vastaa pellekyllä t4:ssa pienempi iskutilavuus (1855cc) koska näin on saatu enemmän vesitilaa moottoriin= parempi jäähdytys, johtuen korkeammasta tehosta ahtopaineista. sama tilanne myös vanhemmissa 5syl turbo koneissa, 2,4t= (2435cc)matalapaineturbo t5= (2319cc)täyspaineturbo.
- urpo
S40T4 kirjoitti:
kyllä t4:ssa pienempi iskutilavuus (1855cc) koska näin on saatu enemmän vesitilaa moottoriin= parempi jäähdytys, johtuen korkeammasta tehosta ahtopaineista. sama tilanne myös vanhemmissa 5syl turbo koneissa, 2,4t= (2435cc)matalapaineturbo t5= (2319cc)täyspaineturbo.
kannattaako tommonen peli saksasta hoidella ja tietääkö kukaan mitään firmasta tuontimesta?
onko kokemusta , kovasti mulle s.postissa kaveri itteensä kehu? Mites volvon kiihtyvyys ja huiput kuka tietää - Vekkuli
urpo kirjoitti:
kannattaako tommonen peli saksasta hoidella ja tietääkö kukaan mitään firmasta tuontimesta?
onko kokemusta , kovasti mulle s.postissa kaveri itteensä kehu? Mites volvon kiihtyvyys ja huiput kuka tietääT4 tehdas ilmoittaa 7,3s 0-100km/h, huiput 235 km/h. 2.0T tehtaan mukaan 8,5s ja 215 km/h.
- Volga sins 2010
Volvo vanhemmissa t4 (Huom volvon!) koneissa on pienempi iskutilavuus kuin uusissa mutta huomattavastu parempi lohkoporaus kuin uusissa joten kestää voiman ulosottamista paljon paremmin kuin uudet t4 koneet joita valmistetaan siitä 2001 eteenpäi. eli vanhoissa on 81mm poraus ja uusissa 83. eli jos virittää meinaatte niin ehdottomasti vanhempi volvo ja jos alustassa jotain vittuiltavaa niin kaupasta saa alustasarjoja kun käy ostamassa ja johan on sitte erihyvä ajaa.. Itelläni ollu helkkari hyvä auto ei muutaku ostamaa jos haluaa semmosen mutta vanha malli minun mieleeni koska kun laatu ja kestävyys eriluokkaa kuin uudemmissa ainakin noin moottorin puolelta..
- x40fin
itelläni on s40 t4 vm 03 ja on viritetty tehot pöyrii siin 250 hv ja ihan hyvin se on kestäny ku vahvistaa vaa koneen !!
mut noissa ph1 volvoissa on vikoja enemmin kuin ph2 ja ph3 sen takia suosin noita ph2 tai ph3 volvoja ku niis on korjattu noi ph1 viat pois - 199
Mulla 2,0t ollu nyt viikon ja tiesin ostaissa jo jotahi siitä.....Vaan jatkuvan vittuilun myötä otin vähän selvää....eli joka suunnalta???!....Tulos mulla et kone ensinnähi volvon oma alakerta mut porchen yläkerta?Jotain laatua(ko)...alusta Mitsubishi carisman.tuo mulla vm.99 eli onko tuolla väliä ainakaan mulle wanha lulla menny yli kolome mut huoltokirja ainahi miun ostopäivään saakka.Hyvin pelittäny tähän asti.edellinen oli s seitenkymppinen 2,5tdi evry-mod ja ahot sisältä pittäin säädettävissä....kahessa käytin ja hymy pyllyyn....siinä minun volvot tai sit ei.
- Anonyymi
moi. oisko kellään tietoo käykö matalapaine turbon kansi normi 2.0 v40 1999 malliin heittämällä ilman hirveitä muutoksia kun jokusen volvon purkanu nii mallimuuttuu vaik ois sama vuosimalli. aattelin jos tekis 20turbon tosta kun kansi naputtaa ja rahisee koneella ajettu 176000km öljyt vaihdettu suodatin. eli missä vika. en oo hirveesti volvon koneisiin perehtyny mut nyt on pakko selviinkö kannen vaihdolla vai koko kone
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moi. oisko kellään tietoo käykö matalapaine turbon kansi normi 2.0 v40 1999 malliin heittämällä ilman hirveitä muutoksia kun jokusen volvon purkanu nii mallimuuttuu vaik ois sama vuosimalli. aattelin jos tekis 20turbon tosta kun kansi naputtaa ja rahisee koneella ajettu 176000km öljyt vaihdettu suodatin. eli missä vika. en oo hirveesti volvon koneisiin perehtyny mut nyt on pakko selviinkö kannen vaihdolla vai koko kone
Kannattaa kysyä sieltä missä sitä tietoa on enemmän:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=68.0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moi. oisko kellään tietoo käykö matalapaine turbon kansi normi 2.0 v40 1999 malliin heittämällä ilman hirveitä muutoksia kun jokusen volvon purkanu nii mallimuuttuu vaik ois sama vuosimalli. aattelin jos tekis 20turbon tosta kun kansi naputtaa ja rahisee koneella ajettu 176000km öljyt vaihdettu suodatin. eli missä vika. en oo hirveesti volvon koneisiin perehtyny mut nyt on pakko selviinkö kannen vaihdolla vai koko kone
Sulla on vvt pyörä hajalla. Elikkä imupuolen nokan ratas. Osa motonet 189e. Asennus ovela. Ei sama kuin normaali rattaan. SELVITÄ
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926