Ei ihan ehkä oikea palsta mutta kysytäänpäs kumminkin. Eli miksi virivehkeissä käytetään sintteripala kytkinelevyjä (mikälie oikealta nimeltään)? Mitä olen sellaisia nähnyt niin niissä ei ole kuin kolmisen kitkapalaa, eikös kytkinlevy pidä sen huonommin mitä vähemmän on kitkapintaa...
Sintteri..
2
9213
Vastaukset
- Clutch
Sintteri tehdään eri materiaalista kuin normaali kytkin. Sintterin pito on parempi ja näin ollen on vaikeampi saada luistamaan. Kun tehoja lisätään huomattavasti, normaali kytkin palaa nopeasti ja siksi laitetaan sintteri. Ajomukavuus kärsii, mutta eipähän tarvitse uusia kytkintä koko ajan. Tietysti seuraavaksi porsii laatikko ja sitten kun laatikko vahvistetaan, niin sit porsii vetarit. Eli auto kannattaa laittaa kokonaan alusta loppuun saakka, eikä pelkästään vain yhtä osaa kerrallaan.
- kärsii?
köhöm..
Kytkinhän/sintteri palat siinä kuluu eniten jos käytät sintteri kytkintä kaupunki ajossa varmasti saat kerran kesässä vaihtaa kitka palat..
Myös normaali valurauta vauhti pyörä kuluu nopeasti sintteri levyllä, tulee syvät urat jos luistattaa kytkintä.
Sintteri kytkimelle suositellaan teräs vauhti pyörää joka kestää paremmin.
Mutta jos menet radalle niin sitä sintteri levyä ei tarvi luistattaa muutaku kuin ehkä lähdössä?
Tänä päivänä saa kyllä todella hyviä massalevyjä ja jäykkiä asetelmia joten sintteriin ei kannata kaatua heti ensi kädessä.
Esim saabiin on saatavilla 900Nm kestävä massalevy/painin asetelma. Halkasija 240mm, että tuo riittää varmasti useampaan tarkotukseen suomessa.
Jos välttämättä sintteri levyyn haluaa kaatua niin kannattaa hommata jousitettu sintteri levy, pehmentää huomattavasti kytkimen toimintaa, ei tule semmoista tök tök vaikutusta, mutta on sekin hiukka epä mielyttävä verrattuna normi levyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2193600
En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona
Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va2792839Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.152291Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"
Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa5422246Tänään sen huomasin ja se tuntuu
Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t1511733- 951245
En ymmärrä
Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.981163- 101073
- 731056
Sekopään intensiivinen kaipaus
Miltä tuntuisi jos joku sekopää kaipaisi sinua? Et haluaisi rohkaista häntä mitenkään, mutta tunnistaisit hänen harhaise1181034