historiikki lyhyesti.
1.9tdi 195tkm aj.
vaihteisto toimii hyvin.
vaihdan ens. kerran vaihteistoöljyt - kakkosen synkrot lakkaa toimimasta - öljynä king oilin täys synteettiset vw:n luokat täyttävä.
elikkä mentiin huonompaan suuntaan.
n.1000km:n öljyllä aj., eikä kakkosta silmään ennenko n.4km lämmittelyajot suoritettu.
öljyt vaihtoon - castrollin tafxää - ehkä huononi hieman.
kakkosta ei saa päälle kylmänä millään ennen muutaman kilometrin ajoa - tosi hienoa kun asuu keskellä kaupunkia.
2tkm:n ajelun jälkeen kokeilen rvs:n vaihteistolisäainetta noihin castrollin öljyihin.
ja juttu on nimittäin niin että kakkonen alkoi toimimaan.
jos ennen rvssää kakkonen paskana 100%, niin rvs lisäyksen jälkeen enää 20%.
lisäksi nyt ei tarvi ajaa kun n.1km, niin kakkonen pelittää loistavasti.
laitan palstalle lisää infoa jos laatikko räjähtää tahi menee muuten huonompaan suuntaan, mutta nyt pelkästään positiivista sanottavaa.
rvs:sta vielä
5
1947
Vastaukset
- Hondisti
Siinä se taas nähtiin: toimivaa osaa ei kannata vaihtaa. Siis mikä ihmeen idea on mennä itse vaihtelemaan ominpäin jotain vaihteistoöljyjä? Itse en ole vaihtanut ikinä yhteenkään autooni vaihtesitoöljyjä ja aina on vaihteistot toimineet täysin priimasti. Ei mitään vikoja, kuten ei varmasti olisi tullut sinullekaan jollet olisi mennyt sorkkimaan itse vaihteistoöljyihin! Siis ihan eri asia tietenkin, jos vie autoa oikeasti jonkun huolto-ohjelman mukaiseen määräaikaishuoltoon uutena ja sitten valtuutettu huoltoliike tekee ne huollot mitä kuuluu (jos tekee) mutta jos on joku 5-20 v. vanha auto, niin ihan turhaa vaihdella mitään mitä ei ole pakko. Samalla lailla kulkee ja kukkuu, ihan varmana ja jos huomaa vikaa, niin ei kun huoltoon, siten saa halvimmat kilometrit ja jää turhaa vaivaa pois.
- Tumppi-82
Kyllähän se vaihteisto-öljykin kuluu, eli itse vaihdan öljyt joskus harvoin. Eron huomaa talvipakkasilla selvästi kuinka uusilla, laadukkailla öljyillä vaihteisto toimii sulavammin kylmänä. Alkuperäisen kirjoittajan ongelmaa itselläni ei ole koskaan esiintynyt.
- munapaa
vaikea näitä jälkikäteenkin on arvuutella miten olisi ollu paras tehdä.
voihan olla että tuolla ö.vaihdolla ehkäistiin tuleva laatikon hajoaminen??
olihan ne öljyt kyl aika valmiin näköiset.,.,mustaa kökköä, tiä sitte tuostakaan meinaako se ominaisuuksien puolesta mitään?
ja kyllä tuon jälkimmäisen öljyn osalta merkki tuli kysyttyä merkkikorjaamolta.
mutta voithan olla oikeassakin?? munapaa kirjoitti:
vaikea näitä jälkikäteenkin on arvuutella miten olisi ollu paras tehdä.
voihan olla että tuolla ö.vaihdolla ehkäistiin tuleva laatikon hajoaminen??
olihan ne öljyt kyl aika valmiin näköiset.,.,mustaa kökköä, tiä sitte tuostakaan meinaako se ominaisuuksien puolesta mitään?
ja kyllä tuon jälkimmäisen öljyn osalta merkki tuli kysyttyä merkkikorjaamolta.
mutta voithan olla oikeassakin??minunkin mielestänne pitäisi vaihtaa vaihteistoöljyt? 290 tuhatta on mittarissa ja ainakaan viimeisen 230 tuhannen aikana ei ole vaihdettu. Ei ole mustaa "kökköä" niinkuin jollakin muulla vaan ihan öljyn väristä (näin kun uusin vetoakselit ja jouduin tyhjentämään). Ja laatikko toimii moitteetta.
Taitaapa kestää öljyt sen kun korikin.
- solex
eli heti toimii synkat ja muut kun laitat Black Gold grafiittiöljyt resurs-T vaihteistoöljyn lisäaineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei142939Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221310- 891205
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2511062Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511043Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63962Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253846- 41822
- 84806
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48763